Test Opel Zafira Tourer 1,6 CDTI: hbitý mikrobus s čerstvým srdcem

22 komentářů

Mirek
4. ledna • 10:58

Dobrý den.Co říkáte na porovnání s Peugeot 5008 rok vyr.2014 co je pro vas příjatelnější pro ježdění???Dekují za odpověd

Eugi
14. dubna • 16:36

Se Zafirou Tourer Active v motorizaci 2.0 TDi jezdim temer presne rok. Zadnou podobnou zkusenost s nepresnym rizenim jako pan redaktor jsem nezaregistroval, mozna je to vada kusu nebo nejaka "inovace".
Pro cloveka s vyskou lehce pres 190 cm je obecne problem najit pohodlnou polohu za volantem, ale v priplatkovych prednich sedackach se mi sedi prijemne, stejne tak manzelce ktera je nizssiho vzrustu (v Octavii II mela velky problem). Trochu problem je operka hlavy, ktera pri hodne vzprimene poloze zad tlaci hlavu neprirozene dopredu, takze operku musim mit co nejnize aby zasahovala jen do oblasti krku a temene. Tohle inzenyri Opelu nedomysleli.
Vyhovuje mi taktez konzervativni design pristrojove desky a stredoveho panelu, coz byl duvod, proc jsem nakonec nezal Citroen. Auto je bez vestavene navigace, takze tlacitek je podle mne tak akorat.
Citroen C4 Picasso se oproti Zafire chlubi tremi plnohodnotnymi sedadly ve druhe rade. V Opelu nelze ve druhe rade mit tri detske autosedacky. V druhe rade uprostred ani nesmi sedet osoby nizsi nez 150 cm, zrejme kvuli umisteni uchytu bezpecnostniho pasu nahore ve strese. O tomto omezeni se bohuzel doctete az kdyz si prectete navod k automobilu ktery jste si uz zakoupili, Opel s tim mel dokonce problem, protoze v prvni verzi prospektu meli fotografii stastne rodinky se tremi detmi ve druhe rade.
S autem jsem najel pres 30.000 km bez zavady, jsem s nim spokojeny, vyberu nelituji.

Radim
22. března • 18:08

Tak já jsem docela spokojený majitel konkurečního Citroen C4 Grand Picasso. Kupoval jsem nový v roce 2011. Stál 475.000.- Taky kvůli ceně jsem ho pořídil. Rozměry srovnatelné, motor má Opel malinko silnější, ale já s MPV fakt nechci závodit. Dlouhodobá spotřeba je 5.8l/100km. Bez závad, najeto 37 tis. Nemám světla, co se natáčejí do zatáčky, ale prý se to stejně kazí a ani to nepotřebuju. Takže podstatný rozdíl v ceně je aspoň pro mě veliký argument.

Rosťa
22. března • 11:06

Když to porovnám se sedmi místnou Dacií Lodgy tak vidím jen nevýhody. Třeba ten středový panel ve kterém se nevyzná ani ten co ho navrhnul, zapínání světel aby člověk taky luštil co je která mlhovka,pásy v poslední řadě nemají žádné úchyty takže tam musí řádně plandat-bouchat. Zadní sedačky jen nouzové,Malý kufr oproti 207/827/2617 L Spotřeba stejná a připlácet 200000Kč za proužky chromu a drahá 18"kola, drahé garančky....
Jediné co chválím je rozvor který má jen o 3cm kratší takže super stabilita, a jde si připlatit za xenony.

homer
22. března • 15:19

tady vůbec nejde o výhody a nevýhody ale o neodparatelný stigma loosera jezdícího v dáčyji

rzboril
23. března • 13:59

:-D Pobavil jste. Pobavil jste. Třeba Jsem měl novou škodovku a čištění tapecu na dveřích od dětských bot jsem měl plný zuby. U Dacana otřete plast a je klid. Jak říkám Jsem už dospělý a praktický člověk, takže dřív jsem si připlácel za metalízu u nového auta ale dnes ji rád vyměním třeba za plastový vnitřek.
A ještě jedno srovnání sice ne s Opelem ale s Citro.. C4 grand cosi. Cestování Olomouc- Brno. Jste po cestě unavený- dolámaný kdežto s Lodgy ne. Připisuje se to sedačkám na kterých se můžete vrtět. Ano Dacii bude Renault brzdit aby nemusel snižovat ceny drahých , jako ostatní výrobci, takže třeba jen 4 airbagy, žádné xenony atd. Dotuje je úspěšná Dacia. Trochu jako VW a Škodě taky dovolí jen co se jim hodí.

LOL
23. března • 17:56

taky se mi sedí líp v autech, ve kterých se dá "vrtět" :-)

Honza Neplech
22. března • 20:32

Nic proti Dácii, některé modely mají opravdu hodně povedené a neustále kráčejí mílovými kroky kupředu, ale prostě pořád jsou to lowcost auta a srovnávat to se špičkou třídy je trochu mimo mísu.

Honza Neplech
22. března • 14:46

A to srovnání je jen teoretické, že ano? Bez bližších reálných zkušeností
Protože srovnávat Zafiru, jako jeden z TOP modelů třídy s Lodgy, které stojí na opačném konci je samo o sobě úsměvné, zvláště když podle Vás má jasně navrch Lodgy.
Ty nářky na středový panel nechápu. Jasně jsou zde odděleny zóny klimatizace, zona radia a zona funkčních tlačítek. Rádio si jednou nastavím a potom to ovládám z volantu a nemusím do těch tlačítek vůbec hmatat.

LOL
23. března • 11:51

Jenže on má tak trochu pravdu. Těch tlačítek je tam nesmyslně moc (klasický Sopel) a celé auto se snaží být "chytré", což se ne vždy a všude daří (světla, ruční brzda, ovládání navi). K tomu si připočti downsize motor, zastaralé mapy v navigaci a máš z toho auto, které vypadá dobře, ale reálně s ohledem na cenu to taková hitparáda už není (ne že bych to srovnával s "Lodžií").Dodneška s hrůzou vzpomínám na předešlý model a "operaci" výměny potkávaček.Jediné pozitivum Zafiry je její sedačkový systém, navíc poslední verze má konečně kvalitní sedačku řidiče (i když jen příplatkovou).

JARDA
3. března • 14:36

V Zafiře Tourer 2,0 CDTI jezdím 4. rokem. Podle mě nejlepší Opel z celé modelové řady.
Mám zkušenosti od Vectry B, Vectry C, Insignie, ale i jiných značel. Výborné auto na dlouhé trasy, minimální pocit únavy, skvěle odladěný podvozek i sedadla (příplatková)
Celé to " chytré" zatím funguje bez nejmenších problémů (adapt. tempomat, načítání značek, aut. bi-xenony, park. kamera) a usnadńuje to život. Ohledně přehlednosti tlačítek se dá diskutovat. naučit se je ovládat, aby šlo vše po paměti netrvá dlouho a je to poměrně intuitivní. U novějších Intellink verzí s dotykovým displejem sice ubyla sposta tlačítek, ale listovat v menu za jízdy po obrazovce je alespoň podle mých zlušeností náročnější a za jízdy někdy skoro nemožné. Ale je to jen můj názor.

Mira
9. ledna • 16:29

Jardo, priplatkova sedadla myslis s tim posuvnym sedakem a vyraznejsim bocnim vedenim ? Umis porovnat oba typy sedacek ? Rad bych vedel, ktera jsou pohodlnejsi. Diky Mira

Rosťa
23. března • 0:05

Ne je praktické. Dacie má rádio buď jednoduché-přehledné,nebo s navigací a velkým dotykovým displejem a jedním tlačítkem. Ano ovládání pod volantem se používá za jízdy , ale telefon přes něj nespárujete třeba. Ano je to úsměvné ale bohužel je to tak. Proč bych si pořizoval tohle drahé,těžké nepraktické auto? Řekněte mi jednu výhodu (Kromě posílení Ega) oproti Dacii a já si ji koupím. Peněz mám dost.

Břetislav Černík
5. ledna • 2:11

Také jsem o Dacii hodně dlouho uvažoval. Ale Zafira Tourer má jednu nepřekonatelnou výhodu. Na rozdíl od Dacie se do ní vejdu! A to i tak, že se dá sedět vzadu. Dacie je bohužel dobrá možná tak pro lidi do 180 cm výšky. Se 190cm si již v Dacii pohodlně nesednete ani na místě řidiče.

Rosta
5. ledna • 10:25

Si děláte srandu že? I ve třet řadě je místo pro 175cm postavu bez doteku stropu.
Lodgy první řada 1080mm Zafira tourer 1050mm !
Druhá řada 1010mm vs.Zafira tourer 995mm !
Vozím i lodi přes dva metry a diví se kolik mají místa ve druhé řadě.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Břetislav Černík
5. ledna • 10:47

Bohužel nedělám.
Nad hlavu bych si sice mohl dát možná i klobouk, ale nohy se nevejdou. A to i na místo řidiče!
V Zafiře si musím zvednout sedačku abych došáhl na volant (prodloužit volant +5cm by bodlo), ale na rozdíl od Dacie se dá sedět pohodlně.
A v druhé řadě si v Dacii nohy skutečně nenatáhnete, když vás začnou bolet kolena při několikahodinové cestě.
PS: Dotek stropu opravdu nemusím, to již je hodně špatně = zlomený vaz při bouračce.

Rosta
5. ledna • 12:10

Jo takhle pro nohy jo? Tak to nevím ale velký rozdíl nebude-snad jen v tom že zadní sedadla nejdou posouvat. Ale hodinová jízda dvoumetrového kamaráda nevadí. A Na delší cestě se natáhne v kufru. ;-) Tam je také více místa i když o centimetry.

Břetislav Černík
7. ledna • 10:43

Možná je to rozdíl jen pár desítek centimetrů. Pro mne je to ale rozdíl následující.
V Oplu si pohodlně sednu, v Dacii bych musel řídit zkroucený jak pantograf. O zadních sedačkách ani nemluvě.
A to mi pro rozhodnutí co si vybrat stačilo ;-)
PS: Cesta kratší než hodinu mne opravdu až tak moc netrápí, na tu stačí i starý favorit. Za hodinu ale nedojedete ani na České hory, natož do Alp nebo k moři.

Michal
21. března • 23:18

S tím řízením to pan redaktor asi krapet přehnal, že? Buď není dobrý řidič a nebo zveličuje maličkost, která je u jiných aut normální... Srovnávat to s řízením Škody 100 je trochu mimo mísu...

Martin Adámek
21. března • 22:44

Mikrobus?
Vzdyt je to velkoprostorac, nebo MPV, chcete-li. Mikrobus vypada uplne jinak.

sedona
21. března • 21:55

Si tak nekdy rikam, jestli nastane den kdy cesky motoristicky novinar napise pravdu o vozech co testuje. Nejak se nemuzu smirit s myslenkou, ze vsechny vozy co zapujci prodejce ci dovozce jsou super.
Pravda, clanek jsem podrobne necetl, ale rekl bych ze nebudu daleko od pravdy ze bude chybet srovnani s nejblizsi konkurenci (Renault Scenic, Citroen C4 Grand, Ford S-Max, KIA Carens, Chevrolet Orlando).

LOL
23. března • 11:53

no, zrovna na nějaký "velký test" MPV bych taky rád slyšel. Na cestách je těch aut jako much, ale tady se srovnávají takové okrajovky jako R8 vs. 911.. ;-)

Doporučujeme

Články odjinud