Test Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDI: Octavia znovu hlavním terčem

Škoda Octavia to i přes svou dominantní pozici na trhu nemá lehké. Po představení stávající generace následovala řada zajímavých novinek, u kterých se výrobci netajili tím, že je jejich cílem právě kombi z Mladé Boleslavi. Poslední takovou novinku představil Peugeot spolu s modelem 308 SW. Má se Octavia i jiní zástupci tohoto segmentu čeho obávat?
Seznam kapitol
  1. Peugeot 308 SW v kostce
  2. Úvod, Design zvláštní, interiér téměř stejný
  3. Zavazadelník: 610 litrů na papíře, BlueHDI: Svým způsobem výjimečný
  4. Francouzský expres, Chyby?
  5. Kauza pneumatiky, A cena?, Technické údaje
  6. Fotogalerie

Francouzské kombi je zajímavé hned z několika různých pohledů. Zaujme designem karoserie, za pozornost stojí také provedení interiéru, v tabulkách pak rozhodně nepřehlédnete údaj týkající se zavazadelníku.

V praxi tohle kombi vyniká především nízkou spotřebou, kultivovaným motorem a celkově velmi tichým interiérem. Jednoduše řečeno, kladných stránek zde najdete poměrně dost. Ale nejlepší kombi nižší střední třídy to přesto není, protože má několik chyb.

Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Nejlepší je Octavia

Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Nejlepší je Octavia

I přes prodloužený rozvor náprav není vzadu tolik místa, kolik byste očekávali. Vlastně tam je, co se podélného prostoru týká, místa relativně málo. Osobně by mě od případné koupi odradilo také netradiční uspořádání palubní desky a nutnost ovládat většinu funkcí přes „tablet“.

Octavia Combi se zaručeně nemusí obávat o své pozice. Nicméně navzdory různým prohřeškům rozhodně nový Peugeot 308 SW je důstojným soupeřem, který má své nesporné kvality.

Radosti
Kvalita použitých materiálů
Velký a především dobře přístupný zavazadelník
Rovná plocha po sklopení zadních opěradel
Nízká spotřeba
Zajímavá dynamika vrcholného dieselu
Jízdní vlastnosti
Starosti
Méně prostoru na zadních sedačkách
Ovládání přes dotykový displej
Občasné skřípání některých dekorů
Při ostré jízdě nás systém vyzval k návštěvě servisu
Přilnavost ekologických plášťů na mokru
7  /10
Pokračování testu
Fotogalerie116 fotografií
_DSC1162.JPG _DSC1169.JPG _DSC1171.JPG
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Peugeot 308 SW v kostce
  2. Úvod, Design zvláštní, interiér téměř stejný
  3. Zavazadelník: 610 litrů na papíře, BlueHDI: Svým způsobem výjimečný
  4. Francouzský expres, Chyby?
  5. Kauza pneumatiky, A cena?, Technické údaje
  6. Fotogalerie

bazar

Peugeot 5008 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 147 067 km
Cena: 240 000 Kč
Peugeot 206 2
Rok výroby: 2000
Stav: 152 443 km
Cena: 36 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 115 847 km
Cena: 113 000 Kč
Peugeot 407 2
Rok výroby: 2005
Stav: 162 210 km
Cena: 80 000 Kč
Peugeot 307 2
Rok výroby: 2001
Stav: 175 388 km
Cena: 49 000 Kč
Peugeot 307 2
Rok výroby: 2003
Stav: 193 754 km
Cena: 50 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků