Test Opel Zafira 1,7 CDTI: velkorysost sama

stepk  |  22. 12. 2008 11:46

1500kg 81kw a stovka za 10,3? Neco je spatne..

Odpovědět  |   | 
Jiří Duchoň  |  22. 12. 2008 14:19

Proč?

Odpovědět  |   | 
RRAAFF  |  22. 12. 2008 15:38

No na německém webo opel.de píší pro tuto motorizaci zrychlení 13,4s

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  22. 12. 2008 15:42

Občas se stane, že některé auto jede neúměrně vůči tabulkovým hodnotám. U testů jsem zažil asi největší rozdíl u Seatu Leon 2,0 FSI, kde byla dynamika neskutečně lepší, než byly tabulkové hodnoty. Holt co už naděláte.

Odpovědět  |   | 
Karel  |  22. 12. 2008 21:12

Design tabulek otresny, panove grafici... Ale clanek pekny, ctivy! Jen tak dal...

Odpovědět  |   | 
Georga  |  23. 12. 2008 18:56

Co to meleš? Tabulky jsou normální. V jednoduchosti je krása.

Odpovědět  |   | 
Karel  |  23. 12. 2008 19:30

Ne vzdy. Minimalne bunky by mely byt vyssi. Pokud se ti to libi, fajn, napis "libi se mi to" ne "co to meles". Ovsem to bych asi chtel moc, ze?

Odpovědět  |   | 
rohYpnol  |  25. 12. 2008 22:20

Tvými slovy: Tak nepiš, že design tabulek je otřesný! Napíšu - design tabulek se mi nelíbí. Ale to bych asi chtěl moc, že...

Odpovědět  |   | 
Ivan  |  22. 12. 2008 22:49

Mám stejný motor v Astře Caravan, najeto 35 tis. km. Spotřeba se mi zdá taky vysoká, jezdím většinou po městě, velmi klidně, do +10km limitu, pokud je to možné a výhodné (z kopce, křiovatky) brzdím motorem, spotřebu mám asi 7,6l/100km. Můžete říct, že je to po městě, ale se starou Astrou G Caravan 1.6 16V 74kW jsem při stejném stylu jízdy a za stejných podmínek měl spotřebu cca 8l/100km.

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  23. 12. 2008 08:15

Tak to tedy koukám na tu spotřebu. Mám 1,9 dCi 88 kW v LII a po městě (Brno) jezdím okolo 6,8 l. A to často navštěvuji centrum ve špičkách, takže nějaké kolony si člověk prožije. 7,6 l už je poměrně dost.

Když jsem testoval Astru G Caravan 1,7 CDTI s výkonem 74 kW jezdil jsem za celý test se spotřebou 5,5 l a město lehce přes 6 l. Holt asi nějaký divný motor:

http://www.autorevue.cz/Prehled-testu/Opel-Astra-Caravan-17-CDTI-usporne-sportkombi-velky-test/Slovo-uvodem-exterier/sc-132-sr-1-a-6715-ch-24835/default.aspx

Odpovědět  |   | 
Ijon  |  23. 12. 2008 09:09

Občas jezdím firemní Astrou Caravan 1.7 CDTI. Motor je docela hlučný, ale není špatný. Naše Astry mají jen "pět kvaltů", což je nepříjemné v Německu na dálnicích, u nás to při limitu 130 km/h není žádný problém. Spotřeba je po zajetí motoru podstatně nižší, ze začátku byla tak kolem šesti sedmi litrů, dnes už není problém se dostat i pod pět, každém případě ale pod šest. Nemá tedy příliš smysl se zabývat vyšší spotřebou syrového motoru. Jinak musím souhlasit s poněkud specifickou logikou ovladačů, není špatná, ale ty proč nemají blinkry aretaci, oprvdu nechápu. Ale snad to už pochopil i Opel...

Odpovědět  |   | 
Ivan  |  23. 12. 2008 14:04

O těch testech a spotřebách v nich vím, ale u mne je to asi jinak. Jsem taky z Brna, většinu tras jezdím z Bystrce do Pisárek (tzn po rovných cestách s povolenými 60-70km/h) do centra města (a zpět). Kdybych jezdil vyloženě přes centrum s posouváním na 1-2, neustálým zastavováním, spoustou křižovatek tak bude spotřeba asi 10l. Ještě jsem ale zapoměl uvést, že mám filtr pevných částic, jestli to nehraje roli...

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  23. 12. 2008 14:24

Také jsem z Bystrce, ale jezdím do centra přes žabovřeskou, šumavskou apod. A přesto mám tu spotřebu o dost nižší, než uvádíte vy. To mne na tom udivuje, že je nějaká vysoká. filtr něco přidá, ale je to v řádu desetin litru.

