| Peugeot 3008 1.2 Hybrid e-DCS6 Foto: Michal Kollert

 | Peugeot 3008 1.2 Hybrid e-DCS6 | Foto: Michal Kollert

 | Peugeot 3008 1.2 Hybrid e-DCS6 Foto: Michal Kollert

 | Peugeot 3008 1.2 Hybrid e-DCS6 | Foto: Michal Kollert

 | Peugeot 3008 1.2 Hybrid e-DCS6 Foto: Michal Kollert

 | Peugeot 3008 1.2 Hybrid e-DCS6 | Foto: Michal Kollert

 | Peugeot 3008 1.2 Hybrid e-DCS6 Foto: Michal Kollert

 | Peugeot 3008 1.2 Hybrid e-DCS6 | Foto: Michal Kollert

 | Peugeot 3008 1.2 Hybrid e-DCS6 Foto: Michal Kollert

 | Peugeot 3008 1.2 Hybrid e-DCS6 | Foto: Michal Kollert

 | Peugeot 3008 1.2 Hybrid e-DCS6 Foto: Michal Kollert

 | Peugeot 3008 1.2 Hybrid e-DCS6 | Foto: Michal Kollert

 | Peugeot 3008 1.2 Hybrid e-DCS6 Foto: Michal Kollert

 | Peugeot 3008 1.2 Hybrid e-DCS6 | Foto: Michal Kollert

 | Peugeot 3008 1.2 Hybrid e-DCS6 Foto: Michal Kollert

 | Peugeot 3008 1.2 Hybrid e-DCS6 | Foto: Michal Kollert

 | Peugeot 3008 1.2 Hybrid e-DCS6 Foto: Michal Kollert

 | Peugeot 3008 1.2 Hybrid e-DCS6 | Foto: Michal Kollert

 | Peugeot 3008 1.2 Hybrid e-DCS6 Foto: Michal Kollert

 | Peugeot 3008 1.2 Hybrid e-DCS6 | Foto: Michal Kollert

 | Peugeot 3008 1.2 Hybrid e-DCS6 Foto: Michal Kollert

 | Peugeot 3008 1.2 Hybrid e-DCS6 | Foto: Michal Kollert

 | Peugeot 3008 1.2 Hybrid e-DCS6 Foto: Michal Kollert

 | Peugeot 3008 1.2 Hybrid e-DCS6 | Foto: Michal Kollert

 | Peugeot 3008 1.2 Hybrid e-DCS6 Foto: Michal Kollert

 | Peugeot 3008 1.2 Hybrid e-DCS6 | Foto: Michal Kollert

 | Peugeot 3008 1.2 Hybrid e-DCS6 Foto: Michal Kollert

 | Peugeot 3008 1.2 Hybrid e-DCS6 | Foto: Michal Kollert

 | Peugeot 3008 1.2 Hybrid e-DCS6 Foto: Michal Kollert

 | Peugeot 3008 1.2 Hybrid e-DCS6 | Foto: Michal Kollert

 | Peugeot 3008 1.2 Hybrid e-DCS6 Foto: Michal Kollert

 | Peugeot 3008 1.2 Hybrid e-DCS6 | Foto: Michal Kollert

 | Peugeot 3008 1.2 Hybrid e-DCS6 Foto: Michal Kollert

 | Peugeot 3008 1.2 Hybrid e-DCS6 | Foto: Michal Kollert

 | Peugeot 3008 1.2 Hybrid e-DCS6 Foto: Michal Kollert

 | Peugeot 3008 1.2 Hybrid e-DCS6 | Foto: Michal Kollert

 | Peugeot 3008 1.2 Hybrid e-DCS6 Foto: Michal Kollert

 | Peugeot 3008 1.2 Hybrid e-DCS6 | Foto: Michal Kollert

 | Peugeot 3008 1.2 Hybrid e-DCS6 Foto: Michal Kollert

 | Peugeot 3008 1.2 Hybrid e-DCS6 | Foto: Michal Kollert

 | Peugeot 3008 1.2 Hybrid e-DCS6 Foto: Michal Kollert

 | Peugeot 3008 1.2 Hybrid e-DCS6 | Foto: Michal Kollert

 | Peugeot 3008 1.2 Hybrid e-DCS6 Foto: Michal Kollert

 | Peugeot 3008 1.2 Hybrid e-DCS6 | Foto: Michal Kollert

 | Peugeot 3008 1.2 Hybrid e-DCS6 Foto: Michal Kollert

 | Peugeot 3008 1.2 Hybrid e-DCS6 | Foto: Michal Kollert

 | Peugeot 3008 1.2 Hybrid e-DCS6 Foto: Michal Kollert

 | Peugeot 3008 1.2 Hybrid e-DCS6 | Foto: Michal Kollert

 | Peugeot 3008 1.2 Hybrid e-DCS6 Foto: Michal Kollert

 | Peugeot 3008 1.2 Hybrid e-DCS6 | Foto: Michal Kollert

 | Peugeot 3008 1.2 Hybrid e-DCS6 Foto: Michal Kollert

 | Peugeot 3008 1.2 Hybrid e-DCS6 | Foto: Michal Kollert

 | Peugeot 3008 1.2 Hybrid e-DCS6 Foto: Michal Kollert

 | Peugeot 3008 1.2 Hybrid e-DCS6 | Foto: Michal Kollert

 | Peugeot 3008 1.2 Hybrid e-DCS6 Foto: Michal Kollert

 | Peugeot 3008 1.2 Hybrid e-DCS6 | Foto: Michal Kollert

 | Peugeot 3008 1.2 Hybrid e-DCS6 Foto: Michal Kollert

 | Peugeot 3008 1.2 Hybrid e-DCS6 | Foto: Michal Kollert

 | Peugeot 3008 1.2 Hybrid e-DCS6 Foto: Michal Kollert

 | Peugeot 3008 1.2 Hybrid e-DCS6 | Foto: Michal Kollert

 | Peugeot 3008 1.2 Hybrid e-DCS6 Foto: Michal Kollert

 | Peugeot 3008 1.2 Hybrid e-DCS6 | Foto: Michal Kollert

 | Peugeot 3008 1.2 Hybrid e-DCS6 Foto: Michal Kollert

 | Peugeot 3008 1.2 Hybrid e-DCS6 | Foto: Michal Kollert

 | Peugeot 3008 1.2 Hybrid e-DCS6 Foto: Michal Kollert
 | Peugeot 3008 1.2 Hybrid e-DCS6 Foto: Michal Kollert
 | Peugeot 3008 1.2 Hybrid e-DCS6 Foto: Michal Kollert
 | Peugeot 3008 1.2 Hybrid e-DCS6 Foto: Michal Kollert
32
Fotogalerie

TEST Peugeot 3008 1.2 Hybrid e-DCS6: Dostupně, srozumitelněji, designověji

Třetí generace francouzského crossoveru se vyznačuje masivní elektrifikací, ale v nabídce je i něco „normálního“ – a překvapivě příjemného.

Radosti
Lepší palubní deska než u minulé generace
Srozumitelnější ovládání
Štědrá základní výbava
Jízdní komfort
Starosti
Hybrid nejezdí tak úsporně, jak slibuje
Málo místa na zadních sedadlech
Průměrná dynamika v přímce
8  /10

Pamětníci mohou zavzpomínat na rok 2008, kdy se poprvé objevil tehdy zcela nový model 3008 (aby se nám to nepletlo). Zatímco tehdejší designový styl Peugeotu, kdy všechno připomínalo ocucaný bonbon, měl k typicky francouzské eleganci daleko, šlo o šikovně poskládané auto, které nabídlo dost prostoru na kompaktním půdorysu, a také se chlubilo zajímavými pohony: kromě benzinové a naftové klasiky také hybridní čtyřkolkou.

Druhá generace z roku 2016 už byla něco jiného – značka nasadila ostré hrany, motivy lvích drápů ve světlech, vysoké boky, bylo to univerzálně fešné auto. A také úspěšné, jen za první půlrok na trhu si jej objednalo sto tisíc zákazníků, z nichž polovina nikdy předtím Peugeot neměla. A celkem se druhé verze prodalo přes 1.320.000 exemplářů.

Aktuální model těží z designového přístupu, který nastolil předchůdce a úspěšně používají prakticky všechny modely Peugeotu. Úzká přední světla, vysoké boky, kontrastní střechy, vyšší záď, velké plochy bez oblin – aktualizace stylu předchůdce pro současnou dobu se povedla.

Stran rozměrů spadá Peugeot 3008 do extrémně populární kategorie kompaktních crossoverů. Na délku má 4,54 metru, široká je 1,89 metru a vysoká 1,64 metru. Na zajímavý design značka opět vsadila i uvnitř.

Interiér: Opět stylový, ale více pro "lidi"

Pokud jste někdy seděli v minulé generaci, jistě si vzpomenete, že tam Peugeot nasadil nový přístup k rozvržení interiéru, zvaný i-Cockpit. A i když šlo o hodně prodávané auto, právě pozice za volantem mnoha lidem přišla hodně zvláštní. Přístrojový štít jste měli před sebou vysoko a abyste na něj přes malé kormidlo viděli, u specifických typů postavy jste si museli volant posunout téměř do klína.

U novinky automobilka přišla s novým typem ukazatelů, kterému říká Panoramic i-Cockpit, jde o širokoúhlý pás plovoucího displeje, který se v rámci úhlopříčky 21 palců táhne od prostoru před řidičem až na středový panel. V kombinaci s polohou volantu jde oproti dřívějšku o vstřícnější řešení, které vyhoví většímu typu postav – vidět je na něj normálně a bez kompromisů.

Displej má jemnou grafiku a dobře se čte, ve svém základním zobrazení vám nabídne vše důležité jednom místě, včetně nastavení klimatizace. Mít pro ni tlačítka nebo kolečka by bylo samozřejmě lepší, ale plošky pro regulaci teploty naštěstí nejsou žádné blechy a za jízdy příliš nerozptylují.

jenže 21palcová obrazovka je výsadou vyšší výbavy GT, u nižší specifikace se musíte spokojit s dvěma 10palcovými displeji, i když si za lepší řešení můžete připlatit 33 tisíc korun a získáte jej v rámci paketu Panoramic Navigation. To samé platí o panelu i-Toggles, což je digitální dotykový displej, kam si můžete natahat zkratky pro své oblíbené funkce a také „domovské“ tlačítko. Na panelu můžete scrollovat do strany, takže zkratek se sem vejde dost, kromě praktického využití dodávají vnitřku punc technické moderny.

Samotný přístrojový štít nabídne několik druhů zobrazení, včetně mapy, v drtivém množství případů s ním není žádný problém, až na jednu drobnost. Spuštěná navigace (i při zrcadlení z telefonu) vám zde ukazuje vzdálenost do dalšího bodu typu odbočky, kruhového objezdu a tak dále. Děje se tak formou vyskakovacího okna, které vykoukne ze strany displeje a pak zase zajede. Takže při navigování vám před očima neustále něco vyjíždí, což umí docela rozptylovat řidičovu pozornost.

Jinak se ale v přední řadě cestuje pohodlně – i když je středová konzola poměrně široká, posádku neutiskuje a nabízí spoustu odkládacích prostor. V přední části je polička s bezdrátovou nabíječkou, další polička pod sebou skrývá objemnou schránku a dva USB-C konektory, máme tu také dva držáky nápojů a rovněž velký prostor pod loketní opěrkou. Hezky po ruce zde jsou také mačkací plošky ofuku/výhřevu skel a spuštění/vypnutí klimatizace a topení plus spínač varovných světel. Páčka voliče jízdních režimů se nachází napravo od volantu, takže na ni snadno a rychle dosáhnete. Zajímavě působí i textilní čalounění palubní desky, výplní dveří a středového tunelu, akorát si jej nesmíte polít.

Zatímco vpředu je místa habaděj, vzadu již kompromisy najdeme. Sedáky jsou  nízko nad podlahou a s místem nad hlavou budou mít problém osoby vysoké nad 180 cm, ohledně kolen si 3008 pomáhá tvarováním zadní strany předních opěradel. Spíše se sem vejdou dva nevelcí dospělí nebo ideálně dvě děti, i když je zadní lavice samozřejmě deklarována jako třímístná. Dvojici USB-C zdířek pro druhou řadu dostanete v základní výbavě Allure za příplatek v rámci již zmíněného paketu Panoramic Navigation, vyšší specifikace GT je má společně s celým paketem automaticky. Sympatické ale je, že už v základu máte zadní opěradla dělená v poměru 40/20/40, což umožní jezdit ve čtyřech třeba na hory bez střešního boxu.

Kufr má vyjímatelné dno, které je v horní poloze v rovině s nakládací hranou, a i ve spodní poloze pod ním zůstává prostor na povinnou výbavu a pár drobností. Po sklopení zadních opěradel nevznikne úplně rovná plocha, ale špatné to také není. Docela zajímavé je, že si u 3008 musíte připlatit 1000 Kč za sadu pro opravu pneumatiky (není součástí standardní výbavy), případně můžete dostat náhradní kolo za 9000 Kč a dát nespecifikovanou částku za jeho montáž.

Už když Peugeot představoval třetí generaci 3008, téměř všechny dostupné informace byly k elektrickým verzím. Auto stojí na platformě STLA Medium, která je schopna pojmout elektrický, plug-in hybridní i mild-hybridní pohon, který je z hlediska prezentace až na posledním místě. A proto je dobře, že jsme si jej mohli vyzkoušet.

Pod kapotou je tedy benzinová tříválcová dvanáctistovka se 100 kW a 230 Nm, k jejíž snaze se přidává elektromotor s 15,6 kW a až 51 Nm. Li-ion baterie 48V mild-hybridu má využitelnou kapacitu 0,432 kWh, takže sama o sobě auto nepohání do vyšších rychlostí, ale se podílí na snižování spotřeby, plachtění a popojíždění v malých rychlostech.

Pokračování 2 / 3

Jízda: Rovážněji, jinak žere

Je celkem jasné, že Peugeot svůj mild-hybrid naladil právě pro městský a příměstský provoz. Převodovka se zabudovaným elektromotorem při normální jízdě spalovací jednotku špetku podtáčí a to u tříválce vede k občasným pazvukům, ale neděje se tak stále. Slabé hvízdání je slyšet i při rekuperaci.

Nový dvouspojkový automat se chová způsobně ve vyšších rychlostech, v těch nižších vás sice nenechá viset bez zátahu při přepínání režimů, ale sem tam váhá a nedá vám takový odpich, jaký byste si představovali třeba při potřebě rychle se zapojit do provozu na kruhovém objezdu nebo odbočení na vytíženější hlavní silnici. Dá se na to zvyknout, ne že ne, nohu si s odhadem můžete nechat na plynu a ve vhodnou chvíli vyrazit, ale sluší se připomenout, že u jiných konkurenčních systémů to funguje o něco lépe. A u dalších hůře, kdy vám auto popojede o kousek dozadu, což naštěstí není případ 3008.

Dynamika v přímce není úplně oslnivá – zrychlení od semaforu do městských rychlostí je v pořádku, chleba se začíná lámat od okreskové devadesátky při připojování na dálnici. Pružnost ve vyšším tempu je tak tak a pokud máte na palubě více lidí nebo těžší náklad, spalovací motor se musí dosti snažit, čímž stoupá míra hluku i spotřeba. Deklarovaných 5,5 l/100 km dle WLTP zní slibně, ale realita se umí pohybovat i při klidné plynulé jízdě v kombinovaném provozu mezi 6,5 a 7,5 litry, což není na moderní mild hybrid úplně málo.

Špetku péče, snad v rámci aktualizací, by si zasloužilo o čtení rychlostních limitů, které tak v půlce situací ukazuje nesmysly a zbytečně řidiče obtěžuje gongem, pokud jej nevypnete. To jde naštěstí vypnout na dva kliky skrze displej infozábavního systému. Vedení v jízdních pruzích a adaptivní tempomat fungují dobře, ale jako celek asistenti alespoň zatím nedosahují stavu, jako u Volkswagenovských značek nebo třeba Toyoty.

Pochvalu ale zasluhují účinné LED světlomety, které má 3008 už v základu. Obecně vzato, pohon tu hraje trochu druhé housle, což kompenzuje nejnižší cenou v nabídce, naopak odpružení je i na 19palcových kolech s pneu o rozměru 225/55 velmi francouzské, aniž by ztrácelo jistotu v zatáčkách. Oproti minulé generaci ani nepůsobí řízení tak přeposilovaně, zvlášť s opět malým volantem.

Pokračování 3 / 3

Modernější a stylovější, jen ta spotřeba

Mild-hybridní Peugeot 3008 představuje zajímavou volbu pro řidiče, kteří se chtějí obejít bez nabíjecího kabelu – dobře, že je na našem trhu nabízena. Asi nemůžeme podezřívat Peugeot z toho, že by ji záměrně „ořezal“ z hlediska výkonu na úkor plug-in hybridních nebo elektrických variant. Ale reálná spotřeba okolo sedmi litrů není i s hybridizací úplné terno.

Model pokračuje v úspěšném tažení z hlediska designu, zapracovala na uspořádání palubní desky, vpředu má spoustu praktických řešení pro odkládání různých věcí. Moc tu nevadí dotykové ovládání klimatizace a topení, někomu nemusí vyhovovat grafická rozptylující cingrlata na velkém panoramatickém displeji. Jízdní asistenti fungují slušně, pípání při překročení povolené rychlosti se, dá vypnout snadno, ale čtení značek není optimální. Vzadu je sice dost místa pro kolena, ale ne moc nad hlavou a mezi sedákem a podlahou.

Konkurence je u 4,5metrových crossoverů ostrá, základní cena 749.000 Kč za výbavu Allure nabízí dva 10palcové displeje, LED světlomety (bez adaptivní Pixel LED techniky), stěrače s integrovanými ostřikovači, centrální zamykání i bezklíčové startování, již zmíněná zadní opěradla dělená v poměru 40/20/40, 19palcová litá kola, automatickou dvouzonovou klimatizaci a mnoho dalšího.

Konkurenční a svižnější Škoda Karoq s automatem začíná na 765.000 Kč ve výbavě Selection, s 16palcovými koly LED světlomety, 8palcovým infotainmentem a přístrojovým štítem, ale také 110kW motorem 1.5. Za zmínku stojí Seat Ateca, ten ale stojí s automatem a motorem 1.5 TSI od 848.900 Kč. Pokud nechcete konfekci a nevadí vám výkonově slabší motor s vyšší spotřebou při větším zatížení, spokojíte se s průměrným prostorem na zadních sedadlech a naopak oceníte pěkně tvarovaný kufr, základní 3008 je dobrá volba.

Peugeot 3008: Souhrn cen
Základní cena vozidla                 749 000 Kč (1.2 Hybrid e-DCS6/100 kW Allure)
Cena s testovaným motorem a výbavou 749 000 Kč (1.2 Hybrid e-DCS6/100 kW Allure)
Cena testovaného vozidla         856 000 Kč (1.2 Hybrid e-DCS6/100 kW Allure)

Technické údaje: Peugeot 3008

Rok • stupeň výbavy
2025 • Allure
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
3/4 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
zážehový • 1 199 cm3
Nejvyšší výkon
100 kW (136 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
5 500 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
230 Nm při 1 750 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
10,2 s
Nejvyšší rychlost
201 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
dvouspojková • 6 stupňů
Zákl./max. objem zavazadlového prostoru
520 l • 1 480 l
Objem palivové nádrže
55 l
Hmotnost: provozní • celková
1 648 kg • 2 080 kg
Prům. spotřeba: komb.
5,5 l/100 km
Rozvor náprav
2 739 mm
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 630 mm • 1 636 mm
Rozměry: délka × šířka × výška
4 542 × 1 934 × 1 641 mm

Základní výbava: ESP + ASR + ABS + EBA + EBD + Hill Assist, 6x airbag, Elektrická parkovací brzda, Pack Safety, Visiopark 1 (couvací kamera 180°) + zadní parkovací asistent, PEUGEOT LED Technology, Zatmavená skla zadních oken, PEUGEOT Panoramic i-Cockpit® Dual Display (vyvýšený digitální sdružený přístroj 10" HD s možností personalizace, vyvýšený barevný kapacitní dotykový 10" displej HD, kompaktní multifunkční kožený volant), Automatická dvouzónová klimatizace s výdechy pro druhou řadu sedadel, Hands-free přístup a startování vozu Proximity, Elektricky ovládaná přední a zadní okna se sekvenčním ovládáním a ochranou proti přiskřípnutí, Elektricky ovládaná, vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka s integrovanými LED směrovými světly, čidlo venkovní teploty, boční osvětlení karoserie, Vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, Lavice ve druhé řadě dělená v poměru 40/20/40, Kombinované čalounění látka CRISPY & koženka černá s prošíváním, Hliníková kola 19“ BREDA / LULEA černá s výbrusem (dle verze), Pack Seat AGR (sedadlo řidiče se zdravotním certifikátem AGR s elektrickou bederní opěrkou – 4 možná nastavení, s elektrickým nastavením sklonu sedáku a manuálním nastavením délky sedáku, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce, vyhřívaná sedadla řidiče a spolujezdce), Podlaha v zavazadlovém prostoru dvoupolohová, Příprava na tažné zařízení (funkce kontroly stability přívěsu, kabelový svazek 13 PIN), PEUGEOT i-Connect® (možnost rozdělení centrálního displeje do několika oken, nastavení widgetů, bezdrátový Mirror Screen – Apple Car Play / Android Auto, integrovaná karta SIM, možnost nastavení 8 řidičských profilů, možnost připojit 2 smartphony přes Bluetooth), PEUGEOT Connect Radio, Textilní dekor palubní desky a předních panelů dveří Rimini, Tmavé čalounění stropu, Pack Look Allure

Příplatková výbava: Metalický lak Ingaro (+22.000 Kč), Pack Panoramic Navigation (např. 3D navigace, 21“ zakřivený displej, i-Toggles, bezdrátové nabíjení telefonu) (+33.000 Kč), Pack Vision 360° & Drive Assist (např. adaptivní tempomat s funkcí Stop&Go, upozornění na provoz za vozidlem při couvání, sledování mrtvého úhlu, automatické dálkové světlomety, 360° parkovací kamera, vyhřívaný volant, alarm) (52.000 Kč)

Peugeot 3008

Peugeot 3008 je nejlepší auto roku 2017. Vůz, který při svém uvedení v roce 2008 vystupoval jako kompaktní crossover, se časem přetavil do čistého SUV. Zaujme především designem a komfortním provedením.

Facelift 2020 • Hybridní verze • Minitest Peugeot 3008 1,2 PureTech

Doporučujeme

Články odjinud