Kapitoly článku:
Nebojte se Opela
Pověst šířená především konkurencí měla správně skončit právě béčkovou Vectrou. Ta nás v testu přesvědčila, že patří ke spolehlivým a pohodlným automobilům střední třídy s líbivým a nadčasovým designem. Kvalita použitých materiálů je nadprůměrná a design opravdu nezestárne, to spíše další generace se vrátily někam úplně jinam.
Vrátíme-li se nyní k testovanému vozu, kromě drobného úniku oleje, nižšího výkonu na počátku zátahu turba, nefunkční zásuvky zapalovače a poškozeného zadního nárazníku jsme na něm nenalezli jinou závadu. Vectra tak představuje zajímavou volbu, pokud si dokážete spočítat cenu servisních prací a sehnat levné díly z aftermarketu.
Technické údaje
Hodnoty udávané výrobcem
Motor
* Typ: Přeplňovaný vznětový čtyřválec napříč před přední nápravou s mezichladičem stlačeného vzduchu
* Objem: 1 994 ccm
* Největší výkon: 74 kW (100 k) při 4 300 ot./min
* Největší točivý moment: 205 Nm při 1 650 ot./min
* Palivo: Nafta motorová
Provozní vlastnosti
* Max. rychlost: 187 km/h
* Zrychlení z 0 na 100 km/h: 14,0 s
* Spotřeba paliva (l/100 km):
o Město: 8,1
o Mimo město: 5,0
o Kombinovaná: 6,1
* Objem palivové nádrže: 60 l
Hmotnosti
* Pohotovostní hmotnost: 1 363 kg
* Užitečná hmotnost: 627 kg
Vnější rozměry
* Délka: 4 490 mm
* Šířka: 1 710 mm
* Výška: 1 490 mm
* Rozvor náprav: 2 640 mm
Vnitřní rozměry
* Základní objem zavazadlového prostoru: 460 l
* Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 490 l
Stručná historie Vectry Caravan
1996: představení prvního kombi Vectra, motorizace 1.6i (55 kW) , 1.6i 16V (74 kW), 1.8i 16V (85 kW), 2.0i 16V (100 kW), 2.5i V6 (125 kW), turbodiesely 2.0 Di - 16V (60 kW), 2.0 DTi – 16V (74 kW)
1999: facelit, nové motorizace 2.2i 16V (108 kW), 2.6i V6 (125 kW)
2000: motorizace 2.2 DTi 16V (92 kW)
2002: představení třetí generace a ukončení výroby Vectry B
Vůz nám k testu zapůjčil Autobazar Prachárna Hradec Králové
Partnerem sekce pro slovenský trh je Autobazar EU, www.autobazar.eu