Test Opel Vectra 2,0 DTi: švédská spojka

2Tm  |  25. 07. 2007 07:52

ten kostelik vzadu, neni to nahodou Krteň - Praha 13??

Odpovědět  |   | 
Marv_S  |  25. 07. 2007 08:35

"Rovněž benzinové motory nevykazují zrovna přijatelnou ekonomiku a spotřeba opotřebených čtyřválců leckdy stoupá přes 10 l/100 km" Náš opotřebený čtyřválec 2.0 jezdí při normální jízdě (pul město, pul mimo) cca od 7,5 do 8,5. Eco run 50/90 s velmi lehkou nohou znamená 5,3-6. To jentak doplňující zkušenost k článku.

Odpovědět  |   | 
Alex  |  25. 07. 2007 08:59

Mám Caravan v benálu 2,0 16V r.v. 1999 najeto 205tis km. Spotřeba Praha 10,5l/100km, kombinace dlouhodobě 9l/100km, německá dálnice 12l no problem . JInak docela souhlasím s autorem, jen dodávám, že i po onom vylepšení z roku 1996 je to auto stále šmejd. Sype se to neuveřitelně, jen za poslední půl rok: prasklá hadice od chladiče, pak uniky media z klimy, zaseknutý zámek zapalování, nefunkční centrál......
Když Vectru srovnám s Audinou 80 kterou jsem měl před tím, za 11let najeto 260tis km a to s jedinou závadou - zanešené válečky přední brzdy, která žádali výměnu, jinak světě div se jen pravidelný servis, tak říkám Opel už nikdy!

Odpovědět  |   | 
Vavroch  |  25. 07. 2007 15:58

Pod tohle bych se podepsal. Také po zkušenostech s Vectrou říkám, Opel už nikdy.

Odpovědět  |   | 
lazak  |  25. 07. 2007 08:46

Taky jsem jenu vlastnil po faceliftu 2.ODTI latá metalíza,karavan,max výbava krom kůže a navi.Bylo to pohodlné a pěkné autíčko, ale spotřeba oleje byla velká tak jako spotřeba nafty se mi zdála vyšší než jsem čekal 7,2l/100.Ale jinak supr kára

Odpovědět  |   | 
Marťas  |  25. 07. 2007 09:03

Velice by mě zajímalo, kde autor přišel na spotřeby u benzínových motorů. Sám "sedlám" 1.8 16V po faceliftu a kombinovaná spotřeba se pohybuje kolem 7 litrů, těch 9 kombinovaně apod. v článku je nesmysl.

Odpovědět  |   | 
Roadmaster  |  25. 07. 2007 10:54

Musím souhlasit. Nízká spotřeba benzínu u motorů Ecotec Vectry B je jednou z jejích málo předností. Chorvatsko se podle mých informací dá s Vectrou 1,6i bez faceliftu a v plném zatížení jet za 5,5 l/100 km...

Odpovědět  |   | 
Martin  |  25. 07. 2007 14:44

Ako byvaly majitel Vectry B 1.8i x mozem skonstatovat ze realne je 8.5-8.7 50% mesto 30% okresky a 20% dialnica do 160km/h. Pri _velmi_ lahkej nohe je mozne ist za 6.7 ale to je trapenie auta aj vodica a vyzaduje nulove zapchy a vylucne plynulu jazdu.

Inak velky pozor treba dat na motory ci su X alebo Z. Zkove motory mali E-GAS cize elektronicky plyn, mierne nizsiu spotrebu a v pripade 1.8 vyssi vykon (92kW vs. 85kW)

Odpovědět  |   | 
Marťas  |  25. 07. 2007 16:08

Pokud se nepletu, tak "problematický" motor nese označení X18XE1, což je zrovna můj případ, ovšem po 210 kkm motor v pořádku.

