Kapitoly článku:
Warm hatch
Po vrácení Peugeotu 207 GT blahosklonnému českému importérovi jsem si lámal hlavu, jaké že slovo či slovní spojení by nejvýstižněji shrnulo můj dojem z tohoto auta. A tu jsem v jednom nejmenovaném cizojazyčném časopise náhodně natrefil na sousloví warm-hatch.
Myslím, že na tohle gétéčko sedí ta dvě anglická slůvka bez výhrad. Určitě nejde jen o obyčejnou 207 se silnějším motorem neboť úpravy technických skupin i interiéru byly pojaty komplexněji. Pětidveřová koncepce na druhou stranu dává jasně na zřetel, že sport nebyl u tohoto auta hlavním motivem a zájmem bylo zachovat praktické vlastnosti auta vhodného pro denní použití, i když v pěkném luxusním balení. O tom, že 207 GT (a nejspíš ani RC) nikdy nebude ryzím sporťákem jako její legendární předchůdci, nejlépe vypovídají její rozměry a nadměrná tonáž znemožňující zažít nekompromisní jízdní zážitky. To ale nicméně nebude drtivou většinu dnešních potenciálních zákaznic nebo zákazníků vůbec zajímat, protože se rádi pokochají šviháckou karoserií, hodnotným interiérem a ocení i jízdní radovánky zprostředkované výtečným turbobenzínem.
Handicapem v českých podmínkách bude rozhodně tuhý podvozek, vrtkavá spotřeba pohonné jednotky a samozřejmě cena. Za základních 493 400,- Kč na kterých si výrobce provedení GT cení, totiž v klidu pořídíte dvě základní 207 po malé slevě...
Cena v základním provedení (207 3D 1,4i Urban): 254 900 Kč
Cena v základním testovaném provedení (207 5D 1,6 THP GT): 493 400 Kč
Technické parametry
Hodnoty udávané výrobcem
Motor
- Řadový, kapalinou chlazený zážehový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem, uložený vpředu napříč před přední nápravou
- Objem: 1 598 ccm
- Největší výkon: 110 kW (150 k) při 5 800 ot./min
- Největší točivý moment: 240 Nm při 1 400 ot./min
- Palivo: Natural 95
Přenos výkonu
- Pětistupňová manuální převodovka
- Pohon předních kol
Provozní vlastnosti
- Max. rychlost: 210 km/h
- Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,1 s
- Spotřeba paliva (l/100 km):
- Město: 8,2
- Mimo město: 5,8
- Kombinovaná: 7,0
- Objem palivové nádrže: 50 l
Podvozek
- Zavěšení předních kol: zavěšení typu McPherson
- Zavěšení zadních kol: podélná ramena, torzní příčka
Hmotnosti
- Pohotovostní hmotnost: 1 356 kg
- Užitečná hmotnost: 344 kg
Vnější rozměry
- Délka: 4 030 mm
- Šířka: 1 748 mm
- Výška: 1 472 mm
- Rozvor náprav: 2 540 mm
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 270 l
Objem zavazadlového prostoru při sklopení zadních sedadel: 923 l