Test Peugeot 308 1.2 e-THP: Tříválcové překvapení

Když jsem se dozvěděl, že mám vyzkoušet tříválcovou 308, radostí jsem dva metry vysoko opravdu neskákal. Jenže realita daleko předčila má chabá očekávání. Tohle auto totiž není ani pomalé, ani nekomfortní, ani nezábavné. Vlastně je poměrně dost povedené. Předsudky jsou hrozná věc...
Seznam kapitol
  1. Tříválcový Peugeot 308 v kostce
  2. Úvod, Od atmosféry, přes diesel až po RCZ R
  3. Překvapivá praxe, Tichý společník
  4. Bonus na závěr: osobní pohled, Technické údaje
  5. Fotogalerie

Peugeot začal před časem prodávat přeplňovanou tříválcovou jedna-dvojku s parametry 130 koní a 230 Nm. Tato jednotka nahradí po nástupu normy Euro 6 starší přeplňovanou jedna-šestku a kromě hatchbacku 308 ji Peugeot nasadí také třeba do modelu 508 nebo 5008.

K novém tříválci jsem přistupoval trochu skepticky, ale po týdnu testování mu nemohu po praktické stránce vytknout v podstatě nic. Motor funguje výborně. Jsou zde sice menší problémy v podobě velice laxní odezvy na plynový pedál a nepotěší také zásahy systému start/stop, protože tříválec při startování dokáže vyprodukovat poměrně silné vibrace, ale to je asi tak všechno.

Motor 1.2 e-THP jednoznačně překvapí nabízenou dynamikou. Pružné zrychlení zvládá ještě lépe než výkonnější jedna-šestka, stovku dokáže pokořit pod deset sekund. Škoda, že testované auto mělo pneumatiky s nízkým valivým odporem, které na schopnosti této jednotky zoufale nestačí. Svezení by to mohlo být ještě zajímavější.

Celkově je Peugeot 308 1.2 e-THP povedené auto a pro mě jedno z největších překvapení za poslední dobu.

Radosti
Dynamika auta
Při klidné jízdě nízká spotřeba
Odhlučnění interiéru
Komfort cestování
Zajímavý zvuk motoru
Starosti
Při rychlejší jízdě expresní nárůst spotřeby
„Eko-pneumatiky“ motoru nestačí
Pozice za volantem
Umístění přístrojového štítu
Složité ovládání přes dotykovou obrazovku
7  /10
Pokračování testu
Fotogalerie82 fotografií
_DSC2145.JPG _DSC2147.JPG _DSC2149.JPG
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Tříválcový Peugeot 308 v kostce
  2. Úvod, Od atmosféry, přes diesel až po RCZ R
  3. Překvapivá praxe, Tichý společník
  4. Bonus na závěr: osobní pohled, Technické údaje
  5. Fotogalerie

bazar

Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2015
Stav: 30 020 km
Cena: 346 000 Kč
Peugeot 307 2
Rok výroby: 2003
Stav: 154 444 km
Cena: 56 000 Kč
Peugeot 206 1,1
Rok výroby: 2002
Stav: 121 483 km
Cena: 50 000 Kč
Peugeot 307 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 234 204 km
Cena: 60 000 Kč
Peugeot 508 2
Rok výroby: 2014
Stav: 146 081 km
Cena: 252 000 Kč
Peugeot 407 1,8
Rok výroby: 2006
Stav: 141 524 km
Cena: 128 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků