Test Opel Zafira 1,7 CDTI: velkorysost sama

Na zoubek jsme se podívali aktualizovanému provedení účelně koncipovaného Opelu Zafira s úsporným dieselem pod kapotou.
Test Opel Zafira 1,7 CDTI: velkorysost sama
Seznam kapitol
  1. Účelná modernizace, Nabídka verzí, Zkoušené provedení
  2. Na první pohled, Kompaktní, ale prostorný, Svérázné ovladače
  3. Vše ve snadném dosahu, Skutečně variabilní interiér
  4. Na silnici, Závěrem, Stručné technické údaje
  5. Naměřené hodnoty
  6. Kompletní fotogalerie

Na první pohled

Potěší skutečně velká zasklená plocha, díky níž má posádka vozu dobrý výhled a interiér je prosvětlený. Také slabinou tohoto Opelu jsou zpětná zrcátka, která se v krajích zužují a jejich plocha je poměrně malá. Hladké boky karosérie jsou oživeny rozšířenými blatníky, takřka vše, včetně bočních otěrových lišt, je zde lakováno. S tmavou metalízou příjemně kontrastují četné chromované ozdobné prvky, které vozu dodávají na dojmu exkluzivity. Přední sloupky jsou odlehčeny trojúhelníkovými okénky, jež však v praxi příliš nevyužijete. Rozměrné přední světlomety sdružují oddělené paraboly pro potkávací a dálková světla (v obou případech jsme byli s intenzitou světla a jeho rozvržením celkem spokojeni) a blinkry, kulaté mlhovky se nacházejí ve spodní části členitého nárazníku. Krátkou kapotou prochází jemná podélný prolis, jenž její spodní část směřuje do náznaku šipky. Podobný prvek nalezneme také na středové konzoli na palubní desce a Zafiru připodobňuje k ostatním současným modelům značky Opel.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Zadní světlomety dostaly v rámci modernizace na svých částech čiré kryty. Jejich svislá orientace neomezuje šířku nákladového otvoru. K němui je přístup velkými, vzhůru výklopnými dveřmi, které díky vybrání v zadním nárazníku sahají nejen k úrovni podlahy, ale také k úrovni bočního čalounění zavazadlového prostoru. Nad zadním oknem měl zkoušený vůz decentní, příplatkový spoiler.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Kompaktní, ale prostorný

Při podrobné prohlídce zjišťujeme, že Zafira stále patří ke špičce mezi kompaktními automobily (dlouhá je necelých 4,5 m), které uvezou až sedm dospělých pasažérů. Je třeba připomenout, že právě Zafira patřila v tomto segmentu k vůbec prvním. Na půdorysu většího vozu nižší střední třídy nabízí prostorný a neobyčejně variabilní interiér. Ten přitom vychází z aktuální Astry a za volantem se znalec těchto vozů bude cítit jako doma. Sedí se o něco výše, což významným způsobem usnadňuje nastupování i vystupování. Dveře jsou rozměrné, zvláště ty přední by se však mohly otevírat ve větším úhlu. Čalounění interiéru nelze co do kvality zpracování nic vytknout (pouze nejpřednější díl středové konzoly až pod čelním oknem chvílemi rezonoval), většina materiálů obložení dveří a palubní desky ale nepatří k nejhodnotněji působícím. Zvláště na palubní desce se však celkem často střídají a deska tak nevypadá příliš fádně. Oživují ji také chromované lemy madla řadicí páky a její manžety i regulátorů ventilace a rádia. Středový panel je pak obložen matně stříbrným plastem.     

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Svérázné ovladače

Všechna sedadla jsou dostatečně rozměrná a příjemně tuhá, ta přední mají po stranách i náznaky zvýšeného bočního vedení. Volant je svým průměrem příjemně malý a jeho věnec tlustý, ačkoli potahová kůže se nám zdála až příliš hladká, takže měl volant během jízdy často tendenci klouzat. Opel je některými ovladači poněkud „jiný“ než většina konkurentů. Týká se to nejen tlačítek na volantu, jejichž symboly pramálo napovídají o účelu těchto tlačítek, ale též páček pod volanty. Pro znalce Opelů to nebude novinka, ale nemají aretace a blinkry i stěrače se ovládají pouze namačkáváním. Ano, na toto řešení si lze zvyknlut, ale ani v tomto případě jsme se ne nezbavili dojmu, že při používání těchto páček je třeba se na daný úkon ve srovnání s konvenčním řešením příliš soustředit. Proto zopakujeme výtku, naposledy použitou u testu Astry Cabrio: nač si zvykat na něco, co nepřináší evidentní přednosti? Zdvojená páka ruční brzdy vám dává pocit jak v kokpitu letounu pro osobní dopravu, nicméně, řečeno ústy klasika, na funkci živočicháře to nemá vliv.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek


 

Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Účelná modernizace, Nabídka verzí, Zkoušené provedení
  2. Na první pohled, Kompaktní, ale prostorný, Svérázné ovladače
  3. Vše ve snadném dosahu, Skutečně variabilní interiér
  4. Na silnici, Závěrem, Stručné technické údaje
  5. Naměřené hodnoty
  6. Kompletní fotogalerie
Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST Toyota GR Supra: Nekonečné čekaní se vyplatilo. Tohle je extraliga!

Toyota GR Supra

Nová Toyota Supra je technicky příbuzná s BMW Z4. Je to až takový problém, jak se některým zdá?

11.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 22 příspěvků