Test Opel Insignia ST 1,6T: kombi na úrovni

45 komentářů

T.Pop
30. srpna • 15:41

Ked sa pozeram na to auto z profilu s otvoreným kufrom, veľmi mi pripomína Audi Q7

Karel
25. srpna • 10:12

Chtěl jsem hlasovat že se mi článek nelíbil. Kliknul jsem na hlasovat v domění že budu mít na výběr líbilo - nelíbilo. Naskočil ovšem 15. hlas pro líbilo.
Článek se mi nelíbil proto, že autorův popis je zdlouhavý, vše okecává velice obšírně a příliš básnicky. Trochu stručnosti a méně snahy o básnické výrazy by podle mého názoru jen prospělo.

dave
27. srpna • 9:47

na značke opel sa v nemecku často vozia turci...preto má horší image než ostastní..

koza
3. září • 11:13

ty asi v německu moc nepobejváš co? turci naopak maj v oblibě mazdu, když jede mazda se dí v ní turek :-))

VectraDriver25
25. srpna • 1:40

no každej Opel je pěknej to ví každej ale tohle je nářez;-);-)

°°
25. srpna • 0:39

jak některé automobilky dovedou jinak docela pěkné auto zpaskudit ;-)
Ty hokejky na bočních dveřích, tak to je tedy kýčovina 1a.

erste
24. srpna • 15:57

Nuda,sed,rychlokvaska v designu, proste typicky Opel dneska. Chapu, ze Opel je konfekce jak vysita a vzdy to byla ta nejhorsi nemecka znacka. Ale od Insignie i nove Astry jsem cekal daleko vice a tim designem to u me zakopali. Hledam mensi vuz, s nadcasovym designem a nakonec asi vazne vezmu BMW 1.

sobík
26. srpna • 0:55

Mě se například daleko víc líbí Insignie než BMW 1. NIKDY si nekoupím auto kam si sám za sebe nesednu (193 cm, 85 kg :-) ) ... V Insignii naprosto v pohodě. I v nový Fabii je víc místa než v BMW 1 :-) Insignie je konkurence pro Mondea, C5, Laguny, Passaty, Superby, M6 a další střední třídy, ne ale pro prémiové značky (Lexus, audi, BMW, MB, ...). Bohužel sem neměl možnost porovnat všechny zmiňované auta, ale myslím si, že Opel by poslední rozhodně neskončil .... Už proto že nabízí přeplňovanou 1,6, která je lehoučká a neřve ..... (snad jedině 1,4 v superbu muže konkurovat)

RRAAFF
24. srpna • 17:12

No jo, nikdy se nemůžeš zavděčit všem;-). Kdyby udělali design přesně dle tvých představ, tak sem zase příjde někdo další a bude říkat to co teď ty. Nakonec ono se taky nedá pořád vymýšlet něco originálního.
Myslím ale, že Insignia se vzala celkově velmi pozitivně (ad info od prodejců, z fór - i německých atd.). Na druhou stranu možná na úkor Vectry C, která někdy z testů vyznívá jako kdovíjaký krám oproti Insignii, což mi teda ani trochu nepřišlo.

Zelí
24. srpna • 20:48

Insignia si z předchozích oplů designově nevzala nic. Nebylo taky co. Konkurenti a zákazníci to smetli ze stolu. Postup je takový, že se vezme nejúspěšnější konkurent a manažerské zadání pro vývoj je: chceme vpodstatě toto, ale aby to vypadalo trochu jinak. V tomto případě se vzal Passat, který od roku 2004 vymetl konkurenty z trhu, vzal se objemový model passatu sakumprásk a nakreslily se na něj trochu jinak prolisy, víka..... Opel to dotáhl na rozdíl od dalších obdobných pajcovačů jako jsou mondeo, accord, avensis .... tak důsledně, že osazuje i konkurenční motorovou paletu i s vrcholným provedením 3,6 4x4. K tomu se ostaní konkurenti vůbec ani nepokusili přiblížit. Tahle komplexnost, kterou nabízí zatím jenom VW a teď to zkouší i opel s insignií, je nákladná záležitost. Jiná věc je, jestli to prodejema insignia zaplatí. Já myslím, že ne a v tom je problém oplu a toho, že je vpodstatě v insolvenci. Insignia ho asi nezachrání, ta ho tím spíš potopí.

