Test Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDI: Octavia znovu hlavním terčem

70 komentářů

JN
29. prosince • 18:10

Pán redaktor má doma evidentne Škoda Octavia Combi.Celý test je ,,absolútne nestranný"

Joschi
3. července • 16:52

Priestoru vpredu je dostatok, sedadlá majú výborný tvar, sedí sa tam dosť luxusne. Priestor vzadu je diametrálne odlišný za vodičom a za spolujazdcom a to kvôli riešeniu palubnej dosky. Ja s mojimi 190 cm sa za seba posadím s malou rezervou na nohy, na hlavu a na šírku je miesta na rozdávanie. Zrejme veľa záleží aj od toho, či chcete v aute sedieť alebo ,,ležať,,( keby som si vpredu ľahol, tak sa dozadu určite nevojdem a to mám vyskúšané aj v novom golfe variant a ceede SW, kde je to podobné). Ak si sadnem na miesto spolujazdca tak sa za seba posadím s veľlkou rezervou a to kvôli tomu, že na mieste spolujazdca je palubná doska šikovne vykrojená a poskytuje tak kopec miesta na nohy, čiže sedadlo nepotrebujete posúvať zbytočne vzad. Toľko ku priestrannosti tohto auta. Myslím, že 5 osôb s výškou nad 190 cm bude voziť málokto...;-)

pekr
3. července • 10:09

Zajímalo by mě proč je kritizován vnitřní prostor když zde http://www.vybermiauto.cz/autodata/skoda/octavia-co... ...
má škoda o 2 cm menší vnitřní prostor. To že jsou v testu posunuté sedačky dozadu a je před zadními sedadly 12cm místa nic neříká. Nová Octavia je z hlediska vnitřního prostoru velmi dobře vyřešena a podle tohoto http://www.vybermiauto.cz/autodata/peugeot/308-sw/t... ... je v tomto Peugeotu místa ještě více...

Lukáš  Dittrich
3. července • 10:37 • redaktor AutoRevue.cz

Nevím přesně, jak kolegové na Vybermiauto údaje měří, ale mohu vás ujistit, že Octavia je vzadu výrazně prostornější. Místo vzadu hodnotím vždycky za sedačkou řidiče, kterou si před tím nastavím tak, aby mi to bylo pohodlné. Díky tomu mohu objektivně porovnávat jednotlivá auta. Zapátral jsem v poznámkách z minulých testů a mohu nabídnout konkrétní čísla. Peugeot má vzadu zmíněných 12 cm, v Octavii jsme ve stejném nastavení mezi sedákem a opěradlem naměřili 24 cm. Peugeot má ale zadní sedák o 4 cm delší než Octavia. Rozdíl je i tak dost znatelný. Důvodem takto malého prostoru ale může být i řešení přístrojového štítu. Abych viděl na budíky, musím mít volant níže, což nutně znamená, že potřebuji posunout sedadlo řidiče dále, abych měl nohy více natažené.

Řidič
3. července • 13:07

Takže Peugeot má vzadu o 4 cm delší sedadla, dost podstatné pro toho, kdo chce cestovat ve čtyřech. Octavia je v tomto směru tragedie, a to mám jen 186 cm a v zadu jsem seděl jen cca 100 km. Lýtka bez podpěr, v zatáčkách furt zapíral lítající nohy, dost bída, P 308 v tom bude pohodlnější. i když tabulkově má navrch Octavia.

Toper
3. července • 14:03

Bohužel v P308 v zadu není vůbec místo. S tvými 186 cm tam budeš trpět.

james
3. července • 16:46

bohuzial sediet vzadu v octavii nie je ziadna radost.. kratke sedaky su na dlhsie cesty ozaj k nicomu.. zial aj hjondee ma vzadu dlhie.. koncer zacina v niektorych veciach zaostavat zial..

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Antiautomat
7. července • 11:34

...mne skor vadi v prvom rade to, ze uz cele roky nevedia vyrobit normalny (rozumej spolahlivy) benzinovy motor v najbeznejsich kubaturach, t.j. 1200-1800ccm. Zadruhe, maju s nimi spojene prevodovky, ktore nedovolia tie sucasne motory naladit tam, kam konkurecia uz davno je, nakolko to maju limitovane na 250Nm. Tak sa to snad zlepsi, ale myslim ze to este potrva, nakolko takmer vsetko z prvych rokov vyroby by sa malo nazyvat ''beta tester'' na zakaznikoch.

lukas
3. července • 11:20

Seděl sem v tom i jel.. 1.2 trojhrnek je přijemnej motor ale co se tyče prostoru vzadu tak je to proti octavii dost mizerny...a ten dotykač bych tam nechtěl teda

tofi
3. července • 9:29

křáp, za půr roku tomu začne blbnout ABS, pak se přidaji opotřeobované tlumiče a za pár let se to rozpadne celý

james
3. července • 16:43

dokazes aj ine veci takto genialne predvidat?

mex
3. července • 9:33

Jo jo je to jako Skofofka :-(

LOL
3. července • 16:17

pozor, u Foblije se silentbloky vyklepou už rovnou po tom půlroce ;-)

mex
3. července • 16:21

Me vypravej, pak se to clovek snazi udrzet na dalnici, aby to jelo rovne a ono to tancuje z pruhu do pruhu :-(, desnej krap.

Toper
3. července • 20:42

Ty máš Fabii? :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mex
3. července • 21:14

Ne nejsem zaostaly, ale už jsem mel bohuzel tu cest tenhle zaostaly křáp řídit a nic příjemného to nebylo. :-(

Toper
3. července • 21:34

Fabie má podvozek naprůměrný. A nevím o žádném testu, kde by kritizovali jízdní vlastnosti. Asi jsi jel v autě ve špatném technickém stavu a nepoznal jsi to. Potom to vydáváš za jedinou pravdu. A to opět není od tebe fér.

Jiří Kokoška
4. července • 10:59

JJ Moskvič a Trabant měl horší! B-]

Toper
4. července • 11:45

A spousty a spousty dalších. ;-)

mex
4. července • 18:22

Tak hlavne ze jsme se shodli na promych konkurentech :D

mex
4. července • 8:33

Fabie nemá nadprůměrný podvozek, jako celek to auto funguje velmi špatně.

Toper
4. července • 9:46

A na to jsi přišel sám? V jak starém a ojetém autě jsi to zkoušel?Jestli chceš tvrdit, jak je Fabia celkově špatným vozem, proprosil bych tě aspoň o jeden test, ať už náš či zahraniční, který by tvrdil to samé co ty, já nic takového nikdy nečetl ani neslyšel. Rád se v tomto vzdělám. Děkuji.

mex
4. července • 18:22

Podplacené testy mě nezajímají, není nad osobni otřesnou zkušenost, je mi teď vždycky moc lito lidi, které vidím okolo sebe projet ve Foblii, jsou to ubožáci :-(

Toper
4. července • 22:59

Připadne mi, že ten ubožák jsi především ty. :-/
Nenávist a lži za každou cenu.

LOL
3. července • 22:34

hm.. a tys viděl nějakou Fólii s nevyklepanýma silentblokama? Možná tak tu, co zrovna vyjela ze servisu. :-)

Toper
3. července • 22:45

Fólii?
Asi myslíš Fabii?
Já nevím o tom, že by Fabie měly problémy se slilentbloky. Problémy mívaly první Octavie u silentbloků předních ramen, a především jen s těžkými motory. Došlo k inovaci silentbloků a problémy zmizely. Ale to už je hodně let zpátky.

Zdenda
3. července • 9:08

No jiste, tlacitka jsou tlacitka B-]

Jiří Kokoška
3. července • 11:15

JO závist je závist, Auto roku může být ale jen jedno!!! Třeba se také jednou dočkáte a to pak bude na vesnici a v aleji zase nablito!? :-D:-D:-D

Adamantium
3. července • 14:12

To opravdu ještě někoho zajímá titul "auto roku"? Pro mě vypovídající hodnota nula..

mex
3. července • 16:14

Dokud ho neziska Skodifka, pak je to ten nejvyznamejsi titul na svete B-]

Mirda
3. července • 8:48

Jako majitel stejného modelu a výbavy, ale s motorem 1.2 PT si dovolím pár postřehů a napadení dezinformací redaktora, který zase trošku píše bludy.
1. Problém se zápisem větších pneu ve VTP byl asi u prvních 308 co se do ČR dostaly. Dnes už mám ve VTP všechny rozměry 15"-18"
2. Argumentace, že když si měním teplotu tak nevím kam mám jet podle navigace je také nesmysl, neboť bez rozdílu toho co mám zrovna nastaveno na barevném displeji mezi budíky tam vždy před nějakým navigačním pokynem skočí graficky velice propracovaný pokyn + samozřejmě hlasové navádění. Pozitivem je, že v autě je i čeština. A znovu se zeptám, pokud mám v autě automatickou klimatizaci, kolikrát za rok měním teplotu ? Ať chcete nebo ne tak tablet bude za chvíli v každém autě, u Tesly nebo nového Volva XC90 se nad tím nikdo pozastavovat nebude, tady to však frantíci pos.... Jen tak mimochodem jaký má displej např. Golf ve výbavě Highline ?
3. Objem kufru - bude asi více objektivní napsat, že ty obr hodnoty kterými se dnes prsí všechny automobilky jsou podle stejné normy a i opěvované litry Octavie zahrnují (auto bez rezervy) veškeré schránky pod podlahou. Těším se, až někdy nějakou redakci konečně napadne testovat kufr trošku jinak (např. kolik se tam vejde pytlů cementu, krabic vína, bas piv, horských kol, sportovních tašek, kufrů, bas s nářadím). Jsou auta kde díky tvaru 5.dveří a celkově lepšímu půdorysu odvezete více než v litrových premiantech. Speciálně koncern bude kvůli litrům v kufru za chvíli dávat roletku až ke stropu, ale metr k zadnímu opěradlu v celí výšce nenabídne.

LOL
3. července • 16:14

ad 2. já teplotu měním dost často. Když slunce svítí, tak je mi tepleji a chci chladnější klima, než když je pod mrakem.. A vůbec. V autě jsem pán já, já si točím s točítky jak chci! :-P

Lukáš  Dittrich
3. července • 10:15 • redaktor AutoRevue.cz

Dobrý den, s těmi pneumatikami bude problém snad pořád :-)
Údaj ohledně nemožnosti použít 17-18 kola jsem dostal z oficiálních zdrojů a je také v ceníku. Už jsem zaslal dotaz, jak to tedy vlastně je. Jak budu mít odpověď od Peugeotu, tak jí sem rád napíšu.Co se týká té navigace, je to pouze příklad. Osobně měním teplotu i u automatické klimatizace celkem často. Někdy je 22°C akorát, jindy to chce stupeň přidat nebo ubrat. Někdy chladí moc, jindy zase málo. Ale třeba jsem jen moc citlivý. Ovšem netvrdím, že jde o nepřekonatelný problém, ale ovládání je zbytečně složité a pořád nevidím výhodu, kterou to přineslo. Jezdil jsem i s levnější 308 bez dotykového displeje a musím říci, že na ovládání to bylo mnohem lepší. S Teslou jsem neměl tu čest, stejně jako s novou XC90. Očekávám, že problémy budou stejné. Jinak v testu je u zavazadelníku zmíněno přesně to, co píšete, stejně jako fakt, že Škoda dává rezervu za příplatek nebo že 308 SW má zavazadelník širší než Octavia.

Shr3k
3. července • 14:59

Do VTP si pomocí typového listu k příslušným kolům můžete nechat zapsat jakýkoliv schválený rozměr, ať se to výrobci automobilu líbí nebo ne. Stojí to 50 Kč a jednu návštěvu STK a kontrolu technikem "K"... ;-)

Lukáš  Dittrich
3. července • 15:04 • redaktor AutoRevue.cz

Dorazila odpověď od Peugeotu. Opravdu platí nová homologace, kdy jsou povoleny pneumatiky 15-18". Platí ale údajně jen pro některé motorizace. Přesné info v konkrétních případech by měl podat prodejce

Kankunen
3. července • 12:14

Taky měním teplotu, je rozdíl den a noc nebo záleží na tom z které strany svítí slunko.
A k budíkům snad, že mi vadí jako nějaká překážka ve výhledu. Při řízení se dívá do dálky, ale podvědomě člověk vnímá jakousí překážku v blízkosti očí. Pro představu: jako by se na budíky běžného auta položila taška na doklady.

pekr
3. července • 9:17

Jak jste na tom se spotřebou? Jaký olej potřebuje tento motor a jaký má servisní interval? Nezkoušel jste porovnat 508SW a 308SW - co z toho je komfortnější? Máte adaptivní tempomat a LED světla, Jak slouží? Díky za info.

Mirda
3. července • 10:23

Spotřeba dálnice PHA-BR na slušňáka (do 140km/h) 5,8litru Styl obchodní zástupce pivovaru (+-160km/h) 7,5 litru. Okresky + město 50:50 6,5litru. Motor 1.2 mě fakt dostal, do té doby jsem jezdil pouze JTD/HDI/CDTI, ale kdo nezkusí neuvěří. 3 válce jsou jen o psychlogii, v reále to není moc poznat a to jsem soukromě odkojen šepotem benzinového 5-ti válce. Na 508SW nemám dle car police nárok takže jsem nezkoušel. LED světla jsou super, intenzita světla na úrovní ALF u Astry. Natáčení tam sice není, ale světelný kužel je celkem široký. Adaptivní tempomat používám, ale jen na odstup 1s, na našich dálnicích Vám nikdo bezpečný odstup nedovolí a má tendence Vás předjíždět z prava. Jinak dá se odstup nastavit i jinde než na displeji, ale nechci už komentovat neschopnost redaktora seznámit se s autem. Zatím najeto 2.500km, bez závad a výhrad kromě jediného - na slunci řadička z hliníku (allure výbava) pálí a v zimě bude asi studit.

pekr
3. července • 11:04

Díky za info. Spotřeba je tedy velmi nízká (na benzínový motor). Uvidíme jaká bude spolehlivost aby to nebyl průšvih jako TSI...

mex
3. července • 16:19

No frantici se ani nemusi divat k nemeckym sousedum, sami se pekne zapotili u 1,6 THP, ten si s TSI ve spolehlivosti moc nezadal.

Venouch
3. července • 8:59

Jako majitel koncernového kombi bych ti rád pogratuloval k hustýmu tříválci :DA jinak mě čím dál víc baví, jak majitelé 308 s tím zmršeným interiérem potřebují všem vysvětlit, jak je to super. Tlačítka jsou tlačítka, tohle je debilita. A že máš šipku na budících je fajn, jenže to dost často nestačí. Úplně vidím tu situace, jak se blížíš ke křižovatce, máš na displeji rádio a stejně si to přepneš na mapu, protože nevíš kam jet. Je to celkově komplikovanější, ale nejsem si jistý, jestli to zrovna ty pochopíš.

Jiří Kokoška
3. července • 11:11

To se máš opravdu čím chlubit že jsi majitelem koncernového kombi!!! Neboj už se všichni příznivci koncernu dočkáte! V roku 2015 dostane Passat, Superb, Octavie, Golf i Seat zázračný úderný tříválec TSI 1.0 85Kw!!! V Česaně už to jezdí!!! Ještě letos se toho dočká nové Polo a Fabii 3, ale bude mít jen 55Kw! :-D:-D:-D

Toper
3. července • 14:01

Na 85 kW není nic špatného. Problém vidím spíše u Peugeotu 308, kdy základní motor má tři válce, atmosférické plnění a pouhých 82 koní. Docela málo na tak velké auto.

mex
4. července • 18:41

Ja ten samy problem vidim u Octavie, kde zakladni motor ma pouhych 85 koni a to i u verze kombi, do ktere se vejde i nekolik pytlu cementu!!! To si Francouzi nedovoli a u 308 kombi ma zakladni motor uz 110 koni. U Skodofky tak doslova hazarduji se zivoty svych zpacifikovanych ovci, ktere upachtene vezou v kufru 5 pytlu sementu, samozrejme kradeneho, jak se na poradneho Skodofkare slusi a patri.

Jiří Kokoška
3. července • 14:26

To máš sice pravdu, ale to turbo v Superbu asi žádný zázrak nepředvede!? Taky jen tříválec!!! A co navíc pak životnost!? :-/:-/:-/

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Toper
3. července • 17:20

A oni to chtějí dávat do Superbu?
O Octavii jsem slyšel, ale o Superbu ne.

Jiří Kokoška
3. července • 19:54

JJ Passat i Superb! Viz. AUTO 7!!!

Toper
3. července • 20:40

Hm, dřív byl v passatu základní motor 90kW a předminulé generaci pouze s 75kW. Mondeo mělo ještě nedávno základ 81kW.
Já tam zase takový problém nevidím. 115 koní není zas tak málo a je to jen zákadní motor, nikoliv jediná možná volba.

mex
3. července • 21:12

Takze u 308 (nižší střední třída) vidíš problém ve slabém motoru o výkonu 82kW, ale když v autech o třídu výš je stejne výkonný motor (viz tebou uváděné Mondeo a prasat), tak v tom najednou problém nevidíš. Příště bych prosil trochu soudnosti.

Toper
3. července • 21:32

Prolém vidím především v tom, že kW nejsou koně.
Příště bych prosil pořádně číst. ;-)

mex
4. července • 8:31

Kilowaty nebo koně, ono je to všechno jedno dulezite je k cemu se to auto používá a jak se s nim jezdi. S nejnizsima motorizace má nemam problém, kdo chce, tak si ji koupi a kdo ne, tak si koupi něco silnějšího, důležitá je moznost volby :-)

Toper
4. července • 9:43

Pro tebe je jedno a to samé kW a kůň? To si děláš legraci?
Opravdu to chceš myslet vážně?

mex
4. července • 18:20

Je to jedno, dulezite je, ze tohle vodspodu a má litaky.

Jiří Kokoška
4. července • 10:56

1Kw = 1,36koně!

Antiautomat
3. července • 15:50

Objem jeden liter mne osobne vadi. Aspon v tej nasej dimenzii este stale plati ze objem rovna sa plocha podstavy krat vyska. A kedze vieme v akych jednotkach sa meria tlak (nakolko prave ten tlaci ten piest) a (asi ako vacsina snad), mame tusenie ze spalovaci motor je stroj akosi ''objemovy a tlakovy'' (fyzici prepacia ale je snad jasne co myslim) tak je asi aj jasne ako to bude s namahanim a zivotnostou mensich casti. Ale genialni absolventi marketingu uz dotycnemu vysvetlia ze ked nestudoval marketing, nema o fyzike ani sajnu a ze mensi musi byt lepsi inymis slovami dakujeme ze sme mohli na Vas usetrit.

tofi
3. července • 9:31

přesně, nejhorší rozložení interiéru které kdy kdo vymyslel, gratuluji žabožroutům ať si to užijí

pekr
3. července • 9:15

Pane Venouch, vy jste ale arogantní jedinec. Měl by jste se zamyslet na svým způsobem komunikace.

Jiří Kokoška
3. července • 14:51

Máš naprostou pravdu, je opravdu hustej!!! :-D

mex
3. července • 9:07

Zrovna koncernove reseni navigace je to nejhorsi na trhu. Kdyz se chces podivat na displej, tak musis sklonit hlavu k radici pace, viz. Fabie, nic nebezpecnejsiho jsem v provozu dlouho nezazil, za tohle by konstrukteri zasluhovali povesit za koule do pruvanu.

Toper
3. července • 13:58

A co přesně tím "koncernovým" řešením myslíš?Škdovka má navigaci níže, Seat výše a Audi třeba nejvýše. Navíc všichni mají mezi budíky Maxidot, kde se pokyny z navigace zobrazují taky. ;-)

mex
3. července • 16:12

Tim koncernovym resenim myslim treba tohle http://static.mumsnet.com/images/reviews/originals/... ... nebo tohle http://www.autopruvodce.cz/img/galery/automobily-kia... ... a nebo tohle http://img1.hyperinzerce.cz/x-cz/inz/3976/3976696-pro... ... a mnoho dalsich. S tim maxidotem mas samozrejme pravdu, ale jak tady nademnou jeden koncernofil onanoval, tak to je proste malo :-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Toper
3. července • 17:19

Máš tam směsku interiérů aut, která buď nejsou z kompaktní třídy nebo se už dávno nevyrábí.

mex
3. července • 19:54

A co? Se bavime o umisteni navigace, tak, jak to umi jenom koncern B-]. A koncernofilove to nemohou rozdychat :-D

Toper
3. července • 20:32

Vybíráš si jen to, co se ti hodí k pomluvě, ale už neřekneš to, že to v mnohých modelech takto vůbec není. Nejsi férový.

mex
3. července • 21:09

Ja jsem férový, bavím se o hloupé umístěných navigacích a ze v tom hraje prim koncern, za to vážně nemůžu.

Toper
3. července • 21:30

Napsal jsi, že to tak má koncern a ono to není pravda. Protože do koncernu spadá jak Audi, tak Seat a ti to tak nemají. Navíc i další modely od VW mají taky navigaci spíš výše než níže. Tak buď jsi třeba neviděl navigaci v Leonu či nějakém Audi, nebo to zamlčuješ schválně. A to není fér.

mex
4. července • 8:29

Ano, Audi má v nových interiérech navigaci umístěnou správně. Nova Octavia ji má sice výš, než je na koncern zvykem, ale stále je nebezpečné nízko. Správně umistena navigace je cca na úrovni budíku viz. Audi, Mercedes, PSA, apod. To ale nemění nic na tom, ze dalsi koncernova auta ji mají umístěnou špatně, jako nikdo jiny a v provozu jsou vyloženě nebezpečná. Už jsi spokojeny?

Toper
4. července • 9:42

Ty chceš tvrdit, že takto umístěnou navigaci nemá nikdo jiný? To ale opět není pravda. Buď neznáš jiné značky, nebo se opět snažíš něco zamlčet.

mex
4. července • 18:19

Tak kdo ji má umístěnou pod radiem u radící paky kromě krapu z koncernu?

Doporučujeme

Články odjinud