Test Peugeot 308 1.6 THP: Správným směrem

Hatchback nižší střední třídy od Peugeotu se mezigeneračně trochu zmenšil a také pořádně zhubl. Jde mu to k duhu – zejména, když má pod kapotou přeplňovanou šestnáctistovku. Úplně bez chyb ale není...

306, 307, 308, 308… Počkat, 308? Peugeot u svého stěžejního modelu nižší střední třídy používá stejné modelové označení jako v předchozí generaci. Model 309 se totiž vyráběl už v 80. letech a dál nebylo s čísly kam jít. Francouzská automobilka se proto rozhodla používat podobnou jmennou konvenci jako jiní výrobci a označení modelu při mezigenerační obměně ponechat.

Staré jméno, nová technika

Je to poněkud paradox, protože první moderní Peugeot, který se jmenuje stejně jako jeho předchůdce, je skutečně radikálně nový. Kde předchozí Peugeot 308 skrýval převážně techniku předchozího modelu 307, má nová třistaosmička zcela novou platformu EMP2, která je sama o sobě o 70 kg lehčí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Peugeot 308 je bezmála o pět centimetrů nižší než dosavadní model

Další desítky kilogramů uspořili konstruktéři PSA na karoserii. Recept je v podstatě totožný, jako jsme viděli u Volkswagenu Golf i většiny dalších nových modelů, jejichž výrobci se musí vypořádat se zpřísňujícími se limity CO2 (a tedy spotřeby): Vyšší podíl vysokopevnostních ocelí a zmenšení rozměrů.

Nová generace je o výrazných 47 mm nižší, o 23 mm kratší a o 10 mm užší než dosavadní model stejného jména. Peugeot ale také zkrátil přední převis o nezanedbatelných šest centimetrů.

To vše by mělo novému Peugeotu 308 pomoci uspět v disciplíně, v níž jeho předchůdci příliš nevynikali: v radosti z jízdy. Okolo ní byla ostatně postavena i celá komunikační kampaň při uvádění novinky na trh, což bylo vzhledem k nedávné historii značky na tomto poli... řekněme smělé.

Exponovaný segment nižší střední třídy je totiž doslova nabitý propracovanými, atraktivními auty, která navíc výborně jezdí. Vyzdvihnout si zaslouží kompetentní Volkswagen Golf, energický Ford Focus i podmanivá nová Mazda3, ale také třeba Seat Leon.

Abychom poznali jízdní vlastnosti nové třistaosmičky v optimálním kontextu, vzali jsme do testu nejvíc „řidičský“ motor z nabídky: přeplňovaný zážehový čtyřválec 1,6 l THP se slibným výkonem 156 koní.

Každá jízda ale začíná příchodem k autu a usednutím za volant. V další kapitole se proto podrobněji podíváme na exteriér i interiér:

Předchozí KAPITOLY Následující
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků