Kapitoly článku:
Na silnici je tuhý, ale zbytečně těžký
Alfou a omegou kvalit jízdních vlastností kabrioletů a jejich různých derivátů bývá míra tuhosti karoserie, jaké se konstruktérům podaří při vývoji docílit. Je přitom velký rozdíl, jedná-li se o prvoplánové čistokrevné kabrio, nebo derivát některého z velkoprodukčních vozů, kde to zpravidla nebývá žádná velká sláva. Oproti dvěstěšestce CC bylo u 207 v otázce pevnosti skeletu dosaženo citelného progresu, přímo úměrnému zlepšení kvality jízdy s výchozím hatchbackem 207 vůči 206. 206 CC byla sice o nějaké to kilo lehčí, ale křivka průletu zatáčkou občas nebývala daleka bočnímu profilu vlnitého plechu, to samé vzpomínaná 205, se kterou jsem rovněž měl tu čest.
Kupé-kabrioletní konstrukce zkoušeného šviháka měla přirozeně vliv na dvě různé roviny chování na silnici. Zatímco při jízdě s větrem ve vlajících kadeřích tj. bez střechy, je chování krátkého vozu v zatáčkách stále mírně nervózní, při natažení pevného krovu oceníte významný vliv jeho fortelné konstrukce na celkovou stabilitu jízdy. Po naskládání těžké střechy do zavazadlového prostoru se Pežotka dokonce v určitých momentech projevila jako mírně přetáčivá, případně upřednostnila náznak rovnoměrného bočního vycestování ven ze zatáčky. Jízda v konfiguraci kupé byla pro velikost i koncepci auta více charakteristická, když dobře čitelné nedotáčivé tendence byly zdatně podpořeny celkovou hmotou stroje.
Při dynamičtějších hrátkách s dvěstěsedmou se můžete spolehnout na duchaplné zásahy ESP, které se v případě předchozího manuálního vypnutí samočinně aktivuje vždy po překročení 50 km/h. Nutno dodat bohužel, naprosté zbavení řidiče možnosti plně ovládat svůj vůz i přes jeho jasně vyjádřenou vůli tak činit je něco naprosto nepochopitelného, u PSA bohužel obvyklého. A to i přesto, že jistotě jízdy dvakrát nepřidává řízení, jehož veleúčinný posilovač ocení dámy při parkování na místě pro invalidy u kadeřnictví, mladí neklidní muži při vyřezávání zákrut už však mnohem méně. Trochu více komunikativnosti by zkrátka neuškodilo. Další záležitostí bytostně související s jízdními schopnostmi je naladění podvozku. U menšího z cécéček jej lze charakterizovat jako přiměřeně tuhé, vlivem nízkoprofilových pneumatiky někdy snad až moc. Z toho rezultoval velký rozdíl při jízdě v zatáčce s dobrým a horším povrchem. To samé ve městě, konkrétně v tom hlavním je záhodno se některým čtvrtím (nebudeme jmenovat) s příslovečnou „kvalitou“ vozovek zcela vyhnout. Když už nelze jinak, řidič (-ka) s trochou soucitu k vozu bude útrpně vnímat tupé rány do podvozku i řízení, auauau... Stejně tak jízda po dálnici D1 mezi Humpolcem a Velkým Meziříčím je dobře využitelná pro naklepání hlavního chodu nedělního oběda.
Díky dobrému pohodlí v kabině a živému motoru je ale jinak rychlá jízda nadmíru příjemná. Kulisu nad 130 km/h začne bohužel s rostoucí intenzitou rušit obtékání vzduchu okolo zadní části konstrukce sklápění střechy (přechod zadního bočního okénka a sloupku). Potřebné zpomalení malého kolosu vždy s přehledem zajistila čtveřice kotoučových brzd bez větších tendencí k vadnutí a podobným nešvarům. Nástup jejich účinku není jedovatý, ale plynule gradující podle toho, jak pravá noha stlačuje brzdový pedál k podlaze.
Holky to chtěj' taky
Ačkoliv byl prověřovaný exemplář cécéčka 207 vybaven nejsilnějším ze škály dodávaných motorů, nelze o něm hovořit jako o autě ryze sportovním. Když na to přijde, umí tahle dvěstěsedmička pořádně zatáhnout, adrenalinová očekávání řidiče ale nemohou být přehnaná, jinak by se mohlo dostavit zklamání.
Větší agresivní náboj pěknému autíčku ubírá především nadměrná obezita, která otupuje projev nesporných kvalit zdařilého motoru a dává pořádně zabrat podvozkovým skupinám. Inu snad se v dohledné době dočkáme materiálů, které dokáží karoserie otevřených vozů vyztužit za cenu mnohem menší nadváhy. Od řidičského auta 207 CC 1,6 THP vzdaluje i méně komunikativní řízení a de facto nevypínatelné ESP.
Současný status quo i prodejní čísla tak nahrávají dobře známé premise, která více než třicátníkům se závodnickými sklony přisuzuje malého originálního Peugeota ženám či zlaté mládeži. Ti mnohem více ocení atraktivní vzhled, kvalitně vyvedený interiér nebo nadupané stereo. Samozřejmě chápu, že potřeba mít v nabídce silně výkonově disponované provedení je pro výrobce otázkou cti, z hlediska pravděpodobného využití si ale dovedu představit, že velká část publika vezme zavděk levnějším provedením se základní, avšak velmi povedenou jedna šestkou bez přeplňování.
Cena v základním provedení (207 CC 1,6 16V Sport): 509 900 Kč
Cena v základním testovaném provedení (207 CC 1,6 THP Sport pack): 584 900 Kč
Technické parametry
Hodnoty udávané výrobcem
Motor
- Řadový, kapalinou chlazený zážehový čtyřválec, uložený vpředu napříč před přední nápravou
- Objem: 1 598 ccm
- Největší výkon: 110 kW (150 k) při 5 800 ot./min
- Největší točivý moment: 240 Nm při 1 400 ot./min
- Palivo: Natural 95
Přenos výkonu
- Pětistupňová manuální převodovka
- Pohon předních kol
Provozní vlastnosti
- Max. rychlost: 210 km/h
- Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,6 s
- Spotřeba paliva (l/100 km):
- Město: 9,6
- Mimo město: 5,8
- Kombinovaná: 7,2
- Objem palivové nádrže: 50 l
Podvozek
- Zavěšení předních kol: zavěšení typu McPherson
- Zavěšení zadních kol: podélná ramena, zkrutná torzní příčka
Hmotnosti
- Pohotovostní hmotnost: 1 485 kg
- Užitečná hmotnost: 275 kg
Vnější rozměry
- Délka: 4 037 mm
- Šířka: 1 750 mm
- Výška: 1 393-7 mm
- Rozvor náprav: 2 540 mm
Vnitřní rozměry
- Základní objem zavazadlového prostoru (kabrio): 187 l
- Základní objem zavazadlového prostoru (kupé): 449 l