Test: Peugeot 206 CC

Ještě nedávno jsem při pohledu na automobil podobné kategorie mohl tiše závidět. Nyní jsem i já měl možnost vyzkoušet si vůz Peugeot 206 CC.
Test: Peugeot 206 CC

Peugeot 206 CC vychází z osvědčené konstrukce cestovní „dvěstěšestky“. Přední část vozu se tak až na pár detailů, jako je například použití světlometů s čirou optikou, neliší. Výrazně pozměněna je pak karoserie od A-sloupku. Rozměrné dveře jsou svými rozměry podobné dveřím třídveřové „dvěstěšestky“, ale nemají rám kolem oken. Součástí karoserie není ani tradiční B-sloupek a boční část karoserie přechází za dveřmi v zadní blatník.

Víko zavazadlového prostoru je na horní straně vybaveno estetickými lištičkami a zvlněním. Na zadní straně víka je pak umístěno třetí brzdové světlo a znak značky. Netradičně tvarované zadní světlomety zasahují hluboko do zadních blatníků. Také zadní nárazník doznal oproti cestovnímu vozu jistých změn tvaru. Sportovní duch vozu navíc podtrhuje chromovaná koncovka výfuku. Vůz je opatřen černými ochrannými lištami.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Peugeot 206 CC je kombinace kupé a kabrioletu se skládací střechou. Nezatažená kovová střecha plynule navazuje na A-sloupek a svým profilem vymezuje kabinu pro cestující. Při pohledu na vůz v této konfiguraci je zřejmá linie s výrazně zaoblenou střechou přecházející ve stupňovitou zadní část, se zataženou střechou pak vznikne klasické kabrio. Sportovní design zvýrazňují kola z lehkých slitin.

Palubní deska, přístrojový panel a středová konzola se také neliší od klasické „dvěstěšestky“. Vpředu jsou sportovní sedadla pro řidiče a spolujezdce. Zadní sedadla pak umožňují v omezené míře přepravu dvojice cestujících. Ovládání stahování střechy je umístěno mezi předními sedadly a vlastní střecha je pak mechanicky zajištěna u A-sloupků.

Základní výbavou vozu je rádio s CD-přehrávačem, elektricky ovládaná boční okna, a to včetně malých oken trojúhelníkového tvaru na zadních sedadlech, dálkové centrální zamykání, palubní počítač a čelní airbagy. V zadní části je zavazadlový prostor o objemu 400 litrů, při zatažené střeše je to pak 200 litrů.

Pro Peugeot 206 CC je určena dvojice benzinových motorů a to 1.6 16V o výkonu 80 kW a sportovní 2.0 16V o výkonu 100 kW. Alternativně lze volit u slabšího z motorů automatickou čtyřstupňovou převodovku, jinak je převodovka pětistupňová. Podvozek vychází opět z cestovní verze modelu 206, ovšem svým nastavení byl upraven pro sportovní styl jízdy. Všechny brzdy jsou kotoučové a vůz je standardně vybaven systémem ABS.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Během týdne jsem s „cécéčkem“ s motorem 1.6 16V najezdil přes 600 kilometrů. Vůz budil až moc velkou pozornost, proto jsem měl jisté obavy z reakce závistivců z mého okolí, ale ty se naštěstí nepotvrdily. Peugeot 206 CC mě uvítal známým interiérem s dobře dostupnými ovladači. Sportovní sedadla jsou vyrobena z příjemných materiálů a dobře tvarována. Na předních sedadlech je dostatek místa i pro vyšší postavy, prostor na zadních sedadlech je pak značně omezen. Některé doplňky interiéru, jako je například hliníkový paket (kožený volant, hliníkové plošky na pedálech, hliníková hlavice řadicí páky a šedý podklad přístrojové desky) zvýrazňují atraktivitu vozu. Příjemné prostředí uvnitř vozu zajišťovala automatická klimatizace a výkonná zvuková aparatura. Ovládání stahování střechy je jednoduché a celý proces trvá asi 20 sekund. Pro zatažení střechy je třeba střechu nejdříve mechanicky odjistit a zatáhnout dělící roletku v zavazadlovém prostoru.

Automobil je stabilní ve všech jízdních režimech a navíc má dobré dynamické vlastnosti, dosahuje maximální rychlosti 193 km/h a zrychlí z 0 na 100 km/h za 10,6 sekundy. Pro lepší akceleraci je třeba motor vytáčet do vyšších otáček. Překvapující je nepatrný rozdíl v jízdních vlastnostech při překonávání silničních nerovností v konfiguraci se střechou a bez střechy. Na nezpevněné dráze s řadou výmolů jsem vyzkoušel nejdříve jízdu se střechou a poté pro porovnání bez střechy. Předpokládal jsem, že dojde se zatažením střechy ke změně tuhosti karoserie a tudíž i ke změně v jízdních vlastností. K mému překvapení však k tomuto nedošlo, i když jistý rozdíl zde je. Podvozek je upraven pro provoz na zpevněných komunikacích, a tak bych provoz na horších površích nedoporučoval. Průměrná spotřeba činila během testu 6,8 litru benzinu na 100 km, v městském provozu se však její hodnota blížila k deseti litrům. Naopak mimo město bylo reálné jet těsně nad hranicí 5,5 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázek

Peugeot 206 CC je malý atraktivní automobil, který v sobě spojuje dvě karosářské verze – kabrio a kupé. Jízda s ním je příjemná a přináší opravdové potěšení. Svými vlastnostmi se řadí mezi kvalitní vozy značky Peugeot. Cena za verzi s motorem 1.6 16 V začíná na 557 000 Kč, testované provedení s automatickou klimatizací a dalšími doplňky by přišlo na 617 200 korun. Za výkonnější verzi zákazník zaplatí od 659 000 korun.

bazar

Peugeot 307 2
Rok výroby: 2003
Stav: 154 444 km
Cena: 65 000 Kč
Peugeot 206 1,1
Rok výroby: 2002
Stav: 121 502 km
Cena: 58 000 Kč
Peugeot 307 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 234 204 km
Cena: 60 000 Kč
Peugeot 206 1,1
Rok výroby: 2001
Stav: 114 345 km
Cena: 42 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 148 867 km
Cena: 101 000 Kč
Peugeot Partner 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 162 453 km
Cena: 92 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 1 příspěvek
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků