Test Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 4x4: Prémiová střední třída?

Insignia prošla modernizací, která kromě řady různých novinek přinesla také dalšího zástupce do dnes tolik oblíbené kategorie allroad. Podle teoretických informací to vypadá, že Opel Insignia téměř útočí na prémiové konkurenty. Jenže praxe se mnohdy od teorie velmi liší.
Seznam kapitol
  1. Opel Insignia Country Tourer v kostce
  2. Kouzla kolem světlé výšky, Útok na prémii
  3. Když se dá dohromady Lexus a Audi, Technologie více než kompletní
  4. Kdo má rád robustní auto, S dvoulitrem za sedm a půl
  5. Haldex 4 + eLSD = JISTOTA, A jak je to s tím terénem?
  6. Téměř prémiová střední třída, Technické údaje
  7. Fotogalerie

Do kategorie allroadů zamířil také Opel Insignia v provedení Country Tourer. Oproti standardní verzi očekávejte pouze minimální změny. Hlavním důvodem pro koupi nakonec zůstává především design, který se ale povedl.

Spolu s faceliftem dorazila do nabídky řada novinek, které najdete v interiéru tohoto modelu. Opel přidal systém IntelliLink, ovládání touchpadem nebo přístrojový štít s velkým displejem. Změny do jisté míry následují kategorii prémiových kombi, ale ať se člověk podrobně podívá na cokoliv, vždy najde nějakou tu větší či menší „pihu na kráse“. Insignia nakonec působí trochu nedotaženě.

Insignia obecně není špatné auto. Mě osobně úplně neoslovuje, ale chápu důvody, proč si ji případný zájemce nakonec pořídí. Cena za testovanou variantu startující na částce 801 900 Kč je za kombi s dieselem pod kapotou a systémem pohonu všech kol celkem sympatická. Přesto, navzdory řadě lákavých systémů, bych podle hesla „méně je někdy více“ nakonec upřednostnil některého z allroadových konkurentů.

Radosti
Povedený vzhled
Množství asistentů ve výbavě
Úsporný motor
Jistý systém 4x4
Elektronicky řízený zadní diferenciál
Luxusně vypadající interiér
Starosti
Méně prostoru vzhledem k vnějším rozměrům
Komplikované ovládání multimediálního systému
Velký nárazník komplikuje nakládání zavazadel
Nepřesné řízení
Vlažný nástup brzd
Vysoká hmotnost
6  /10
Pokračování testu
Fotogalerie110 fotografií
opel_insignia_26.JPG opel_insignia_20.JPG opel_insignia_42.JPG
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Opel Insignia Country Tourer v kostce
  2. Kouzla kolem světlé výšky, Útok na prémii
  3. Když se dá dohromady Lexus a Audi, Technologie více než kompletní
  4. Kdo má rád robustní auto, S dvoulitrem za sedm a půl
  5. Haldex 4 + eLSD = JISTOTA, A jak je to s tím terénem?
  6. Téměř prémiová střední třída, Technické údaje
  7. Fotogalerie
Opel Astra 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 166 069 km
Cena: 75 000 Kč
Opel Zafira 1.686
Rok výroby: 2011
Stav: 89 430 km
Cena: 160 000 Kč
Opel Astra 1.686
Rok výroby: 2010
Stav: 87 159 km
Cena: 160 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků