76
Fotogalerie

Test Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDI: Octavia znovu hlavním terčem

Kapitoly článku:


Peugeot představil své kombi nižší střední třídy už na autosalonu v Ženevě, na trh byla tato novinka oficiálně uvedena koncem května. Z toho vyplývá, že jsme o tomto autě již ledasco napsali. Úvod proto vezmu stručně.

Kombi je oproti základnímu hatchbacku výrazně delší. Plných 22 cm připadá na prodloužený zadní převis, dalších jedenáct má na svědomí natažený rozvor náprav. Tyto dvě základní změny umožnily posunout druhou řadu sedadel o 29 mm směrem vzad a samozřejmě také navýšit objem zavazadelníku.

Tabulkovým číslem je hodnota 610 litrů, ale v praxi najdete nad podlahou 556 litrů, zbytek je ukryt pod dnem. Tedy pokud tam nemáte rezervu. V takovém případě už pod dno v podstatě nic nedáte. Maximální objem činí po sklopení zadních sedadel 1775 litrů.

Design zvláštní, interiér téměř stejný

Peugeot 308 obecně není vůbec ošklivé auto, to je známá věc. Kombi vypadá na první pohled také velmi dobře. Designéři definitivně opustili extravagantní směr a nejen tuto modelovou řadu podrobili procesu, kterému bychom mohli říkat třeba „golfizace“. Jednoduše řečeno vsadili na strohé tvary a osobně si myslím, že se sázka (minimálně ve srovnání s dřívější obří tlamou) vyplatila.

_DSC1197.JPG_DSC1192.JPG
Design nového Peugeotu 308 SW není špatný, ale při pohledu zboku vypadá vůz poněkud zvláštně. 

Nové kombi ale kvůli hodně natažené karoserii nakonec působí z jistých úhlů pohledu zvláštně. Výsledek prostě není tak sladěný jako u základního hatchbacku. Nicméně uznávám, že to jsou jenom takové řeči. Každému se líbí něco jiného, takže se pojďme bavit o důležitějších věcech.

A ty najdeme v interiéru. Přední místa už dobře známe z dřívějších testů základního hatchbacku. Miniaturní volant, zmatené ovládání přes dotykový displej, budíky umístěné na palubní desce, ale také výborně tvarovaná a pohodlná sedadla... Znovu jsem si připomněl, že se s francouzským uspořádáním dá žít, ale když přesednete do klasického interiéru, budete se v něm cítit lépe. Vždycky. Platí to také o tolik kritizovaném dotykovém displeji, ke kterému se ještě vrátím.

Velmi důležitou roli hrají zadní sedadla. Už na autosalonu v Ženevě jsem se přesvědčil o tom, že navzdory nárůstu rozvoru náprav a posunu druhé řady směrem vzad to stejně není s prostorem pro zde sedící osoby úplně světoborné. Rozhodně nechci tvrdit, že tu panuje zoufalý nedostatek místa, ale jsou soupeři, kteří Peugeot 308 SW hravě strčí do kapsy. Ano, Octavia Combi je tím hlavním.

_DSC1215.JPG_DSC1211.JPG
Vzadu je místa tak akorát. Ptali jste se, jak na tom je druhá řada, pokud si za volant sedne 190 cm vysoký člověk. Výsledek vidíte na fotce. Naše značka je široká necelých 12 cm. 

Přední sedačky mají na zadní straně vybrání pro kolena cestujících. Za 190 cm vysokým řidičem ale mnoho místa nezůstalo. Pokud bych si chtěl za sebe sednout, jde to, ale musím si dát kolena mimo sedadlo, protože se mi za něj prostě nevejdou. Pro hlavu, stejně jako po stránce šířky interiéru, ale nabízí Peugeot 308 SW více než dost.

Ano, u kombíků této kategorie je snad ještě důležitější velikost zavazadelníku. Podrobnosti hledejte v další kapitole.

Peugeot

Peugeot je největší francouzská automobilka, od roku 2021 patřící do skupiny Stellantis.

Rodinná firma vznikla už v roce 1810, roku 1858 přijala svůj typický znak. První vozítko, kterému lze říkat automobil, Peugeot vyrobil v roce 1899.

Peugeot 108 • Peugeot 208 • Peugeot 308 • Peugeot 2008 • Peugeot 3008 • Peugeot 5008 • Peugeot 508 SW • Peugeot Rifter • Peugeot Traveller • Peugeot Boxer

Doporučujeme

Články odjinud