Test Peugeot 308 1.2 e-THP: Tříválcové překvapení

Když jsem se dozvěděl, že mám vyzkoušet tříválcovou 308, radostí jsem dva metry vysoko opravdu neskákal. Jenže realita daleko předčila má chabá očekávání. Tohle auto totiž není ani pomalé, ani nekomfortní, ani nezábavné. Vlastně je poměrně dost povedené. Předsudky jsou hrozná věc...
Seznam kapitol
  1. Tříválcový Peugeot 308 v kostce
  2. Úvod, Od atmosféry, přes diesel až po RCZ R
  3. Překvapivá praxe, Tichý společník
  4. Bonus na závěr: osobní pohled, Technické údaje
  5. Fotogalerie

Peugeot začal před časem prodávat přeplňovanou tříválcovou jedna-dvojku s parametry 130 koní a 230 Nm. Tato jednotka nahradí po nástupu normy Euro 6 starší přeplňovanou jedna-šestku a kromě hatchbacku 308 ji Peugeot nasadí také třeba do modelu 508 nebo 5008.

K novém tříválci jsem přistupoval trochu skepticky, ale po týdnu testování mu nemohu po praktické stránce vytknout v podstatě nic. Motor funguje výborně. Jsou zde sice menší problémy v podobě velice laxní odezvy na plynový pedál a nepotěší také zásahy systému start/stop, protože tříválec při startování dokáže vyprodukovat poměrně silné vibrace, ale to je asi tak všechno.

Motor 1.2 e-THP jednoznačně překvapí nabízenou dynamikou. Pružné zrychlení zvládá ještě lépe než výkonnější jedna-šestka, stovku dokáže pokořit pod deset sekund. Škoda, že testované auto mělo pneumatiky s nízkým valivým odporem, které na schopnosti této jednotky zoufale nestačí. Svezení by to mohlo být ještě zajímavější.

Celkově je Peugeot 308 1.2 e-THP povedené auto a pro mě jedno z největších překvapení za poslední dobu.

Radosti
Dynamika auta
Při klidné jízdě nízká spotřeba
Odhlučnění interiéru
Komfort cestování
Zajímavý zvuk motoru
Starosti
Při rychlejší jízdě expresní nárůst spotřeby
„Eko-pneumatiky“ motoru nestačí
Pozice za volantem
Umístění přístrojového štítu
Složité ovládání přes dotykovou obrazovku
7  /10
Pokračování testu
Fotogalerie82 fotografií
_DSC2145.JPG _DSC2147.JPG _DSC2149.JPG
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Tříválcový Peugeot 308 v kostce
  2. Úvod, Od atmosféry, přes diesel až po RCZ R
  3. Překvapivá praxe, Tichý společník
  4. Bonus na závěr: osobní pohled, Technické údaje
  5. Fotogalerie

bazar

Peugeot 307 2
Rok výroby: 2003
Stav: 154 444 km
Cena: 65 000 Kč
Peugeot 206 1,1
Rok výroby: 2002
Stav: 121 502 km
Cena: 58 000 Kč
Peugeot 307 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 234 204 km
Cena: 60 000 Kč
Peugeot 206 1,1
Rok výroby: 2001
Stav: 114 345 km
Cena: 42 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 148 867 km
Cena: 101 000 Kč
Peugeot Partner 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 162 453 km
Cena: 92 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků