Test Opel Meriva 1,6i: stále má co nabídnout?

Josef  |  03. 12. 2009 08:36

Před lety jsem měl toto auto používal pracovně ve Francii. Motor 1,4 benzín, výbava "střední" s manuální klimou. Najel jsem s tím autem přes 10tis km a moc nadšení ve mě nenechalo. Po městě je to celkem fajn, vyšší posez je s výhodou, jen motůrek si klidně vzal přes 9l na sto. Mimoměsto se moc zábavy s tímto vozítkem neužije. Dálniční expres to rozhodně neni. Meriva je hodně citlivá na boční vítr, stačí jen předjíždět kamiony a už se naklání, na okresky taky neni neb gumové řízení a náklony karoserie v zatáčkách jsou dominujícími vjemy jaké to auto poskytuje a motor 1,4 taky moc zábavy neslibuje. Kufr má zdánlivě velký objem, ale jakmile je potřeba převést 4 dospělé cestující (anebo 2 dospělé + 2 větší děti), kouzala se sedadly končí do kufru se toho pak moc nevejde. Samozřejmě, že je to lepší než v Corse, ale kdejaký hatch nižší střední třídy má kufr větší a zejména delší!
Suma sumárum Astra Classic, která je za podobné peníze mi po všech stránkách přijde jako lepší volba.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  03. 12. 2009 08:40

Při cestě z Paříže do Nice měla manuální klimatizace značný problém vnitřek auta vychladit. Často bylo třeba jí pouštět na plný výkon což se silně odrazilo na spotřebě a výkonu motoru. Při dálniční 130 a puštěné klimě si naložená Meriva cucala téměř 9l/100km.

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  03. 12. 2009 10:05

Milý Josefe, možná to chce příště volit tu správnou motorizaci a možná i typ vozu pro daný účel. Pokud se budu pohybovat po dálnici tak si nepořídím auto s motorizací 1.4 které má téměř 13 metráků, ale zvolím silnější motor, který bude logicky úspornější. Když si střihnu Brno-Praha s 1.2 HTP a klimou a budu chtít udržovat permanentně 130 km/h tak budou hodnoty velice podobné. S přihlédnutím k tomu, že se jedná konstrukčně o více jak 6 let staré auto tak smekám klobouk nad jízdními vlastnostmi Merivy která drží stopu velice dobře. Ono todiž zmíněný náklon bude člověk vnímat v jakémkoliv MPV intenzivněji než když sedí 15 cm nad vozovkou v "běžném" osobáku. Jediná moje výtka jakožto uživatele vozu směřuje k trošku více učinnému posilovači (ty žárovky pohasinají téměř zu každého auta s elektrickým nebo elektrohydraulickým servem při volnoběhu motoru což mohu potvrdit po zkušenostech ze služebního Punta a následně Fabie).

Odpovědět  |   | 
Josef  |  03. 12. 2009 10:51

Milý Jiří, auto jsem měl od firmy k dispozici a vybírat jsem si nemohl, ani motor natož jiné auto. Bohužel ta 1,4 měla na můj vkus vysokou spotřebu jak ve městě tak na dálnicích, žádné eko vozítko. Co se týče náklonů tak takový C max nebo Touran ač vyšší než Meriva se tak nenaklání jak tento Opel. Tudíž neni pravda, že každé MPV se nutně musí naklánět tak, že to je až nepříjemné.

Odpovědět  |   | 
koukol  |  03. 12. 2009 12:38

Máme doma Merivu s 1,6 motorem (benzín, poloautomatická převodovka) a bez problémů s ní jezdíme pod 7 litrů. Na dlouhou cestu s průměrným zatížením si vezme okolo 6 litrů, což je na benzíňáka slušná spotřeba (k 9-ti litrům spotřeby jsme se dostali jenom při cestě do Itálie po dálnici, ale to nás jelo 5 dospělých, měli jsme napěchovaný kufr a monstr-rakev na střeše, a ještě naplno zapnutou klimatizaci).
Taktéž jsme u naší Merivy žádnou zvýšenou citlivost na boční vítr nepozorovali (a to ani při jízdě s rakví). Rozhodně žádné nepříjemné naklánění.
Ono jestli problém nebude spíše než v autu, v jízdním stylu řidiče...

Odpovědět  |   | 
kryton  |  03. 12. 2009 15:02

To by mě zajímalo v jakém běžném autě člověk sedí 15cm nad vozovkou??

Odpovědět  |   | 
sargis  |  03. 12. 2009 15:23

V zime ked dobre nasnezilo a mal som do 10 rokov, zapriahol som sanky o tazne zariadenie otcovej 125-ky a islo sa babke..vtedy to bolo 15 cm nad zemou a pocit ako v kabrio:))

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  03. 12. 2009 16:07

Opel Speedster

Odpovědět  |   | 
jiřin  |  03. 12. 2009 19:44

Tak to jsme na tom stejně, 1,6 74kw, a nejezdím na spotřebu a kombinovaná 7,3l. Jinak dlouhy trasy i 6 a míň. Poloautomat je super a bezproblémovej. Pokud postím klimu, ani to není na výkonu poznat a sedí dobře. Všem merivákům přeji mnoho šťastných km.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  03. 12. 2009 21:47

tak to s klimou Ti nesezeru.... pusteni klimy poznas i u podstatne silnejsiho motoru

Odpovědět  |   | 
Komo  |  04. 12. 2009 01:09

Na 1.4ke som siel, a tu klimu tam citit extremne.

Odpovědět  |   | 
eric  |  04. 12. 2009 07:46

kecas,Meru mam taky se stejnym motorem a zapnoutou klimu je teda poznat

Odpovědět  |   | 
pan_HAJZL  |  04. 12. 2009 09:12

zapnutou klímu poznám i na Chevy Blazer 4,3

Odpovědět  |   | 
sargis  |  03. 12. 2009 15:19

C Max a Touran su trosku novsie auta. Jeden stoji na podvzku Focusa a druhy je vyssi Golf. Vzadu multilink, sirsi rozchod kolies, dlhsi razvor kolies. Meriva je na jednoduchej plosine z Corsy C, ktora prisla niekedy v r. 2000.

Odpovědět  |   | 
Riwal  |  04. 12. 2009 15:45

Přesně tak, C MAX a Touran jsou postaveny na podvozku aut z nižší střední třídy, takže tyhle dvě MPV lze objektivně srovnat jen s větší Zafirou...

Odpovědět  |   | 
jiřin  |  03. 12. 2009 19:51

Dost aut s 1,4 nebo 1,6 při polovičním výkonu klimy a 130km/hod na dálnici si veme zmiňovaných 9l i ví(zkušenost-fábia, octávia, focus, scenic. momdeo, romster, ...)

Odpovědět  |   | 
Freez  |  03. 12. 2009 20:25

Pokud někdo jezdí s Merivou přes 9 litrů tak musí jezdit s prominutím jako "prase" mám s 1,4 najeto 18 tis km s průměrnou 6,4 a dovolená do Itálie po dálnici s klimou a střesním boxem ve 4 lidech byla za 6,7 o velikosti zavazadelníku ve srovnání s Astrou bych se raději nerozepisoval protože právě z Astry jsem do Merivy přesedal a zavazadelník je u Merivy nesrovnatelně větší a praktičtější. Co se recenze týče by se s ní dalo jinak vcelku souhlasit. Za cenu fábky je tohle supr auto

Odpovědět  |   | 
Laf666  |  03. 12. 2009 10:37

Tlusty A sloupek s trojuhelnikovym okynkem bych u Merivy nepovazoval za nejstastnejsi - vim, tim neduhem trpi spousta aut (i novejsich), ale pri prechodu umistenem za odbockou bylo potreba se podivat radeji vickrat, protoze chodec se za A sloupek v pohode schoval. Plastova palubka mi pomerne vadila (pocit horsi nez v Transitu), kdyz jsem v desti nechal otevrene dvere, na plastech se objevily svetlejsi skvrny, ktere sly odstranit as lestenkou na autointeriery. Motor 1.4 ma s autem co delat. 1.2HTP ve Fabii je subjektivne sviznejsi. Pro bolava zada je velkym plusem Merivy pri nastupovani vyska sedaku, minusem zase takove to "kozi" poskakovani na silnici - tvrdsi podvozek. Variabilita prostoru za prednimi sedackami uzasna, kdyz mate co prevazet...

