Test Peugeot 308 1.2 e-THP: Tříválcové překvapení

39 komentářů

martin
4. listopadu • 2:00

Tak jestli při svižné jízdě po okreskách byla spotřeba ke 20 litrům, pak to vypadá opravdu na reklamaci ... to snad ani fyzicky nejde, jedině možná na jedničku a celou dobu plyn v podlaze ...

martin
5. listopadu • 1:34

... také jsem nikde v testech koncernových 1.2 motorů nezahlédl jakoukoli poznámku na téma spolehlivosti a životnosti, to bude v té naší české motoristické žurnalistice golf nejlepší auto a jediná volba už navždy ? Budete vůbec ještě někdy objektivní ? Zajímavé je, jak si poslední dobou v testech výrazně polepšily Kia a Hyundai, jak by asi dopadla taková Dacia, kdyby se začala vyrábět v Čechách ? Byla by hned po golfu ?
Už mě nebaví číst neustále dokola to samé, proboha proberte se. Je to český, slovenský i evropský auto roku a ochcávie bude furt lepší ... není vám trochu blbý ?

ME
9. června • 18:57

To znamená, že 1,6THP co se dává třeba do citroenu c5 v září už nebude? Vždyť mezi EU5 a EU6 je pro benzíny nulový rozdíl.

xxxx
9. června • 10:10

toho logicky vyplívá... Pane redaktore!!!!

Kebek
8. června • 12:56

Autor testu vůbec nepochopil nabulku s tech. údaji
Eko-pneumatiky z 0-100 za 9.6/11.6 max. 206km/h- (horší hodnota znamená poloviční zatížení)
Normální z 0-100 za 10,3/12,1 max. 200km/heko - pneu - mají menší jízdní odpor a jsou lehčí!
195/65 r15 H
205/55 r16 H
Normální
225/45 r17 H
225/40 r18 H

Lukáš  Dittrich
10. června • 9:31 • redaktor AutoRevue.cz

Údaje jsem bral z jiné tabulky než z té, kterou má Peugeot na oficiálních stránkách. Upřímně, ani jedna mi ale zrovna dvakrát přehledná nepřišla. Nicméně znovu jsem vše ověřil přímo u Peugeotu a tam mi potvrdili, že údaje o zrychlení jsou následující: Pouze řidič 9,6 s / poloviční zatížení 10,3 s / max rychlost 200 km/h
Pouze řidič + eko-pneu 11,6 s / poloviční zatížení + eko-pneu 12,1 s / 206 km/hOsobně bych se velmi divili, kdyby Peugeot 308 měl lepší zrychlení s eko-pneu, protože při razantní akceleraci v podstatě okamžitě zasahuje kontrola trakce.

Kebek
10. června • 16:55

Tak se mi zdá že v tom má Peugeot trochu bordel
Podíval na německý,slovenský a na konec do polského ceníku (každý je úplně jiný) a tam to mají jasně napsané ,že na 17-18" kolech je auto pomalejší u všech motorůhttp://www.pl.kppv2.net/media/deliacms/media//110... ...

DDD
10. června • 9:56

Pouze řidič 9,6 s / poloviční zatížení 10,3 s / max rychlost 200 km/h
Pouze řidič + eko-pneu 11,6 s / poloviční zatížení + eko-pneu 12,1 s / 206 km/hto je nesmysl, aby to bylo dáno pouze typem pneu.

Tycoon
8. června • 13:14

To už dává logiku. Ty užší ekogumy jsou lehčí a mají tudíž menší moment setrvačnosti (= lepší zrychlení) a menší valivý odpor (= vyšší maximální rychlost).

Auris
7. června • 8:42

Stejnou motorizaci jsem dostal ve služebním SW a musím až na pár detailů naprosto souhlasit s textem. Motor je famózní a kdybych se napřed s autem nesvezl tak bych asi koupil HDI. Nedivil bych se kdyby zásadně promluvil do ankety motor roku. Zatím mám najeto necelou tisícovku kilometrů s 30% podílem města a průměrnou spotřebou 6,5 (podle dotankování i podle počítače).
S trakcí nemám problém, ale moje auto má obuty neeko 17" s pneu 225. Je fakt, že pocitově se auto chová jako 150-170k atmosféra. S čím si dovolím nesouhlasit je ovládání klimatizace, které papouškují všichni novináři snad v každé recenzi.
1. U automatické klimatizace neustálou změnu teploty dělá jenom ňouma, který neví jak klima funguje. Tlačítko na vnitřní oběh a stejně tak rychlé odmlžování je hardwarové na středovém panelu.
2. nastavení teploty se dá udělat i rychleji než píše autor recenze. I v obrazovce navigace je nahoře lišta s teplotou kde se dá jedním kliknutím nastavit teplota ve vyskakovacím okně, které se samo po cca 20-30 vteřinách zavře. Někdy stačí číst návod než psát nesmysly.
S polohou za volantem problém nemám, měřím 178cm a sedadlo mám úplně dole. Volant mi nic kromě celkových km nezakrývá a po přesednutí do staré 308 co nám ještě jezdí ve firmě mám pocit, že s klasickým velkým volantem šoféruju liazku.

Lol2000
8. června • 18:25

Koukám další fenomen,auto se chova jako 150/170 koňová atmosféra.Ach jo...

LOL
7. června • 19:56

to je hezké, ale i tak to nedokážeš udělat poslepu, hmatem, musíš se podívat na displej. A to mi kvůli čemukoli jinému, než kontrole rychlosti a kontrole navigace, připadne jako zbytečné snižování bezpečnosti.

pacho
8. června • 1:00

ježiš´mária, a keď krútiš gombíko, tak si nikdy neskontroluješ na koľko si si to nastavil??? Čo mám skúsenosti, tak málokedy nájdem displej, (Dosť často mením rozne autá, a ver mi je to problém) kde to píšu, a takto to mám všetko aspoň pohromade. Väčšina auto to má vždy kdesi dole. V prvom rade si to treba vyskúšať, a potom kritizovať, a nie srielať len tak od pása.

Wartburg 353W
6. června • 21:28

Co maji porad vsichni s temi obavami o vydrz vykonnych malych preplnovanych motoru? Vzdyt robustnost a tuhost, schopnost prenaset moment bez deformaci, s objemem nesouvisi.

JirkaK
7. června • 11:59

To máš pravdu, kdyby se ten motor postavil důkladně, není důvod aby nevydržel. Ale dnes je doba kdy se šetří a ojebává ve velkém. Koneckonců, Peugeotu s jeho THP se stejně jako VW s TSI podařilo pověst malých přeplňovaných motorů v očích laické veřejnosti podělat velmi důkladně a na hodně dlouho. A není za tím nic jiného než snaha ušetřit pár ojro na kusu při výrobě.
Mimochodem, ten litinový klikový hřídel u atmosférické varianty, to bude nějaká bejkárna velebnosti. Ví vůbec ti co to překládali z původních pramenů a ti co to papouškují, co je to vlastně litina a jaké má vlastnosti? Z litiny by klikovku dělal jen naprostý magor. :-D Nebo že by zase pokus o kurvítko, kvůli kterému se motor rok po záruce rozletí na kusy?

Rampa
7. června • 12:31

Naopak, TSI i THP se prodávají velmi dobře a po letech kdy to vypadalo, že diesel v Evropě zadupe benzín zcela do země se díky přeplňovaným benzínům začíná karta obracet a podíl benzínu hlavně díky těmto motorům začíná opět růst na úkor dieselu.

Jouda
8. června • 11:19

Znam par lidi co do ted obhajovali TDI ... a pak presli na 1,2 EA211 a nemůžou si jej vynachválit. (1,2 EA111 je ve stare Octavii a Rapidovi)

Vana666
7. června • 7:14

Ale souvisí. Minimálně v tom, že větší objem pracuje s menšími tlaky takže nezatěžuje tolik písty, válce, ventily, hlavu apod.
Takže by mě zajímalo, jestli těch zmíněných 1,6 mil. testovacích kilometrů ujel jeden motor, nebo je to součet za sto aut. :-)

Tycoon
7. června • 18:13

To mě taky napadlo :-)
Ale beze srandy. Když budeme kalkulovat, že kalkulovaná životnost motoru je 300 tkm, tak by to znamenalo, že testovali maximálně pět aut. Což mi přijde hrozně málo. Takže realita bude spíše někde u těch 100 aut, přičemž zkoušky životnosti zajistí až "betatesteři", tzn. zákazníci.

LOL
7. června • 12:11

no mně by spíše zajímalo, zda to bylo testování v jednom (nebo několika) větších kusech, nebo zda ten motor nechali po ujetí cca 50km vychladnout..

kolemjdouci
6. června • 23:37

Ne, ale kde nic neni, tam se nic nepodela...

Jiří Kokoška
7. června • 19:18

Něco na tom je! Už se ve Škodovce připravuje testování TSI 1.0 81Kw 3válec pro Octávii! Na 100% to bude super volba pro Octavii RS! Něco jako tatarák z brambor!

revan_21
8. června • 11:46

Tvuj příspěvek má o5 velice hluboký smysl...
Přečist si nějakej tvuj žblept po ránu opravdu dokáže zvednout naladu:D Protože mam jistotu že během dne už většího pitomce nepotkám :)

radon
6. června • 21:22

Takze kdyz na svem cca porovnatelnem 77kW Golfu nahradim eko Micheliny normalnimi lepivymi pneumatikami, mohu take cekat o 1-2 sekundy lepsi akceleraci na stovku? To je bozi ...

Michal
7. června • 8:10

Z článku to tak nějak vyplývá :-D.
Ale zkus si někdy ty ekosra*ky obout na auto. Já osobně už bych to nikdy neudělal 3-[.

...
6. června • 20:37

"Velmi zajímavé je také srovnání pružného zrychlení. Z osmdesáti na 120 km/h při zařazeném šestém rychlostní stupni se podle oficiálních údajů jedna-dvojka rozjede za 11,7 s (s eko pneu za 13,6 s),"tím chce pan redaktor říci, že tento tříválcový vozík na 6° s "eko pneu" protáčí kola a nezrychluje?

Vana666
7. června • 7:18

Taky mě to hned napadlo, snad nám to pan redaktor vysvětlíA další dotaz, proč motor s papírovým maximem krouťáku při 1750 ot. ve skutečnosti ožívá až nad 2800 otáček ? Přijde mi to že testovali nějaký velmi nepovedený kus :-(

Lukáš  Dittrich
10. června • 9:25 • redaktor AutoRevue.cz

Znovu jsem ověřoval údaje a bylo mi potvrzeno, že tam takový rozdíl je. Příště to prostě změříme a bude jasno. Ptal jsem se na Peugeotu, zda s těmi eko-pneu náhodou nesouvisí ještě nějaké další úpravy typu prodlouženého stálého převodu, jak to mají některá na spotřebu orientovaná auta. Nicméně odpověď jsem na toto nedostal, zkusím ještě zjistit. Co se točivého momentu týká, zřejmě jsem se špatně vyjádřil. Do 2800 otáček motor táhne, nad touto hranicí ale zátah výrazně zesílí. Je to samozřejmě subjektivní hodnocení, třeba pro někoho jiného bude zátah zajímavý už od 1700 otáček. Já ho jednoduše hodnotím jako "dole takový běžný", nad 2800 "výrazně zajímavější". Určitě to ale nechápejte tak, že dokud nedojde na 2800, tak že se motor skoro dusí a nejede.

Vana666
10. června • 12:10

No v každém případě 2800 otáček je výrazně horší údaj než jaký k maximu krouťáku slibuje výrobce. Nezbývá než znovu konstatovat, že motor je vadný

tom
12. června • 23:51

Zapominate ze k pohybu je potreba i vykon a ten sa dostavuje pri vyssich otackach. .

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Vana666
20. června • 7:20

nezapomínám

Tycoon
7. června • 18:05

Jedna věc jsou papírové údaje a druhá věc jsou přechodové režimy.
a) Papírové údaje zpravidla neodpovídají realitě - většina motorů má maximum krouťáku ve vyšších otáčkách, než uvádí výrobce. Samo o sobě by to nevadilo, ale marketingové oddělení autmobilky řekne "krouťák musí být co nejníž". A tak se papírové údaje upraví ve prospěch marketingu.
a) U turbomotoru mohou být přechodové režimy výrazné. Výkonová křivka se měří na některý z vyšších převodových stupňů, zatímco novinář zkouší akceleraci na některý z nižších převodů, kdy má motor kratší čas na reakci (např. na natlakování turba).

Vana666
7. června • 18:27

Tycoon:
bod a) je podle mě pádný důvod k reklamaci
bod b) je taky jasný, ale stačí zkusit akceleraci na plný plyn od nízkých otáček na nízký a vysoký kvalt. Nevěřím že by p.Dittrich nerozeznal co je časové zpoždění nástupu turba.

Tycoon
7. června • 19:43

a) Určitě existují nějaké tolerance a automobilky se do nich vejdou. A i kdyby se nevlezly, kolik zákazníků si nechá auto změřit na brzdě?
b) Při dnešním zpřevodování aut je těžké posoudit, jak auto akceleruje na šestku. V těch vysokých rychlostech už hodně záleží na směru větru nebo sklonu vozovky. Ještě mě napadlo, že dnes autmobilky aplikují "overboosty" a kdo ví, co všechno, takže se výkon motoru může záviset i na převodovém stupni.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Vana666
7. června • 20:05

No pokud by mi auto jelo natolik odlišně oproti údajům výrobce jako tenhle pežot tak bych na tu brzdu určitě šel. Dle autora testu má mít motor 95% kouťáku už při 1500 otáčkách ale ve skutečnosti se probouzí až při dvojnásobných otáčkách. Tohle nemůže být v toleranci a motor je jednoznačně vadný.

Tycoon
7. června • 20:53

To ale není v žádné rozporu. Dvojnásobné otáčky při konstatním krouťáku znamenají dvakrát vyšší výkon. A navíc nevíme, co pro autora znamená ono "proboození motoru", to bude zřejmě hodně subjektivní.
BTW Můj motor má 90 % krouťáku od 1500 do 5500 rpm a při těch 1500 rpm od něj taky nečekám, že vystřelí jak raketa ;-) Pocitově ožívá taky kolem 3000 rpm a to nemá nic, co by mohlo změnit charakter motoru (turbo, proměnné časování ...).

Vana666
8. června • 7:52

Nepochopil jsem co myslíš tím "...Dvojnásobné otáčky při konstatním krouťáku znamenají dvakrát vyšší výkon...". Je to samozřejmě pravda, ale kde máš ten konstantní krouťák, když to dole dle trestu skoro netáhne ? - viz citace"...Zhruba do 2800 ot./min je zátah takový nijaký, pak se skokově zvýší, motor zabere..."Všechny moje auta přesvědčivě ožívají už pár set otáček pod maximem momentu, takže v otáčkách maxima už táhnou opravdu naplno. Pokud by to tak nebylo, jel bych do servisu.

Tycoon
8. června • 11:50

Tím jsem chtěl říct, že zrychlení je dáno výkonem, nikoliv točivým momentem.

Vana666
8. června • 12:46

Hm, ale tady se bavíme o zrychlení v nízkých otáčkách. Čím jiným než krouťákem získáš ten výkon pro zrychlování ?

Doporučujeme

Články odjinud