Test Opel Vectra 1,6 16V LPG: komfortní klasik

26 komentářů

Téme
7. prosince • 20:40

Ja by som sa chcel opýtať mám vectru 1.6 16+lpg a keď nanej idem a keď zmiesta ju na 1 rostahnem tak mi pipa splinovac čo to môže byť poprosil by som radu

Igor
30. ledna • 10:39

Ja mam vectru B 1,6 16 až nato že som menil spojku a prevodovku je to dobre auto aj ked má svoje muchy ako každe auto a spotreba? beznizinový motor pod 7l na 100km nepojde v žiadom prípade

marian
20. června • 12:22

:-))kou pil jsem tu vektru azatim mi jezdi potrebuji poradit mam ji poprve

Peterkoo
18. září • 7:43

Já mám Vectru 1,6 16V každý tu nadává,ale já s ní najezdil už 690tis km !!! na lpg a auto šlape bez jedinej poruchy !!!!!!

Martin
26. ledna • 12:20

Zdravím tě já mám katy vectru 16.16v lpg jede užasně spotřeba plynu kolem 10 l na 100, benzín cca 7-8 . Nicméně jsem sní maximálně spokojen , a to že má sem tam nějáké orezliny neřeším stačí když si řeknu že je přece 17 let stará myslím že i octávie tohoto roku by nedopadli nikterak jinak . A abych nezapoměl škodovky jsou ve směs tvrdé stačí jedná jízda přes celou Republiku a jste hotový, u opla je to trochu jiný POHODLNÝ ODPRUŽENÝ . je to můj 3 opel u astry jsem byl také spokojen a jiný auto nepotřebuji opel je BMW PRO CHUDÉ

bruno207
29. března • 18:04

Važeny mam dve po sebe vectry jednu z roku r.v.1989 a druhu z roku 1996 spolahlivejšie auto som nikdy nemal myslím tu prvú odbehal som na nej cez 260tis km samozrejme karoséria si vyžiadala svoje ale motor klobúk dolu.Skúste urobiť s favoritom take km tak sa vam rozpadne pod nohami!!!Ps:ta druha mi zachranila život ine auto ako opel nechcem!!!

fester
10. září • 20:45

neviem co tu vsetci splietate o vsetkych chybach co ma(la) vectra , mali ste ju uz vobec niekto co o nej hovorite , a to ze ma spotrebu okolo 9-10 litrov je akoze zle pozri sa na zdochlinu feliciu co ma nejakych 50kW a zere porovnatelne tak sa uvedomte co pisete , jediny problem co som mal bol s geometriou aj vdaka mojej 'lahsej' nohe :D:D , inak sa tomu neda vytknut nic mam 2.0i od 99 a priemerne zere v lete 8.5 a v zime cca 9,5-10 litra zalezi od cloveka

Bananaman
27. listopadu • 19:08

No nejak se opomnelo zdelit ze tyto motory maji tendenci hooodne hltat olej a cim je clovek vice toci tim vice..., Splodiny se spalenym olejem potom maji tenenci ucpavam ventin recilkulace splodin..., a problem je na svete. Doporucene precesneni gufeek kolem ventilu poblem neresi spotreba oleje se nelepsi - ten je prej v blizkosti krouzku na pistech, hlavne insuficienci stiraciho krouzku..., HAU - domluil jsem :) . Bananaman VeBe-boy

saya
16. listopadu • 23:04

vzdycky se mi strasne libila, ale nastesti jsem si ji nikdy nekoupil B-]

komii
2. června • 5:47

no vidis,.me se libila a koupil jsem si ji a ted bych si nejradsi dal par pres drzku

Petr
10. listopadu • 13:26

Mně se taky líbila, koupil jsem si jí (1.6 16V) a kromě dolejvání oleje si nemůžu stěžovat... I když zpětně bych asi teď šel do 1.8 16V. Ale i tak to docela jede, nepotřebuju nikde honit vlny a trhat asfalt.

KoWk
16. listopadu • 18:46

Ja sa len vyjadrim k spotrebe. Mam Vectru A (2.0i) a ked jazdim po okoli tak je to v lete kolo 8 a zima kolo 8.5 az 9 a to nemam lahku nohu.
Ale na druhej strane jazda Ruzomberok - Zilina, lahka noha, rychlost kolo 90-100 a spotreba 7 litrov...motor ma velmi kultivovany chod.
Poniektory tu opisuju zdochinanie, kolisanie otacok...je to chyba, ktora sa u Oplov prejavuje bezne...je to sposobene zanesenim klapdy, resp. ERG ventilu a tzv. "krokoveho" motorceka...vsetko sa to da vycistit za hodinku, a mas po probleme.
Kazde starsie auto ma svoje chyby....

Tonik
16. listopadu • 17:55

Nejsou 2 chyby ve 2 jednoduchych vetach perexu az moc na zacatek clanku? ;-)

Pepík
16. listopadu • 16:28

Koukám že pán redaktor popisuje auto z roku 2000 ale na fotkách má auto z roku 1996, protože na něm nevidím tu chromovou vlnovku a mlhovky v žebrování a čirou optiku, které měli až auta po faceliftu. Jinak auto mělo mít už v základní výbavě 2x airbag, bohužel z nepochopitelných důvodů ho některé auta nemají, asi záleželo jak se u Adama vyspali.

Riwal
16. listopadu • 19:28

Pro každou zem je výrobcem určena rozdílná základní výbava a ta Vectra je dovezená (asi) z Holandska, takže tam spousta věcí v základu není...

Mayo
16. listopadu • 15:35

Odporucam opravit male chybky v texte:
To jsme se pokusili zjistit v testu sedanu z roku 1996 s benzinovým motorem pod kapotou a „plynovou” alternativou k tomu.
Ale řadicí páka je na ani ne OSM LET starý vůz dost volná a hledání trojky chce cvik.
2007-1996 nie je 8 rokov.Přístrojový štít je až nezvykle jednoduchý, střed tvoří velký tachometr, vlevo je umístěn otáčkoměr, vpravo teploměr chladicí kapaliny a palivoměr.
Fotky su mozno z ineho auta, ale ja vidim nalavo teplomech chladiacej kvapaliny a napravo palivomer. Otackomer ziadny.
:-))

kouzelnik
16. listopadu • 11:12

celá "recenze" je plná novinářských klišé, které čtu v každém článku o starším oplu. Např. "opel nikdy nedosáhl kvalit TDI"..."technicky zastaralé diesly"minimálně 2.0dti 74kw a 2.2dti jsou velice slušné motory snášející příme srovnání s "nejlepším motorem historie automobilismu" TDI od fauvéa co se týče zastaralosti tak bych chtěl autora článku upozornit že dvolitrová DTička od oplu byly první naftové motory nasazené do osobních aut s šestnáctiventilovou technikou a první s laserovým honováním válců...veškerá negativa těchto motorů (odcházející váhy vzduchu a čerpadla) leží na bedrech dodavatele těchto komponent - firmy BOSCH!!!

chytrak
4. prosince • 13:52

Hele a to že to žralo olej ve stejný míře jako kobyla oves, za to může taky Bosch?

quasimoto
16. listopadu • 16:39

ako uzivatelovi mi moze byt uplne jedno ci je vyrobca vadneho komponentu Bosh, Delphi alebo neviem kto. Ide o to ci funguje auto ako celok alebo nie. Ak sa pokazi nieco, je mi fuk koho to bola chyba, chcem auto co sa ne

KundFu
16. listopadu • 9:05

Tohle je nejvetsi mr(d)ka vsech mr(d)ek a s motorem 1.6 16V to plati dvojnasob! Krom nehorazneho zrani oleje se na aute vy(s)ere TOTALNE vse, co se muze. Kontinualni zavady vseho druhu doprovazene veselym problikavanim kontrolky motoru a obcasnym chcipanim za jizdy - to jsou tisice Vecter a jejich lahudky, ktery na 100 % neumi vyresit ani Opel-experti... O "detailech" typu rozsypanej display, kterym trpi asi tak 99.99 % Oplu se ani nezminuju... NIKDY NEBRAT a kdyz uz budete muset, tak 1.8 a od roku 2000 - vsechny starsi vam shniji pod rukama... Pozitivne vsak musim hodnotit opravdu nadcasovy a krasny design a pohodlnou jízdu.

Riwal
16. listopadu • 19:43

Ty závady co popisuješ se vyskytují pouze u Vecter, které mají těžce zanedbanou údržbu a mají velký počet předchozích majitelů. Pokud si koupíš pravidelně servisovanou Vectru s prokazatelnou minulostí není s ní žádný větší problém. Jinak máš pravdu, že Vectra 1.8 16 V z r.2000 je dobrá volba. Ale nikdo ti Vectru samozřejmě nenutí...

kecup
16. listopadu • 16:06

Vectra 1.6 r.v. 1996, koupil jsem pred 3 roky. Krom rozsypaneho displeje naprosto v poho, uzasne, spolehlive, prostorne auto. Vlastno jo, jednou mi kotrolka motoru svitila, v servise vycistili EGR a od te doby o ni nevim ;)

Jarda
16. listopadu • 8:36

Měl jsem 2 služební Vectry B a doufám, že už jí nikdy nedostanu. Jedna r.v. 1998 1,8, druhá po faceliftu 2001 r.v. 2,0. Na pohled krásné auto, uvnitř pohodlné a prostorné, motoricky žádný zázrak, ale také nic katastrofálního. 2,0 po Praze nešel srazit pod 10l/100, dlouhodobě si bral v kombinaci 8,5, výlety do Tyrol přes Německo 10l jen to fiklo..... Hodně mi nesedělo řazení, dráhy "dlouhé", kulisa přesná, ale volnější než má třeba VW. Co mě na autě vyloženě rozčilovalo byla neustále stávkující elektronika, a to u obou modelů. Přes blbosti typu nefunkční el. ovladání oken, vyhřívání zadního okna, stávkující autoradio, po zásadní jako samospouštění alarmu, stávkující imobilizér, se kterým si Opel nevěděl rady při několika opravách až po poruchy na řídící jednotce kdy motor buď nešel nastartovat anebo se sám držel ve vysokých otáčkách a nereagoval na plynový pedál :-/ Jelikož bylo ve firmě Vecter mnoho tak vím, že sem neměl "smůlu na kus", ale že šlo o poměr rozšířený jev. Naštěstí v roce 2003 přišlo moudré rozhodnutí přesedlat do Fordů. MOndeo je o něčem zcela jiném!

KK
17. listopadu • 14:52

Souhlas.

kouzelnik
16. listopadu • 11:04

no srovnávat vectru z roku 98 resp 2000 s mondeem 2003 je trochu mimo...srovnej si to se stejně starym fordem a budeš tam kde s vectrou...

Ijon
16. listopadu • 8:31

Podle řady názorů nejsou motory 1.6 16V právě vydařené, na rozdíl od výborného osmiventilu stejného objemu. Vesměs se doporučuje 1.8 16V, i když i u něj jsou problémy zejména s odladením řídící jednotky (bezdůvodná chcípání motoru ...). Problémy s LPG mohou být způsobeny i tím, že holandskému (jinak velmi propracovanému) systému někdy velmi nechutná tuzemský LPG. Jinak nechápu, proč by neměl teplý motor na LPG ihned nastartovat. Vesměs všichni majitelé LPG vozů trvdí (včetně mě), že teplý motor na plyn startuje na cvaknutí. U studeného motoru je to něco jiného, ale tam by stejně mělo startovat na benzín. Nevím, možná má někdo jiné zkušenosti...

Doporučujeme

Články odjinud