Odpovědět  |   | 
koukol  |  03. 12. 2009 12:27

Pokud někdo porovnává MERIVU s ostatními MPV-vozy, je třeba vzít v úvahu, že to auto je dlouhé pouhé 4 metry! To je stejně, jako třeba délka Fabie. Obě tyto auta máme doma, a je až neuvěřitelné, co všechno se do Merivy, na rozdíl od Fabie, naskládá.
Rozdíl ale není jen ve velikosti zavazadlového prostoru. Také na zadních sedadlech je v Merivě mnohem více místa (hlavně na šířku). S Merivou jsme například pohodlně v pěti dospělých lidech absolvovali 1.500 km do Itálie. Taktéž není problém umístit dozadu 3 dětské autosedačky vedle sebe (do Fabie se nám vejdou jen 2 + zbyde 20 cm volného místa).

Odpovědět  |   | 
Filip  |  04. 12. 2009 09:25

Měli jsme ji 4 roky a kousek a něco jsme se s ní najezdili. Teď máme Zafiru a musím říct že co se týče variability vnitřku byla Meriva lepší. Bohužel byla menší.

Jinak pokud by to někoho zajímalo, tak na http://safikcestuje.ic.cz jsou naše zážitky s Merivou.

merivákům spoustu šťastných kilometrů

Odpovědět  |   | 
xy  |  22. 12. 2009 22:30

Jazdim na Merive 1.4, (r.v. 2007), dlhodobá spotreba sa presne zhoduje s údajom výrobcu 6,4 l/100 km. Jazdím po meste do práce, tiež dlhšie trasy aj po autostrade cca 140-kou. Motor je výnikajúco úsporny, treba vediet jazdiť. 9,0l to ani na spiatočku. Na druhej strane hmotnosť Merivy je cca 1350kg čo je už pomerne pre 1.4. a 90 koni dosť a poznať to na zrýchlení. Meriva ma vynikajúci vnútorný priestor a variabilitu, oproti dlžkovo podobným 4 metrovým autám ma jasnú prednosť. Má výborné vyššie sedenie (nekŕčim kolená), čo oceňujem ako vodič pri dlhších cestách. Vplyv zapnutej klímy je asi cca plus 0,5 lit. Citlivosť na bočný vietor na naklaňanie karoserie - je tam určitý pocit ale auto drží na ceste bez akýchkoľvek problémov. Určitou nevýhodou je A stĺpik, hlavne v meste, kde sa zaň môže skryť chodec z boku, tiež pri odbočovaní si musím pomáhať nakláňaním. Je to daň za vyššiu tuhosť karoserie. Ale to je aj u iných novších áut. Meriva je pohodové rodinné auto ale odporúčal by som 1.6 motor so spotrebou 6,6l.

Odpovědět  |   | 
Roman  |  09. 04. 2010 19:16

Teda chlapi, nevím, jak s tím jedzíte, ale já mám první 1.6 64kW a za boha se s ní nedá dostat níž než na cca 8l.. Podotkýkám, že to není stylem jízdy, protože s Feldou jsem jezdil za 6.4 a s Meganem 1.5 dci (jasně, je to diesel) za 5.2.
Jinak souhlasím s námitkami o dálnici, to auto na dálnici není. Už při 100kilometrové rychlosti by to chtělo 6tku, kterou to auto nemá a při rychlosti 130km/h motor točí už celkem nepříjemných 4tis. otáček a to jedu sám!

Odpovědět  |   | 
Tomáš  |  12. 10. 2018 14:32

Poradíte mi prosím, od koho je nejvýhodnější povinné ručení?

Odpovědět  |   | 
Jonas  |  16. 10. 2018 15:54

Pokud hledáte výhodné povinné ručení, tak mohu doporučit povinné ručení hledat přes srovnávací portál www.usetreno.cz

Odpovědět  |   | 
Tomáš  |  20. 10. 2018 13:53

A když si na usetreno vyberu? tak za mne vše zařídí? nebo jak to funguje?

Odpovědět  |   | 
Jonas  |  21. 10. 2018 10:07

Pokud si tam vyberete, tak ušetřeno zařídí vše za vás a vy to jen podepíšete, jinak se nemusíte o nic starat.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST VW Arteon Shooting Brake 2.0 TDI DSG R-Line: Styl a komfort především

VW Arteon SB 2.0 TDI/147 kW

Že model Arteon dorazí také v provedení kombi, Volkswagen oficiálně potvrdil až loni v červnu. Shooting Brake působí takřka dokonale, ale je takový i ve skutečnosti?

17.  1.  2021 | Jan Mička | 50 příspěvků
TEST Subaru BRZ Final Edition: Devět let nás učilo tlačit na pilu. Teď už naposledy

Subaru BRZ Final Edition

Subaru již devátým rokem připomíná, že teď je ten správný čas na pořízení řidičského kupé za hodně dobré peníze. Kdo i letos zaváhá, nejspíš bude mít na nějakou dobu smůlu.

13.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků
TEST Audi e-tron 55 quattro Sportback: Tichý a hodně nápadný žrout elektřiny

Audi e-tron 55 quattro SB

Audi e-tron jsme tu měli už předloni. Tenkrát jsme s ním vyrazili do Rakouska a zažili pár neočekávaných dobrodružství. Dnes tu máme elegantnější verzi Sportback. Do žádných akcích se ale nehrneme, mrkneme na jeho schopnosti hezky v domácích podmínkách.

10.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 118 příspěvků

Nejčtenější články

Legendární Tatra T148 6x6 se vrátila zpět k životu. Poznáte, kde se improvizovalo?

Legendární Tatra T148 6x6 se vrátila zpět k…

I zmenšené modely reálných vozů si zaslouží pořádnou renovaci. Klasický náklaďák od Tatry je toho důkazem.

23.  12.  2020 | | 24 N/A
David Rusol
RenovaceTatraRetro
České kupé ÚVMV 1100 GT předběhlo dobu. Je extrémně vzácné, slaví 50 let

České kupé ÚVMV 1100 GT předběhlo dobu. Je …

Ne nadarmo se říká zlaté české ručičky. Možná to zní jako fráze, ale přísloví je víc než pravdivé. Přesvědčil se o tom i věhlasný italský designer Giorgetto Giugiaro, když na výstavě IEMA – Člověk a automobil v Praze spatřil v roce 1970 sportovní kupé ÚVMV 1100 GT.

25.  12.  2020 | | 104 N/A
Jindra Lasík
Sportovní autaRetro
Nejdražší Dacia Sandero v Česku vypadá takto. Stepway s CVT už víc mít nemůže

Nejdražší Dacia Sandero v Česku vypadá takt…

S uvedením ceníků rozjela Dacia i konfigurátor, ve kterém se můžeme kouknout, jak vypadá ta vůbec nejdražší varianta nového Sandera.

11.  1.  2021 | | 79 N/A
Daniel Fuglevič
Dacia SanderoČeský trhCeny
Co jsou zač luxusní auta z miliardové razie v Praze? Jedním z nich jezdí i Leoš Mareš!

Co jsou zač luxusní auta z miliardové razie…

Sedm luxusních automobilů a řada luxusních hodinek jsou jenom špičkou ledovce.

21.  12.  2020 | | 17 N/A
David Rusol
PolicieLuxusní auta
Nový Fiat Tipo dorazil do Česka. Umí být stále levný, ale o víc peněz se říct nebojí

Nový Fiat Tipo dorazil do Česka. Umí být st…

Fiat Tipo prošel omlazením v loňském říjnu a vedle standardních karosářských variant se nám ukázal i jako crossover. Startuje lehce nad 300 tisíci, není ale problém přesáhnout půl milionu.

6.  1.  2021 | | 27 N/A
Vladimír Kadera
České cenyFiat