Test Opel Meriva 1,6i: stále má co nabídnout?

Testovali jsme pro vás služebně nejstarší, ale též nejprodávanější Opel současnosti. Zajímavý protiklad, má své opodstatnění?
Seznam kapitol
  1. Dobrý tah, Moderní motory, Slušná výbava a zajímavé akce
  2. Zkoušený vůz, Na první pohled, Uvnitř
  3. Kouzla se zadními sedadly, Vynikající zavazadelník
  4. Za volantem, Na silnici, A vystupujeme
  5. Stručné technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Kompletní fotogalerie

Dobrý tah

Model Meriva byl představen na počátku roku 2003 a vystoupil jako jeden z nejdůležitějších prvků revitalizačního programu s názvem Olympia. Stala se jedním z průkopníků nové třídy vozů s délkou kolem čtyř metrů, jež ale nabízí prostorný a neobvykle variabilní interiér. A povedlo se, kola byla v Merivě umístěna až v samých rozích karosérie, takže prakticky neomezují vnitřní prostor, rozvor náprav je přitom extrémní a takovou Octavii II dokonce přesahuje o více než 5 cm.

Skutečně výrazným prvkem jsou ale rozsáhle přestavitalná zadní sedadla, při jejichž konstrukci Opel zúročil především své zkušenosti s podobnou soustavou použitou již ve větší Zafiře (testovali jsme ji na tomto místě). Meriva prošla během svého života drobnou modernizací, jež se dotkla nejen škály pohonných jednotek, ale také detailů uvnitř i zvenčí karosérie, vynikají přitom větší zpětná zrcátka, kulaté mlhovky, přepracovaná maska nebo do kouřova laděná zadní světla.

Moderní motory

Ačkoli není Opel Meriva na našem trhu žádným nováčkem a jeho pořizovací cena je nyní velmi zajímavá, podařilo se výrobci průběžnými a svědomitými inovacemi udržet její technologickou úroveň i rozsah výbavy na výši doby.

Od chvíle premiéry se toho v otázce nabízených pohonných jednotek změnilo hodně. Zájemci o zážehové motory mají nyní na výběr čtyřválce Ecotec ve variantách 1,4i/66 kW, 1,6i/77 kW a 1,6 Turbo/132 kW, jež je však vyhrazena sportovně střiženému provedení Meriva OPC (z klidu na 100 km/h tento prcek zrychluje za 8,2 s).

Vyznavači nafty mohou volit mezi motory 1,3 CDTI/55 kW, 1,7 CDTI/74 kW a 1,7 CDTI/92 kW, jež se vyznačují především kombinovanou spotřebou 5,0, 5,2 a 5,4 l/100 km. Standardem jsou pětistupňové přímo řazené převodovky, nejvýkonnější „benzín“ a „diesel“ spolupracují s „šestikvalty“. Pro střední ze zážehových jednotek je alternativně k dispozici pětistupňový „automat“ s možností sekvenčního řazení skrze paralelní kulisu voliče.

Slušná výbava a zajímavé akce

Opel Meriva se u nás nyní nabízí ve výbavových stupních Essentia, Enjoy, Cosmo a OPC, cenově obzvláště zajímavým je nyní především Enjoy, který se díky cenovým zvýhodněním dostává na velmi zajímavou kombinaci ceny a užitné hodnoty. K tomu přispívá i poměrně složitá sestava paketů, v rámci které například pro základní výbavu Essentia získáte klimatizaci a elektrické ovládání předních oken jen za 10 000 Kč. Pro přesnější přehled však doporučíme navštívit stránky importéra nebo showroom nejbližšího prodejce Opel.

Všechny Merivy jsou standarně vybaveny například dvojicí airbagů, posilovačem řízení, dálkově ovládaným centrálním zamykáním, výškově stavitelným volantem a sedadlem řidiče, systémem ABS nebo variabilní soustavou zadních sedadel Flex Organizer. Provedení Enjoy (od 279 900 Kč) k tomu přidává třeba klimatizaci, elektrické ovládání předních oken či rádio s přehrávačem CD a rozměrným informačním displejem na středové konzoli. Vrcholná verze Cosmo (od 298 900 Kč) se pak vyznačuje třeba mlhovkami, elektricky ovládanými a vyhřívanými zrcátky, kůží potaženým volantem, palubním počítačem, tempomatem nebo pozoruhodnými plechovými ráfky, k nimiž se dostaneme níže. Připlatit si lze i za boční a hlavové airbagy, jež vás ve všech případech přijdou celkem na 13 800 Kč, vestavěnou navigaci (+ 52 000 Kč), litá kola a řadu dalších, více méně obvyklých prvků.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Dobrý tah, Moderní motory, Slušná výbava a zajímavé akce
  2. Zkoušený vůz, Na první pohled, Uvnitř
  3. Kouzla se zadními sedadly, Vynikající zavazadelník
  4. Za volantem, Na silnici, A vystupujeme
  5. Stručné technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Kompletní fotogalerie
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

včera | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků