TEST Peugeot 208 1.2 PureTech 100: Roztomilá dravost ještě zdaleka není vše

Nový Peugeot 208 budí dojem, o tom žádná. Jaký je ale jako auto? To jsme se snažili zjistit v našem testu.

Radosti
Zajímavý design
Originální řešení interiéru
Bohatá výbava
Čiperný motor
Starosti
Málo místa vzadu
Ergonomie interiéru
Vysoká nakládací hrana kufru
Příliš odtažité řízení
7  /10
 

S matematikou se francouzská automobilka Peugeot již rozloučila. Po legendárním modelu 205, oblíbeném 206, nevýrazném 207 a rozporuplném 208 nepřichází číslovka 209, ale opět 208. Proč tomu tak je, už zodpověděl kolega Jirka Baborský v prvních jízdních dojmech, které nabíral v okolí Lisabonu.

Nový Peugeot 208 stojí na modulární platformě CMP, kterou sdílí s crossoverem 2008 a sesterskými modely DS 3 Crossback či Opel Corsa. Tento základ umožňuje i aplikaci elektrického pohonného ústrojí, od příštího roku si proto budete moci uvedené modely pořídit i s čistě bateriovým pohonem.

Peugeot se vrátí závodit do Le Mans! S novým hyperautem přijede v roce 2022

Peugeot se vrátí závodit do Le Mans! S novým hyperautem přijede v roce 2022

Než se tak stane, mají zájemci o Peugeot 208 na výběr z dvojice motorů - zážehové dvanáctistovky ve třech výkonových variantách a vznětové patnáctistovky BlueHDi. K nám se do testu dostala prostřední benzinová varianta s výkonem 74 kW (100 koní) a šestistupňovou manuální převodovkou. V kombinaci s nejvyšší výbavou GT Line to vypadá na fajn svezení, ale nechvalme dne před večerem.

Jak vypadá?

Rozhodně se hodí říct, že to novému Peugeotu 208 sluší. Designér Yann Beurel krásně převedl současný designový jazyk značky, který nastolil Pierre-Paul Mattei u modelu 508, i na malý hatchback. A to se ne vždy povede.

Čtyři metry dlouhé auto je plné extravagantních prvků, které mu dodávají ten pravý šmrnc a rozbíjí designovou konzervativnost, které je na trhu plno. Čest výjimkám. 208 si zapamatujete hlavně díky agresivní přední masce, svislým denním LED světlometům a lesklé lince, která spojuje zadní svítilny.

TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Někomu může vytříbenost 208 vadit, ale zatím jsme se na českých silnicích setkali jen s pozitivními ohlasy. Ucelený vzhled v našem případě zaručovala 17palcová kola (205/45 R17), která dostanete k výbavě GT Line standardně. Ke standardu se řadí i zatmavená zadní okna či full LED světlomety. Takhle vypadá 208 nejlíp, bavíme se tedy ale o autě za cenu od 445.000 Kč. Bez peněz navíc pak dostanete i novou verzi signifikantního řešení digitálního přístrojového štítu, který v daném segmentu nemá obdoby.

Origami

Nový i-Cockpit vsadil na 3D rozhraní, které vypadá hodně cool. Panel se skládá z TFT displeje o úhlopříčce 10,25" a reflexní obrazovky (blíže k řidiči) se skromnějším rozměrem 7". Jeho 3D kouzla můžete odhalit z promítací plochy na spodu vrchní strany hluboké kapličky. Právě proto má nové řešení přístrojového štítu tak velký „tunel“.

Výsledek je velmi efektní, ale bohužel s ním přichází i jedna nepříjemnost. S malým a hranatým volantem, který teď najdete ve většině modelů značky, se totiž hůře hledá správná pozice k řízení. Měřím necelých 180 centimetrů a poskládat se za volant tak, aby horní věnec volantu nepřekrýval nejdůležitější údaje o jízdě, se zdálo nemožné.

Nejlevnější Peugeot 208 na silnicích jen tak nepotkáte. Přitom má co nabídnout

Nejlevnější Peugeot 208 na silnicích jen tak nepotkáte. Přitom má co nabídnout

Nepomohla ani výškově nastavitelná sedadla (a to se sedí příjemně nízko). Pokud jsem chtěl vidět na celý přístrojový štít, musel jsem si sloupek řízení posunout až ke kolenům. Výsledná pozice pro mě byla velmi nezvyklá, ale někomu může vyhovovat. Jsou totiž lidé, kterým 208 padne jako ulitá.

Při co možná nejlepší pozici za volantem mi vadil i široký středový tunel, který hodně tlačil do pravého kolene. Opět podotýkám, že nejsem žádný kolohnát. Zato sedadla jsou v naprostém pořádku. Jsou pohodlná a na malé auto mají velmi slušné boční vedení. Na pohled jsou krásná a samozřejmě jim nechybí ani vyhřívání.

Nový Opel Corsa má české ceny. Vešel se pod 300.000 Kč, bez slevy to ale nešlo

Nový Opel Corsa má české ceny. Vešel se pod 300.000 Kč, bez slevy to ale nešlo

Výbava je jedním slovem boží, vedle výše zmíněných prvků jde i o parkovací kameru, automatickou klimatizaci, asistenta dálkových světel, chytrý držák na telefon v odklápěcí přihrádce, šest airbagů, multifunkční volant nebo 10palcový infotainment s již známým rozhraním, na které jsme vždy „držkovali“, ale už si začínáme zvykat. Je tu všechno, co je i u aut vyšších tříd nadstandard.

Cestující vzadu ale jásat nebudou. Moc místa tu totiž není a také dveře jsou moc krátké. Dva dospělí se sem vejdou spíše nouzově, dětem se tu ale bude líbit. Hlavní nevýhodou je málo místa na hlavu. Stropnice je sice v nejvíce exponovaných místech vyvýšená, ale většina dospělých se bude stejně krčit. Ani zavazadelník není tak štědrý. S objemem 309 litrů jde spíše o podprůměr a vysoká nakládací hrana praktičnosti moc nepomáhá. 

Peugeot

Peugeot je největší francouzská automobilka, součást skupiny Groupe PSA a druhý největší evropský výrobce aut.

Rodinná firma vznikla už v roce 1810, roku 1858 přijala svůj typický znak. První vozítko, kterému lze říkat automobil, Peugeot vyrobil v roce 1899.

Peugeot 108 • Peugeot 208 • Peugeot 308 • Peugeot 2008 • Peugeot 3008 • Peugeot 5008 • Peugeot 508 SW • Peugeot Rifter • Peugeot Traveller • Peugeot Boxer

Za volantem nové Cupry Leon ST PHEV: Sportovní hlavně naoko, přesto důležitá

Cupra Leon ST eHybrid

Ačkoliv to tak při pohledu na registrační značku nemusí vypadat, novou Cupru Leon jsme poprvé testovali na českých silnicích. Jako první na trh vstoupí externě dobíjený hybrid, který však předpokládané sportovní zážitky dost naředil.

dnes | Jan Mička | 21 příspěvků
Minitest Toyota GR Supra Dynamic 2.0: Dobře maskovaná vzpomínka na Celicu?

Toyota GR Supra Dynamic 2.0

Menší výkon, nižší cena. Zaujme Toyota Supra i ve střízlivém provedení se čtyřválcem pod kapotou?

21.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 7 příspěvků
Minitest Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV Executive: Nákupní vozík v montérkách

Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV

Moderní interpretace nákupního vozíku je dostupná ve dvou různých variantách. Po základní se nyní podíváme na tu, která míří více na lifestyle.

18.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 92 příspěvků