Test Opel Meriva 1,6i: stále má co nabídnout?

Testovali jsme pro vás služebně nejstarší, ale též nejprodávanější Opel současnosti. Zajímavý protiklad, má své opodstatnění?
Seznam kapitol
  1. Dobrý tah, Moderní motory, Slušná výbava a zajímavé akce
  2. Zkoušený vůz, Na první pohled, Uvnitř
  3. Kouzla se zadními sedadly, Vynikající zavazadelník
  4. Za volantem, Na silnici, A vystupujeme
  5. Stručné technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Kompletní fotogalerie

Dobrý tah

Model Meriva byl představen na počátku roku 2003 a vystoupil jako jeden z nejdůležitějších prvků revitalizačního programu s názvem Olympia. Stala se jedním z průkopníků nové třídy vozů s délkou kolem čtyř metrů, jež ale nabízí prostorný a neobvykle variabilní interiér. A povedlo se, kola byla v Merivě umístěna až v samých rozích karosérie, takže prakticky neomezují vnitřní prostor, rozvor náprav je přitom extrémní a takovou Octavii II dokonce přesahuje o více než 5 cm.

Skutečně výrazným prvkem jsou ale rozsáhle přestavitalná zadní sedadla, při jejichž konstrukci Opel zúročil především své zkušenosti s podobnou soustavou použitou již ve větší Zafiře (testovali jsme ji na tomto místě). Meriva prošla během svého života drobnou modernizací, jež se dotkla nejen škály pohonných jednotek, ale také detailů uvnitř i zvenčí karosérie, vynikají přitom větší zpětná zrcátka, kulaté mlhovky, přepracovaná maska nebo do kouřova laděná zadní světla.

Moderní motory

Ačkoli není Opel Meriva na našem trhu žádným nováčkem a jeho pořizovací cena je nyní velmi zajímavá, podařilo se výrobci průběžnými a svědomitými inovacemi udržet její technologickou úroveň i rozsah výbavy na výši doby.

Od chvíle premiéry se toho v otázce nabízených pohonných jednotek změnilo hodně. Zájemci o zážehové motory mají nyní na výběr čtyřválce Ecotec ve variantách 1,4i/66 kW, 1,6i/77 kW a 1,6 Turbo/132 kW, jež je však vyhrazena sportovně střiženému provedení Meriva OPC (z klidu na 100 km/h tento prcek zrychluje za 8,2 s).

Vyznavači nafty mohou volit mezi motory 1,3 CDTI/55 kW, 1,7 CDTI/74 kW a 1,7 CDTI/92 kW, jež se vyznačují především kombinovanou spotřebou 5,0, 5,2 a 5,4 l/100 km. Standardem jsou pětistupňové přímo řazené převodovky, nejvýkonnější „benzín“ a „diesel“ spolupracují s „šestikvalty“. Pro střední ze zážehových jednotek je alternativně k dispozici pětistupňový „automat“ s možností sekvenčního řazení skrze paralelní kulisu voliče.

Slušná výbava a zajímavé akce

Opel Meriva se u nás nyní nabízí ve výbavových stupních Essentia, Enjoy, Cosmo a OPC, cenově obzvláště zajímavým je nyní především Enjoy, který se díky cenovým zvýhodněním dostává na velmi zajímavou kombinaci ceny a užitné hodnoty. K tomu přispívá i poměrně složitá sestava paketů, v rámci které například pro základní výbavu Essentia získáte klimatizaci a elektrické ovládání předních oken jen za 10 000 Kč. Pro přesnější přehled však doporučíme navštívit stránky importéra nebo showroom nejbližšího prodejce Opel.

Všechny Merivy jsou standarně vybaveny například dvojicí airbagů, posilovačem řízení, dálkově ovládaným centrálním zamykáním, výškově stavitelným volantem a sedadlem řidiče, systémem ABS nebo variabilní soustavou zadních sedadel Flex Organizer. Provedení Enjoy (od 279 900 Kč) k tomu přidává třeba klimatizaci, elektrické ovládání předních oken či rádio s přehrávačem CD a rozměrným informačním displejem na středové konzoli. Vrcholná verze Cosmo (od 298 900 Kč) se pak vyznačuje třeba mlhovkami, elektricky ovládanými a vyhřívanými zrcátky, kůží potaženým volantem, palubním počítačem, tempomatem nebo pozoruhodnými plechovými ráfky, k nimiž se dostaneme níže. Připlatit si lze i za boční a hlavové airbagy, jež vás ve všech případech přijdou celkem na 13 800 Kč, vestavěnou navigaci (+ 52 000 Kč), litá kola a řadu dalších, více méně obvyklých prvků.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Dobrý tah, Moderní motory, Slušná výbava a zajímavé akce
  2. Zkoušený vůz, Na první pohled, Uvnitř
  3. Kouzla se zadními sedadly, Vynikající zavazadelník
  4. Za volantem, Na silnici, A vystupujeme
  5. Stručné technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Kompletní fotogalerie

bazar

Opel Corsa 1,2
Rok výroby: 2008
Stav: 82 920 km
Cena: 102 000 Kč
Opel Insignia 2
Rok výroby: 2010
Stav: 122 991 km
Cena: 220 000 Kč
Opel Insignia 2
Rok výroby: 2010
Stav: 149 087 km
Cena: 210 000 Kč
Opel Astra 2
Rok výroby: 2011
Stav: 216 113 km
Cena: 150 000 Kč
Opel Mokka 1,7
Rok výroby: 2014
Stav: 22 661 km
Cena: 400 000 Kč
Opel Astra 1,4
Rok výroby: 2011
Stav: 84 144 km
Cena: 171 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků