59
Fotogalerie

Test Opel Meriva 1,6i: stále má co nabídnout?

Kapitoly článku:


Zkoušený vůz

K dispozici jsme měli Merivu v provedení Enjoy osazenou výkonnější ze zážehových jednotek. Její standardní výbava byla doplněna o sadu Family Plus (základní cena 306 900 Kč zahrnuje mlhovky, rádio s MP3, vyhřívaná zrcátka a kůží potažený volant), metalízu (+ 13 000 Kč), palubní počítač (+ 500 Kč) a strukturované ráfky. Jedná se přitom o lisovaná ocelová kola se stylizovanou pětipaprskovou konstrukcí, která umožňuje naklapnutí speciálních poklic, takže za příplatek jen 3 000 Kč dostanete odolná kola se vzhledem „liťáků“. A to je dobrý nápad!

Námi zkoušený vůz měl na svém tachometru v době začátku testu bezmála 7 000 km, takže jsme jej považovali za přiměřeně zajetý. 

 

Testovaný vůz:
Opel Meriva 1,6i Enjoy Family Plus
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH):
323 400 Kč (v rámci akční série Family Plus)
Cena základního provedení (vč. DPH):
259 900 Kč
 
 
Výbava
 
 
 
Posilovač řízení:
Ano
Airbagy:
2x
El. řízení podvozku:
ABS, EBD
Centrální zamykání:
Ano, na dálkové ovládání
El. ovládání oken:
Ano, 2x aut.
El. ovládání zrcátek:
Ano, včetně el. vyhřívání
Výškově stavitelné sedadlo řidiče:
Ano
Stavitelný volant:
Ano, výškově
Zadní opěradla
Dělená, sklopná, systém Flex Organizer
Tempomat:
Ne
Klimatizace:
Ano, man.
Autorádio:
Ano, na CD, 6x repro
Přední mlhová světla:
Ano
Nárazníky v barvě vozu:
Ano
Litá kola:
Ne
Palubní počítač:
Ano

Na první pohled

I přes jasně „krabicoidní“ proporce nelze Merivě upřít jistou dávku elegance. Facelift přinesl přiblížení Merivy ostatním dobovým Opelům (například v otázce do špičky zaostřeného předního nárazníku) a ani po šesti letech svému majiteli ostudu neudělá. Přídi dominují sdružené světlomety s nad sebou umístěnými oddělenými parabolami pro potkávací a dálková světla (účinnost obou soustav jsme hodnotili jako přiměřenou) a plastovou maskou osazenou výraznou chromovanou lištou, jež přídi dodává na dojmu hodnotnosti.

P1010004.JPG P1010002.JPG P1010013.jpg  
P1010052.JPG P1010006.JPG P1010008.JPG

I při bočním pohledu nás Meriva nenechá na pochybách o účelu, pro který ji její tvůrci stvořili. Na druhou stranu by bylo nespravedlivé nevšimnout si třeba trojúhelníkových okének odlehčujících přední sloupky karosérie, krátké přídě s navazujícím velkým čelním sklem a protiběžnými stěrači, zaoblené zádě nebo jakoby hravých, oválných klik dveří.

Plochu boků karosérie narušují rozšířné blatníky, u vozu této kategorie s přihlédnutím k předpokládanému častému provozu ve městě bychom ale ocenili plastové otěrové lišty. Zadní sdružená světla jsou uložena až v horních okrajích posledních sloupků karosérie, což prospívá velikosti „pátých dveří“ i viditelnosti světelných signálů v komplikovanějších dopravních situacích.

P1010005.JPG P1010060.JPG P1010003.JPG P1010061.JPG
P1010053.JPG P1010054.JPG P1010055.JPG P1010062.JPG
  
Uvnitř

Hned po otevření bočních dveří vám bude jasné, že hlavním tématem při konstrukci Merivy byla účelnost. Dveře jsou rozměrné, otevírají se ve značném úhlu a výše položená sedadla maximálně usnadňují nastupování. Použité materiály svým vzhledem zapadají do mezí obvyklých v této cenové hladině, přesto lze jejich kvalitu i zpracování hodnotit jako přijatelné. Boční dveře jsou částečně čalouněny látkou a všudypřítomnou unylou šeď alespoň částečně tříští plastové (možná jakoby kevlarové?) dekorační lišty a chromované vnitřní kliky.

Všechna sedadla svými rozměry odpovídají dané třídě a alespoň ta přední vyhoví základním požadavkům na boční vedení. O době vzniku vozu napovídá menší počet odkládacích prostorů (schránka před spolujezdcem je osvětlená, i když svým objemem zrovna nepřekypuje), cestující ale mají k dispozici čtecí lampičky nad všemi krajními sedadly. Vyšší stavba karosérie zajišťujě ve všech případech až extrémní prostor nad hlavami cestujících. 

P1010044.JPG P1010016.JPG P1010017.JPG
P1010022.JPG P1010018.JPG P1010020.JPG
P1010035.JPG P1010036.JPG P1010032.JPG

Opel

Němec Adam Opel založil svou společnost už v roce 1862. Od roku 1899 v ní začal vyrábet automobily a v roce 1914 se stal největším německým výrobcem.

V letech 1929–1931 se vlastníkem Opelu stal General Motors. Od roku 2017 byl Opel dceřinou společností koncernu Groupe PSA, od roku 2021 patří do skupiny Stellantis.

Opel Astra • Opel Corsa • Opel Crossland X • Opel Grandland X • Opel Mokka • Opel Zafira • Opel Combo • Insignia Country Tourer • Insignia GSi

Doporučujeme

Články odjinud