Odpovědět  |   | 
Petr07  |  25. 07. 2007 22:24

No spotreba Opel Vectra 1999 rok benzin motor:
http://www.spritmonitor.de/en/overview/35-Opel/329-Vectra.html?fueltype=2&constyear_s=1999&constyear_e=1999

Odpovědět  |   | 
jiri  |  26. 10. 2013 18:44

ma pravdu vectra jezdi za 10 l prumerne jinak i 17 l kdyz na to slapu

Odpovědět  |   | 
David  |  25. 07. 2007 09:55

Pro Vectry mám jedinné označení = totální sračka, naprosto nespolehlivé. Měl jsem 3 služebáky, 2x 1,8, a 2,2 naftu, na těch autech se sralo naprosto vše! Nikdy jsem s žadným autem nebyl tak nespokojen jako s Vectrama. Firma měla Vecter několik, poruchové byly všechny bez rozdílu roku výroby, či motoru a výbav. Předloni firma ukončila spolupráci s Oplem a přešla ke koncernu O2/Passat. Na pořízení aut je to sice dražší, ale jsou s těmi auty o mnoho spokojenější. Já teď pracuji v nové firmě, kde používáme Mondea 1,8SCi a 2,0 TDCi 96kW. Neni to zázrak techniky, ale oproti Vectrám je to rozdíl nebe a dudy! Mám teď najeto 60tis km a kromě pravidelné roční návštěvy servisu jsem tam ještě nebyl, s Vectrou věc nevídaná!

Odpovědět  |   | 
B  |  25. 07. 2007 14:05

Ono je to i o chování k autu. Já teď dostal v práci Oktávku 2 s 60 tis. najetými km a to auto je skoro na odpis... (motor, vnější vzhled) Chtělo by to nový motor a lak.... Když jsem viděl průměrnou spotřebu přes 6 litrů!!!, tak jsem šel do kolen. Já s tím jezdím za 4,8 úplně volně a není to eco jízda. (1,9 77kW) Pak se není co divit, že ta služební auta tak vypadají.

Bohužel u nás v republice to funguje většinou tak, když to není moje, tak se k tomu budu chovat jako prase. (to je všeobecně, ne na Davida)

Odpovědět  |   | 
David  |  25. 07. 2007 14:29

JAsně, že zacházení s autem dělá hodně. Ale proč sem měl velké problémy jen s Oplem a ne s jinými vozy, které jsme používal anebo používám nyní? To, že si postaví hlavu imobilizér a auto nejde nastartovat neni o zacházení, stejně tak třeba porucha termostatu na klimě, kdy auto netopilo atd. atd.

Odpovědět  |   | 
dawe009  |  25. 07. 2007 11:16

Vectra B je dobre auto. mel jsem nejaky cas Vectru B 1.8 16V a byl jsem s ni maximalne spokojeny. Tento motor je taky dle meho nejlepsim kompromisem vykon/spotreba. Jezdil jsem v prumeru 7,2 l/100km. Na tech zminovanych 9 jsem se nedostal ani pri 100% Praha. Dvoulitr je velice prijemny dynamicky, pokud se smirite s o neco vetsi spotrebou..prumer tak kolem 8, mesto 10. Extremum 1.6 a 2.5 bych se naopak vyhnul, stejne jako nafte. Pokud si date praci a najdete zachovaly kousek, bude velmi dobre a bezproblemove slouzit. Dily z druhovyroby jsou levne. Podvozek je k prihlednuti dobe vzniku velmi dobry a jizdni vlastnosti..jak uz bylo take zmineno, trosku tezkopadne, ale jiste. Menit gumy 195/65/15 moc nedoporucuju, prijdete o dost komfortu. Bohuzel Vectra neni koncipovana na nadmernou zatez. Proto nezvlada prilis dobre provoz sluzebniho auta. Tam verim, ze se mohly sypat. Dela to i soucasna geneace Vecter. Pro ty, co najedou okolo 20-25 tis. km rocne, jezdi casto delsi trasy..je to auto jako ojetina pri jejich soucasnych cenach myslim velmi vhodne. Ty delsi trasy jsou prijemne mimojine diky dlouhym stupnum. S 1.8 tocite pri 130km/h neco okolo 3200 ot., coz priznive ovlivnuje jak hluk, tak hlavne spotrebu, kdy na delsich trasach neni zadny problem dostat se s timto motorem pod 7l/100km.

Odpovědět  |   | 
kozel  |  25. 07. 2007 15:56

motory 2.0dti a 2.2dti nebyly technicky zaostalé za VW, naopak, opel jako první přišel s 16 ventilovou technikou u dieslového motoru a posléze jako první zavedl laserové honování válců...nespolehlivost těchto motorů leží především na bedrech firmy BOSCH, která dodala řešení vstřikování a čidel, bohužel čerpadla Bosch VP44 nejsou spolehlivá, nemluvě o váhách vzduchu BOSCH...spíš než technicky zaostalé jsou ty motory výkonově zaostalé...osbně jsem jezdil přes 2 roky s motorem 2.0dti 60kw (rv 1998, najeto 175tis), motor byl hlučný, slabý ale spotřeba nafty byla v průměru 5.8l, vždy jsem dojel..., nyní jezdím necelý rok s 2.0dti 74kw (rv 2003, najeto 155tis), motor je tichý, olej nežere a průměrná spotřeba je 6.3...jsem spokojený...

Odpovědět  |   | 
Speedy  |  25. 07. 2007 17:21

Mám Opela Vectru B 1.8 16V od roku 1999, ten samý r.v., najeto 140tis.km a musím říct, že opravdu nechápu vaše narážky na kvalitu tohoto vozu. Já jsem fakt spokojený. Technicky bez problémů, k tomu nikde nehnije. Ono taky záleží jak se k autu kdo chová... Kombinovaná spotřeba do 7,5litru na 100km vč. jízdy po Praze. Při jízdě na dovolenou spotřeba okolo 5 litrů, a to zrovna nejezdím s lehkou nohou. Za ty peníze to bylo skvělé auto, v té době s nadstandardní výbavou.

Odpovědět  |   | 
emil  |  25. 07. 2007 21:40

ja mam V6 3,0 a jezdim dovoleny za 4,6 takze opel nic moc se svoji spotrebou 1,8

Odpovědět  |   | 
ka-spel  |  26. 07. 2007 08:27

Tady je řeč o 1,8 v benzínu!

Odpovědět  |   | 
KOSS  |  26. 07. 2007 11:04

A ja mam 6.0 A jezdim mesto za 2

Sundej si ruzove bryle a prestan nas tu vodit za nos. (pokud slovo dovolena neznamena sjezd z kopce k chatce)

Odpovědět  |   | 
Luboš  |  25. 07. 2007 21:50

Není mi jasné, kde vzal autor článku informace o spotřebě. Vectry B jsou naopak vyhlášené výbornou spotřebou, včetně benzínových motorů 2.0 16V a 2.5 V6. Např. s 2.5 V6 je možné při cestování na delší trasy jezdit za 7litrů/100km.

Odpovědět  |   | 
petr  |  26. 07. 2007 08:39

Bože, co to je za kecy ?

"Detailem budiž, že celkové proporce připomínají Saab 9-3 SportCombi, který je dvojčetem Vectry."
Autor by si měl zajít k očnímu nebo si alespoň prohlédnout Saab 9-3 SportCombi na fotkách. Ty auta si jsou z profilu podobná jen tím, že jsou to kombíky Navíc 9-3 SportCombi je dvojčetem novější generace Vectry, ne tady té v testu !

" Snaha dohnat přímovstřikové agregáty od Volkswagenu v roce 1996 přinesla ovoce v podobě dvoulitru 2,0 Di 16V"
Jak mohli dohánět něco co neexistuje ?

Odpovědět  |   | 
DTSmaniac  |  03. 08. 2007 10:37

Taky bych se priklonil k nazoru,ze jsou to super motory na spotrebu. Cesta ze spanelska v Omega B combi nalozena za 7.4 mi neprijde spatna. Pokud se clovek nehlidal, tak do 10 se vesel.
Ale ten motor se docela sral, snimac vacky, alternator, lambda,..., znam 2 lidi co ho maji take a jsou to stejne zavady cca. po stejnych kilometrech. Nastesti jeden je mechanik a uz vi jak na to, takze je to spis o opruzu s tim k nemu zajet, naklady se daji unest...

Odpovědět  |   | 
KoWk..  |  19. 08. 2007 16:57

No ja mam Vectru A (1992, 2.0i, 85kW) a spotrebu a celkove chovanie motoru si nemozem vynachvalit. Kultivovany chod, cesta z RK do Hradca Kralove s piatimi ludmi a plnym kufrom za 7 litrov na 100 km....spolahlive auticko (padal volnobeh a auto "podskakovalo" na 1ke a 2ke - vymena hadice na sani + vycistenie motorceka volnobeznych otacok a bolo po problemoch). Samozrejme, ze uz mierne koroduje, brzdy a tlmice uz tiez niesu to co byvali, ale ja som nadmieru spokojny. Za ten cas co ju mam ma ani raz nenechala v stichu, a to ma na krku 270 000. Olej nezerie vobec...od vymeny po vymenu ta ista hodnota...
Spotreba mesto cca 9-10 litrov...
Dlhe trasy 6-7
Priemer mam kolo 8

Odpovědět  |   | 
Vlado  |  17. 09. 2007 14:00

mam tiez vectru B caravan 2.0 DTI 74kw rok vyroby 1997 a zatial som uplne spokojny
je to prijemne pohodlne auticko
kombinovana spotreba je cca 6,5L bez problemov...

Odpovědět  |   | 
Fido  |  27. 09. 2007 10:12

Teď jsem jí koupil tak uvidim jak si povede ročně najedu cca 10 000 km, byla za vynikající cenu. Myslim že hlavní plus je pozink kastle a rozvod řetězem, zbytek se uvidí.

Odpovědět  |   | 
Filda  |  28. 04. 2012 23:02

No tak teď nevím, rozhoduji se o koupi Vectry (r.v.2001) nebo Mondeo (r.v.2002) ale přikláním se spíše k Vectře ale zase když tady vidím ty komenty (jeden to auto chválu druhej na něj nadává) a jinak jakou motorizaci myslíte že bych měl zvolit ? přemýšlím o 2,2Dti a 2,2i

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  18. 09. 2012 21:17

no nevím jak vy, ale já mám vectru 1,6 16v rok 1999 a při velmi klidné jízdě není opravdu problém se dostat k 6-ti litrům. Před tím jsem měl astru s tím samým motorem 1,6 16v 1996 a s tou při extrémně úsporné jízdě kolem 5-ti v normálu kolem 8-mi litrů (a to nejezdím zrovna úsporně). Motory eco-tec mají svoji pověst ve spotřebě oleje, ale jinak kromě toho není problém s ničím až na ty pověstné klimy. Motor je docela pružný a na sedan je naprosto vyhovující když nepotřebujete závodit. Na Tipcars.cz dělel jeden taxikář recenzi na vectru 1,6 16v a prý s ní najel 420k, takže je to opravdu jen o přístupu k autu. Když se o něj budete starat a dáte mu řádnou péči, např nevytáčet motor do červenýho jak to spousta lidí se služebáky dělá, tak vydrží statisíce.

Odpovědět  |   | 
i-ctdi  |  31. 03. 2013 13:53

Dlouho jsem se tak nepobavil, vsichni jezdi s vylitanymi motory minimalne 2-4 litry pod udavanou spotrebou vyrobce. Pritom v realu auto bere vzdy vice nez je psano ve velke TP. jsou to tady sami borci a specialiste na economy run. Mohli by jste me to take naucit jak jezdit s mym 1800kg SUV pod 6 litru?? Byl bych vam opravdu vdecen.

Odpovědět  |   | 
herryy  |  06. 05. 2015 20:38

polojizda poloklus.Mam 1.6i 8v motor jak z feliny je po Tátovi 98rok jediná větší oprava výměna těsnění pod hlavou, není to závodník najeto 180000km spotřeba kolem 7l denně v provozu a super. Měl jsem caravan 2.0di a totální jebka...

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  27. 09. 2015 16:23

1800kg těžké auto za 6L/100km? Jde to, ale těžko ... Stačí vyndat cihlu z boty, rozjet se zlehka, dodržovat rychlostní limity a vyhnout se městu. Pokud má motor jenom 4 válce a spaluje naftu nebo něco takového, tak je v této váhové kategorii je mnoho aut, které se do 6/100 vejdou. Při velmi opatrné a extra úsporné jízdě i za 5, ale pak už je to trochu masochismus.

Odpovědět  |   | 
Matt  |  03. 06. 2017 01:36

Mam Vectru B 2,0 dti, v rodině ji máme 15 let a má najeto přes 300 000 km. Měnily jsme jen provozni kapaliny, kotouče a destičky. Pravda že výkon motoru neni nic moc a je hlučnější, ale jezdí za 5,5l/100km a je pohodlné.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Volkswagen Grand California 680: Dovolená na Slovensku jezdící, spící

Volkswagen Grand California 680

Největší obytný Volkswagen měří na délku skoro sedm metrů, přitom ale jezdí jako klasická dodávka. Jeho schopnosti jsme vyrazili prověřit na Slovensko.

včera | Vladimír Kadera | 9 příspěvků
Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

11.  8.  2020 | Michal Dokoupil | 70 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 56 příspěvků

Nejčtenější články

Český cestovatel má zřejmě nejvtipnější značku na přání. Pobaví ale i další úlovky

Český cestovatel má zřejmě nejvtipnější zna…

Registrační značky na přání mohou kdekomu připadat jako rozmařilost. Některé nápady ale upřímně pobaví!

3.  8.  2020 | | 19 N/A
Mička Jan
ZábavaZajímavosti
Škoda Enyaq iV poprvé ukázala interiér. Nic takového jste u Škody ještě neviděli

Škoda Enyaq iV poprvé ukázala interiér. Nic…

Premiéra prvního elektrického modelu Škodovky s platformou MEB proběhne už 1. září v Praze. Poprvé si můžete udělat bližší představu o tom, jak bude vypadat interiér vozu.

29.  7.  2020 | | 53 N/A
Mička Jan
Škoda Enyaq iVInteriér
Nová Octavia RS je prý výhodnější než ta stará. Podívejte se, jak na to Škoda přišla

Nová Octavia RS je prý výhodnější než ta st…

Tu a tam se k nám dostane materiál, který slouží hlavně k potřebám dealerů. Dnes si řekneme něco o tom, jak to udělat, aby na první pohled výrazně dražší nová Octavia RS vyšla v podstatě výhodněji než levnější minulá generace.

21.  7.  2020 | | 98 N/A
Mička Jan
České cenyŠkoda OctaviaSportovní auta
Felicia Fun byl zřejmě největší úlet Škody po roce 1989. Dnes je ohromnou raritou

Felicia Fun byl zřejmě největší úlet Škody …

Píše se rok 1996, léto je v plném proudu a nejlepším autem Škody, které vás odveze k vodě, je bezpochyby žlutá Felicia Fun. Good times…

1.  8.  2020 | | 18 N/A
Fuglevič Daniel
Škoda FeliciaRaritaRetro
Nejlevnější kombi v ČR má Dacia. Krásné není, přesto se o něj Češi možná porvou

Nejlevnější kombi v ČR má Dacia. Krásné nen…

Vlastně by nás ani nemělo překvapovat, že v pozici nejlevnějšího kombi na českém trhu najdeme Dacii Logan MCV. Vůz začíná na 204.900 korunách a krásou neoplývá, přesto se o něj možná Češi ještě poperou.

27.  7.  2020 | | 85 N/A
Mička Jan
Konec výrobyDacia Logan