Test Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDI: Octavia znovu hlavním terčem

Škoda Octavia to i přes svou dominantní pozici na trhu nemá lehké. Po představení stávající generace následovala řada zajímavých novinek, u kterých se výrobci netajili tím, že je jejich cílem právě kombi z Mladé Boleslavi. Poslední takovou novinku představil Peugeot spolu s modelem 308 SW. Má se Octavia i jiní zástupci tohoto segmentu čeho obávat?
Seznam kapitol
  1. Peugeot 308 SW v kostce
  2. Úvod, Design zvláštní, interiér téměř stejný
  3. Zavazadelník: 610 litrů na papíře, BlueHDI: Svým způsobem výjimečný
  4. Francouzský expres, Chyby?
  5. Kauza pneumatiky, A cena?, Technické údaje
  6. Fotogalerie

Francouzské kombi je zajímavé hned z několika různých pohledů. Zaujme designem karoserie, za pozornost stojí také provedení interiéru, v tabulkách pak rozhodně nepřehlédnete údaj týkající se zavazadelníku.

V praxi tohle kombi vyniká především nízkou spotřebou, kultivovaným motorem a celkově velmi tichým interiérem. Jednoduše řečeno, kladných stránek zde najdete poměrně dost. Ale nejlepší kombi nižší střední třídy to přesto není, protože má několik chyb.

Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Nejlepší je Octavia

Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Nejlepší je Octavia

I přes prodloužený rozvor náprav není vzadu tolik místa, kolik byste očekávali. Vlastně tam je, co se podélného prostoru týká, místa relativně málo. Osobně by mě od případné koupi odradilo také netradiční uspořádání palubní desky a nutnost ovládat většinu funkcí přes „tablet“.

Octavia Combi se zaručeně nemusí obávat o své pozice. Nicméně navzdory různým prohřeškům rozhodně nový Peugeot 308 SW je důstojným soupeřem, který má své nesporné kvality.

Radosti
Kvalita použitých materiálů
Velký a především dobře přístupný zavazadelník
Rovná plocha po sklopení zadních opěradel
Nízká spotřeba
Zajímavá dynamika vrcholného dieselu
Jízdní vlastnosti
Starosti
Méně prostoru na zadních sedačkách
Ovládání přes dotykový displej
Občasné skřípání některých dekorů
Při ostré jízdě nás systém vyzval k návštěvě servisu
Přilnavost ekologických plášťů na mokru
7  /10

Peugeot

Peugeot je největší francouzská automobilka, součást skupiny Groupe PSA a druhý největší evropský výrobce aut.

Rodinná firma vznikla už v roce 1810, roku 1858 přijala svůj typický znak. První vozítko, kterému lze říkat automobil, Peugeot vyrobil v roce 1899.

Peugeot 108 • Peugeot 208 • Peugeot 308 • Peugeot 2008 • Peugeot 3008 • Peugeot 5008 • Peugeot 508 SW • Peugeot Rifter • Peugeot Traveller • Peugeot Boxer

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Peugeot 308 SW v kostce
  2. Úvod, Design zvláštní, interiér téměř stejný
  3. Zavazadelník: 610 litrů na papíře, BlueHDI: Svým způsobem výjimečný
  4. Francouzský expres, Chyby?
  5. Kauza pneumatiky, A cena?, Technické údaje
  6. Fotogalerie
TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

dnes | Richard Herbich | 59 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 80 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 34 příspěvků