Test Opel Zafira 1,7 CDTI: velkorysost sama

Na zoubek jsme se podívali aktualizovanému provedení účelně koncipovaného Opelu Zafira s úsporným dieselem pod kapotou.
Seznam kapitol
  1. Účelná modernizace, Nabídka verzí, Zkoušené provedení
  2. Na první pohled, Kompaktní, ale prostorný, Svérázné ovladače
  3. Vše ve snadném dosahu, Skutečně variabilní interiér
  4. Na silnici, Závěrem, Stručné technické údaje
  5. Naměřené hodnoty
  6. Kompletní fotogalerie

Účelná modernizace

Pro modelový rok prošla Zafira sérií dílčích modifikací, které ji přidaly na osobitosti a užitečnosti. Změn doznaly příď a záď vozu, světlomety, nárazníky a maska, takže aktuální provedení Zafiry působí navýsost dynamickým a vyváženým dojmem. Modernizace přinesla pod kapotu tři nové motory, přičemž nejvýznamnější prvkem je náhrada stávajících naftových motorů Fiat JTD (alias 1,9 CDTI Ecotec) výkonově srovnatelnými, leč menšími a ekologičtějšími jednotkami Isuzu (tj. 1,7 CDTI Ecotec). Nabídka vznětových pohonných jednotek se zatím v nabídce Zafiry kryje, takže zákazník má skutečně rozsáhlou možnost výběru z variant 74, 88 a 110 kW (1,9 CDTI) a 81 a 92 kW (1,7 CDTI).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nabídka verzí

Paletu vznětových motorů, připravenou pro aktuální provedení Opelu zafira, jsme již shrnuli, doplníme tedy jen, že všechny z nich jsou standardně doplněny šestistupňovými převodovkami s manuálním, nebo automatickým řazením. Také zde je široký výběr. Základem je „šestnáctistovka“ Twinport o výkonu 85 kW, slabší, leč dražší provedení podobné jednotky uzpůsobené na spalování CNG (69 kW), následuje motor 1,8i/103 kW, 2,2i s přímým vstřikováním benzínu a výkonem 110 kW a dvojice přeplňovaných „dvoulitrů“ s výkony 147 a 177 kW, přičemž nejvýkonnější z nich je vyhrazen sportovně střižené verzi OPC, jež je svojí ceníkovou cenou 939 900 Kč vrcholem modelové nabídky řady Zafira. Přeplňované a přímovstřikové jednotky jsou osazeny výhradně šestistupňovými manuálními převodovkami, pro ostatní jsou k dispozici pětistupňový „manuál“ a čtyř či pětistupňový „automat“.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pomineme-li vrcholné provedení OPC, jsou výbavy pro Zafiru rozděleny do čtyř hladin. Základní se jmenuje Essentia a startuje na ceně 524 900 Kč. Do její standardní výbavy patří také elektrické ovládání zpětných zrcátek a oken v předních dveřích, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, čtyři airbagy, ABS a kotoučové brzdy na všech kolech. Stupeň Enjoy přidává podélníky na střeše, klimatizaci nebo rádio na CD, Cosmo přináší automatickou klimatizaci, palubní počítač, ovládání rádia z volantu, litá kola či mlhovky a Sport se vyznačuje zatmavenými světlomety nebo sportovními pedály a předními sedadly.

Zkoušené provedení

K dispozici jsme měli Zafiru se slabším z motorů 1,7 CDTI a ve výbavovém stupni Enjoy, kterážto kombinace figuruje v ceníku na hodnotě 655 900 Kč. Nepříliš rozsáhlá standardní výbava byla v případě tohoto vozu obohacena o metalízu (+ 15 000 Kč), stříbrné střešní podélníky (+ 500 Kč), chromované lišty bočních oken (+ 750 Kč), rádio na CD a MP3 (+ 1 000 Kč), ale především o výbavovou Sadu, jejíž přiobjednání bychom každému zájemci vřele doporučili. Za příplatek 43 000 Kč totiž získá třeba tříramenný, kůží potažený volant s ovládáním rádia, elektronicky řízenou klimatizaci, mlhovky, sadu praktických sítí v zavazadlovém prostoru Flex Organizer, rozsáhleji stavitelné řidičovo sedadlo, středovou opěrku mezi předními sedadly, stabilizační systém ESP nebo zpětná zrcátka s elektrickým vyhříváním a přiklápěním ke karosérii.  

 

Testovaný vůz:
Opel Zafira Enjoy 1,7 CDTI/81 kW
Cena zkoušeného vozu:
716 150 Kč
 
 
Výbava
 
 
 
Posilovač řízení:
Ano
Airbagy:
4x
El. řízení podvozku:
ABS, EBD, TCS
Centrální zamykání:
Ano, na dálkové ovládání
El. ovládání oken:
Ano, 2x
El. ovládání zrcátek:
Ano, včetně el. vyhřívání a přiklápění
Výškově stavitelné sedadlo řidiče:
Ano, el.
Stavitelný volant:
Ano, výškově a podélně
Zadní opěradla
Dělená, sklopná
Tempomat:
Ne
Klimatizace:
Ano, digitální
Autorádio:
Ano, na CD a MP3
Přední mlhová světla:
Ano
Nárazníky v barvě vozu:
Ano
Litá kola:
Ano
Palubní počítač:
Ano

 
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Účelná modernizace, Nabídka verzí, Zkoušené provedení
  2. Na první pohled, Kompaktní, ale prostorný, Svérázné ovladače
  3. Vše ve snadném dosahu, Skutečně variabilní interiér
  4. Na silnici, Závěrem, Stručné technické údaje
  5. Naměřené hodnoty
  6. Kompletní fotogalerie
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků