Test Opel Vectra 2,0 DTi: švédská spojka

32 komentářů

Matt
3. června • 1:36

Mam Vectru B 2,0 dti, v rodině ji máme 15 let a má najeto přes 300 000 km. Měnily jsme jen provozni kapaliny, kotouče a destičky. Pravda že výkon motoru neni nic moc a je hlučnější, ale jezdí za 5,5l/100km a je pohodlné.

Jirka
18. září • 21:17

no nevím jak vy, ale já mám vectru 1,6 16v rok 1999 a při velmi klidné jízdě není opravdu problém se dostat k 6-ti litrům. Před tím jsem měl astru s tím samým motorem 1,6 16v 1996 a s tou při extrémně úsporné jízdě kolem 5-ti v normálu kolem 8-mi litrů (a to nejezdím zrovna úsporně). Motory eco-tec mají svoji pověst ve spotřebě oleje, ale jinak kromě toho není problém s ničím až na ty pověstné klimy. Motor je docela pružný a na sedan je naprosto vyhovující když nepotřebujete závodit. Na Tipcars.cz dělel jeden taxikář recenzi na vectru 1,6 16v a prý s ní najel 420k, takže je to opravdu jen o přístupu k autu. Když se o něj budete starat a dáte mu řádnou péči, např nevytáčet motor do červenýho jak to spousta lidí se služebáky dělá, tak vydrží statisíce.;-)

i-ctdi
31. března • 13:53

Dlouho jsem se tak nepobavil, vsichni jezdi s vylitanymi motory minimalne 2-4 litry pod udavanou spotrebou vyrobce. :-D Pritom v realu auto bere vzdy vice nez je psano ve velke TP. jsou to tady sami borci a specialiste na economy run. Mohli by jste me to take naucit jak jezdit s mym 1800kg SUV pod 6 litru?? Byl bych vam opravdu vdecen.

Jirka
27. září • 16:23

1800kg těžké auto za 6L/100km? Jde to, ale těžko ... Stačí vyndat cihlu z boty, rozjet se zlehka, dodržovat rychlostní limity a vyhnout se městu. Pokud má motor jenom 4 válce a spaluje naftu nebo něco takového, tak je v této váhové kategorii je mnoho aut, které se do 6/100 vejdou. Při velmi opatrné a extra úsporné jízdě i za 5, ale pak už je to trochu masochismus.

herryy
6. května • 20:38

polojizda poloklus.Mam 1.6i 8v motor jak z feliny je po Tátovi 98rok jediná větší oprava výměna těsnění pod hlavou, není to závodník najeto 180000km spotřeba kolem 7l denně v provozu a super. Měl jsem caravan 2.0di a totální jebka...

Fido
27. září • 10:12

Teď jsem jí koupil tak uvidim jak si povede ročně najedu cca 10 000 km, byla za vynikající cenu. Myslim že hlavní plus je pozink kastle a rozvod řetězem, zbytek se uvidí.

Filda
28. dubna • 23:02

No tak teď nevím, rozhoduji se o koupi Vectry (r.v.2001) nebo Mondeo (r.v.2002) ale přikláním se spíše k Vectře ale zase když tady vidím ty komenty (jeden to auto chválu druhej na něj nadává) a jinak jakou motorizaci myslíte že bych měl zvolit ? přemýšlím o 2,2Dti a 2,2i

Vlado
17. září • 14:00

mam tiez vectru B caravan 2.0 DTI 74kw rok vyroby 1997 a zatial som uplne spokojny
je to prijemne pohodlne auticko
kombinovana spotreba je cca 6,5L bez problemov...

DTSmaniac
3. srpna • 10:37

Taky bych se priklonil k nazoru,ze jsou to super motory na spotrebu. Cesta ze spanelska v Omega B combi nalozena za 7.4 mi neprijde spatna. Pokud se clovek nehlidal, tak do 10 se vesel.
Ale ten motor se docela sral, snimac vacky, alternator, lambda,..., znam 2 lidi co ho maji take a jsou to stejne zavady cca. po stejnych kilometrech. Nastesti jeden je mechanik a uz vi jak na to, takze je to spis o opruzu s tim k nemu zajet, naklady se daji unest...

KoWk..
19. srpna • 16:57

No ja mam Vectru A (1992, 2.0i, 85kW) a spotrebu a celkove chovanie motoru si nemozem vynachvalit. Kultivovany chod, cesta z RK do Hradca Kralove s piatimi ludmi a plnym kufrom za 7 litrov na 100 km....spolahlive auticko (padal volnobeh a auto "podskakovalo" na 1ke a 2ke - vymena hadice na sani + vycistenie motorceka volnobeznych otacok a bolo po problemoch). Samozrejme, ze uz mierne koroduje, brzdy a tlmice uz tiez niesu to co byvali, ale ja som nadmieru spokojny. Za ten cas co ju mam ma ani raz nenechala v stichu, a to ma na krku 270 000. Olej nezerie vobec...od vymeny po vymenu ta ista hodnota...
Spotreba mesto cca 9-10 litrov...
Dlhe trasy 6-7
Priemer mam kolo 8

petr
26. července • 8:39

Bože, co to je za kecy ?"Detailem budiž, že celkové proporce připomínají Saab 9-3 SportCombi, který je dvojčetem Vectry."
Autor by si měl zajít k očnímu nebo si alespoň prohlédnout Saab 9-3 SportCombi na fotkách. Ty auta si jsou z profilu podobná jen tím, že jsou to kombíky ;-) Navíc 9-3 SportCombi je dvojčetem novější generace Vectry, ne tady té v testu !" Snaha dohnat přímovstřikové agregáty od Volkswagenu v roce 1996 přinesla ovoce v podobě dvoulitru 2,0 Di 16V"
Jak mohli dohánět něco co neexistuje ? :-D:-D:-D:-D

Luboš
25. července • 21:50

Není mi jasné, kde vzal autor článku informace o spotřebě. Vectry B jsou naopak vyhlášené výbornou spotřebou, včetně benzínových motorů 2.0 16V a 2.5 V6. Např. s 2.5 V6 je možné při cestování na delší trasy jezdit za 7litrů/100km.

Speedy
25. července • 17:21

Mám Opela Vectru B 1.8 16V od roku 1999, ten samý r.v., najeto 140tis.km a musím říct, že opravdu nechápu vaše narážky na kvalitu tohoto vozu. Já jsem fakt spokojený. Technicky bez problémů, k tomu nikde nehnije. Ono taky záleží jak se k autu kdo chová... Kombinovaná spotřeba do 7,5litru na 100km vč. jízdy po Praze. Při jízdě na dovolenou spotřeba okolo 5 litrů, a to zrovna nejezdím s lehkou nohou. Za ty peníze to bylo skvělé auto, v té době s nadstandardní výbavou.

emil
25. července • 21:40

ja mam V6 3,0 a jezdim dovoleny za 4,6 takze opel nic moc se svoji spotrebou 1,8

KOSS
26. července • 11:04

A ja mam 6.0 A jezdim mesto za 2 B-] Sundej si ruzove bryle a prestan nas tu vodit za nos. (pokud slovo dovolena neznamena sjezd z kopce k chatce)

ka-spel
26. července • 8:27

Tady je řeč o 1,8 v benzínu!

kozel
25. července • 15:56

motory 2.0dti a 2.2dti nebyly technicky zaostalé za VW, naopak, opel jako první přišel s 16 ventilovou technikou u dieslového motoru a posléze jako první zavedl laserové honování válců...nespolehlivost těchto motorů leží především na bedrech firmy BOSCH, která dodala řešení vstřikování a čidel, bohužel čerpadla Bosch VP44 nejsou spolehlivá, nemluvě o váhách vzduchu BOSCH...spíš než technicky zaostalé jsou ty motory výkonově zaostalé...osbně jsem jezdil přes 2 roky s motorem 2.0dti 60kw (rv 1998, najeto 175tis), motor byl hlučný, slabý ale spotřeba nafty byla v průměru 5.8l, vždy jsem dojel..., nyní jezdím necelý rok s 2.0dti 74kw (rv 2003, najeto 155tis), motor je tichý, olej nežere a průměrná spotřeba je 6.3...jsem spokojený...

dawe009
25. července • 11:16

Vectra B je dobre auto. mel jsem nejaky cas Vectru B 1.8 16V a byl jsem s ni maximalne spokojeny. Tento motor je taky dle meho nejlepsim kompromisem vykon/spotreba. Jezdil jsem v prumeru 7,2 l/100km. Na tech zminovanych 9 jsem se nedostal ani pri 100% Praha. Dvoulitr je velice prijemny dynamicky, pokud se smirite s o neco vetsi spotrebou..prumer tak kolem 8, mesto 10. Extremum 1.6 a 2.5 bych se naopak vyhnul, stejne jako nafte. Pokud si date praci a najdete zachovaly kousek, bude velmi dobre a bezproblemove slouzit. Dily z druhovyroby jsou levne. Podvozek je k prihlednuti dobe vzniku velmi dobry a jizdni vlastnosti..jak uz bylo take zmineno, trosku tezkopadne, ale jiste. Menit gumy 195/65/15 moc nedoporucuju, prijdete o dost komfortu. Bohuzel Vectra neni koncipovana na nadmernou zatez. Proto nezvlada prilis dobre provoz sluzebniho auta. Tam verim, ze se mohly sypat. Dela to i soucasna geneace Vecter. Pro ty, co najedou okolo 20-25 tis. km rocne, jezdi casto delsi trasy..je to auto jako ojetina pri jejich soucasnych cenach myslim velmi vhodne. Ty delsi trasy jsou prijemne mimojine diky dlouhym stupnum. S 1.8 tocite pri 130km/h neco okolo 3200 ot., coz priznive ovlivnuje jak hluk, tak hlavne spotrebu, kdy na delsich trasach neni zadny problem dostat se s timto motorem pod 7l/100km.

David
25. července • 9:55

Pro Vectry mám jedinné označení = totální sračka, naprosto nespolehlivé. Měl jsem 3 služebáky, 2x 1,8, a 2,2 naftu, na těch autech se sralo naprosto vše! Nikdy jsem s žadným autem nebyl tak nespokojen jako s Vectrama. Firma měla Vecter několik, poruchové byly všechny bez rozdílu roku výroby, či motoru a výbav. Předloni firma ukončila spolupráci s Oplem a přešla ke koncernu O2/Passat. Na pořízení aut je to sice dražší, ale jsou s těmi auty o mnoho spokojenější. Já teď pracuji v nové firmě, kde používáme Mondea 1,8SCi a 2,0 TDCi 96kW. Neni to zázrak techniky, ale oproti Vectrám je to rozdíl nebe a dudy! Mám teď najeto 60tis km a kromě pravidelné roční návštěvy servisu jsem tam ještě nebyl, s Vectrou věc nevídaná!

B
25. července • 14:05

Ono je to i o chování k autu. Já teď dostal v práci Oktávku 2 s 60 tis. najetými km a to auto je skoro na odpis... (motor, vnější vzhled) Chtělo by to nový motor a lak.... :-/ Když jsem viděl průměrnou spotřebu přes 6 litrů!!!, tak jsem šel do kolen. Já s tím jezdím za 4,8 úplně volně a není to eco jízda. (1,9 77kW) Pak se není co divit, že ta služební auta tak vypadají.Bohužel u nás v republice to funguje většinou tak, když to není moje, tak se k tomu budu chovat jako prase. (to je všeobecně, ne na Davida)

David
25. července • 14:29

JAsně, že zacházení s autem dělá hodně. Ale proč sem měl velké problémy jen s Oplem a ne s jinými vozy, které jsme používal anebo používám nyní? To, že si postaví hlavu imobilizér a auto nejde nastartovat neni o zacházení, stejně tak třeba porucha termostatu na klimě, kdy auto netopilo atd. atd.

Marťas
25. července • 9:03

Velice by mě zajímalo, kde autor přišel na spotřeby u benzínových motorů. Sám "sedlám" 1.8 16V po faceliftu a kombinovaná spotřeba se pohybuje kolem 7 litrů, těch 9 kombinovaně apod. v článku je nesmysl.

jiri
26. října • 18:44

ma pravdu vectra jezdi za 10 l prumerne jinak i 17 l kdyz na to slapu

Petr07
25. července • 22:24

No spotreba Opel Vectra 1999 rok benzin motor:
http://www.spritmonitor.de/en/overview/35-Opel/329-Vectra.html?fueltype=2&constyear_s=1999&constyear_e=1999

Roadmaster
25. července • 10:54

Musím souhlasit. Nízká spotřeba benzínu u motorů Ecotec Vectry B je jednou z jejích málo předností. Chorvatsko se podle mých informací dá s Vectrou 1,6i bez faceliftu a v plném zatížení jet za 5,5 l/100 km...

Martin
25. července • 14:44

Ako byvaly majitel Vectry B 1.8i x mozem skonstatovat ze realne je 8.5-8.7 50% mesto 30% okresky a 20% dialnica do 160km/h. Pri _velmi_ lahkej nohe je mozne ist za 6.7 ale to je trapenie auta aj vodica a vyzaduje nulove zapchy a vylucne plynulu jazdu.Inak velky pozor treba dat na motory ci su X alebo Z. Zkove motory mali E-GAS cize elektronicky plyn, mierne nizsiu spotrebu a v pripade 1.8 vyssi vykon (92kW vs. 85kW)

Marťas
25. července • 16:08

Pokud se nepletu, tak "problematický" motor nese označení X18XE1, což je zrovna můj případ, ovšem po 210 kkm motor v pořádku.

lazak
25. července • 8:46

Taky jsem jenu vlastnil po faceliftu 2.ODTI latá metalíza,karavan,max výbava krom kůže a navi.Bylo to pohodlné a pěkné autíčko, ale spotřeba oleje byla velká tak jako spotřeba nafty se mi zdála vyšší než jsem čekal 7,2l/100.Ale jinak supr kára

Marv_S
25. července • 8:35

"Rovněž benzinové motory nevykazují zrovna přijatelnou ekonomiku a spotřeba opotřebených čtyřválců leckdy stoupá přes 10 l/100 km" Náš opotřebený čtyřválec 2.0 jezdí při normální jízdě (pul město, pul mimo) cca od 7,5 do 8,5. Eco run 50/90 s velmi lehkou nohou znamená 5,3-6. To jentak doplňující zkušenost k článku.

Alex
25. července • 8:59

Mám Caravan v benálu 2,0 16V r.v. 1999 najeto 205tis km. Spotřeba Praha 10,5l/100km, kombinace dlouhodobě 9l/100km, německá dálnice 12l no problem :-(. JInak docela souhlasím s autorem, jen dodávám, že i po onom vylepšení z roku 1996 je to auto stále šmejd. Sype se to neuveřitelně, jen za poslední půl rok: prasklá hadice od chladiče, pak uniky media z klimy, zaseknutý zámek zapalování, nefunkční centrál......
Když Vectru srovnám s Audinou 80 kterou jsem měl před tím, za 11let najeto 260tis km a to s jedinou závadou - zanešené válečky přední brzdy, která žádali výměnu, jinak světě div se jen pravidelný servis, tak říkám Opel už nikdy!

Vavroch
25. července • 15:58

Pod tohle bych se podepsal. Také po zkušenostech s Vectrou říkám, Opel už nikdy.

2Tm
25. července • 7:52

ten kostelik vzadu, neni to nahodou Krteň - Praha 13??

Doporučujeme

Články odjinud