homer
25. srpna • 19:04

Konečně taky někdo napsal jaká je opravdu situace u modelů střední třídy - hlavně aby si to přečetli ty advokáti výšezmíněných keplů.
"Pajcovači" je opravdu trefný termín ;-)

karel
24. srpna • 21:59

kdyby jsi byl nekdy ve vyvojovem centru aut, asi bys vedel ze se vymysli a delaji jinak nez ze by prekreslili jine uspesne auto z minulosti, co se tyce tohodle opelu, me se design celkem libi

Zelí
25. srpna • 8:03

To jsi na velkém omylu. Dělá se to přesně takhle. Pokud se podíváš na rozevláté návrhy designérů a srovnáš to s reálem tak vidíš že zůstaly jenom nějaké linky a hlavní tvar je zcela jiný. Ty tvarové kreace jsou přeneseny na objemové zadání, které je fixní.

Radek Ondrášík
24. srpna • 16:09

Nejhorsi? Ono jak se to vezme. Quality report radi Opel dlouhodobe na prvni misto mezi DE automobilkami. ...Quality Report, jak se cena jmenuje, získal díky nejlepšímu hodnocení ve spolehlivosti, dlouhodobé
kvalitě, výši servisních nákladů a spokojenost zákazníků. Opel se tak umístil lépe, než ostatní automobilky jako je např. Mercedes-Benz, BMW, Audi, VW, Porsche ad. Vítězství Opelu jen potvrzují statistiky
J.D Power, které sledují spokojenost a splněné očekávání zákazníku, kde Opel Signum patří mezi německými vozy na samotný vrchol. Mimo tuto cenu získal Opel i Univerzitní ocenění za nejvyšší spokojenost dealerů při posuzování kvality a aby tomu nebyl
konec, získal Opel i cenu Car Check za nejlepší evropskou automobilku při sledování četnosti závad....********************je zajimave sledovat, jaky je na Opel obecne nazor, pritom je to znacka, ktera ma z evropskych automobilek v ramci EU dlouhodobe nejlepsi servisni a prodejni zazemi apod. Holt jedna vec je nazor par cesykch ridicu a druhy je pak nazor nemeckych zakazniku, ci evropskych.Tim se Opelu nezastavam, jenom proste realita se nekdy od jednotlivcu a jejich nazoru lisi.

erste
24. srpna • 16:24

Ja to myslel trochu jinak. Neslo mi o kvalitu z hlediska servisnich nakladu, spolehlivosti(zde to je diskutabilni) apod. Spis mi slo o to, ze Opel nema image ostatnich nemeckych znacek. Sam jezdim do reichu kazdy mesic a mam tam zname a pribuzne a ti rikaji ze Opel je proste podradnejsi znacka oproti ostatnim. Pokud mohu vzit statisticky vzorek z meho okoli tak nejporuchovejsi znacky jsou Ford a Opel, ale 20 ridicu jeste nic nedokazuje, takze Opela bych si dnes nevzal prave jenom kvuli designu, ktery postrada osobitost a nadcasovost. Tot vse.;-)

Radek Ondrášík
24. srpna • 18:18

Tak otazkou je, vuci cemu je Opel podradnejsi znacka. Pokud vuci BMW, Audi a MB pak ano. Na druhou stranu v bezne produkci je to naprosto standardni znacka na urovni Skody, Peugeotu, Fiatu apod. proste bezna tuctovka pro masy lidi.a pokud ja vezmu vzorek aut kolem sebe, pak muzu rict, ze je to uplne jedno co kdo ma, furt nekdo neco resi.

bohous
24. srpna • 11:08

Smutné je, že už to není kombi. Vrata jak do nákladního letadla, zadní nárazník snad metr hluboký, přístup do kufru tím zoufalý (mají k tomu dávat hrabičky a to nejsem nejmenší), podivný dvoudílný kryt kufru který zařve při první špatně naložené krabici. Nemůžu si pomoci, ale co do praktického využití jako kombi střední třídy - tedy velkého auta co uveze 4 osoby a hodně zavazadel je tohle proti Vectrře či Omeze krok uplně mimo.
A to je to auto delší než vectra a přitom vnitřní prostor je nesrovnatelně menší.
A k tomu fiatu 500: podle mne je uvnitř obestavěná Lada 2101 combi :-)

NtF
24. srpna • 11:23

Hrabičky! :-D Nebo takovou tu tyč co maj plavčíci! Taky vás s tím na ZŠ mučili? :-)

martinsip
24. srpna • 10:31

:-P To je síla. To radši C za 650 a se silným dieselem se kterým nebudu jezdit za 13 ale za 7. No a jelikož Opel nemá moc dobrý jméno a ještě po krachu GM, měli by ho prodávat tak za 600

martinsip
27. srpna • 21:36

Omlouvám se všem. Tím "C" jsem nemyslel Mercedes C, ale Citroen C5. Ta pětka mi někam ulítla. Tak sorry. :-))

Dusan
25. srpna • 8:30

Jenze kdyz se podivas na skladovky, tak zjistis ze u Opla nema cenik s realnou prodejni cenou zrovna moc spolecneho. Ano, ceny v ceniku jsou na dnesni dobu naprosto nesmyslne, ale po zapocteni dvacetiprocentni slevy uz se dostava do podobnych relaci jako konkurence.
Treba tohle, kdyz si clovek vezme jaky to ma motor a vybavu uz je docela konkurenceschopne:
http://automodul.idnes.cz/opel-insignia-sport-2-0-nht-220k-5dv-c74011

Zelí
24. srpna • 13:44

Céčko je mimo mísu. Auto, které drží na silnici jen existence esp by měli bez pardónu vykázat mimo veřejnou dopravu.

Radek Ondrášík
24. srpna • 12:28

A to cecko bude nove ze? ;-)

Radek Ondrášík
24. srpna • 8:37

Kdyz Insignia prisla na trh, tak jsem jenom slintal. Kupodivu mi behem neskutecne kratke doby zevsednela a dnes jeji styl radim nekam dozadu. Dokonce i Mondeo a C5 ve mne zustalo v tomto ohledu dele. Neresim kvalitu, neresim nic podobneho pouze design, ktery v tomto podani ma velmi kratkou zivotnost.Navazujici Astra na design Insignie mi zevsednela jeste drive, nez prisla na trh. Jeji tvary mely prijit pred dvemi lety, ne dnes.

sgs
24. srpna • 12:19

tiez sa cudujem co na tej insidnii vsetci vidia. skusal som ju este pred predajom (len staticky) v DE a dosla mi tak... prizemna..Nedomyslena, slabo spracovana, prvoplanovo pekna. Asi ako stara zena s kilami makeupu na ksichte..Celkovo slabota.

rohYpnol
24. srpna • 10:36

Na druhou stranu - interiér Insignie je na míle vzdálený tomu v Mondeu. Pro Mondeo je přirovnání k tržnici bohužel tím správným. Sedadla mi přijdou také MNOHEM pohodlnější v Insignii, sedadla Mondea jsou oproti nim takové kuchyňské židličky. Suma sumárum - mnohem raději bych trávil čas v Insignii než v Mondeu. Kvality podvozku Mondea totiž řádově Insignii nepřevyšují. Interiér Insignie ale podle mě značně převyšuje Mondeo. Navíc když dnes stejně člověk futr stojí v koloně, na červenou, nebo se táhne 60kou za Avií nebo čeká 2 km na každém kruháči, tak je mu preciznější odladění Mondea šumák a naopak nemusí koukat na tržnicový (ještě by šlo použít kolotočový) interiér B-]

Dusan
25. srpna • 8:24

Pokud chces mit v aute kvalitni sedacky, tak si samozrejme nemuzes koupit Forda, ktery je notoricky znamy nejhorsimi seslemi v ramci celeho trhu. :-D

fmmb
25. srpna • 10:02

Jak můžeš takovou blbost vypustit z huby? B-] Zase jsi někde slyšel jak jedna paní povídala, co? :-D

Pepan
24. srpna • 14:46

No vidis, me se zase interier Mondea libi daleko vice. ;-)

Radek Ondrášík
24. srpna • 16:18

Ano, je to krasa B-]B-]B-]B-]http://www.autorevue.cz/files/110578.jpg

Rimsey
24. srpna • 18:56

Tak tyhle napodobeniny dřeva mi přišly nevkusné vždycky. Upřímně nechápu člověka, kterému se to líbí. Nechápu koho to napadlo.Ovšem zase je třeba říci, že jste vybral schválně variantu s napodobeninou dřeva k dokázání své pointy(což vůči mondeu není úplně fér), jiné verze toho interiéru nejsou zdaleka tak hrozné.Ještě reakce k příspěvku výše - S Lagunou jsem to měl přesně to samé. V současné době bych však (vzhledem k věku, využití vozu a také ceně - zkrátka jsem mladý a rád bych nějaké relativně levné kupátko do běžného provozu, nestydím se za to) zvažoval Mégane Coupé, který mi přijde opravdu úžasný.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
rohYpnol
24. srpna • 20:37

Podle mě vypadá příšerně i stříbrná varianta. Vyměnit u Mondea interiér a sessle a není co řešit ;-) Ale uznávám že i tak je to fajn kára. A facelift SNAD spraví i interiér.

Radek Ondrášík
24. srpna • 19:51

Tak ano, vybral jsem to zamerne a podobne nevkusne reseni lze najit u kazdeho auta.

miromen4
24. srpna • 9:06

Souhlas.:-/

ToLa
24. srpna • 8:57

Je pravda, že v zahraničí na dovolený jsem jich potkal mraky, ale pořád mě do očí spíše bouchlo mondeo v kombiku než tohle, je to takový normální, ale zaplať pánbůh za to, že to je aspoň hezký... Na design nových renaultů se nemůžu ani podívat :-D

Radek Ondrášík
24. srpna • 9:02

Kdyz prisel Rencek s novou Lagunou, tak jsem zvracel a bylo mi blbe. Nechapu cim, ale cim dele to auto vidivam, tim vice se mi libi. V soucasne dobe se mi design Renaultu opravdu tuze zamlouva a je v mych ocich nesmirne elegantni. Je to prvni auto u ktereho byl proces vnimani naprosto odlisny.Ale peknych aut je pro mne na trhu vicero, ale vetsina tvaru se mi rychle okouka.

rohYpnol
24. srpna • 10:26

Laguna na mě působí také tak. Když jsem poprvé viděl zadní světla, říkal jsem si - to snad nemůže myslet Rend vážně. A světe div se - dnes považuji zadní partie za velice zdařilé. To samé Clio facelift - poprvé jsem si říkal, ja kto mohl někdo tomu pěknému autíčku provést. A dnes mi přijde Clio facelift velice elegantní. Renault asi ví, co dělá.
Ono asi není problém vytvořit na oko líbivý design, který hned chytne za srdce. Taková láska na první pohled. Obvykle taky moc dlouho nevydrží :-D

RRAAFF
24. srpna • 10:49

Souhlasím, Laguna se mi po uvedení taky nelíbila, ale teď se klidně třeba za verzí GT otočím. Asi ji chce přijít na chuť. Insignia musím říct, že se mi taky ale líbí čím víc ji potkávám (zvlášť černá, vínová nebo ala škodovácká capuccino).
Dneska ale celkově nemůžu říct, že by se mě ve střední třídě některé auto vyloženě nelíbilo. Spíše detaily (zadek u Superbu, zadek u Cromy atd.), ale vyloženě designově nezdařilé není dle mého žádné.

Radek Ondrášík
24. srpna • 10:34

Na to prave sazi konzervativnejsi znacky jako je koncern VW. Nejdou cestou hyper designu, ale cestou relativni nudy, ktera ma ale dlouhe trvani. Proste na Octu 1 se stale da divat jako na soucasne auto, to same Golf V. Coz se ovsem o mnohych vozech starych 2-3 roky rici neda. Ty casto udelaji BOOOOOM po prichodu a pak to umre.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
rohYpnol
24. srpna • 11:25

Vrcholem nevkusu je podle mě Peugeot. 206ka byla moc hezké auto, 406ka (obvzláště po faceliftu) také. Pak to podle mě jen a jen upadalo do kýče.
Celkově nová C3ka, nové Kie i Hyundaie, Toyoty... nemůžu si pomoct ale nové vozy mi přijdou vyumělkované. Elegantní jednoduché tvary se vytrácí. Taková Carina/Accord - na tu se dá koukat neustále. Předchozí generace 3kového Bawora i 5kového (a vlastně i 7kového) mi přijdou mnohem elegantnější než novější.
Naopak Medvěd v mých očích teď zabojval. Sice jeho design nelze nazvat za jednoduchý, ale rozhodně za promyšlený. Nové Ečko i Céčko i GLK se mi trefili do vkusu ;-)
Škoda - škoda řeči (naprosto zbytečně "pokazit" elegantní evergreen Octu a náskok předchozí Fabie doslova obrátit v zaostání současné generace...)
Seat - neví kudy kam (Ibiza naprosto tendenční, Exeo nebýt elegantních linek A4 naprosto v koncích)
Subaru - kýč slabé slovo
Takže ze současných vozů mě oslovují vzhledem Mědvedi, 500ka, Land-Rovery, Folkswágny, Yeti a svým způsobem i Audi. Jenže tam mi u jendotlivých modelových řad naprosto schází osobitost. Všechna Audi jsou prostě stejná, jen jiný tvar a počet dveří B-]

Dusan
25. srpna • 8:21

Co je hlavne zajimave na Mercedesu je jak alespon v nekterych radach drzi linie pres jednotlive modely. Videl jsem v Nemecku shodou okolnosti stat vedle sebe Mercedes 190, Mercedes C W202, Mercedes C W203 + soucasnou W204 a byla krasne videt jak je to stale variace na jedno tema a postupna evoluce nikoliv revoluce. Proti tomu BMW kazdym novym modelem zahodi vsechno co bylo predtim a hleda nejake nove "zazracne" reseni.

Radek Ondrášík
25. srpna • 8:42

A proc mit porad to same? Zmena je zivot. Nekdomu to funguje s tim a nekomu s necim jinym. Kazopdande kdyz se podivame na vyvoj BMW, tak do prichodu Bengl designu sly linie postupne a navazovaly na sebe. Nyni po prichodu Bengl designu to jde opet v evolucich. Proste byl zatim jeden zlom.

Radek Ondrášík
24. srpna • 12:29

Vice mene souhlasim, ale mne oslovuje designem dnes silne Renault a trosku Mazda. Jinak tapu a nic poradneho co by pro mne stalo za rec.

plooter
24. srpna • 8:27

..jedno z mála krásných aut na trhu. moc pěkné!:-D

mr. propadák
24. srpna • 10:08

jj, je fakt krásný, i ty kola, ale tyhle nízkoprofiláče jsou opravdu děsný na našich silnicích, mám podobně "nízký" a teď bych dal radši přednost pohodlí před krásou a zvolil tak klasickej rozměr kol....

Doporučujeme

Články odjinud