Odpovědět  |   | 
Zafira  |  23. 12. 2008 15:06

Mám stejné auto i motor 81kW a po půl roce jezdeni a najetých 8tkm klesla spotreba na soucasnych 6,3 litru s 1/3 podilem ranni spicky v Brne (myslim tim Zidenice mezi 7-8h). Ze zacatku to pod 7,5 neslo. Zbytek dalnice kolem Brna max. 150km/h. Cesty max. do 30km se studenym motorem. Pan Duchon mel smulu na pocasi i prilis mlade auto. Jinak palubni pocitac ukazuje podle realnych propoctu s dotankovanim max.0,2 litru k dobru takze spotreba je opravdu realna coz se o predchazejici Octavii ktera lahala i vice nez litr neda srovnavat

Odpovědět  |   | 
Ivan  |  24. 12. 2008 12:37

A ještě: když jedu ze zahřátým motorem 70km/h na 5. (auto má 6 rychlostí) na tempomat po rovině (kolem BS Auto), tak PP ukazuje kolem 4,5l/100km.

Odpovědět  |   | 
šKubanek  |  14. 01. 2009 22:02

máme nový model Zafiry a je to neštěstí na neštěstí, prosím, máte někdo zkušenosti s benzínem? všude se testují jen TDIčka. Problémem je pro nás elektronický plyn. Na rovině se to příliš neprojeví, ale bydlíme v kopci a tak, když (zvyklý na lankový plynový pedál) jsem s pomalým přidáváním plynu jeli kopcem, začal najednou motor jaksi "zdechávat". Teď, když je sníh a nebo vlhký povrch, vyjíždíme kopec s rychlým rozjezdem a následným proklouzáváním.Prostě pomalá jízda do kopce nejde tak, jako se starou Zafirou (r.v 2001 též 1.8.). Vyjížděli jsem kopec s auty jiných značek, též s e-plynem a nikd ynebyl problém dosta se domů.
Když jsme se v autorizovaném servisu dotazovali, zda to nemůže být špatným nastavením v komunikaci mezi plynovým pedálem a řídící jednotkou, bylo nám řečeno, že nic nastavovat nejde, že je to vše dané z výroby a do ničeho nejde zasahovat. Stejná byla odpověď na dotaz, zda nemůže být špatně seřízený motor.
Jsem ze všeho nešťastní a nespokojení, nehledě na to, že i pocit při předjíždění není zrovna nejjistější - stará zafira tohoto obsahu "táhla" velmi spolehlivě, nebyl problém předjíždět, motor reagoval pružně.
Bylo nám řečeno, že se motor musí zajet, ale jiný pracovník zase řekl, že motor už je konstruovaný tak, že jede hned na plný výkon.

Odpovědět  |   | 
pupan  |  10. 02. 2015 17:33

Neres to,prodej to, a mas pokoj!

Odpovědět  |   | 
petr  |  14. 07. 2014 21:51

Zdravim.
Prosim majitele zafiry o zkusenosti s prepravou 3 osob v 2.rade.Je tam dost mista?prostredni operadlo se mi zda proklate uzke.Neprekazi stredovy tunel noham?je lepsi jezdit ve trech v 2. rade nebo dva v 2.rade a jeden v 3.rade?¨Vejdou se 3 autosedacky vedle sebe to 2.rady?Dekuji

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 35 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST Toyota GR Supra: Nekonečné čekaní se vyplatilo. Tohle je extraliga!

Toyota GR Supra

Nová Toyota Supra je technicky příbuzná s BMW Z4. Je to až takový problém, jak se některým zdá?

11.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 22 příspěvků

Nejčtenější články

Slavný český závodník prodává svůj dům na kolech. Má obrovský motor a 9 postelí

Slavný český závodník prodává svůj dům na k…

Pět televizí, devět postelí, koupelna, záchod a vůně poháru mista Evropy tahačů v ceně!

23.  1.  2020 | | 25 N/A
Speciální SUV Škoda má mřížku chladiče jako BMW X6. Uvnitř čeká nový křišťál

Speciální SUV Škoda má mřížku chladiče jako…

Koncept nového modelu Škody výhradně pro indický trh se ukáže už zanedlouho. Ještě předtím ale značka láká na jeho nejzajímavější prvky.

23.  1.  2020 | | 24 N/A
Takto vypadá zatím nejlevnější Škoda Octavia LB. Výbavu má vážně bohatou

Takto vypadá zatím nejlevnější Škoda Octavi…

Škoda již spustila konfigurátor pro novou Octavii s karoserií liftback. Detailněji jsme se podívali na zatím nejlevnější specifikaci.

1.  2.  2020 | | 169 N/A
Super73-R je Steve McQueen mezi elektrokoly. Plážová stylovka nevyjde draho

Super73-R je Steve McQueen mezi elektrokoly…

Snad ale nikdo nenatočí remake filmu Velký útěk s tímhle...

29.  1.  2020 | | 18 N/A
Nejvzácnější Škoda Fabia je na prodej v Česku. Spustila šílenství, víme o ní vše

Nejvzácnější Škoda Fabia je na prodej v Čes…

Škoda Fabia třetí generace není po více než pěti letech na trhu autem, za kterým byste se otočili. Jedna taková však přece jen existuje. A máme k ní opravdu blízko!

7.  2.  2020 | | 25 N/A