Kapitoly článku:
Téměř prémiová střední třída
Insignia obecně není špatné auto. Mě osobně úplně neoslovuje, ale chápu důvody, proč si ji případný zájemce nakonec pořídí. Country Tourer je především pěkný. Tedy abych byl zcela upřímný, nic jiného než hezčí design vám vlastně nepřinese.
Cena za testovanou variantu startující na částce 801 900 Kč není úplně špatná. V základní výbavě najdete tempomat, automatickou klimatizaci, elektricky ovládaná okna, osmnáctipalcová kola, mlhovky, automatická světla nebo adaptivní podvozek.
A když budete chtít, můžete si svůj Country Tourer vyladit tak, že se budou prémiová kombi třást. V tomto směru si Insignia zaslouží uznání. Škoda, že mnoho z těchto věcí není úplně dotaženo. Sečteno a podtrženo, útok na premianty se nekoná. Na první pohled možná dobře vybavený Country Tourer po této kategorii pokukuje, ale má ještě co dohánět.
Technické údaje: Opel Insignia 2.0 CDTI 4x4
Rok • stupeň výbavy
2014 • Country Tourer
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
4/4 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
vznětový • 1 956 cm3
Vrtání • zdvih
83,0 mm • 90,4 mm
Nejvyšší výkon
120 kW (163 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
4 000 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
350 Nm při 1 750 až 2 500 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
10,9 s
Nejvyšší rychlost
205 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
manuální • 6 stupňů
Zákl./max. objem zavazadlového prostoru
540 l • 1 530 l
Objem palivové nádrže
70 l
Hmotnost: provozní • celková
1 768 kg • 2 415 kg
Rozchod kol: vpředu • vzadu
4,8 mm • 5,6 mm
Rozměr pneumatik
235/50 R18
Rozměry: délka × šířka × výška
4 920 × 1 858 × 1 526 mm