Test Opel Insignia 2,0 CDTI: český ideál?

101 komentářů

Jirka
9. prosince • 12:14

Nepříjde vám že nová Insignia vypada hodně podobně jako Peugeou 508 komb?A to je tu Peugeot 508 nejaky patek.

Brabo
30. listopadu • 17:49

Máte taky někdo problém s těmi jejich úžasnými adaptivními světlomety? Jak psal kolega výše, tak na dálnici se na mě pak všichni lepší a svítí na mě dálkovkama - což mi teda díky automaticky stmívajícímu zrcátku nevadí, ale dost mě to deptá psychicky... :-/Chtěl jsem, aby mi borci v servisu ten režim potlačili, ale nejsou schopný prej cokoli přenastavit. Poradili mi jenom, ať přepínam ručně světla na manuál, což mi teda u auta tohohle typu přijde jako dost pitomý řešení ;-)Nemáte s tím někdo jiný (pozitivnější) zkušenosti? :-)

jgoldman
10. ledna • 16:12

Bohužel mám stejnou zkušenost se světly. Neustálé problikávání protijedoucích vozidel a taktéž aut které jsem předjel. Zásadně musím přepínat z režimu auto na světla. Reklamoval jsem to autoservisu a po přeštolování jsem pro změnu neviděl vůbec nic a automatické režimy světel mi přestaly fungovat. Pak následovalo ještě jedno přeštolování a pro změnu se mi spouští dálková světla přímo protijedoucím autům. Začal jsem se tudíž o světla více zajímat a zjistil jsem, že všechny Insignie mají již z výroby špatně (nahoru) naštolovaná světla. Při další návštěvě autoservisu Auto-Staiger mi je seštoloval pan Šafařík a vše opět funguje jak má. Dnes brzo ráno jsem schodou okolností problikával protijedoucí vozidlo které mně oslňovalo a musel jsem se jen smát když schodou okolností to byla právě Opel Insignia. :-D
Ohledně dalších závad mého vozu jsem vše popsal zde: www.autorecenze.cz

Bennie
15. prosince • 9:44

Tenhle problém nemám... světlomety jsou úplně luxusní...Problém je, když přede mnou v dálce jede auto s vysvíceními zadními světly, které kamera nevidí, tak mu netlumí a praží to do něj dálkovými... ale na to doufejme stačí noční režim zpětného zrcátka....Trochu neřešitelné mi přijde jak vyřešit konvenci, že na tlumené se přepíná ještě když je protijedoucí auto za horizontem.. protože já sice kužely světel vidím a ztlumím ručně včas, kamera ale vidí až když se paraboly dostanou nad horizont a to některé řidiče vytáčí, protože očekávají ztlumení dříve a pak zběsile na sebe blikáme, protože moje tlumené považují stále za dálkové, ale naučit počítač tušit auto než ho vidí asi nepůjde

jozin85
4. prosince • 21:56

vy tupci tupi azostali na ICO DOSTANES insigniu 2,0cdti 130k. v edition vybave za 23 000 eur a za taku cenu vzivote nekupis bmv3 a ani audi a4

Antiautomat
7. listopadu • 10:33

O kvalite motora vela napoveda spotreba...ked citam tych 13l/100... :)

Bennie
3. prosince • 22:00

To měl autor recenze buď vlčí mlhu nebo díru v nádrži.Mám tohle auto a vůbec ho nešetřím, jezdím denně po Praze a pravidelně D1 a 130 opravdu nedodržuji a průměrnou mám 7,1l/100km... těch 13 to je blábol

CyberVic
6. listopadu • 12:28

Kamarad ma Insignii 2.0T 4x4, a auto se mi zda velmi povedeny, az na jednu zasadni vec, a tou je razeni. Nevim, jak jsou na tom dieslovy motory, ale u 2.0T celkem sportovne se projevujici motor a bezvadnej podvozek to gumovy razeni s dlouhejma drahama uplne zabiji. Kazda FOBIE HTP ma o 1000% lepsi, rychlejsi a presnejsi razeni. Podobnou tragedii pamatuju jen u P406. Pres to by mi rozhodne nejel vlak...

Honza
4. listopadu • 22:06

Mám Insignii 118kw Sport (tedy kombi) právě dva měsíce a s autorem souhlasím snad ve všem, co mohu porovnat (nemám chytrý podvozek). Obrovské zklamání byl pro mne motor, přešel jsem z Mondea 2,2 114kw (předchozí typ), které na dvojku při jízdě krokem rvalo asfalt. U Insignie, pokud není jednička opravdu vytočena (což tedy zrovna moc nejde...), ozve se po přeřazení neúprosně zvuk dusícího se motoru a řidič poskakuje na sedadle ve snaze postrčit Insignii do předu, což nastane tak po dvou třech často hororových vteřinách. Nikdo z Oplu mi také nedovedl říci, kdy že se projeví deklarovaný chvilkový nárůst točivého momentu (overboost -pokud víte, poraďte). Při předjíždění podřazuji jak v benzínu až o dva stupně, v tom má autor naprostou pravdu a jsem rád, že mi to svým pozorováním potvrdil, myslel jsem si totiž, že to z principu průběhu točivého momentu u dieslu není snad ani možné... Jinak se přiznám, že se na Ingignii moc rád dívám, byla to srdeční záležitost. I interier (kůže) mne i po dvou měsících fascinuje. Co ale naplat, motor je děs.

Petr
11. listopadu • 16:34

tak to asi jezdíte v jiném autě než já.... mám Insignii Cosmo 5dv 2.0cdti 118 kW, je pravdou že ji krmím Shell V-Power Dieselem, ale teprve motor zajíždím (cca 1100km najeto)....právě jsem projel D1 a v rozmezí 120-200km/h jsem jel bez řazení stále na 6 a při žádném předjížděních jsem nikdy nepodřazoval (6 - 150Km/h=2500rpm), od 2000-2200 otáček zabírá turbo a auto táhne dopředu jak o závod... na 2 jezdím v kolonách po Praze a na jedničku jsem při jízdě v koloně podřadil snad jen jednou.. na dvojku motor přijatelně (čti ještě snesitelně) táhne i kolem 800-1000 otáček.... kucká se pod 800 ale to skoro stojímZ jedničky na dvojku řadím kolem 2200-2500 otáček při normální jízdě a kolem 3000 při rychlejší jízdě ... když nechám jedničku přes 4000 otáček tak trhá asfalt ...Faktem je, že řadička jde v kulisách dost stuha, zejméne kdyžčlověk řadí pomalu.. ale to se doufám oběhá... zase při rychlém řazení jde velice přesně.... dlouhých řadících drah jsem si tedy nevšiml.

Honza
11. listopadu • 18:30

Díky všem kultivovaným čtenářům za názor a případné rady. Bude asi nejlepší nechat si motor překontrolovat v servisu. Napadla mne už i myšlenka, zda není můj dvoulitr omylem menšího výkonu (pokud vím, existuje ve třech výkonostních verzích), to je jistě hloupost, ale v tomto podivném světě (od Obamovy ceny míru až po práva v Plzni) začínám mít nedůvěru ke všemu. Takže děkuji, prvně zkusím, zda odpovídají otáčky ve 150ce Vašemu pozorování. Dík.

Petr
11. listopadu • 18:53

Držím palce, u mne je Insignia také srdeční záležitost :)Existují opravdu tři verze TDCi 110, 130 a 160hp, a biturbo 190...Podle toho jak to popisujete mne napadá kacířská myšlenka, že vám třevanesepíná turbo :)Pokud byste potřeboval další údaje pro srovnání... klidně napište mailem... rád poskytnu.

homer
10. listopadu • 12:13

Co sis to koupil? První turbodisel na světě kterej nemá zátah? A při předjíždění podřazuješ o dvě rychlosti jako ve stopětce - no hlavně že se u toho můžeš kochat tim vepřem uvnitř.:-(

Riwal
9. listopadu • 18:42

No ten overboost by se měl projevit při prudkém přidání plynu až na podlahu (něco jako kick down u automatu), ovšem tato funkce se projeví na krátkou dobu cca. 30-15 sec. Tzn. točivý moment by se měl krátkodobě zvýšit z 350 Nm a 380 Nm. Overboost by měl usňadnovat zejména bezpečnější předjíždění.
Pokud je ovšem motor ještě syrový nedoporučuji tuhle funkci využívat. Pokud je motor dobře zajetý a pocitově netáhne, zkusil bych nějakou dobu tankovat 'prémiovou naftu' (s vyšším cetanovým číslem), pokud ani to nepomůže pak zbývá připojení auta na diagnostiku.

RS
5. listopadu • 22:55

"Nikdo z Oplu mi také nedovedl říci, kdy že se projeví deklarovaný chvilkový nárůst točivého momentu (overboost -pokud víte, poraďte)."V Mondeu kdyz opravdu prudce seslapnes plyn, u Oplu snad stejne, ale Opel neni Ford. PS: Ja bych teda z Mondea dobrovolne nesel zrovna do Insignie, i kdyby vypadala jako Ferrari, leda kvuli 4x4 ktere Mondeo nema, jinak neni o cem.

Honza
6. listopadu • 14:15

"V Mondeu kdyz opravdu prudce seslapnes plyn, u Oplu snad stejne, ale Opel neni Ford."Samozřejmě mne napadly asi dvě základní možnosti, buď "kick down" nebo při u dosažení určitých otáček. Myslím si, že to bude spíše to druhé, protože sešlápnutí nějak nefunguje... Je ale samozřejmě otázka, zda bych to poznal, je to rozdíl pár procent.

hisaak
3. listopadu • 23:14

nechapu, proc dali misto stredoveho panelu tu osklivou pocitacovou klavesnici.

peto
3. listopadu • 19:55

je to uz smiesne citat ceskoslovenskych novinarov pisucich v prospech koncernu..
Akonahle ma superb 1,4 TSi spotrebu 9 litrrov , ide o peknu spotrebu na take silne auto ale akonahle si to dovoli insignia s 1,6 turbom mat 9 litrov ide o velke sklamanie nad takou spotrebou z tak velkeho auta lebo novinar cakal asi 6 litrov. Naozaj ked citam testy aut tak je to az smiesne.. Ako moze byt insignia oplastovana vo vnutri? Passat ma co vovnutri? banany? alebo oriesky? naozaj su to tak dementne pisane testy.. navrhol by som autorom nech uz prestanu tak velmi uznavat koncernove vozy lebo je to fakt smiesne uz a znechucujuce.

mikes
10. listopadu • 14:35

Muzu vedet kde se ten test nachazi? Test Superbu TSi tady nevidim, ze by psali ze Insignia 1.6 turbo ma spotrebu 9 litru a ze je to hrozne taky ne. Takze?!

Petis
4. listopadu • 12:11

No, ale plasty v Superbu nevrzou a turbo z Insignie zere fakt o dost vic, nez koncernova TSIcka.

Riwal
4. listopadu • 18:25

No možná ty plasty nevržou, ale když si v Supu opřeš koleno o středovou konzolu, tak se ten tenkej plast pěkně prohne, stejně tak se prohýbá madlo na dveřích, atd. A pokud chceš objektivně porovnávat 1.4 TSI a 1.6T si blázen... B-]

Petis
9. listopadu • 12:16

1.8 TSI a 1.6T lze porovnavat a ve vsech znamych parametrech je ta 1.6T od Oplu horsi.

Riwal
9. listopadu • 18:04

Mno, já myslím, že objektivně lze porovnat jen motory se stejným objemem. A navíc
1.6 T 132 kW, 230 Nm jsou na přeplňovanou 1.6ku velmi pěkné parametry.
1.8 TSI 118 kW, 250 Nm - takže TSI má menší výkon než 1.6 T, no a točivý moment sice o 20 Nm větší u TSI, ale to je dáno větším objemem.
Jinak německém AutoBildu byl srovnávací test nové Astry 1.4 T a Golfu VI. 1.4 TSI a nový Opel s 1.4 T převahou vyhrál. Tak o co je ten slavný TSI lepší ??Tady je odkaz na test v autobildu:http://www.autobild.de/artikel/opel-astra-1.4-turbo-gegen-vw-golf-1.4-tsi_987997.html

peto
9. listopadu • 17:16

porovnavas disne kubatury nevadi? Skus teda porovnat tu 1,8 TSI a plv 2.0 turbo... tu zase straca VW..

Honza
3. listopadu • 22:33

S tím lze jen souhlasit .... v SM testovali Octavii TDi 1,9 a Kiu Ceed 1,6 diesely. Ve všech objektivních kriteriích byla Kia lepší - rychlejší, lepší zrychlení, menší spotřeba, víc místa pro lidi, měla jen menší kufr, horší plasty, trochu hůř seděla. Stála o 75 tisíc míň. A hádejte, kdo nakonec vyhrál ...

peto
3. listopadu • 22:39

presne o tom vravijm, pre novinarov je zrazu dolezitejsi vacsi kufor. Inokedy ked sa hodi tak je dolezitejsie zrychlenie.. A ked uz nic nie je tak su zle plasty... Ja fakt neviem aky je rozdiel medzi plastmi v Ceede octavke a ostatnych autach..

mikes
10. listopadu • 15:57

Souhlasim, ze novinari ve SM jsou zaujati, tady v testu vyhrala Kia Ceed :-D:-D:-D http://www.kiamotors.cz/~/media/Files/Upload/CZ/News/NapsaliONas/SM41_1419.ashx

Vxxx
3. listopadu • 10:24

Koukám, že téměř nikdo nemá s tímhle autem vlastní zkušenosti, tak něco přidám. Mám dva měsíce Insignii Liftback Edition v dieselu 96kW, najeto přes 7 tisíc km, asi tak 80% po dálnicích. Jezdím lehce nad rychlostní limit (kdo ne?) - průmerná spotřeba zatím pod sedm litrů. Nic mi v autě nevrže, zaplaťpambu tam není žádná dřevěna imitace a z hlediska velikosti je to idealní pro někoho, kdo 80% jezdí sám a zbytek ve dvou. Moc chválím podvozek i jeho režimy - potvrzuji to, co je v článku. Jediný problém zatím vidím u adaptivních xenonů. Zejména dálniční režim, kdy se kužel světla zúží a přidá 10% na výkonu připadá všem přede mnou jako dálková světla. Automatické přepínání dálkových světel je také stavěné spíš na země, kde nemá polovina aut místo koncových světel svíčky! Je to parádní funkce a určitě to převezmou další, ale nejdřív si na to musi svět zvyknout.
Motor - je to sice o 20kW míň, než v článku, ale chová se stejně. Mně teda nepřipadá hlučný (copak jste nikdo nejezdili pumpe-duese?), ale asi je to věc osobního názoru.
Jinka jsem dosud nenasel na aute nejaka negativa, mozna jen ta svetla jsou na nasi zemi prilis dobra.

tpop
5. listopadu • 22:36

no my mame insigniu cosmo, presadli sme s volva s60 a s80, okrem motora nevidim ziadne negativa mame 160k diesel automat, ked som videl videorecenziu na autowebe prislo mi "zle" tak som sa musel presvedcit, stlacil som palubovku aj celkom silnejsie a ziadne vrzanie, mozno to uz opravili, musime si uznat ze s novinarskymi autami sa az nezdravo zaobchadza

RRAAFF
3. listopadu • 11:36

V dieselu jsem jel (118kw automat) a musím říct, že zahřátý byl vcelku tichý i kultivovaný. Opravdu mě to příjemně překvapilo a to jsem příznivec benzínů nafty nikoliv. Samozřejmě s vedle stojící benzínovou Insignií V6 se to přirozeně srovnat nedalo ;-) .
Majtel však potvrdil, že za studena je hlučnější a má hrubší chod. Studený jsem ale neslyšel a ani po tom teda netoužím :-D .

HP
2. listopadu • 14:47

Podle "vrzavosti" to bude asi ten stejny novinarsky kousek ...
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/309292320030018-auto-moto-styl/?index%5B%5D=91622

peto
10. listopadu • 16:33

kurnik co to je za chobotinu, ved to video nejde prehrat..

Riwal
2. listopadu • 15:15

Většinou je to tak, že importér půjčí auto, které pak projde rukama velkému počtu motoristických novinářů. A pokud je auto z náběhu výroby nějaké vrznutí interiéru bych mu odpustil. ;-)

mikes
2. listopadu • 15:21

Kdyz jina auta "z nabehu" vyroby nevrzaji tak nevim proc neco takoveho odpoustet.

Riwal
2. listopadu • 18:41

Protože například takový (rádoby) luxusní Passat CC má tak odfláknuté dílenské zpracování, že kromě drnčící přístrojové desky do něj někdy i zatéká a panty u dveří reznou jako o závod... B-]

RRAAFF
2. listopadu • 19:29

O Passatu jsem sice už pár negativ nečetl (ale to o všech autech), ale že by rezl se mi opravdu nezdá;-)Jinak co jsem vezl dvěma tak nevrzaly. Ale prodejce mi potvrdil, že mu jeden kus taky dost vrzal. A byl se "dřevem". Já jsem jel jen s černým plastem místo "dřeva". Že by "dřevoplast" byl horší než plast černý?:-D Možná a nebo jen náhoda.
Každopádně v D to odstraňovali v servisu, jsem zvědav, jak si s tím páni odborníci poradí v servisech v ČR;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Riwal
2. listopadu • 19:54

Přečti si tohle a uvěříš. http://moje.auto.cz/Tomogo/volkswagen-passat-cc-1.htmlBTW: panty reznou i nového Scirocca... ;-)

RRAAFF
2. listopadu • 20:00

No jo, tak to jen svědčí o nekvalitě současných aut. I to vrzání u Insignie vcelku zamrzí. Dneska jsem zkoušel palubku u mé Vectry B 1997, najeto 187tkm a i při silném opření kolenem o středový panel nevydal plast ani vrz:-D

Petr
2. listopadu • 16:31

:) a to že jiná auta v náběhu nevrzají máte nějak ověřené? Věřte nebo nevěřtě ale mému nadřízenému už z výroby vrže palubka u Jaguaru S-type R a byl to reklamovat několikrát a nikdy to pořádně nespravili :((Btw. mám pocit, že zrovna touhle předvádečkou jsem jel, a vrzající interiér při patnácti tisících bylo myslím to nejmenší... jak mi sdělil prodejce měla při 15 tisících už 3x měněné přední disky, protože ho 3x někdo narval do obrubníku nebo co... to je potom těžké...

mikes
10. listopadu • 15:58

A vy mate overene ze vsechna auta vrzaji? B-]

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr
11. listopadu • 16:20

Kdepak to nemám, a proto se také nesnažím na dělat kategorické a všeobecné závěry :)Mám ověřené, že moje Insignie nevrže a mám ověřené, že šéfovi Jaguár S-Type R vrže :)

mikes
2. listopadu • 14:35

"pod jeden tisíc se vám pak často „odmění“ nepříjemným škubnutím předznamenávajícím v zápětí dokonané zhasnutí motoru" - mam pocit ze za tohle muze cekat pan autor "dekovny" dopis od Opel dealera

peto
3. listopadu • 19:06

ako tiez som na to pozeral ze ci tomu autorovi uz uplne hrabe ale co... Pod 1000 nechodim na svojich autach nikdy. A to uz ci su to diesel alebo benzin...

Radek.
8. listopadu • 1:20

Nemusíš pod ně chodit... jde o to že normální motor při otáčkách vyšších než volnoběžných (400? 600? 750? ...doplňte si podle svého typu) za jízdy nechcípne.

mikes
10. listopadu • 14:15

Me je celkem jedno jestli to auto pri tomto "rezimu" jizdy chcipne nebo ne, nikdo normalni takhle nejezdi, takze jaky to melo smysl testovat nechapu. Ja chtel spis poukazat na to jak "dobre" to udela dvouhmotovemu setrvacniku.

peto
8. listopadu • 8:35

ALe nemozete predsa cakat ze pri 1,6 tonovom aute bude 1,6 pri 1000 otackach v nejako ochotne tahat ked jej ani turbo este nezoplo... Som na to zvedavy osobne si to pojdem vyskusat.. ALe osobne si myslim ze do toho auta 1,6 nikdy.. Radsej vacsi benzin alebo diesel. Tato 1,6 bude vhodna do astry..

Milan
2. listopadu • 11:20

Snad jen drobný komentář - myslím si, že kupovat Isnignii v téhle cenove relaci opravdu nemá význam - propad ceny po cca 2-3 letech bude opravdu dramatický a nikdo výbavu samozřejmě nezaplatí. Vím o čem je řeč, managerských aut různých značek se u nás střídá opravdu hodně - zažil jsem naprosto stejný případ s Vectrou GTC - nákupka přes 940.000 - prodej po 3 letech s odřenýma ušima za 220.000 .- Kč a ještě trval skoro měsíc ... (najeto necelých 65.000).
Netýká se samořejmě jen Opelu - propady cen špičkově vybevených verzí (včetně motorizací) se týkají všech - - Mondeo, Passat, Superb, BMW atd atd. ... Jsou i drobné vyjímky jako například Subaru, kde je velká šance najít fandu, který ví co chce, nicméně ani prodat Forestera 2006 2,5 XT High, či Outback s třílitrovým benzínem v automatu a max výbavou za slušnou cenu také není žádná legrace (zejména po nástupu diesel boxerů).

Pierre
2. listopadu • 22:47

Kdy jsi prodával tu Vectru GTS? Já jen že za 220 tisíc se dnes prodávají obdobně staré a ojeté Astry, takže té ceně se mi fakt nechce věřit. Každopádně, kdybyste se nějak obdobně zbavovali dalších aut, tak mám zájem, vážně :)

trent
5. listopadu • 19:40

Já myslím, že by bylo dobré rozlišit pojmy výkup a prodej...;-)

Roman
2. listopadu • 12:04

a za kolik myslíš, že seženeš třeba 10let starý bmw 7?:-Ds tvými argumenty nemá cenu kupovat nic jiného, než logana - nic ve zlým, ale typický pohled průměrného zástupce nižší střední

Milan
2. listopadu • 12:36

Mno - to víš, já to hodnotím z pozice člověka, kterému vozů střední třídy typu Passat, Mondeo atd. projde opravdu hodně :-). Vzhledem k tomu, že nepoužíváme operační leasing, ale auta si kupujeme přímo, střídáme je vždy nejpozději po 3 letech provozu - někdy i dříve - dle stavu a ojetí vozu.
Vím dobře, že pořízení auta neznamená jen samotná koupě - ale důležitý je i následný prodej. Chápu, že člověk, který se na koupi auta za 600-900.000 celý život chystá a těší, bude mít na nákup a příplatky jiný pohled, ale ten si zase vůz asi bude kupovat spíše na dlouho a nebude ho chtít vyměnit hned po skončení leasingu (úvěru).
Zatím každá auto, které bylo u nás vybaveno tzv. na max se prodávalo opravdu příšerně - a ztráta na něm opravdu děsivá - maně mne napadá Passat 2,8 V6 Higline - pořizovací hodnota přes 1,2 M, prodej po 3 letech za cca 260K, GTC jsem zniňoval, BMW 3 v pořizovací hodnotě přes 1,3 M a prodej po 3 letech za 340K atd. atd.
Za kolik se prodává 10 let staré BMW 7 mne opravdu nezajímá :-) Nový vůz této Max kategorie kupujeme opravdu jednou za čas - Audi A8 jsme prodali poměrně nedávno po cca 7 letech provozu, nicméně nájezd byl již přes 250.000 km. - v každém případě vybavení NOVÉ BMW 7 atd. je opravdu jiná kapitola než Insignie a příplatkových položek.
Obecně platí, že nejlépe se prodává model v průměrné výbavě a standardní motorizaci - i když to zní absurdně, po 3 letech provozu se za takový vůz dostane někdy i více peněz než za extra vybavený automobil se super silným motorem - který stojí zpravidla stranou zájmu většiny kupujících ojetin.

homer
2. listopadu • 15:12

Jsi tam u vás garážmistr nebo co a divíš se že nikdo nechce vojetý třílitry. To jsou vysloveně manažerský egoauta tak kdo by to chtěl domu? Náklady a spotřeba jak tryskáč a každou chvíli tě školí jouda s kšiltem dozadu a kouřící oktávkou.

TweeTy421
2. listopadu • 13:08

problém bude asi vtom že ojazdené auta v max výbave majú väčšinou 2krat toľko km ako tie základky ktoré si kúpili pre občasne jazdenie spravidla to nemusí byt vždy tak ale ak si mam kúpiť 3 ročnú Vectru cosmo zo 160000km a mam na výber menej vybavenú s 80000km tak jasna voľba je ta z polovičným nájazdom samozrejme sa bavíme jazdenkami do 3-4 rokov jasnou servisnou históriou pri 10 ročných stočenkách to už nemá zmysel sa pozerať na tacho

Milan
2. listopadu • 12:51

A jeden příklad za všechny - zrovna teď ode mne odešel kolega, pro kterého budeme brzy objednáat nový vůz. Limit na koupi má vzhledem k pozici slušný. Jemu i manželce se moc líbí nové BMW X1. Ok, není problém - první pohled na ceník dech nevyrazí - naopak - vůči třídě 3 je to posun spíše dolů - a rozumím i jeho požadavku na nejsilnější diesel motorizaci. Aktuální ceníková cena Xdrive 23D není až tak dramatická - 899.000 .- Kč s DPH je relativně přijatelných .. Jenže - teď jsme právě u zmíněné ceny příplatků - když jsme spolu auto konfigurovali dle jeho požadavků, rázem byla jen cena příplatků za dalších 400.000 .- Kč (kůže, navi, autom.klima, tempo, automat, vyhřívaná sedadla, atd. atd.).
No a jsme u zmíněného problému ... Koupit BMW X1 v této max výbavě v pořizovací ceně 1.300.000 je prostě nesmysl - nejenže bude cena ojetiny po 3 letech opravdu tristní, ale v této cenové kategorii se dají pořidit i perfektně vybavená auta vyšší kategorie ... (aktuálně je u jednoho prodejce BMW v akční nabídce BMW 530xd v perfektní výbavě zlevněno z 1.700.000 na 1.284.000 ..
Takže jestli na BMW X1 bude trvat, bude buď v "základu" s cenovkou do 1 Milionu - případně najdeme akční nabídku na BMW 3 kombi s Xdrive.

Toper
2. listopadu • 11:33

Holá pravda. Taky si vzpomínám, když jsem prodával po letech Vectru 2.5 V6 v prakticky max. výbavě (bez kůže). Takhle objemný motor v neprémiovém autě nikdo nechce. I obyčejné holovýbavy s polovičním motorem se prodávaly za podstatně více. :-/

Donald
2. listopadu • 8:54

Používám teď firemní Insignii ropáka 2,0 130kW liftback a po necelém roce ježdění s 25tis km jsem z toho vozu celkem zklamán. Interiér na první pohled velmi povedený, po 20tis km vrže jako Favorit a pořádně nedovíraj dvířka od schránky u spolujezdce. Clověk, který do tohoto auta sedne jen občas má celkem problém se spolehlivě za jízdy vyznat v té zálavě tlačítek. Ač je auto z venku hodně velké tak uvnitř to žádná sláva neni, zlaté Mondeo, které jsem měl před tím!!! Cestujícím vzadu citelně chybí prostor na výšku, halt designová daň. Řízení mi přijde přece jen "gumovější" než u Mondea a taktéž dráhy převodovky by mohly být kratší. Motor neni zrovna tichošlápek a od ropáka bych čekal lepší spotřebu. Krátké jízdy po Praze 9l/100km, dlouhodobý průměr 7,5l, trasa Rozvadov - Munchen 9l/100km jen to fiklo. Stejně výkoné Mondeo bylo asi o litr úspornější.
Celkově mohu říc, že mi Mondeo přijde povedenější, snad jen design středového panelu by Ford mohl při faceliftu poupravit.

Brouk
2. listopadu • 9:07

"trasa Rozvadov - Munchen 9l/100km" ... no to si i ten benzin vezme min. Ale skoda mluvit, stejne si to kazdy koupi v nafte a smrad a hluk bude na silnicich dal.

Toper
2. listopadu • 9:24

Smrad a hluk je i z benzínových aut. ;-)

Brouk
2. listopadu • 9:26

To ano, ale 10x mensi.

Toper
2. listopadu • 9:54

Tohle jsou zase debaty. :-/
Podle jaké stupnice usuzuješ, že benzín smrdí méně než nafta, když zde používáš hodnocení?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jindra
3. listopadu • 20:32

Jet za dízlem je utrpení, hlavně do kopce, černej oblak, tfuj!

mikes
10. listopadu • 14:11

To se nesmis porad drzet v tom kopci za nalozenou Avii.

zdeněk
2. listopadu • 10:13

Taky by mě zajímalo, jak to ten odborník vypočítal...

Brouk
2. listopadu • 10:24

To cislo 10x je obrazne. Je zamerne velke a zaokrouhlene, aby zvyraznilo a poukazalo na opravdu nechutny smrad dieseloveho motoru. Po chodniku vedle cesty uz se temer neda chodit, to aby clovek dychal pres filtr. A ten hluk pri rozjezdu nekolika malo! ropaku na krizovatce je taky priserny. To panove pochopi, az si jednou zajedou do zahranici mimo EU (napr. do vychodni asie, USA apod) a zjisti, ze pri vetsi koncentraci aut na ceste je tam nepomerne ticho.

Toper
2. listopadu • 11:35

Kdybych to samý napsal o benzínu, budu mít "pravdu" úplně stejnou jak ty.

Brouk
2. listopadu • 11:47

Takze podle tebe je srovnatelny benzinovy motor stejne hlucny jako dieselovy? A dokonce stejne zapacha? Tak to sory, bud zijes odmalicka ve sklepe jako Fritzlova rodina a dovolili ti net, nebo zijes na jine planete. Nema cenu uz v teto debate dale pokracovat.

Toper
2. listopadu • 13:33

Tato debata byla o ničem už od tvého prvního a nesmyslného příspěvku, taky jsem ti to hned napsal. Bohužel ti to došlo až teď.

Roman
2. listopadu • 12:02

benzín na dálnici = furt 4000ot/min = po 5h totální bolehlav NIKDY!!!zavřel bych tě do fritclova sklepa s tvým milovaným benzíňákem, tam se můžeš ukájet
PS: přeju šťastné uhoření při bouračce)

Brouk
2. listopadu • 12:46

Existujou i vetsi motory nez 1200 ccm. Krom toho, diesel rachoti a boli z nej hlava at jede v nizkych nebo vysokych otackach.

Tramp
3. ledna • 1:01

Řekl člověk co nikdy nejel s novejším diesele :D :D trapáaku :D :D
hele benzinový auta stojí zahovno a to ví každej :D :D
žádná síla :) žádnej výkon :D jen smrad a řev :D v 5000 ot. protože v těch to aspon trochu
jede :D: D

Patrik
28. ledna • 16:26

:D moj..... porovnaj si dvojliter turbo benzín s 2.0 tdi :P nafta bez turba = vetrieska :*asi malo stúpal po plyne :P
https://www.youtube.com/watch...

Pavel
2. listopadu • 14:03

Ehm, myslit, ze v takovem Jaguaru XF 3.0D neco rachoti a bude vas z toho bolet hlava? Chlape uz to nehul :-)

mclown
2. listopadu • 12:28

6ty prevodovy stupne? :)

zdeněk
2. listopadu • 10:30

Neboj, taky jsem to tak pochopil, ale myslím si, že by se zde měly používat fundovanější argumenty. I když jindy je to zde opravdu síla...

Brouk
2. listopadu • 10:12

Chapu, ze nekomu muze spalena nafta vonet.

Toper
2. listopadu • 10:22

A já zas nechápu, jak někdo může napsat o jednom smradu, že smrdí 10x míň než smrad druhej.
Oba smrdí plus minus stějně, ani jeden nepotřebuju čichat.

Rhinox
2. listopadu • 8:43

Ta cena je teda hooodne "premiova", na rozdil od auta! 940 klacku za Insignii? Kdyz treba bmw320d/130kW je "v zakladu" za 900, nebo A4/TDI/125kW za 860? To se mi zda od Oplu tak trochu troufale. Na to aby konkuroval premiovkam Opel jeste zdaleka nedorostl...

Jenda
4. listopadu • 21:04

Vlastním Insignii nákupka za 820tis.Kč, výbava 4x4, 220HP čipnutý na 305HP,snížený podvozek Sport, 3jízdní režimy,18 kola, šíbr,xenony, tažné, vyhřívání el. sport.sedadel, nezávislé topení,navigace, zkrátka všechno kromě kůže. Adekvátní prémiovka je v základu podobná cena , se vším shodným vybavením 1,5mil. Kč po slevách 1,2 mil. Kč. Takže asi tolik pro vysvětlení.

abc
3. listopadu • 16:34

chce to cist hlavne vse a ne jen to co si kdo vybere. V zakladu je Insignie za 549 tis., ne za 940 tis. Takze pokud se jiz srovnava BMW v zakladu za 900 tis., tak je to celkem jasny. Vybavu, kterou v Insigii poridis za 940 tis. poridis tu samou v BMW od par set tis. vyse.

Radek Ondrášík
2. listopadu • 8:54

Ano ten vas hyper zaklad stoji mozna 900tis. u BMW a 860tis. u Audi. Ovsem pokud to dovybavite na uroven toho Opela, tak jste o 300tis. vyse.

Rhinox
2. listopadu • 9:31

Ono zaklad u BMW je "trochu" jinde, nez zaklad u Oplu. To je taky treba rict. To neni "zaklad" jak u Fabie Classic, se svihadly na dverich. Taky nevim, co specielniho ma tahle Insignie ve vybave. Adaptivni podvozek? Pochybuju, ze by ste za nej u BMW doplacel 300 tisic...

Radek Ondrášík
2. listopadu • 9:46

ano, hyper vybava toho BMW - napr. krasne plechove disky a kopa dalsich veci typu halogeny apod. no vsak si to poskladejte :)

Rhinox
2. listopadu • 9:57

Ale jo, uz sem si to naskladal. Ta priplatkova vybava se jmenuje treba "dynamic paket" za 73 tisic Kc (s dph) kde je to co spominate a jeste mnohem vic. Takze pak mam 320d za ~973tis, nebo insigniii za 940. Skutecne "tezka" volba: vzit premiovku za premiovou cenu, nebo radsi ne-premiovku za premiovou cenu?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Tramp
3. ledna • 0:42

:-D to je sice velmi hezký.. ale porovnej si objemy motoru ty tu tvrdíš 320d ale ve skutečnosti je to posraná 1.6 od francouzu ? .jako sorry níé moc povedenej agregát :D a s výbavou taky moc nemachruj...
musíš vzít v potaz taky velikost automobilu a pochybuju že v bmw bude .. víc místa než v insignii .. velikost kufru taky i bmw bída.. a hlavně trady nejde o to jestli si koupit premiovku.. nebo nepremiovku .. jde o to že si koupíš co nemá každej mamlas jako si ty v gáráži..
navíc zkus stím jet do Autorizovanýho servisu ? :D: D další prachy navíc :D: D
jako sorry ale nevěřím že si v oplu budou učtovat 1500 za každou započatou hodinu :D :D
srovnej si to v hlavě než tu budeš srovnávat takovéhle .. auta :) a jak řekl sám opel že stím rozhodně nechce konkurovat jen Bmw a MB :D přečti si něco o tom autě a pak začni Hejtovat :D

Petr
2. listopadu • 16:25

Právě tuhle Insignii ve výbavě v ceníkové ceně 975 tisíc jsem si objednal, a koncová cena je 798.Kolega si objednal ve stejné výbavě Audi A4, akorát s benzínovým motorem, a horko těžko se dostal po všech slevách na 1,1M a to tam nakonec raději ani nedal navigaci.Trojkové BMW jsem také zkoušel, ale ti slevu moc dát nechtěli, takže by to vyšlo na 1,2M.

Radek Ondrášík
2. listopadu • 17:05

V ramci toho, ze u Audi lze ziskat na A4 slevy az 24% tak u ni bych tu cenu tak vysoko nevidel. U BMW to taky neni zrovna spatne s cenami ;)

Petr
3. listopadu • 11:05

Tak jsem to pro jistotu zkusil :)BMW 320D a ve stejné konfiguraci mi vyšla cena 1 310 946. To chci vidět, jestli by mi prodejce dal slevu 513 tisíc ... Pokud takového prodejce znáte, tak okamžitě to auto beru a oželím i tu chybějící navigaci :)

Petr
2. listopadu • 18:27

možná umíte lépe vyjednávat nebo máte nějakého hodně vstřícného dealera :)Kolega auto vybírá pokaždé minimálně rok a kvůli té audince objel všechny dealery v Praze a širokém okolí... kupuje auto každé 3-4 roky a nikdy nedá ani korunu navíc :)Nevím jak teď, ale na přelomu sepna a září mi BMW nabídlo max 9 procent, pravda teď jsem to nezjišťoval.

Radek Ondrášík
2. listopadu • 10:25

No kdybychom pred par tydny nekupovali novou trojku, tak bych vam i veril. Nicmene, pokud clovek dovybavi trojku an uroven insignie za 950tisic. tak vyvali tak 1,15-1,2M.

Thor
3. listopadu • 1:28

To je náhodička co? Zrovna trojku :-D:-D:-D

Fantom
2. listopadu • 10:38

Hodně s cenou můžou udělat slevy. Nevím, jak to vypadá u BMW nebo Opelu, ale např. u Forda Vám na Mondeo sleví 22% zcela bez problémů.

Lojza Píseckej
3. listopadu • 10:02

No ty slevy na Mondeo bývají 30-35% procent. Každý měsíc se rozdělí mezi dealery pár aut s takovouto vysokou slevou. To jsme pak 300 litrů pod cenou stejně vybavené Insignie. Také jsem mezi těmito auty vybíral...

bubulak
7. listopadu • 8:18

Jo, je to tak. Mondeo 2.0 TDci, Titanium, a pár vychytávek navíc jako HF, 17 kola, o něco lepší muzika, hagusy a parkovací senzory se dá v klidu sehnat pod 600 vč. DPH. To by mě zajímalo, jak může někdo vůbec o Insignii uvažovat, notabene, když ten interiér je tak strašně hnusnej...

RRAAFF
7. listopadu • 8:35

To je ale tvůj subjektivní pocit. Mně se Mondeo líbí, ale nebral bych ho zase kvůli interiéru. Protože palubovku Mondea pokládám za jasně nejhorší designerský počin u mainstreamové střední třídy.

Roman
2. listopadu • 11:59

slevy maj všichni
v posledních 5 letech je zásada hodit přemrštěnou základní cenu a pak jakoby dělat měsíční akce (každý měsíc ;-)

zdeněk
2. listopadu • 10:36

Nevím, jestli jsem se vyjádřil přesně, ale právě to, co píšeš, mám na mysli.

zdeněk
2. listopadu • 10:19

Až si ten vůz budeš pořizovat a opravdu vybavit, pak teprve zjistíš, co všechno ti v tom dynamic paketu bude chybět. I když je fakt, že pořád by to bylo jisté dilema.

davpro
2. listopadu • 8:52

Pravdu díš. Když si vzpomenu na bývalou prémiovku Omegu, která mohla směle konkurovat skutečným prémiovkám, Insignii zabíjí cena. Například Superb, Mondeo, Passat, konkurentů má tento vůz ažaž. A to nepočítám P407, Accord ad.

Thor
3. listopadu • 1:23

To máš pravdu, že má konkurentů mnoho. Třeba celou střední třídu do který patří ne? :-D:-D:-D

Roman
2. listopadu • 11:57

bmw 3 za 800? jsi se pos. ne? tak leda se švihadlama, tě z krámu se základem ani nenechaj odjet. Vrať se do svýho volítanýho focusu s umělou kožkou a papundeklovým stropem a sni dálbtw čekal jsem kdo tu první začne machrovat se slovíčkem prémiový...že to bude hned první jelito jsem nečekal

RS
5. listopadu • 21:51

Jelito jsi sam, "BMW 316d (85 kW): Nejlevnější turbodiesel v řadě 3 stojí 803.400,-Kč"http://news.auto.cz/cesky-trh/bmw-316d-85-kw-nejlevnejsi-turbodiesel-v-rade-3.htmlDo huby si Ford Focus laskave neber ty "umělá předkožko".

Doporučujeme

Články odjinud