Test Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 4x4: Prémiová střední třída?

55 komentářů

perimaster
8. května • 16:44

ako je mozne ze aj ked ma insignia ako pisete nadvahu o 200 az 300 kg dokaze jazdit s rovnakou spotrebou ako ostatne lahsie auta. Ja mam corsu D 1.3 CDTI a spotrebu mam 4.3l pricom vaha Corsi je 1250kg co je prehnane vela kedze nova O3 s 1.4 TSI v ulpne plnej vybave okrem 4x4 vazi 1290. Nerozumiem tomu ako je to potom mozne.

Kasprik
6. května • 22:37

Problémem Opelu je hmotnost a ta je na toto auto brutální. Nezmění na tom nic ani kecy jako, že to je kvalitnější a více to vydrží. Dříve měly auta v této třídě 1300 kg a byly i kvalitnější než tento Opel.Kvalita s hmotností nemá nic společného.

Memo
6. května • 22:50

A ako konkretne ta hmotnost u Insignie vadi? Nebudte smies i uz, stale dookola to iste, kto sa previezol, ziadny problem nema... Mam najazdene 60tis, absolutne be poruchy, spotreba 5,6L priemer. Vaha? Je mi uplne fuk, nie som novinar ani student, co cely den prezera tabulky ;) Prevezte sa a potom piste, bude krajsie na svete :)

Kasprik
7. května • 11:10

Jezdil jsem v ní, máme jí ve firmě a je to těžká neohrabaná obluda. Jezdit s ní na okreskách je katastrofa, na dálnici je to OK. Jinak teď mámě nové Mazdy 6 a to je uplně jiná jízda. Žádná těžká v zatáčkách neohrabaná velryba.

Bubik
7. května • 12:33

Jel jsem taky obojím, víc zkušeností má však kolega ve firmě.
Kolega trochu "závodník" má ve firmě už druhou Mazdu a je s ní velmi spokojen. Živá, příjemná, dobře sedí při ostré jízdě, má objemově velký motor nedohnaný turbem, v zatáčkách bez problémů, jen velmi lehce nedotáčivá, poslední generace i designově venku i uvnitř pěkná a s mnoha příjemnými fíčurami. Tu, co měl do letoška (předminulá generace) byla i dobře řemeslně udělána, po 170 tis. km nebyl rozvrzaná a kilometry na ní skoro nebyly vidět.
Lidi jako on pro dálnice a dálkové trasy primárně konstruovaná Insignie (tedy Buick Regal) opravdu neoslovila... ale jak se vyjádřil, jet s ní na pobřeží Chorvatska by bylo příjemnější a pohodlnější než Mazdou.

Lukáš
7. května • 9:40

Jak vadí hmotnost?:-D To si děláš srandu, ne? Co třeba horší dynamika, horší jízdní vlastnosti v zatáčkách, větší namáhání podvozkové části (brzdy, tlumiče, čepy, ložiska...). Jediné plus vidím ve větší stabilitě při vysokých rychlostech.

memo
9. května • 12:44

Nerobim si srandu. Ze je auto tazsie, mi nevadi, jazdi sa na nom perfektne, podvozkovo mu nemam co vytknut, zavodenie na okreskach - ano, tam je vyssia hmotnost poznat, raz darmo, Insignia ma 5 metrov a na okresky su troche ine auta, nemyslis? Na dialnici mi vyssia hmotnost vyhovuje, spotrebu mam dlhodoby priemer 5,7 L (!!!!), na tom mi ma co vadit? Mam 160k a brzdou prevadzky rozhodne, rozhodne nie som. Takze kde mi ma vyssia vaha vadit? Prosim realny zivot vodica, nie vypisovanie. Som cely den v aute a na vyssiu hmotnost nemyslim ani sekundu. Zato na pohodlie, odhlucnenie, komfort, vykon auta, audio, asistencne systemy, svetla, vyhlad z vozu, stabilitu myslim denne 500x ;)
Plus mame vo firme cca 200 Insignii, takze o nadmernom opotrebovani a "poruchovosti" prosim diskutujte s niekym inym..

perimaster
9. května • 20:36

ak budete predavat tak daj vediet

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
memo
11. května • 18:16

Vozy idu naspät leasingovke, co ta s nimi robi, netusim :)

perimaster
13. května • 17:37

skoda

dave_007
7. května • 10:15

Podvozkove skupiny jsou robustnejsi, takze jsou namahany stejne jako u lehcich aut. Vyssi hmotnost _muze_ znamenat vyssi tuhost karoserie, lepsi deformacni zony atd.Ackoliv je vyssi hmotnost vnimana negativne, jeji dobre vyuziti muze vest k vyssi kvalite vozu.

Martin
9. dubna • 0:48

Kazdy mluvi o vaze auta teda insignia ze je o 200 kg tessi a Co treba mercedes ten snad vazi 1300 kg? a nikomu to nevadi ze je tesky ze odejdou treba cepy

Shimi
7. května • 12:59

dave_007: Víš v čem je problém Dejve? Že to všechno co tu píšeš je pouhá teorie. Já totiž s Opelem v praxi pozoruju něco úplně jiného a popsal jsem to o pár příspěvků výše. Mám od nich sportovní model z B segmentu, který má provozní hmotnost 1250 kg!! Taky jsem zprvu zastával teorii o robustnosti, vyšší tuhosti atd. Ale praxe mi dává jasně najevo, že pravda je někde jinde.Jinak ještě něco k té hmotnosti. V dnešní "downsize" době je apel na hmotnost jeden z nejdůležitějších. On je totiž sakra rozdíl, jestli foukaná malorážka v podobě 1.4 nebo 1.6 musí rozpohybovat 1.8 tuny nebo 1.4 tuny. Tady nejde ani tak o řidičovy pocity, ale o čistou fyziku.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
dave_007
9. května • 9:49

"Že to všechno co tu píšeš je pouhá teorie." Muzes tuto nejasou frazi nejak rozvest?

Shimi
9. května • 13:50

dave_007: Přemýšlím, jak to ještě více zjednodušit. No, tak to zkusím úplně polopaticky."Podvozkove skupiny jsou robustnejsi, takze jsou namahany stejne jako u lehcich aut." = teorie
"Vyssi hmotnost _muze_ znamenat vyssi tuhost karoserie, lepsi deformacni zony atd." = teorie
"Ackoliv je vyssi hmotnost vnimana negativne, jeji dobre vyuziti muze vest k vyssi kvalite vozu." = teorieDejve, můžeš mi říct už konečně něco z praxe? Nejlépe s nějakým Opelem tak do 5 let stáří, aby to mělo nějakou vypovídající hodnotu, když už se bavíme pod článkem o funglovce, dík.

dave_007
10. května • 13:08

Nechci Te urazet, proto se zeptam naprosto vazne: Delas si ze mne srandu, nebo za sebou nemas ani stredoskolskou fyziku?

Shimi
10. května • 14:56

Dejve, nebudeš tomu věřit, ale já se tě chtěl zeptat na to samé. Fyziku mám za sebou vysokoškolskou, ale ta mi byla jaksi na dvě věci, když jsem u toho tvého teoreticky robustnějšího a tím pádem stejně namáhaného podvozku musel měnit obě zadní ložiska v 60.000 km. Víš co z toho plyne?

dave_007
10. května • 17:47

Ale to neni v rozporu s tim, co jsem na pocatku psal ja. Jak si muzes vsimnout, napsal jsem tam totiz '_muze_'. A ta podtrzitka jsou myslena jako 'skutecne jen muze, ne nutne musi'.Samozrejme ze vyssi hmotnost se da neuzitecne promrhat na lecjake nesmysly. Jeden vyrobce tu vyssi hmotnost promitne do vyssi kvality, jiny pouze do vyssi ceny.Pokud jezdis po CZ silnicich a menil jsi jen loziska, tak to jsi dopadl jeste docela dobre. Po par 'lepsich' dirach jsi klidne mohl menit pneumatiky, rafky, tlumice i par vzper podvozku.Tuto diskusi koncim.

neodborník
7. května • 14:00

Už jste někde nehodově narazil, že víte jak je to bezpečnější s lehčí vahou ?

Zelí
6. května • 20:04

Opel chce být alternativou toho, co nabízí vw. Insignia se zrodila jako zrcadlo passatu. Jak jeho motorové palety (včetně atmo šestiválce...potlesk za odvahu), tak možností pohonu včetně haldex 4x4. Žádný jiný výrobce se o toto ani nepokusil. Opel je dobrý, robustní stroj. Pokud bude mechanicky spolehlivý (což není ovšem předmětem testu) a má dobrou cenu, tak alternativou pro passat je zcela určitě. A kdo je navíc fanda značky opel, tak nemusí váhat.

Karlos
6. května • 19:16

Jiz cca mesic vlastnim 4x4 sedan(liftback) s timto testovanym motorem (2.0 cdti 120kw) s 6 rychlostni automatickou prevodovkou. V podstate se stejnou vybavou jako je tento testovany vuz. Z prvu co se tyce kritiky - ano, ten touchpad na nastaveni teploty klimatizace a vyhrevu a odvetravani sedacek skutecne odvadi od pozornosti. Pri voleni tam musite uhnout pohledem.. Zlaty "kolecka" . V tom aute se opravdu citim lepe, celkove mate dojem robustnosti a jakehosi "bezpeci". A musim moc pochvalit ten adaptivni podvozek flexride, celkove proste do nekonecna kritizovana hmostnost, ten pocit nemam, ten podvozek, haldex a 19ti palcova kola to kompenzuji v nepoznani. Prevodovka je 6 ti rychlostni a vyhovuje mi mnohem vice nez dsg - stale vic verim menicove prevodovce, v dnesni dobe uz vypiplane k dokonalosti. Se spotrebou pohoda - centrum Prahy kolony - i s klimou max do 8,5 l , okresky na pohodu kolem 6 la dalnice - 150kmh za prumer kolem 7 k. Muj celkovy prumer - do prace do centra a pak zpet na periferii lehce pod 8 l. Mam najeto necelych 6tis. Km, tak je mozny, ze si to jeste o neco malo sedne. Co se jeste tyce multimedialniho rozhrani, tak opel slibuje velkej update s podporou vseho moznyho vcetne vlastniho appstoru. A jeste ke kritikum ceny, dostal jsem neuveritelnou slevu, temer tretinu puvodni ceny :-), rohodoval jsem se mezi jinymi znackami a je to muj prvni opel. Nikde jsem za tuhle cenu nenasel srovnatelnou nabidku vozu. Chtel jsem sedan,4x4(haldex mi staci), diesel, automat . Starej passat b7 s obdobnou vybavou (ano, spoustu z toho ani nenabizi) by vysel o hodne draz, obdobne facelift superba a audi a4 jeste draz. U bmw jsem se ve vybave vystrelil cenove az do vesmiru.. Francouze a korejce jako huindaye a kiu nechci, mazda neni 4x4, subaru okej, ale zas ma forovy multimedialni rozhrani a strohej interier a to vlastne i vw koncern a bmw mi pripadalo na pocit z interieru takovy nerobustni - az chudy. U ty insignie - ma 2 usb a ctecku na sd, funguje s iphonem , prehrava videa, ukazuje album art u mp3 a s packem a navigaci je automaticky i BOSE audio o 2 subwooferech a asi 8 reproduktorech. Mrtvy body, couvaci kamera, parkpilot, adaptvni tempomat a cteni znacek, asistent vyboceni pruhu.. Proste Fakt jsem spokojenej, za autem se lidi otacej, vypada dobre, neni jich tolik a splnilo vse, co jsem chtel a za ty prachy? Nesehnal jsem nic lepsiho.

dave_007
6. května • 22:12

Zajimave, ze u auta Vas zajimaji multimedia mnohem vic nez technika motoru, bzdy, rozlozeni hmot atd. atd. Podle ceho pak vybirate audiosoustavu? ;-)Ani deset PlayStationu nedela auto autem. :-D

Karlos
7. května • 16:17

No, nepovazuji se za zadneho audiofila, ale kdyz uz mam vybirat audiosystem do auta, tak verim, ze ten tovarni priplatkovy bude odladen nejakym tymem inzenyru, kteri to maji za ukol vychytat. A nerozhodval jsem se samozrejme jen na zaklade multimedialniho systemu, ale byl to obrovsky plus. Protoze opel vam nabizi tusim za 50 000 Kc pack s 8 palcovou touch navi cele evropy (zapad i vychod), s BT handsfree , BOSE audiosystem s 2 vestavenymi subwoofery, 8 reproduktorami, rozhrani na sd kartu, 2x usb a plnou podporu iPod fuknce vcetne album artworku (staci iphone pouze zapojit do usb), dokonce umi i stream hudby pres bluetooth. + v tom packu je adaptivni tempovat a opel eye kamera(cteni dopravnich znacek) a jeste v tom packu jsou zrcatka s hlidanim mrtvych uhlyu a parkpilot + pak uz "jenom" 10 000Kc za couvaci kameru se systemem varovavni pred prijizdejicimi vozy a pak uz zbyva jen dalsi 8 palcova obrazovka s multimedialnim rozhranim misto analogovejch budiku za 10 000. To mate suma sumarum 70 000,- za "vsechno" multimedialni. To mi zadna jina automobilka nenabidla.
Samozrejme ten vuz plnil vsechny me dalsi vyse zminovane aspekty, ktere nenabizeji zdaleka vsechny automobilky - diesel kvuli spotrebe, alespon kolem 120kw (kdyby se delal, tak 3 litr 6 ti hrnek na naftu bych si predstavil mnohem lepe) automat - spise menicovou prevodovku nez dvojspojku (ta v insignii 6ti kvalt od GM je fajn a verim, ze to bude oproti dsg drzak) 4x4 idelane haldex (at na zimni dovoleny na horach nemusim se zrmzlejma prstama v kopci klecet u retezu) - a ten zadni elektricky uzaviratelnej diferencial - velke plus. A za kazdou cenu sedan nebo respektive liftback kvuli prostoru v kufru. A jak jsem jiz rikal, dostal jsem slevu (s dph) temer tretinu ceny. Auto vypada skvel a budu se opakovat - za ty prachy? Opel leben autos und Ich liebe mein Insignia. :-)

dave_007
6. května • 22:21

Ehm, rozhodne nechci hanit Oplika. Myslim, ze Opely dnes tezko hledaji konkurenci v pomeru cena/uzitna hodnota.Jen se divim Vasim prioritam.

Bubik
6. května • 9:48

Veškerá v testu uvedená auta (snad kromě Subaru, kterému zbyl z předchozích verzí jistý nádech terénnosti), jsou jen lehce odesignovaná standardní provedení, možná zvýšená o centimetr, dva, některá s plechem, některá s plastem pod motorem..... možná i s upravenou řídící jednotou automatické převodovky.... lidi "terénní SUV" chtějí, tak ho za mizivé výrobní náklady nabídnou i automobilky, které speciální terénní vozy nedělají....... V principu je to jedno, protože většinu majitelů nikdy nenapadne se vydat mimo silnice a ono by to ani nešlo. (když budu potřebovat jezdit v těžkém terénu, nevezmu si na to ze zmiňovaných ani jedno, ale třeba Mercedes G nebo Defender......ale ty se zase moc nehodí na silnice a na dálnice už vůbec....)
Takže berme terénní schopnosti Oplu CT stejně tak....
Pokud se pak týká dotykového ovládání - není nad točítko na které "hmátnete poslepu" - ale bohužel většině lidí se to líbí, jsou na to zvyklí z mobilů. Nový Peugeot 308, který dostal titul auto roku i z důvodu ovládání "všeho" pouze přes display, je toho důkazem. Takže dotykových ovládání bude přibývat......

Karel
6. května • 12:20

Nechapu smysl tohodle "slohoveho cviceni"....
Dekujeme za pouceni.

Bubik
7. května • 11:16

Prosím, rádo se stalo :-D

Mira
6. května • 17:46

Cena dosti sebevedoma, za 810k znam lepsi vozy.

dave_007
6. května • 22:15

Tak sem s nimi! Rad se na ten vykvet podivam. Jeste vic se tesim, co za ty penize nabizeji.

Josef
5. května • 13:29

Panne autore, Váš test je snůška plků, nic víc. Jen proto, že Vás Insignia neoslovuje, tak jí jenom haníte. Kdyby to byl Superb Outdoor, jó to by byla óda na radost. I když Superb může Insignií jen tiše závidět.
Mohu se Vás zeptat, co víc, než možná "hezčí" design vám přinese Superb Outdoor a ostatní?
Pořád jenom řešíte váhu a rozdíl mezi vnějšími a vnitřními rozměry, a proč? Cítíte se snad uvnitř stísněně? Jednou to napíše jeden novinář a pak už to opakují všichni, jako cvičené opice!
To, že je auto těžší může být také proto, že má podvozkové díly mnohem róbustnější než třeba u konkurence. Podívejte se na podvozek u Opelů a třeba u Fordů jaký je rozdíl v masivnosti dílů. Váha přeci není vše! Nejlepší by bylo auto z papíru, že? :-)

Shimi
5. května • 17:06

Josef: Měl jsem Forda, teď mám Opela, obě auta funglovky. U Forda, a ani u žádného jiného mnou vlastněného auta, se mi ale nestalo, že bych musel měnit obě zadní ložiska po 60.000 km! Váha je základ všeho. Od toho se odvíjí namáhání, dynamika, spotřeba, atd. Zdá se ti, že by byla třeba Mazda méně kvalitní? Mně rozhodně ne, tak proč může být třeba 3 o 200 kg lehčí než Astra? Protože na to Mazda nese*e a snaží se s tím něco dělat. Proto se potom všichni diví, když se projedou v Astře s 1.4T 103 kW, že to vůbec nejede.

veto
6. května • 9:29

ano, mne sa zda mazda 6 menej kvalitna. Prave mazda je krasny priklad auta z papieru, stlacis plast na dverach, on sa prehne, zvukova izolacia najslabsia v triede.
Ale na druhej strane, opel je extremny tiez. Naozaj auto nizsiej strednej triedy by nemalo vazit 1550kg.

Moik
6. května • 19:41

No 320xd má myslím ještě víc...a Mondeo není daleko od hodnoty, kdyby mělo 4x4, bude na tom podobně. A fakt má Mazda 6 s obdobným motorem, pohonem 4x4 a stejjnou výbavou o 100kg míň??

Lukáš
7. května • 9:31

Mondeo váží cca 1580 kg, takže o cca 250 kg míň než Insignie. Mazda 6 má cca 1450 kg, takže o téměř 400 kg míň, než Insignie!

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
neodborník
7. května • 14:04

S naftovým motorem a pohonem 4x4 ?

Lukáš
7. května • 15:57

tak snad víš, že šestka ani mondeo 4x4 nemají. Třeba passat 4motion váží 1650 kg, subaru legacy 1600 kg, superb 4x4 1670 kg, bmw 3 xdrive 1660 kg, takže pořád v průměru o cca 200kg méně než insignie.

Moik
8. května • 16:27

Aha jsem z příspěvku, nak terý jsem odpopovídal pochopil, že váží 1550kg (auto by nemalo vazit 1550kg)Jestli má 1800+ je to jiná, to je fakt.
BMW 320 Xdrive nemá 1650kg, možná 4x4 automat nebo 330xd

luky
7. října • 14:24

můj 330 xd touring (E91 manual) 1775kg dle TP

traverza
5. května • 20:56

kupte si VW a budete měnit na 30tis...

Revan_21
5. května • 16:29

Až bude superb ve verzi scout tak rozhodně.
Zase se pane Josef tak nerozčilujte. Každý si z tohoto článku odnese svuj dojem... Autor očividně nemá opla zrovna v lasce ...
A opravdu pochybuji o vaší větě že superb bude moct jen tiše závidět... Přece jen "hopla jdem si pro opla" nepatří zrovna k nejkalitnejsim značkam... A prodeje taky nejsou nijak zazračné.

LOL
11. května • 19:45

Osobně nepokládám ani Insignii ani Superb za hezká auta.Insignii proto, že je to "tančík" s místem tak pro dva Japonce.
Superb proto, že to je jen prodloužená Oktávka, navíc s otřesným designem (hnus je víceméně to pravé jméno) a přemrštěnou cenou za takovou kraksnu.Opel je známý svou zálibou v elektronických hračkách, ne vždy to je k dobru věci. Tahle Insignie to jen potvrzuje, spousta ovládacích prvků je tam jen pro efekt, nejsou vůbec ergonomické. Rovněž žádná změna, jezdit v Opelu bez čtení návodu - to je někdy docela adrenalin. :-) Opel mě neuráží, ale vyžaduje specifické zákazníky.

Majitel
29. července • 10:57

máte pravdu, mám novou Insignii po faceliftu s informačním systémem plným chyb a nedodělků. Což Opel ani moc nezajímá.....
Takže doporučuji - nekupovat cokoliv, kde je Intellilink........

neodborník
7. května • 13:57

Pro uživatele praktickou vlastností je "kvalitní značka", nebo samotná kvalita auta ?

Pepa
6. května • 0:50

Superb Scout je ty vole! Neznas auta a pak sem pises!

Karel
6. května • 5:26

Superb Scout neni.... Je pouze "outdoor paket"
za cca 50 klacku udela " na pohled scouta" z jakehokoliv Superba

Josef
5. května • 16:59

Je vidět, že jste test nečetl, jinak byste toto nemohl napsat. Autor článku o tom sám píše...
O té kvalitě, co přesně máte namysli? Dnešní Opely nemají žádný problém z kvalitou zpracování.

your.god
6. května • 3:54

No, nevím. Mělo by to být celkem nové auto, na tachometru to má jen 12 647 km a už tomu asi kvetly blatníky a prahy, tak museli ty lemy přetřít černým páskem. Stejně jsem to před pětadvaceti lety udělal u žigulíka. A barvu sedaček to má taky skoro stejnou jako měl můj žigul, jen je v interiéru víc zbytečnejch čudlíků a horší přístup do kufru. Můj VAZ 2101 1200 Combi byl ročník 1972 a kdyby neshnil kvůli tomu, že ty kurvy líný cestářský umí už jenom solit, tak by jezdil pořád. Jestli takhle vypadá vývoj automobilismu za víc jak 40 let a porovnám-li to s nadčasovou dokonalostí mého žigulíka tak teda nic moc. ;-)

your.god
8. května • 19:43

Jo a taky měl žigul o 5! cm vyšší světlou výšku než tento "Country Tourer", který bych asi musel nechat stát na silnici i s tím slavným 4x4 a na chatu dojít pěšky.:-(

memo
5. května • 12:13

Jazdim verziu pred faceliftom a nemozem sa stazovat :)
Casto kritizovane mnozstvo tlacidiel som nikdy (nikdy!) nepovazoval za nevyhodu, otocny ovladac na stredovom paneli funguje bezchybne (neviem, koho napadol tento "touchpad", klimama otocne ovladace a presne tak to ma aj byt. Vyssia hmotnost je spominana v kazdom teste, 160k diesel nie je vobec za zly peniaz, auto jazdi v priemere za 5,7 L, dynamika rozhodne nechyba... Takze preco by mala majitela trapit nejaka tabulkova hodnota, ktoru riesia len a len novinari? ;)
Kufor je trochu hlboky, ano. Miesta je myslim dostatok, bez metra si myslim bezny clovek nevsimne rozdiel medzi autami. Ale je tam jedna nevyhoda - pri dazdi sa voda drzi na spätnych zrkadlach, to snad doriesili.
PS: Nie, nic v interieri nevrzga :)

memo
9. května • 12:36

Za co konkretne mam 35 minusiek? :D
Budem vdacny, ak sa to dozviem, inac ostaneme xase len ori predsudkoch Cesi vs. Slovaci ;)

Pepa
9. května • 12:42

Komplexy? A to se jeste ani utkani dnes nezacalo. :D

memo
11. května • 18:14

Ake komplexy? A ake "utkani"? :) A odpoved na otazku nikde... Tak nejak som to cakal, precitat, dat minusku a je po diskusii, vtipne ;)

Kankunen
5. května • 13:12

Vyšší váha by měla by snad i zárukou určité robusnosti. V testu kombíků Astra měla nejlepší jízdní projev, prostě odtlumené rázy od kol, protože neošidili izolaci.

Antiautomat
5. května • 11:50

Pekny test, absolutny suhlas s tym ze klasicke tlacitka a rucicky su vzdy lepsie ako nejake elektronicke hracky pre nagelovaneho debilka. Ta svetla vyska je snad vtip...skoda, v tomto svetle inak pekne auto /a podobnych je vela/ straca zmysel :-(

tito
7. května • 12:20

Souhlas.
Navíc musím konstatovat, že Opel udělal za pár let obrovský kus cesty směrem ke kvalitě a image svých aut. I přesto ale použitý výraz o prémiovosti považuji v případě Opelu zatím ještě za hodně přehnaný a zcela nepatřičný. Navíc na rozdíl od korejskočeskoslovenského světovýrobce, proslaveného svým proklamačním onanismem, v tomto případě to o sobě Opel sám netvrdí.

Doporučujeme

Články odjinud