Test Opelu Combo Tour: jednoduchost nade vše

Cestovní vůz nebo dodávka? Osobní automobil, anebo užitkový? To jsou otázky, na které se v případě vozu Opel Combo Tour jen velmi těžko odpovídá. Vzhledem a výbavou prostoru pro posádku to první, prostorem pro náklad zase to druhé. Pokusme se tedy dobrat pravdy.
Test Opelu Combo Tour: jednoduchost nade vše

Při pohledu na příď je jasné, že základem a vzorem je corsa. Skutečně také většina použitelných komponentů pochází z tohoto malého vozu, ale jinak jde o svébytný typ. Především rozvor se proti corse prodloužil o 30 cm a celková délka auta je tedy 4322 mm.

Interiér

Důsledkem je neobyčejně prostorný interiér v obou částech. Přední slouží pěti cestujícím, zadní nákladu. I při maximálním posunutí předních sedadel do zadní mezní polohy zůstává před zadní lavicí neuvěřitelně dlouhý prostor. Lavice je dělená 1 : 2 a každá část se dá samostatně sklopit. Tím se srovná podlaha zavazadlového prostoru do roviny a je tedy účelně skladná. Její délka je buď 1 m při postavených sedadlech nebo 1650 mm při složených. Znamená to, že celkový objem zavazadlového prostoru se pohybuje od 510 do 2700 dm3. To je na tak malý vůz úctyhodná veličina.

Další drobnější odkládací prostory najdeme ještě uvnitř. Řada sítěk, poliček, skříněk a jiných možností dělá z comba velmi praktický vůz. Nesmíme zapomenout, že všech pět cestujících má k dispozici navíjecí pás, před oběma přední i sedadly se ukrývá airbag. V souvislosti s bezpečností je třeba se zmínit o „ponorných“ pedálech originálního systému Opel a z hlediska aktivní bezpečnosti o typu zavěšení kol DSA, který Opel používá u všech nejnovějších konstrukcí.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Na dynamiku a spotřebu má vliv také vysoká
stavba karoserie s rozměrným předním sklem.

Jízdní vlastnosti a výkony

Podvozek se projevuje v minimálním naklánění v zatáčkách a skutečně velmi dobrými jízdními vlastnostmi. Při jízdě i po velmi točitých a třeba také nekvalitních silničkách není vozu co vytknout. Je ovšem pravda, že motor, který náš vůz poháněl, nebyl příliš náročný. Měli jsme jediný zážehový agregát 1,6 s výkonem 64 kW/87 k a točivým momentem 138 N.m. To nejsou právě hodnoty, která by z 12 metráků těžkého auta dělaly střelu na kolech. Při orientačním měření jsme zjistili akceleraci z 0 na 100 km/h za 14,6 s a největší rychlost 162 km/h. kromě tohoto motoru jsou v nabídce dva vznětové agregáty 1,7 DI a 1,7 DTI s výkonem 48 kW/65 k, respektive 55 kW/75 k. Pokud jde o spotřebu, během testu jsme docílili průměru 8,4 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Přestože vychází combo z corsy, poskytuje uvnitř nečekaný
prostor. | Na palubní desce tohoto vozu schází řada prvků
výbavy, které je možné objednat za příplatek.

Vzhledem k uvedenému točivému momentu a odstupňování převodovky je třeba častěji řadit a to i s nezatíženým vozem. Pětka je těžší, takže čtyřka přichází ke slovu často, ostatní intervaly jsou rozděleny rovnoměrně. Při řazení je třeba důsledně vyšlapávat pedál spojky až k podlaze a i tak občas nezapadne do kulisy právě přesně a rychle.

Výbava a cena

Výbava auta, které jsme měli k dispozici, patří spíš k těm jednodušším. Nebyla tu klimatizace ani možnost užití uzavřené cirkulace vzduchu v interiéru. Právě tak jsme si nemohli zahrát CD, ani pohodlně ladit a volit stanice rádia. Takové možnosti ovšem existují, stačí jen připlatit. Takto jednoduše vybavený automobil stojí 419 900 Kč. Příplatková výbava je velmi bohatá, včetně možnosti mít posuvné dveře na obou stranách. To považujeme za velmi užitečné, navíc je třeba zaplatit 9 900 Kč. Účelovost je znát i v jednoduchém čalounění a odhlučnění, takže vnější hluk snadno proniká dovnitř a občas plechová vysoká karoserie rezonuje.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Díky značné výšce karoserie může být nad čelním sklem
rozměrná polička. | Nad bočními okny jsou k dispozici další
odkládací možnosti.

Opel Combo Tour patří mezi jednoduché a užitečné pomocníky při cestování s nutností přepravy objemnějšího množství nákladu. Oceňujeme prostornost a jízdní vlastnosti, méně už základní výbavu a dynamiku. Odpověď na úvodní otázku tedy není zcela jednoznačná – combo je bližší užitkovému vozu, ale do jisté míry splňuje i požadavky kladené na vůz osobní. Takovou symbiózu nejvíce ocení ti, kteří přes týden využijí auto k práci a o víkendu pro rodinu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Posuvné dveře jsou praktické, výrobce nabízí za příplatek
i velmi užitečné druhé na levé straně. | Zavazadlový – nebo
nákladní – prostor se dá zvětšit sklopením zadní dělené lavice.

Ve zkratce:

  • Délka: 4332 mm
  • Šířka: 1684 mm
  • Výška: 1801 mm
  • Zavazadlový prostor: 510/2700 litrů
  • Počet válců/ventilů: 4/16
  • Objem: 1598 ccm
  • Výkon: 64/87 kW/k
  • Točivý moment: 138 Nm 
  • Zrychlení 0-100 km: 14 s
  • Největší rychlost: 164 km/h
  • Kombinovaná spotřeba dle EU: 7,8 l/100 km
  • Základní cena: 419 900 Kč
  • Testovaného vozu:  426 200 Kč

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Jednoduchá výbava obsahuje sice velká, ale jen manuálně
seřizovatelná zrcátka. | Motor řady Ecotec známe i z jiných vozů Opel.

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků