76
Fotogalerie

Test Peugeot 207 1,4 VTi: nejlepší „čtrnáctka“

Kapitoly článku:


Stále má co nabídnout

Peugeot 207 se po čtyřech letech stále dobře prodává. Kdo by čekal, že se stane před sklonkem života  outsiderem, nechť se podívá na stále žijícího předchůdce v podobě modelu 206+, který pořád nachází své zákazníky. Omlazený model žene vpřed stále atraktivní ztvárnění karoserie i interiéru a nyní i výborná čtrnáctistovka, která dokáže ujet papírově silnějším konkurentům.
Ne vše je na 207 dokonalé, zejména omezená kompatibilita jejího podvozku s klasickými českými cestami a horší ovladatelnost daná necitlivými řízením a průměrným řazením nenechávají optimální dojem, ale subkompaktní mini z podstaty není s to vyhovět všem myslitelným potřebám. Za akční cenu pod 275 tisíc Kč v testované verzi VTi Active má rozhodě co nabídnout.

Cena v základním provedení (207 5D 1,4i Urban): 269 900 Kč
Cena v základním testovaném i testovaném provedení (207 5D 1,4 VTi Active): 322 900 Kč

Plusy:

  • Živý a pružný motor, dobré jízdní vlastnosti na kvalitní silnici, solidní odhlučnění, prostor na předních sedadlech, plnohodnotná rezerva

Mínusy:

  • Chování zadní nápravy na nerovnostech, méně místa na zadních sedadlech, méně přesné řazení a delší dráhy

Test Peugeot 207 14 VTi 21.jpg Test Peugeot 207 14 VTi 46.jpg Test Peugeot 207 14 VTi vs Citroen C3 16 HDi 24.jpg

Technické parametry

Hodnoty udávané výrobcem

Motor

  • Řadový, kapalinou chlazený zážehový čtyřválec, uložený vpředu napříč před přední nápravou
  • Objem: 1 397 ccm
  • Největší výkon: 72 kW (98 k) při 6 000 ot./min
  • Největší točivý moment: 136 Nm při 4 000 ot./min
  • Palivo: Natural 95

Přenos výkonu

  • Pětistupňová manuální převodovka
  • Pohon předních kol

Provozní vlastnosti

  • Max. rychlost: 185 km/h
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: 12,1 s
  • Spotřeba paliva (l/100 km):
    • Město: 7,7
    • Mimo město: 4,9
    • Kombinovaná: 5,9
  • Objem palivové nádrže: 50 l

Podvozek

  • Zavěšení předních kol: zavěšení typu McPherson
  • Zavěšení zadních kol: podélná ramena, torzní příčka

Hmotnosti

  • Pohotovostní hmotnost: 1 234 kg
  • Užitečná hmotnost: 409 kg

Vnější rozměry

  • Délka: 4 030  mm
  • Šířka: 1 748 mm
  • Výška: 1 472 mm
  • Rozvor náprav: 2 540 mm

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 267 l
Objem zavazadlového prostoru při sklopení zadních sedadel: 923 l

Peugeot

Peugeot je největší francouzská automobilka, od roku 2021 patřící do skupiny Stellantis.

Rodinná firma vznikla už v roce 1810, roku 1858 přijala svůj typický znak. První vozítko, kterému lze říkat automobil, Peugeot vyrobil v roce 1899.

Peugeot 108 • Peugeot 208 • Peugeot 308 • Peugeot 2008 • Peugeot 3008 • Peugeot 5008 • Peugeot 508 SW • Peugeot Rifter • Peugeot Traveller • Peugeot Boxer

Doporučujeme

Články odjinud