Test Peugeot 308 1.2 e-THP: Tříválcové překvapení

Když jsem se dozvěděl, že mám vyzkoušet tříválcovou 308, radostí jsem dva metry vysoko opravdu neskákal. Jenže realita daleko předčila má chabá očekávání. Tohle auto totiž není ani pomalé, ani nekomfortní, ani nezábavné. Vlastně je poměrně dost povedené. Předsudky jsou hrozná věc...
Seznam kapitol
  1. Tříválcový Peugeot 308 v kostce
  2. Úvod, Od atmosféry, přes diesel až po RCZ R
  3. Překvapivá praxe, Tichý společník
  4. Bonus na závěr: osobní pohled, Technické údaje
  5. Fotogalerie

Peugeot začal před časem prodávat přeplňovanou tříválcovou jedna-dvojku s parametry 130 koní a 230 Nm. Tato jednotka nahradí po nástupu normy Euro 6 starší přeplňovanou jedna-šestku a kromě hatchbacku 308 ji Peugeot nasadí také třeba do modelu 508 nebo 5008.

K novém tříválci jsem přistupoval trochu skepticky, ale po týdnu testování mu nemohu po praktické stránce vytknout v podstatě nic. Motor funguje výborně. Jsou zde sice menší problémy v podobě velice laxní odezvy na plynový pedál a nepotěší také zásahy systému start/stop, protože tříválec při startování dokáže vyprodukovat poměrně silné vibrace, ale to je asi tak všechno.

Motor 1.2 e-THP jednoznačně překvapí nabízenou dynamikou. Pružné zrychlení zvládá ještě lépe než výkonnější jedna-šestka, stovku dokáže pokořit pod deset sekund. Škoda, že testované auto mělo pneumatiky s nízkým valivým odporem, které na schopnosti této jednotky zoufale nestačí. Svezení by to mohlo být ještě zajímavější.

Celkově je Peugeot 308 1.2 e-THP povedené auto a pro mě jedno z největších překvapení za poslední dobu.

Radosti
Dynamika auta
Při klidné jízdě nízká spotřeba
Odhlučnění interiéru
Komfort cestování
Zajímavý zvuk motoru
Starosti
Při rychlejší jízdě expresní nárůst spotřeby
„Eko-pneumatiky“ motoru nestačí
Pozice za volantem
Umístění přístrojového štítu
Složité ovládání přes dotykovou obrazovku
7  /10
Pokračování testu
Fotogalerie82 fotografií
_DSC2145.JPG _DSC2147.JPG _DSC2149.JPG
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Tříválcový Peugeot 308 v kostce
  2. Úvod, Od atmosféry, přes diesel až po RCZ R
  3. Překvapivá praxe, Tichý společník
  4. Bonus na závěr: osobní pohled, Technické údaje
  5. Fotogalerie
Peugeot 407 1.997
Rok výroby: 2006
Stav: 162 910 km
Cena: 70 000 Kč
Peugeot 208 0.999
Rok výroby: 2015
Stav: 42 445 km
Cena: 159 000 Kč
Peugeot 807 2.179
Rok výroby: 2004
Stav: 204 722 km
Cena: 60 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků