Test Opel Meriva 1,6i: stále má co nabídnout?

26 komentářů

Roman
9. dubna • 19:16

Teda chlapi, nevím, jak s tím jedzíte, ale já mám první 1.6 64kW a za boha se s ní nedá dostat níž než na cca 8l.. Podotkýkám, že to není stylem jízdy, protože s Feldou jsem jezdil za 6.4 a s Meganem 1.5 dci (jasně, je to diesel) za 5.2.
Jinak souhlasím s námitkami o dálnici, to auto na dálnici není. Už při 100kilometrové rychlosti by to chtělo 6tku, kterou to auto nemá a při rychlosti 130km/h motor točí už celkem nepříjemných 4tis. otáček a to jedu sám!

Tomáš
12. října • 14:32

Poradíte mi prosím, od koho je nejvýhodnější povinné ručení?

Jonas
16. října • 15:54

Pokud hledáte výhodné povinné ručení, tak mohu doporučit povinné ručení hledat přes srovnávací portál www.usetreno.cz

Tomáš
20. října • 13:53

A když si na usetreno vyberu? tak za mne vše zařídí? nebo jak to funguje?

Jonas
21. října • 10:07

Pokud si tam vyberete, tak ušetřeno zařídí vše za vás a vy to jen podepíšete, jinak se nemusíte o nic starat.

xy
22. prosince • 22:30

Jazdim na Merive 1.4, (r.v. 2007), dlhodobá spotreba sa presne zhoduje s údajom výrobcu 6,4 l/100 km. Jazdím po meste do práce, tiež dlhšie trasy aj po autostrade cca 140-kou. Motor je výnikajúco úsporny, treba vediet jazdiť. 9,0l to ani na spiatočku. Na druhej strane hmotnosť Merivy je cca 1350kg čo je už pomerne pre 1.4. a 90 koni dosť a poznať to na zrýchlení. Meriva ma vynikajúci vnútorný priestor a variabilitu, oproti dlžkovo podobným 4 metrovým autám ma jasnú prednosť. Má výborné vyššie sedenie (nekŕčim kolená), čo oceňujem ako vodič pri dlhších cestách. Vplyv zapnutej klímy je asi cca plus 0,5 lit. Citlivosť na bočný vietor na naklaňanie karoserie - je tam určitý pocit ale auto drží na ceste bez akýchkoľvek problémov. Určitou nevýhodou je A stĺpik, hlavne v meste, kde sa zaň môže skryť chodec z boku, tiež pri odbočovaní si musím pomáhať nakláňaním. Je to daň za vyššiu tuhosť karoserie. Ale to je aj u iných novších áut. Meriva je pohodové rodinné auto ale odporúčal by som 1.6 motor so spotrebou 6,6l.

Filip
4. prosince • 9:25

Měli jsme ji 4 roky a kousek a něco jsme se s ní najezdili. Teď máme Zafiru a musím říct že co se týče variability vnitřku byla Meriva lepší. Bohužel byla menší.Jinak pokud by to někoho zajímalo, tak na http://safikcestuje.ic.cz jsou naše zážitky s Merivou.merivákům spoustu šťastných kilometrů :-D

koukol
3. prosince • 12:27

Pokud někdo porovnává MERIVU s ostatními MPV-vozy, je třeba vzít v úvahu, že to auto je dlouhé pouhé 4 metry! To je stejně, jako třeba délka Fabie. Obě tyto auta máme doma, a je až neuvěřitelné, co všechno se do Merivy, na rozdíl od Fabie, naskládá.
Rozdíl ale není jen ve velikosti zavazadlového prostoru. Také na zadních sedadlech je v Merivě mnohem více místa (hlavně na šířku). S Merivou jsme například pohodlně v pěti dospělých lidech absolvovali 1.500 km do Itálie. Taktéž není problém umístit dozadu 3 dětské autosedačky vedle sebe (do Fabie se nám vejdou jen 2 + zbyde 20 cm volného místa).

Laf666
3. prosince • 10:37

Tlusty A sloupek s trojuhelnikovym okynkem bych u Merivy nepovazoval za nejstastnejsi - vim, tim neduhem trpi spousta aut (i novejsich), ale pri prechodu umistenem za odbockou bylo potreba se podivat radeji vickrat, protoze chodec se za A sloupek v pohode schoval. Plastova palubka mi pomerne vadila (pocit horsi nez v Transitu), kdyz jsem v desti nechal otevrene dvere, na plastech se objevily svetlejsi skvrny, ktere sly odstranit as lestenkou na autointeriery. Motor 1.4 ma s autem co delat. 1.2HTP ve Fabii je subjektivne sviznejsi. Pro bolava zada je velkym plusem Merivy pri nastupovani vyska sedaku, minusem zase takove to "kozi" poskakovani na silnici - tvrdsi podvozek. Variabilita prostoru za prednimi sedackami uzasna, kdyz mate co prevazet...

Josef
3. prosince • 8:40

Při cestě z Paříže do Nice měla manuální klimatizace značný problém vnitřek auta vychladit. Často bylo třeba jí pouštět na plný výkon což se silně odrazilo na spotřebě a výkonu motoru. Při dálniční 130 a puštěné klimě si naložená Meriva cucala téměř 9l/100km.

Freez
3. prosince • 20:25

Pokud někdo jezdí s Merivou přes 9 litrů tak musí jezdit s prominutím jako "prase" mám s 1,4 najeto 18 tis km s průměrnou 6,4 a dovolená do Itálie po dálnici s klimou a střesním boxem ve 4 lidech byla za 6,7 o velikosti zavazadelníku ve srovnání s Astrou bych se raději nerozepisoval protože právě z Astry jsem do Merivy přesedal a zavazadelník je u Merivy nesrovnatelně větší a praktičtější. Co se recenze týče by se s ní dalo jinak vcelku souhlasit. Za cenu fábky je tohle supr auto :-)

jiřin
3. prosince • 19:51

Dost aut s 1,4 nebo 1,6 při polovičním výkonu klimy a 130km/hod na dálnici si veme zmiňovaných 9l i ví(zkušenost-fábia, octávia, focus, scenic. momdeo, romster, ...)

Jirka
3. prosince • 10:05

Milý Josefe, možná to chce příště volit tu správnou motorizaci a možná i typ vozu pro daný účel. Pokud se budu pohybovat po dálnici tak si nepořídím auto s motorizací 1.4 které má téměř 13 metráků, ale zvolím silnější motor, který bude logicky úspornější. Když si střihnu Brno-Praha s 1.2 HTP a klimou a budu chtít udržovat permanentně 130 km/h tak budou hodnoty velice podobné. S přihlédnutím k tomu, že se jedná konstrukčně o více jak 6 let staré auto tak smekám klobouk nad jízdními vlastnostmi Merivy která drží stopu velice dobře. Ono todiž zmíněný náklon bude člověk vnímat v jakémkoliv MPV intenzivněji než když sedí 15 cm nad vozovkou v "běžném" osobáku. Jediná moje výtka jakožto uživatele vozu směřuje k trošku více učinnému posilovači (ty žárovky pohasinají téměř zu každého auta s elektrickým nebo elektrohydraulickým servem při volnoběhu motoru což mohu potvrdit po zkušenostech ze služebního Punta a následně Fabie).

Josef
3. prosince • 10:51

Milý Jiří, auto jsem měl od firmy k dispozici a vybírat jsem si nemohl, ani motor natož jiné auto. Bohužel ta 1,4 měla na můj vkus vysokou spotřebu jak ve městě tak na dálnicích, žádné eko vozítko. Co se týče náklonů tak takový C max nebo Touran ač vyšší než Meriva se tak nenaklání jak tento Opel. Tudíž neni pravda, že každé MPV se nutně musí naklánět tak, že to je až nepříjemné.

sargis
3. prosince • 15:19

C Max a Touran su trosku novsie auta. Jeden stoji na podvzku Focusa a druhy je vyssi Golf. Vzadu multilink, sirsi rozchod kolies, dlhsi razvor kolies. Meriva je na jednoduchej plosine z Corsy C, ktora prisla niekedy v r. 2000.

Riwal
4. prosince • 15:45

Přesně tak, C MAX a Touran jsou postaveny na podvozku aut z nižší střední třídy, takže tyhle dvě MPV lze objektivně srovnat jen s větší Zafirou...

koukol
3. prosince • 12:38

Máme doma Merivu s 1,6 motorem (benzín, poloautomatická převodovka) a bez problémů s ní jezdíme pod 7 litrů. Na dlouhou cestu s průměrným zatížením si vezme okolo 6 litrů, což je na benzíňáka slušná spotřeba (k 9-ti litrům spotřeby jsme se dostali jenom při cestě do Itálie po dálnici, ale to nás jelo 5 dospělých, měli jsme napěchovaný kufr a monstr-rakev na střeše, a ještě naplno zapnutou klimatizaci).
Taktéž jsme u naší Merivy žádnou zvýšenou citlivost na boční vítr nepozorovali (a to ani při jízdě s rakví). Rozhodně žádné nepříjemné naklánění.
Ono jestli problém nebude spíše než v autu, v jízdním stylu řidiče...

jiřin
3. prosince • 19:44

Tak to jsme na tom stejně, 1,6 74kw, a nejezdím na spotřebu a kombinovaná 7,3l. Jinak dlouhy trasy i 6 a míň. Poloautomat je super a bezproblémovej. Pokud postím klimu, ani to není na výkonu poznat a sedí dobře. Všem merivákům přeji mnoho šťastných km.;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
pan_HAJZL
4. prosince • 9:12

zapnutou klímu poznám i na Chevy Blazer 4,3 :-P

eric
4. prosince • 7:46

kecas,Meru mam taky se stejnym motorem a zapnoutou klimu je teda poznat

Komo
4. prosince • 1:09

Na 1.4ke som siel, a tu klimu tam citit extremne.

Petr
3. prosince • 21:47

tak to s klimou Ti nesezeru.... pusteni klimy poznas i u podstatne silnejsiho motoru

kryton
3. prosince • 15:02

To by mě zajímalo v jakém běžném autě člověk sedí 15cm nad vozovkou??:-P

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jirka
3. prosince • 16:07

Opel Speedster ;-)

sargis
3. prosince • 15:23

V zime ked dobre nasnezilo a mal som do 10 rokov, zapriahol som sanky o tazne zariadenie otcovej 125-ky a islo sa babke..vtedy to bolo 15 cm nad zemou a pocit ako v kabrio:))

Josef
3. prosince • 8:36

Před lety jsem měl toto auto používal pracovně ve Francii. Motor 1,4 benzín, výbava "střední" s manuální klimou. Najel jsem s tím autem přes 10tis km a moc nadšení ve mě nenechalo. Po městě je to celkem fajn, vyšší posez je s výhodou, jen motůrek si klidně vzal přes 9l na sto. Mimoměsto se moc zábavy s tímto vozítkem neužije. Dálniční expres to rozhodně neni. Meriva je hodně citlivá na boční vítr, stačí jen předjíždět kamiony a už se naklání, na okresky taky neni neb gumové řízení a náklony karoserie v zatáčkách jsou dominujícími vjemy jaké to auto poskytuje a motor 1,4 taky moc zábavy neslibuje. Kufr má zdánlivě velký objem, ale jakmile je potřeba převést 4 dospělé cestující (anebo 2 dospělé + 2 větší děti), kouzala se sedadly končí do kufru se toho pak moc nevejde. Samozřejmě, že je to lepší než v Corse, ale kdejaký hatch nižší střední třídy má kufr větší a zejména delší!
Suma sumárum Astra Classic, která je za podobné peníze mi po všech stránkách přijde jako lepší volba.

Doporučujeme

Články odjinud