Test Peugeot 308 1,6 HDI: Golfu navzdory

Peugeot sází v nižší střední třídě na více prostoru a neotřelý vzhled. Jak se snoubí prostorná kráska s kompaktním turbodieselem?
Seznam kapitol
  1. Úvod, S výrazem formule, Chalupa na kolech
  2. Malý naftový sen, Naměřená dynamika, Ve francouzském duchu, Praha – Bremerhaven - Groningen
  3. Cenový střed, Technické údaje
  4. Kompletní fotogalerie

Peugeot 308 1,6 HDI je přímo stvořen pro cestovatele. Zatímco model 306 nabízel spíše méně místa než legenda Volkswagen Golf, model 307 už konkurenci přebíjel svou vzdušností a elegancí. Nová třistaosmička je vpravdě mistrovské dílo, tedy spíše opravdu důkladný facelift a revize účelnosti. Jaký je Peugeotův sen pro evropské masy?

Tip: Prohlédněte si Peugeotovo oficiální video k modelu Peugeot 308:

S výrazem formule

Design nového Peugeotu 308 slibuje pozornost okolí bez ohledu na pohlaví. Nabízí jemně vyvážené ženské křivky a mužné symboly. Začněme tím hlavním. Příď místo nudného grilu přední masky formuje bumerang připomínající vozy Formule 1. S ním pak korespondují rozměrné přední světlomety s čirou optikou a na linku přední kapoty mistrovsky navazují koncernová zrcátka známá například z Citroënu C4.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přední nárazník nese rozesmátý gril s nelakovaným plastovým beranidlem a chromovaným výpletem. Po stranách opět symetricky navazují přední mlhová světla. Samostatnou kapitolou je ostře se zvedající čelní sklo a výrazný sklon předsunutého A sloupku.

Zatímco přední blatníky jsou spíše nevrazné, kabina a dveře mají hravé tvary, které u německých konkurentů nelze spatřit. Ostře zkosená záď pak nese měkké zakulacené tvary a rozměrné koncové svítilny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zatímco zadní nárazník tvoří nevýrazný masiv s vykrojením pro madlo pátých dveří, dveře samotné jsou kulatější než Země a jejich prosklení ubíhá do stran jako u starých Amerik. Peugeotu 308 se daří vystoupit ze šedi sobě podobných vozů - Volkswagenu Golf nebo Fordu Focus. Oproti Renaultu Mégane nabízí kulatější pohled na svět a oproti Citroënu C4 nespekuluje se vkusem lidstva. Věřme mu proto, že je krásný.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Chalupa na kolech

Nižší střední třída nebývá právě ukázkou prostornosti. Peugeot 308 ji jako konkurenční výhodu nabízí v opravdu velkorysém balení. Po otevření dveří je opravdu hodně cítit, že se Peugeot snažil odlišit od německých konkurentů. Používá sice tvrdší plasty, ale na pohled působí kvalitně, barevné sladění je vynikající a tvarová harmonie hovoří o nových myšlenkách, nikoliv o poskládání mnoha funkčních prvků do šedivé koexistence.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tak například výplně dveří tvoří masiv šedivého plastu s horní černým dílem a madlem v imitaci matného hliníku. Palubní deska nese tu samou kombinaci, jen horní část palubní desky je z měkčených materiálů.

Palubní desce dominuje přístrojový štít s dlouhým štítem proti slunci. Jednotlivé ciferníky zkrášluje chromovaná linka, spolu s volantem z měkčených plastů je tato kombinace nejen sexy, ale také luxusní. Střed palubní desky ovládá trojice výdechů poloautomatické klimatizace. Středový panel je opět kombinaci imitace matného hliníku a tmavého plastu. Nese ovládání audiosoustavy, úložný box a ovládání klimatizace. Displej audiosoustavy je společný s palubním počítačem a nachází se tradičně uprostřed palubní desky na horním dílu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  

Středový tunel z tvrdšího šedého plastu nás vrací do reality nižší střední třídy, kromě řadicí páky a ruční brzdy obsahuje několik přihrádek a středovou loketní opěrku s úložným boxem.

Přední sedadla jsou pohodlná a měkká, Francouzi nezaváhali a konečně nabízejí boční vedení. Naše zkušenost z cestování po Evropě hovoří v jejich prospěch - ani na dlohých cestách neunavují řdiče či spolujezdce, držení krční páteře je v této třídě také příkladné a Volkswagen nebo Ford by se v této oblasti mohli učit.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na zadní sedadla se díky velkorysému vykrojení zadních dveří nastupuje pohodlně, zadní sedadla jsou měkká a prostornost vzadu je na dobré úrovni. Dvoumetrový pasažér sice cítí strop, ale v oblasti kolen a nártů má místa dost. Ve třech vzadu je šířka vozu stále dostatečná, jen cestující uprostřed musí roztáhnout nohy k sousedům kvůli končícímu středovému tunelu.

Zavazadlový prostor má základní objem 348 litrů, což v této třídě není nijak oslňující hodnota. Po sklopení zadních sedadel jej lze zvětšit až na 1 201 litrů. Jeho přístupnost je díky vykrojení pátých dveří vynikající, obligátní kobereček doplňují plastové přihrádky za podběhy zadních kol. Pod dnem zavazadlového prostoru se pak nachází plnohodnotné rezervní kolo.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Interiér nového Peugeotu 308 považuje za jeden z nejprostornějších. Volkswagen Golf, Ford Focus, Renault Mégane, ti všichni jsou pozadu, když je řeč o vzdušnosti a pocitu cestujících.  Této oblasti tedy opět není co Peugeotu vyčítat. Jak obstojí s naftou pod kapotou?

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, S výrazem formule, Chalupa na kolech
  2. Malý naftový sen, Naměřená dynamika, Ve francouzském duchu, Praha – Bremerhaven - Groningen
  3. Cenový střed, Technické údaje
  4. Kompletní fotogalerie

bazar

Peugeot Partner 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 148 027 km
Cena: 130 000 Kč
Peugeot 206 1,4
Rok výroby: 2007
Stav: 110 409 km
Cena: 59 000 Kč
Peugeot 407 2
Rok výroby: 2008
Stav: 152 281 km
Cena: 90 000 Kč
Peugeot 3008 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 155 029 km
Cena: 245 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 48 695 km
Cena: 330 000 Kč
Peugeot 5008 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 147 067 km
Cena: 240 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků