Test Peugeot 308 1.2 e-THP: Tříválcové překvapení

Když jsem se dozvěděl, že mám vyzkoušet tříválcovou 308, radostí jsem dva metry vysoko opravdu neskákal. Jenže realita daleko předčila má chabá očekávání. Tohle auto totiž není ani pomalé, ani nekomfortní, ani nezábavné. Vlastně je poměrně dost povedené. Předsudky jsou hrozná věc...
Seznam kapitol
  1. Tříválcový Peugeot 308 v kostce
  2. Úvod, Od atmosféry, přes diesel až po RCZ R
  3. Překvapivá praxe, Tichý společník
  4. Bonus na závěr: osobní pohled, Technické údaje
  5. Fotogalerie

Peugeot začal před časem prodávat přeplňovanou tříválcovou jedna-dvojku s parametry 130 koní a 230 Nm. Tato jednotka nahradí po nástupu normy Euro 6 starší přeplňovanou jedna-šestku a kromě hatchbacku 308 ji Peugeot nasadí také třeba do modelu 508 nebo 5008.

K novém tříválci jsem přistupoval trochu skepticky, ale po týdnu testování mu nemohu po praktické stránce vytknout v podstatě nic. Motor funguje výborně. Jsou zde sice menší problémy v podobě velice laxní odezvy na plynový pedál a nepotěší také zásahy systému start/stop, protože tříválec při startování dokáže vyprodukovat poměrně silné vibrace, ale to je asi tak všechno.

Motor 1.2 e-THP jednoznačně překvapí nabízenou dynamikou. Pružné zrychlení zvládá ještě lépe než výkonnější jedna-šestka, stovku dokáže pokořit pod deset sekund. Škoda, že testované auto mělo pneumatiky s nízkým valivým odporem, které na schopnosti této jednotky zoufale nestačí. Svezení by to mohlo být ještě zajímavější.

Celkově je Peugeot 308 1.2 e-THP povedené auto a pro mě jedno z největších překvapení za poslední dobu.

Radosti
Dynamika auta
Při klidné jízdě nízká spotřeba
Odhlučnění interiéru
Komfort cestování
Zajímavý zvuk motoru
Starosti
Při rychlejší jízdě expresní nárůst spotřeby
„Eko-pneumatiky“ motoru nestačí
Pozice za volantem
Umístění přístrojového štítu
Složité ovládání přes dotykovou obrazovku
7  /10
Pokračování testu
Fotogalerie82 fotografií
_DSC2145.JPG _DSC2147.JPG _DSC2149.JPG
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Tříválcový Peugeot 308 v kostce
  2. Úvod, Od atmosféry, přes diesel až po RCZ R
  3. Překvapivá praxe, Tichý společník
  4. Bonus na závěr: osobní pohled, Technické údaje
  5. Fotogalerie
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

včera | Milan Lažanský | 11 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků