45
Fotogalerie

Test: Peugeot 308 1.6 e-HDI – nová tvář

Kapitoly článku:


Vyplatí se?

Peugeot nabízí model 308 vybavený systémem e-HDI s jedna-šestkou o výkonu 112 koní pouze s výbavou Active (testovaný vůz) nebo Sportium. V souvislosti s testovaným automobilem se nabízejí dvě zásadní otázky. Vyplatí se příplatek za e-HDI? A vyplatí se připlatit ještě další peníze za robotizovanou převodovku?

Odpověď na první otázku zní jednoznačně ano. Verze 1.6 HDI bez systému start/stop je sice levnější o 30 000 Kč a nedá se předpokládat, že by byla svou spotřebou natolik horší, aby se vám peníze investované navíc vůbec vrátily, ale má to háček. Zaprvé dostanete pouze pětistupňovou manuální převodovku (e-HDI je spojeno se šestistupňovým manuálem) a zadruhé se budete muset spokojit s výkonem nižším o 20 koní (1.6 HDI 112 k s manuálem bez e-HDI ale nabízí Citroen C4). Lepší jízdní dynamika a hlavně podstatně lepší manuální převodovka jsou hlavními argumenty, proč sáhnout po dražší variantě.

peugeot_308_upr_07.jpg peugeot_308_upr_08.jpg peugeot_308_upr_09.jpg

Naopak na otázku, zda si připlatit za robotizovanou převodovku, bych odpověděl, že aktuálně se to nevyplatí. Původní příplatek za 2-Tronic byl 20 000 Kč, což lze ještě akceptovat, jenže v rámci akční nabídky, kdy Peugeot zlevnil verzi s manuálem o 69 000 Kč a s automat pouze o 49 000 Kč, se rozdíl zdvojnásobil. Pokud chcete automat, pak běžte raději k Citroënu, kde pořídíte C4 se stejnou technikou a podobnou výbavou o deset tisíc levněji. 

Základní technické údaje

 
Motorvznětový přeplňovaný čtyřválec
Počet válců/počet ventilů
4 / 16
Zdvihový objem motoru
1560 cm3
Nejvyšší výkon
82 kW (112 koní)/ 3600 ot./min.
Nejvyšší krouticí moment
270 Nm/ 1750 ot./min.
Zrychlení z 0 na 100 km/h
11,4 s
Nejvyšší rychlost
194 km/h
Převodovka
6stupňová robotizovaná
Objem zavazadl. prostoru
442 l / 1398 l
Objem palivové nádrže
60 l
Hmotnost pohotovostní/celková
1508 kg / 1860 kg
Spotř. paliva město/mimo město/komb.
4,4 / 3,7 / 4,0 l/100 km
Průměrná spotřeba v testu5,9 l/100 km
Rozvor náprav
2 608 mm
Délka/šířka/výška
4 267 / 1821 / 1519 mm
Základní cena429 900 Kč
Cena testovaného vozu458 900 Kč

Peugeot

Peugeot je největší francouzská automobilka, od roku 2021 patřící do skupiny Stellantis.

Rodinná firma vznikla už v roce 1810, roku 1858 přijala svůj typický znak. První vozítko, kterému lze říkat automobil, Peugeot vyrobil v roce 1899.

Peugeot 108 • Peugeot 208 • Peugeot 308 • Peugeot 2008 • Peugeot 3008 • Peugeot 5008 • Peugeot 508 SW • Peugeot Rifter • Peugeot Traveller • Peugeot Boxer

Doporučujeme

Články odjinud