Test: Peugeot 208 1,6 VTi Allure - vrchol nabídky v praxi

Dnes už to lze říci: dosavadní řada 207 se prodejně příliš neprosadila. Nyní je zde ale její nástupce v podobě modelu Peugeot 208. Krátce jsme vyzkoušeli nejvýkonnější zážehový motor 1,6 VTi/88 kW v kombinaci s nejvyšším stupněm výbavy Allure.
Seznam kapitol
  1. Důraz na ženský element, Nabídka verzí, Výbava a zkoušený vůz
  2. Neotřelý vzhled, Komfortní, leč menší interiér, Dost místa pro zavazadla
  3. Originální pracoviště řidiče, Snadné ovládání, Jistý, ale hlučnější
  4. A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Fotogalerie

Důraz na ženský element

Dosavadní Peugeot 207 se vyznačoval spíše jednoduchými, racionálně pojatými tvary, což údajně působilo poněkud maskulinním dojmem a jemnější část populace to nijak nevábilo. Možná, každopádně oproti typu 206 byl model 207, možná také kvůli tuhnoucí konkurenci, slušně řečeno neúspěchem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Peugeot 208 vyniká členitějšími plochami

To má však změnit nový Peugeot 208, který chce zaujmout především líbivějšími a propracovanějšími tvary (rozuměj prolamovanými plochami a artilerií stříbřitých doplňků), ale také rozsáhlou výbavou, slušnou cenou (včetně prvků příplatkové výbavy) a originálně pojatým pracovištěm řidiče.

Byznys | Peugeot | Názory

Peugeot 208: sázka na ženy

Připomeňme, že Peugeot 208 se představil na letošním autosalonu v Ženevě, a snad jako jistá opozice vůči „ženštějším tvarům“ byla záhy představena také sportovní verze Peugeot 208 R2 Rally mířící na začínající závodníky. Tento test navazuje na naše zážitky ze svezení s vozem Peugeot 208 s motorem 1,4 VTi zveřejněné teprve před několika dny, takže se níže zaměříme především na specifika testovaného automobilu.

Nabídka verzí

Nový Peugeot 208 je dodáván s tří a pětidveřovou karoserií, přičemž ta třídveřová je o 15 000 Kč levnější, ale vyniká v zadních partiích výraznějšími, sportovněji střiženými liniemi. S ohlede na větší praktičnost se více očekává pochopitelně od té pětidveřové, jež navíc v některých úrovních výbavy nabízí širší nabídku pohonných jednotek.

Verzí a kombinací je v rámci českého ceníku Peugeotu 208 docela dost a opírá se o vesměs známé agregáty z nabídky koncernu PSA. Základem pro vyznavače benzínu a minimální prodejní ceny je motor 1,2i s výkonem 82 koní (60 kW), ti náročnější pak mohou volit z jednotek 1,4 VTi/70 kW a 1,6 VTi/88 kW.

Peugeot | První svezení

Peugeot 208 1,4 VTi: šarmantní Francouzka

Vznětové motory jsou jen dva, 1,4 HDi FAP a 1,6 HDi FAP, přičemž ten menší je k mání pouze s výkonem 68 koní (50 kW), zatímco ten větší může dávat 92, nebo 115 koní (resp. 68a 84 kW). Za příplatek přibližně 20 000 Kč můžete mít také jejich „eko verze“ e-HDi vyznačující se především start/stop systémem a upravenou aerodynamikou.

Výbava a zkoušený vůz

Peugeot 208 je nabízen ve výbavových stupních Access, Active a Allure, přičemž ten základní rozsahem prvků nikterak nevybočuje ze zvyklostí v dané třídě. Airbagy, ESP, elektrické ovládání předních oken či dálkové centrální zamykání jsou standardem, přibývá od úrovně Active, přičemž Allure přidává třeba litá kola, denní svícení LED neb dešťový senzor.

My jsme k testu převzali pětidveřový vůz Peugeot 208 1,6 VTi s výbavou Allure obohacenou o nesvětlování zatáček mlhovkami (+ 2 000 Kč), loketní opěru se stříbřitým zdobením řadicí páky (+ 4 000 Kč), lepší rádio s dotykovým displejem SMEG a navigací (+ 12 000 Kč) a metalízu (+ 11 000 Kč), čímž  prodejní cena v rámci akčního ceníku narostla na 354 000 Kč.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Uvnitř se opravdu pohodlně svezou spíše jen čtyři dospělí

S ohledem na špičkové provedení celé řady 208 jsme však postrádali zejména couvací asistent (nebo kameru) či samostatné osvětlení zadní části prostoru pro posádku. Horkou novinkou je speciální série Peugeot 208 Ice Velvet. K mání je výhradně s třídveřovou karoserií a motorem 1,6 VTi a za rovných 400 000 Kč nabízí prakticky veškerou výbavu dostupnou u „regulérních“ stupňů jen za příplatek.

Peugeot 208 1,6 VTi Allure
Rok výroby2012
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH)354 000 Kč (zaváděcí cena)
Cena základního provedení (vč. DPH)235 000 Kč (zaváděcí cena)
  
Výbava 
Posilovač řízeníAno, el.
Airbagy6x
El. řízení podvozkuESP, ASR, ABS, REF (EBD), EVA (BA)
Centrální zamykáníAno, na DO, sklopný klíč
El. ovládání okenAno, 2x, aut.
El. ovládání zrcátekAno, včetně vyhřívání
Čalouněnílátka
Výškově stavitelné sedadlo řidičeAno
Stavitelný volantAno, výškově i podélně
Zadní opěradlaDělená a sklopná
TempomatAno
KlimatizaceAno, aut., dvouzónová
AutorádioAno, s CD, MP3, USB, Bluetooth
Přední mlhová světlaAno
Nárazníky v barvě vozuAno
Litá kolaAno
Xenonové světlometyne
Palubní počítačAno

 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Důraz na ženský element, Nabídka verzí, Výbava a zkoušený vůz
  2. Neotřelý vzhled, Komfortní, leč menší interiér, Dost místa pro zavazadla
  3. Originální pracoviště řidiče, Snadné ovládání, Jistý, ale hlučnější
  4. A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Fotogalerie
Peugeot Partner 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 93 256 km
Cena: 154 000 Kč
Peugeot 307 1.997
Rok výroby: 2003
Stav: 156 443 km
Cena: 47 000 Kč
Peugeot 407 1.56
Rok výroby: 2007
Stav: 228 452 km
Cena: 75 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků