Test Peugeot 308 1,6 Turbo: komfortní rychlík

Nový typ 308 je prvním vozem značky Peugeot, patřícím do osmé generace. Jaké je jeho takřka nejvýkonnější provedení?
Seznam kapitol
  1. Úvod, Pět verzí v nabídce, Zvenčí evoluce
  2. Uvnitř téměř revoluce, Pracoviště řidiče
  3. Na silnici překvapí dynamikou, Závěr
  4. Stručné technické údaje, Výbava a ceny, Naměřené hodnoty
  5. Kompletní fotogalerie

Peugeot 308 se představil na frankfurtském IAA 2007 a dle očekávání se jednalo o ostře sledovanou novinku. Nelze jej však brát jako zbrusu nový vůz, ale spíše jako evoluci řady 307, kompaktního hatchbacku nižší střední třídy. Návaznost lze na první pohled rozpoznat třeba v agresivní, rozložité přídi, ve tvarování dveří (ty přední jsou zavěšeny na mírně negativně skloněných sloupcích a jejich prosklení sahá až dopředu) či předních blatnících a jejich přechodu do kapoty. Model 308 stojí na podvozku se shodným rozvorem jaký měl předchozí typ, byl však dále modifikován a rozchod kol narostl. Oproti typu 307 je novinka o 74 mm delší, o 85 mm širší a o 12 mm nižší. Také nabídka motorů a převodovek je do značné míry srovnatelná, a to především mezi „diesely“. Zde je tedy na výběr opět z šestnáctiventilových jednotek 1,6 HDI ve verzích 66 a 80 kW a 2,0 HDI s výkonem 100 kW. Zastánci emisními limity decimovaných motorů zážehových mohou vybírat z jednotek 1,4i/70 kW, 1,6i/88 kW a přeplňovaných 1,6 THP/110 kW a 128 kW (výhradně pro verzi GT). Naším testem prošel vůz vybavený druhým nejvýkonnějším z nich, vyvedený ve stupni výbavy Premium. A již předem lze naznačit, že svezení s ním bylo po všech stránkách zajímavým zážitkem. 

Pět verzí v nabídce

Výbavové stupně se u Peugeotu 308 nazývají Confort, Confort Plus, Premium, Premium Pack a GT. Do standardní výbavy všech bez rozdílu patří třeba ABS s rozdělovačem síly, čtveřice airbagů (čelní a boční vpředu lze doplnit za příplatek okenními, bočními vzadu a kolenním pro řidiče), centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná zpětná zrcátka a předních okna nebo palubní počítač. Nejedná se vzhledem k ceně o soubor nikterak rozsáhlý, ale za příplatek lze třista osmičku doplnit řadou zajímavých prvků včetně elektrického ovládání řidičova sedadla s pamětí, navigace s barevným displejem a pevným diskem, hands-free Bluetooth, koženého čalounění nebo prosklené střechy, jíž byl vybaven i zkoušený vůz a která je základní výbavou verzí Premium Plus a GT. Kromě základního provedení mají všechny vozy Peugeot 308 manuální klimatizaci, rádio s CD a MP3, mlhovky nebo kliky a zrcátka v barvě karosérie. 

Zvenčí evoluce

Jak již bylo řečeno výše, linie Peugeotu 308 navazují na jeho předchůdce, přičemž specifické prvky dále rozvíjí. Profil vozu se příliš nezměnil, přibyl mělký prolis stoupající pod klikami. Zadní světla jsou užší a více zasahující do zadního sloupku, na víku zavazadlového prostoru se objevil nový lom. Také zadní okno se zakouslo hlouběji do zadních sloupků, které se tím výrazně odlehčily. Čelní sklo je opět velmi rozměrné a o jeho čistotu se starají dva protiběžné stěrače s vodorovnou klidovou polohou. Zpětná zrcátka se naštěstí výrazně zvětšila a poskytují nyní velmi dobrý rozhled okolo vozu. Boční blinkly se přesunuly z blatníků do držáků zpětných zrcátek. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Dominantou vozu je však robustní a mimořádně členitá příď, linie sloupků A přechází kapotou do jakéhosi zobanu mezi světly. Mohutné sdružené světlomety pohltily všechny potřebné osvětlovací jednotky, pouze mlhovky zůstaly v nárazníku, ale jsou obdélníkové a orientované svisle. Nárazník v sobě nese jeden velký, „usmívající se“ otvor pro vstup vzduchu k chladičům a je přerušen černým pružným plastem, který nám poněkud připomínal jakési madlo. Ačkoli bychom od něj očekávali funkci kontaktního místa pro nejdrobnější kolize, pohled z profilu naznačuje, že se zdaleka nejedná o krajní místo karosérie. Poznávací značka je umístěna až na spodní hraně spoileru, takže v zimě plní funkci sněhové radlice. Nárazník je vyroben celý z pružného materiálu a spolu s ocelovou příčkou tvoří dobře 200 mm dlouhou deformační zónu před chladiči. Při pohledu na různé mřížky a rámečky však raději nedomýšlet následky byť jen drobného čelního nárazu…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Pět verzí v nabídce, Zvenčí evoluce
  2. Uvnitř téměř revoluce, Pracoviště řidiče
  3. Na silnici překvapí dynamikou, Závěr
  4. Stručné technické údaje, Výbava a ceny, Naměřené hodnoty
  5. Kompletní fotogalerie

bazar

Peugeot 3008 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 114 891 km
Cena: 260 000 Kč
Peugeot 307 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 98 876 km
Cena: 85 000 Kč
Peugeot 307 2
Rok výroby: 2003
Stav: 232 827 km
Cena: 36 000 Kč
Peugeot 407 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 158 271 km
Cena: 104 000 Kč
Peugeot 207 1,4
Rok výroby: 2007
Stav: 179 368 km
Cena: 65 000 Kč
Peugeot Partner 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 125 106 km
Cena: 140 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků