Test Peugeot 306 Break 2,0 HDI: Golfu v patách

22 komentářů

LM
16. června • 2:20

306 jsem koupil jako čtyřletý v roce 2004 (r. v. 2000 - edice Milenium - napsáno na zádi a na blatnících, barva - tmavá zelená metalíza). Měl tehdy najeto nějakých 120 tis. km, motor benzín 1.4. Během let jsem přidal cca 150 tis. km a auto stále drží a vypadá docela pěkně. STK minulý měsíc - OK (pravda - vloni se investovalo do oprav eliminujících opotřebení asi 25 000 jednotek naší měny...). Otázka zní: vydrží dnešní konfekce (je jedno zda Škoda nebo korejští konkurenti) podobné nasazení? Pežotík asi není žádný zázrak, ale zdá se, že se osvědčil...

Bozz75
25. prosince • 20:59

Celkem zajímavý článek, autor asi nebude úplný mimoň, ale proč je překvapený, že je na zadních místech výrazně více místa než v podstatně menší Oktávce? P306 má rozvor delší o 7cm, navíc používá menší průměr pneu a má mnohem méně prostoru mezi gumou a blatníkem, takže získá odhadem dalších 5cm vpředu i vzadu. Pokud má prostor pro kabinu o 17cm více místa, tak to musí být někde vidět.

xxjehla
12. ledna • 16:57

nevim co jste meli za motorizaci ale ja mam 2.0hdi 66kw a vzadu mam kpotoucove brzdy

adrian
30. ledna • 7:05

ja mam 1,9 d 200 ročnik a akokolvek som sas snaži štilom tehla na podlahe na6,5 bysom tu spotrebu nedostal a to v zime ked neni zohriaty motor na kratkych tratiach inak je okolo5 litrov a na nadrž urobim aj 1200km a kurat ukazatel paliva svieti ked tam je 15až 20 litrov paliva ale dojad na rezervu 300km kdo to ma??

Marcel
29. července • 14:28

jo a razeni je u peugeotu silene .........aspon u toho meho......je potreba si zvyknout:-D
kdyz jsem jel s tim porve tak jsem hadal co tam mam

hyna
6. června • 10:48

jo, 306 před faceliftem měly řazení strašné. po faceliftu v r. 1997 to už bylo o mnoho lepší...

Marcel
29. července • 14:24

taky mam 306 Hdi 2000 , pokud mu po nastarovani se vyvali cerny dym , tak na tom aute neni neco o.k.. Tomu napovida i ta velka spotreba , kterou dosahl.Nejlepsi by bylo recenzi na takto zdemolovany vuz nepsat. muj kousek ma najeto cca 200 000 a tady uz bohuzel prichazeji na radu spotrebni dily , tlumice , turba , cerpadla apod..............
hold si nekdo vybral kousek u ktereho se nedalo cekat zadny zazrak , ted je otazka na co mel clanek upozornit ...........na to ze je potreba se poradne podivat co ojetemu autu je?p.s. pri velke rychlosti ma HDI velkou spotrebu ...........to jako myslel 150 a vice ?

Huhla
29. září • 12:25

Recenze bazarových automobilů jsou ve většině případů zajímavým čtením - pro autora jsou na netu k dispozici desítky recenzí vozů od samotných majitelů, odborná diskuzní fóra nabízejí praktické informace o použitých problematických technologiích... zkrátka napsat špatný článek o ojetém autě dá fušku. Panu vašíčkovi se to přesto povedlo...V článku je tolik nesmyslů, chyb a nedostatků, že by jejich oprava zabrala hodně času - zmíním jen ty nejvíce bijící do očí...1) když už probíráme historii 306tky, bylo by dobré zmínit, že s uvedením verze break došlo k modernizaci verzí sedan + htb. 2) v roce 99 nenastala žádná "zásadní evoluce". 3) motor HDi 80kW se do 306tek nedával4) problémem 306tek je vychvalovaný podvozek - hlavně s těžkejma n. motorama (co všechno na něm trpí by bylo na delší článek) Osobně bych doporučil komukoliv se zájmem o tento vůz zapomenout na tento článek, navštívit Peugeot club, nebo Frikulína (http://306.frikulin.com), kde najdete i profi tipy na co si dát pozor při koupi, nebo co vyměnit...Jen na okraj: Najel jsem s 306tkama (3 modely) cca 150t km...

PAvel
13. května • 23:16

Mám 306 Break a jsem s ní spokojen, nevím co měl autor za kus k dispozici, ale ještě bych si dovolil tvrdit, že 306tky s Hdi měly kotouče na všech 4ech...
spotřebu mám 5,1 - 5,5, v zimě kolem 5,7...

Jerry.Gunman
28. září • 20:51

Ale nepopletl si autor Peugeot 305, tedy sedan či kombi dnešním zařazením spíše do STŘEDNÍ TŘÍDY, jehož nástupcem byly cozy 405, 406 a nynější 407 s vozem 309, jenž sice spadal mezi kompakty, ale nebyl ani sedanem ani kombíkem?

Rosta
29. září • 7:27

taky mi to nejak nesedi jestli spis autor nemyslel typy 405 a 605?

Vody
28. září • 16:16

po první stránce jsem znechuceně přestal číst.......

K86
28. září • 13:37

Presne nad timhle autem, akorat hatchbacku ted pomyslim po fieste 1,8d 1997, ale timhle clankem me autor dostal do opetovneho uvazovani nad vyberem vozu. Asi jsem od toho motoru cekal vic

Valdauf
27. září • 22:19

Starý dobrý atmosféry od Peugeotu berou přes 7 litrů???.Ať se autor chvilku povozí s tímto motorem a pak může hodnotit.Jezdil jsem ho sedm let v P 205,teď ho jezdím ve 405ce a až prasáckým stylem jízdy jsem se dostal k 6 litrům.Uznávám,není to žádný dělo,ale jízda je s ním krásně pohodová a není problém se s ním dostat na 4l/100.A narozdíl od úžasné německé konkurence netrpí na škubání rozvodů.

Luděk
30. září • 14:01

Jezdil jsem se 405 před 10 lety)a spořeba pod 6 nešla,a jinak hodně štěstí v servisu,byl jsem tam víc než ns silnici,poté jsem měl španěla Toledo a za 200000 km spotřeba cca 5 litru a pouze běžná údržba

zx
28. září • 20:42

přesně tak, mám tento motor v Citroenu ZX (což je prakticky sourozenec Peugeotu 306) a jezdím "prasácky" za 5.6. V tomto se autor článku trošku seknul. Navíc ten motor je takřka nesmrtelný...

lol
27. září • 20:23

66 kW = 190 k

Hagrid
27. září • 16:52

Nevím, kolik autor testu měří, ale já jsem se svého času na zadním sedadle 306 Break něco najezdil a při mých dvou metrech to nebyla až taková tragedie. Místa na hlavu bylo rozhodně víc než v A8.Co se spojky týče, tak to není chyba kusu, to je bohužel vlastnost. Spojka zabírá skoro až na podlaze, což má za následek zejména nepříjemné chcípání motoru po přechodu na libovolné normální auto. Také stojí za zmínku tragikomická převodovka, která z řazení dělá napínavou show s názvem - copak tam asi dám za rychlost nebo spíše, padne tam rychlost nebo nepadne? Ale dá se na to zvyknout. Je to holt Peugeot. ;-)Jinak k 8 ventilu 1,6 benzín. Opravdu je to dost líný motor, ale opět se dá na něj zvyknout a dá se s ním trochu i jezdit. Na předjíždění má ale smysl pomýšlet od 4500 otáček výš (tedy ještě před zahájením předjíždění). Rozhodně to nejde tak, že by si člověk podřadil třeba jen o 1 stupeň a pozvolna se rozjížděl např. od 3 tisíc otáček...

Milda
27. září • 18:20

Bla bla bla...jen bleješ blbosti. Mám 306tku 5dv. 1,6 8V a když předjíždím,tak rozhodně nemusím točit 4500ot.abych někoho předjel;-)

Martin
5. prosince • 23:52

Též mám 306 .1.6 .8v MA NAJ 140 TIS jede dobré je treba vyčistil palivové potrubí a nové svíčky a palivovi filtr je pod nádrží a bylo to znát na vikone A HLAVNĚ TROCHU KVALITNI BENZIN PAK TO POJEDE JAKO AUTO

Hagrid
27. září • 20:49

Ano, nepochybuji ani na vteřinu, že pro tebe je 306ka nejlepší auto na světě. Ale existují, světe div se, i jiná auta a i výkonnější motory pro auto stejné. Takže pokud už chceš svůj osobní dojem stavět nad fakta (tj. výkon motoru v poměru k hmotnosti), tak se to aspoň nauč dělat kultivovanou formou.

Baho
27. září • 19:56

Vynikajúce auto, pokiaľ ešte nebolo havarované. Akonáhle je po rane, karoséria sa krúti, plasty vrzgajú, o tom ako do auta po nekvalitnej oprave fúkalo škoda aj písať. Mal som uvedenú motorizáciu, chod motora oveľa kultivovanejší ako TDI, spotreba dlhodobá 6,1 litra. Náklady: radšej nehovoriť. Za 65 000 km dva krát odišla pomocná remenica na tlmenie kmitov - cena novej 8000 Sk. Plus vadný silentblok na zadnej náprave - v servise pýtali 4000 Sk, nakoniec som zohnal celú nápravu za 7000. O drobnostiach ako visiace a zadrhávajúce lanká ručnej brzdy, polonefunčného ventilátora kúrenia, slabých predných kotúčoch, zlom radení a častom odchádzaní synchrónov je lepšie pomlčať. Svetlá tiež nič moc, a to už bol faceliftovaný model s čírou optikou. Zhrnutie plusov: vnútorný priestor aj využiteľnosť kufra je super, torzky zaberajú málo miesta a o to viac ostáva na batožinu. Podvozok je dobrý, keď je oň starané a jazdí po dobrých cestách - nie v SK a CZ. Motor má dobrý ťah aj spotrebu, na dlhšiu trasu - dovolenka v CZ, 1500 km v 5-tich osobách spotreba 5,2 litra. Auto má 60 litrovú nádrž, nie je problém spraviť na nej ďaleko cez 1000 km. Ak takéto auto, jedine NEHAVAROVANÉ, najlepšie od prvého majiteľa so serviskou, inak NEBRAŤ. Bude to len chodiaca pokladnička....

Doporučujeme

Články odjinud