Test Opel Corsa CDTi: Němec se srdcem Itala

74 komentářů

Rejpal
4. června • 21:07

Měl jsem Corsu 1.0 v letech 1997 - 2001. Najel jsem cca 105 tis. km, něco i po dálnicích a až po těch 4 letech jediná porucha (odešel snímač otáček - vadná serie snad v té době skoro ve všech v Evropě vyrobených vozech). průměrná spotřeba za tato 4 léta 4, 89 l/100 km.
Byl jsem spokojen.
Po silnějším vozu jsem se v minulém roce vrátil k litrovému motoru v Toyotě Yaris a zatím opět spokojenost, spotřeba kolem 5,2 l/100km. Motor je o poznání silnější a vyšší spotřeba vyvolaná pravděpodobně klimatizací.
Naftový motor je o dost dražší a pokud je spotřeba opravdu tak vysoká tak není důvod kupovat Corsu se vznětovým motorem.

džorč
22. června • 22:35

Já mám corsu s motorem multijet s51 kw a jseme s ní spokojeni, jezdí v průměru za 4.2 l nafty, problém dělá počítač..ukazuje o 0.7 litru víc, tak jsme vždy po tankování mile překvapeni. Pak mám ještě Vectru 2.2 dti r.v.2001 s 92 kw, je to kombi a ta jezdí kolem 6.5 l, je to takovej dělník, motor jde hodně odspodu, je dobrá na tahání karavanu, obě auta jsou docela spolehlivá, nemůžiu si vůbec stěžovat. S oplem jsem spokojen, vždycky nás dovezl a žádné problémy, opravdu jen běžné maličkosti.

gilmour
2. června • 8:59

tak sem si myslel,
že číst diskusi na autorevue má smysl - musím říct, že jsem to vydržel docela dlouho,
ale jakkoli nemám rád omezení a pravidla tak bych doporučoval někomu, kdo zodpovídá za tuto část tohoto webu pravidla zavést.
třeba o délce nebo o max. počtech příspěvků od jednoho z diskutujících (určitě existuje řešení jak to udělat)
skutečně mě nebaví v hromadě smetí hledat skutečné názory a rekace lidí, kteří chtěji
připojit svůj komentář.
diskuse typu, můj známej má kamaráda v servisu a ten říkal.........
nebo - já mám doma astru a golfa a lepší je toto auto ............
patří do školky (možná ani tam ne)
můj názor je tento - corsa je dobré auto, 1,3 CDTi je dobrý motor - o ceně se dá diskutovat,
ale potřeba srovnávat ceníkovou cenu, akční cenu atp.
PS - diskutujte, ale jako lidi

lamal
1. června • 0:25

Az doposial som si nevsimol ,ze do diskusii chodia mali ,zakomplexovani pc pisalkovia ,ktori maju v hlave nasrate a chcu si vybit svoje nervy provokujucimi prispevkami. Uz sa tesim ako to tu bude smrdiet v kazdej diskusii ,byt na mieste autorevue ,tie prispevky by sli von.

Gagarin
1. června • 6:34

Co si to dovoluješ kde byste bez nás byli? Tetka byste akurát hovořili maďarsky nebo turecky :-P

lamal
1. června • 9:22

gagarin bez takych tupcov ako ty by sme boli dalej nez sme (vsetci) myslim a tvoja zem je urcite na teba pysna,tak sa tu neohraduj Ceskou Republikou ked jedine co vies je pisat blbosti. Uz som to tu raz pisal ,rozlisujem ludi a nie odkial pochadzaju a svoje komplexy si neriesim urazanim (dokonca rodnej zeme ,ubohe). Ked nieco tak vecne k debate a k AUTAM ,preto sem chodim.

Gagarin
1. června • 11:36

Hele ty jižní madare neber si mě do huby sem čech čech čech tak sem na to hrdej my sme vám v roce 1918 přinesli kulturu jazyk písmo předtím se u vás mluvilo madarsky

lamal
1. června • 11:44

Ty si nam nepriniesol nic a za takych sprostych cechov ako ty by sa hanbila cela EU a vobec nebudem sa tu s tebou dotahovat a este na temy do ktorych sa nerozumies tak ako do vsetkeho co komentujes.
PS: Radsej madar ako sprosty cech ;)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Hedviga Malinová
1. června • 12:19

Szia možem to potvrdiť, Radsej madar ako sprosty cech :-))

vaclav havel
1. června • 12:30

ach hedvigo muzem si podat ruce ,az nato ze ja jsem byl prezident ....

Roadmaster
1. června • 16:46

No tak tato diskuse se dostala úplně mimo rámec základních norem slušného vychování. Po dlouhé době se opět stydím za to, že jsem Čech.

lamal
1. června • 19:39

z toho si nic nerob ,blbci su vsade

Jáno Slota
1. června • 12:22

Idem tankom na Budapest :-D

jaka
1. června • 8:52

K.k.t!!!, D i l i n o sa píše s "i", keď neovládaš gramatiku tak sem nepíš.

kosa
29. května • 23:38

byl bych rád kdyby se neuvádělo že to je motor od fiatu, je to polopravda, tyto diesly vyvíjí fiat VE SPOLUPRÁCI S GM...

suetin
30. května • 10:31

koukám autor je podle mne idiot, vlastním Punto s tímto motorem,(51kw), najeto 50000km, leč lehčí Punto, ale napsat spotřebu 8l/100km ????::: Jezdím s dlouhodobou komb. spotřebou 4,2l/100km a to auto rozhodně nešetřím. Nesmysl, neměl jste zatáhlou ruční brzdu?! A věta typu : diesely od fiatu jako nadprůměrné? Patří mezi špičku co se týče dieselů! Odborník mezi odborníky'

Kryšpín
30. května • 12:36

Suetin je píča měli jsme ten motor v paliu a žralo to normálně osm. Seš píča italská :-D

suetin
30. května • 16:41

a ty jsi krypl Kryšpíne, si odbrzdi ručku a budeš mrkat jak to pojede, a za kolik, šmejde !!! Odkud jsi, že bych se stavil na návštěvu ....?!!!

Kokot
30. května • 17:38

Kokot slyšíš Kokot co děláš :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
suetin
30. května • 19:19

kolik máš přezdívek, bukvice?!! že by sám autor...? hrdino!

Marek Hrdina
30. května • 21:38

Je opravdu trapné tady číst nesdílné poznámky přezdívek jako suetin, kokot a další. Mohli byste si svou trapnou konverzaci o prasárnách nechat na doma (předpokládám že spolu žijete v jedné domácnosti v registrovaném partnerství). Děkuju, já si přišel číst testy a ne číst prasárny nějakých homosexuálů. :-(

SkylineGT-R
29. května • 22:11

>"Samozřejmostí je ABS a ESP" - ESP v tejto triede samozrejmostou???
>"Podvozek Corsy je řešen klasicky - přední náprava typu MacPherson, vzadu víceprvková náprava vlastní konstrukce" - volovina, ste uplne mimo ako vzdy
>"Ovladatelnost naftové Corsy je ve výsledku o něco horší než u dříve testované čtrnáctistovky, což vychází typických minus slabého turbodieselu. Tam, kde byste si pomohli motorem, vás čeká jen trapné zaváhání" - odkedy ma nizky vykon negativny vplyv na ovladatelnost? Maximalne samoze prejavit jeho zvysena hmotnost oproti benzinu.
>"zarazí poněkud malý volant bez sportovního nádechu, který opět míří k ženám s dlouhými nehty, které jistě netouží po sportovní jízdě" - a ja som myslel ze male volanty su sportove
>"Středový panel tvoří výdechy klimatizace, zabudované autorádio, ovládání klimatizace a přihrádka přecházející ve středový tunel. To je soudobý minimalismus a výsledek boje o co nejnižší výrobní náklady. A lidé na to skutečně slyší" - ??? Kde je ten minimalizmus? Tento odstavec nedava ziadny zmysel, okrem toho ze vsetci novinari chvalia kvalitu intereru Corsy
>"Zato řízení je kombinací velkého rozchodu předních kol a malého volantu se zpočátku silným posilovačem. To je kombinace vyhovující ženám, ale ubírající na citlivosti řízení zvláště v technických pasážích, tedy před zatáčkou a za ní v nižších rychlostech" absolutna perla tohto testu, az teraz som zistil, ze velky rozchod + maly volant je kombinacia pre zeny, tak to su asi vsetky supersporty pre zeny, az na ten posilovac.
ZAVER: Pisete strasne nezmysly. Caste chyby vo vasich testoch (nie gramaticke,ale napriklad "klasicky viceprvek v Corse") prezradzaju, ze mate v autach slabsi prehlad ako väcsina citatelov tohto serveru. Rad by som napisal ze vam drzim palce, ale to sa proste neda citat. Asi som narocny a zvyknuty na ovela lepsie clanky, ale take hluposti ma donutili napisat tento kriticky prispevok.

Gagarin
30. května • 21:44

>"Samozřejmostí je ABS a ESP" - ESP v tejto triede samozrejmostou???
TY ASI DYLYNO MOC NEOVLÁDÁŠ STYLISTIKU ČESKÉHO JAZYKA. VRAŤ SE ZPÁTKY DO JIŽNÍHO MAĎARSKA NEBO JAK SE NAZÝVÁ TEN VÁŠ SLOVENSKÝ ŠTÁT>"Podvozek Corsy je řešen klasicky - přední náprava typu MacPherson, vzadu víceprvková náprava vlastní konstrukce" - volovina, ste uplne mimo ako vzdy
TY WOLE TYS JÍ KONSTRUOVAL TAK WO NÍ WÍŠ WŠECHNO DYLYNO...>"Ovladatelnost naftové Corsy je ve výsledku o něco horší než u dříve testované čtrnáctistovky, což vychází typických minus slabého turbodieselu. Tam, kde byste si pomohli motorem, vás čeká jen trapné zaváhání" - odkedy ma nizky vykon negativny vplyv na ovladatelnost? Maximalne samoze prejavit jeho zvysena hmotnost oproti benzinu.
>"zarazí poněkud malý volant bez sportovního nádechu, který opět míří k ženám s dlouhými nehty, které jistě netouží po sportovní jízdě" - a ja som myslel ze male volanty su sportove
TY DĚLÁŠ TAKY DO VOLANTŮ WOLE>"Středový panel tvoří výdechy klimatizace, zabudované autorádio, ovládání klimatizace a přihrádka přecházející ve středový tunel. To je soudobý minimalismus a výsledek boje o co nejnižší výrobní náklady. A lidé na to skutečně slyší" - ??? Kde je ten minimalizmus? Tento odstavec nedava ziadny zmysel, okrem toho ze vsetci novinari chvalia kvalitu intereru Corsy
>"Zato řízení je kombinací velkého rozchodu předních kol a malého volantu se zpočátku silným posilovačem. To je kombinace vyhovující ženám, ale ubírající na citlivosti řízení zvláště v technických pasážích, tedy před zatáčkou a za ní v nižších rychlostech" absolutna perla tohto testu, az teraz som zistil, ze velky rozchod + maly volant je kombinacia pre zeny, tak to su asi vsetky supersporty pre zeny, az na ten posilovac.
TY WOLE TY SI WOTWVŘI AUTOŠKOLUZAVER: Pisete strasne nezmysly. Caste chyby vo vasich testoch (nie gramaticke,ale napriklad "klasicky viceprvek v Corse") prezradzaju, ze mate v autach slabsi prehlad ako väcsina citatelov tohto serveru. Rad by som napisal ze vam drzim palce, ale to sa proste neda citat. Asi som narocny a zvyknuty na ovela lepsie clanky, ale take hluposti ma donutili napisat tento kriticky prispevok.TY MĚ SE VAŠÍČEK TAKY NEČTE ALE TY SEŠ ÚPLNEJ SLOVENSKEJ MAGOR

lamal
1. června • 0:18

gagarin pocuvaj ty kkt ,ten madarsky stat si nabudece vyber z huby.

Marek Hrdina
30. května • 21:51

Nedá mě to ale mě se Vašíček čte dobře. Duševní onanie nad typem nápravy je trochu vedle hlavní že se dozvím, jak to auto jezdí a kritizující čtenáři si můžou zalézt do kanclů a místo práce v pracovní době louskat konstrukci náprav do aleluja... Takže pane Vašíček, píšete to dobře!!!

SkylineGT-R
30. května • 22:49

Zdravim Troophyho, Gagarina a Hrdinu. Cakal som skor reakciu samotneho autora a nie hluposti od agresivnych teenagerov. Ale aspon som sa na vasich prispevkoch celkom pobavil. Tak dakujem, aj ja vas mam rad... :-)

Marek Hrdina
31. května • 10:30

vy máte něco proti tomu, že je mi 18 let? Řidičák mám jako vy a auta mám stejně rád jako vy :-)

SkylineGT-R
29. května • 22:16

Este som zabudol, uplne ma dostalo to, ze technicke pasaze su tie pred zatackou a za zatackou. Co tak moze byt pred a za zatackou? Zeby rovinka? Tak to je velmi technicka pasaz. Ja sa fakt nestiham cudovat, co dokazete napisat, radsej NO COMMENT.

Roadmaster
29. května • 23:54

Jsem moc rád, že si úrovně testů pana Vašíčka někdo všímá, navíc podobně důkladným způsobem! Že je pan Vašíček v oboru automobilů a jejich testování nováčkem, to je zcela evidentní. Na tom samozřejmě není nic špatného, každý někde musí začít. Ale právě v počátcích je třeba každou informaci o daném autě náležitě ověřovat a její publikaci zvažovat, pak by se nemohlo stávat, že bude začínající autor urážet čtenáře renomovaného specializovaného serveru tak zásadními bláboly jako ve výše uvedeném výčtu. U pana Vašíčka evidentně převládá kvantita nad kvalitou, rychlost, s jakou chrlí své testy je svým způsobem obdivuhodná, ale pochybuji že by jí byl schopen dosáhnout nějaký profesionální motoristický novinář. Na rozdíl od svého předřečníka však panu Vašíčkovi i po tolika špatných testech držím palce. Jeho sloh není špatný, ale informovanost a zkušenosti za volantem jsou zatím úrovně nevalné a nedostatečné.

Troophy
30. května • 12:43

Chtěl bych Vás varovat před Roadmaster. Jedná se o pracovníka IVG - Import Volkswagen Group. Není tedy nezaujatý a přirozeně nesenese když někdo píše dobře o jiných značkách, že vašíčku. :-O

Roadmaster
1. června • 16:28

Vole! To by mě zajímalo, kdes na tom byl. Navíc netuším, kdy jsem kde VW propagoval... Zůstaňme raději u věcné diskuse. Pokud nevíte, co to je, připojit se nemusíte.

SkylineGT-R
30. května • 0:26

Suhlasim ze nejako sa zacat musi. Ale ide to aj inak. Ze pan Vasicek pise 99% testov sa mi zda nevhodny krok zo strany vedenia autorevue, pretoze to znacne znizuje uroven renomovaneho serveru. Ako zaciatocnik v obore by mohol napisat sem-tam nejaky test popri inych autoroch a hlavne sa skor ucit z chyb vo svojich testoch a snazit sa o napravu. Vystihli ste to dobre, prevazuje kvantita, pan Vasicek sa snazi napisat co najviac, aniz by vety davali zmysel. Drzim palce aj ja,ale musi byt snaha o zlepsenie aj zo strany samotneho autora.

Kryšpín
30. května • 12:40

Mě se testy od pana Vašíčka líbí, jsou vyvážené a nestraní hloupým značkám jako vy dva skylín a rútzmrdster :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
SkylineGT-R
30. května • 12:51

To Kryšpín: Tvoje prispevky akurat vyjadruju tvoju velmi nizku uroven.

Troophy
30. května • 13:31

Skyline myšleno na tebe :-D

Troophy
30. května • 13:31

Tady se někdo nevykakal a tlačí mu to na mozek :-D

_Teddy_
29. května • 9:43

Chcem sa spytat: naozaj je vzadu v tejto Corse viacprvkova naprava, ako pisete v clanku? Ak je to tak, potom by som o podvozku skor povedal, ze je to "relativne moderna koncepcia". Pod "klasickym podvozkom" si u malych aut (ale aj nizsia stredna trieda, napr. auris) skor predstavujem vpredu McPherson, a vzadu vlecene ramena s prieckou...

SkylineGT-R
29. května • 21:21

Samozrejme ze je to volovina. Jedine auto v tejto triede s multilinkom je Mini a tato konstrukcia sa neda oznacit za klasicku este ani v nizsej strednej triede. Pan Vasicek je dost mimo obraz, uz som si ale zvykol.

Jojaveja
29. května • 0:42

V nové dieselové Corse jsem neseděl, ale papírové předpoklady spotřeby 5-8 l nafty u 1,3 l motoru v tak malém (a teoreticky lehkém) autě u mě vyvolávají mdloby. Opravdu hodně km jsem s malými diesely najezdil ve VW Golf 1G (1,5l) - cca 5l/100, Citroen AX (1,4l) - cca 3,5l/100km, Fabia SDI 1,9l (5,2l - služební auto, lítám s tím jako prase 180 po dálnici za dobrého větru), pravda, atmosférické motory. Pokud autor dosáhl spotřeby až 8 litrů, pak je v Oplu cosi shnilého.
Představa, že si pořídím MALÉ naftové auto v použitelné výbavě za 400-450.000 se spotřebou 6-7l, není slučitelná se zdravým rozumem. O 100.000 levněji si pořídím benzínovou dvanácti-třináctistovku v lepší výbavě (napadá mě třeba Swift, nebo nějakého francouze typu Clio v nynější cenové akci) se srovnatelnými provozními náklady a lepšími jízdními vlastnostmi díky benzínovému motoru bez turboefektu.

Test
29. května • 9:35

Srovnávat spotřebu Golfu 1G nebo AX s dnešními auty byť stejné kategorie je poněkud ujeté - ta musí jít nutně nahoru jednak díky větším požadavkům na pasivní a aktivní bezpečnost - dnešní auta pořádně "ztloustly" (jak jsem psal jinde - nová Corsa váží tolik, co kdysi Vectra A), jednak díky přísnějším emisním limitům.

Jojaveja
29. května • 20:57

"Srovnávat spotřebu Golfu 1G nebo AX s dnešními auty byť stejné kategorie je poněkud ujeté"
Není to ujeté. Když si kupuju nové auto, je to prostě proto, že čekám, že bude jednoduše lepší. Naopak si představuju, že každé nové SROVNATELNÉ auto bude mít MENŠÍ spotřebu. Mělo by to být tím, že technologický pokrok má spotřebu vylepšovat, ne degradovat. Ad hmotnost a bezpečnost - jde to i jinak, např. náhradou materiálů (plastové blatníky, kapota, nárazníky...). Ad emise - u náklaďáků by motory Euro 4 a 5 s technologií Ad-blue měly mít spotřebu menší než Euro3. Mí rodiče měli v letech 1972-1992 Tatru T603 z r.1956 (mimochodem nejlepší auto, ve kterém jsem jel). Stará těžká kráva, motor V8 2,5l vzduchem chlazený, a taťka jezdil normálně za 10,5 litru !!!
Ukažte mi dnešní srovnatelné auto (hmotnost, objem a výkon motoru) s výrazně menší spotřebou !!! To za 50 let nejsme schopní vyrobit úsporné motory, nebo se nám jen prostě nechce?

Test
30. května • 9:52

A víte vůbec kolik vážila ta "těžká kráva" T603? 1470kg (http://sestsettrojka.euweb.cz/parametry.htm), což není o moc víc, než dnešní malá auta, která běžně váží kolem 1200kg. Navíc musí "živit" spoustu dříve neznámých agregátů (posilovače řízení, brzd, ABS, ESP, klimatizaci, katalyzátory atd), což ke snížení spotřeby rozhodně nevede. Dále se za poslední léta výrazně změnil způsob jízdy a dynamika provozu.Srovnávat proto že před 15ti nebo 20ti lety mělo to a to auto takovou spotřebu je nesmysl. Nebo snad patříte mezi ty, co vyznávají "víru", že automobilove koncerny záměrně brzdí technologický pokrok, aby petrolejářské firmy měly větší zisky?;-)

špekoun
29. května • 7:36

1.9tdi jezdí po dálnici (140-160) tak za 6-6,5. pohádky o 5l jsou už obehrané. to bys musel jezdit šolích a do stovky. neříkám, že to nejde, ale po dálnici za 5? LOL

Jojaveja
29. května • 20:40

"1.9tdi jezdí po dálnici (140-160) tak za 6-6,5. pohádky o 5l jsou už obehrané"
psal jsem 1,9 SDI (tuším 47 kW) - TDI je o něčem jiném, a OPRAVDU jezdím za 5l nebo lehce přes, dálnice tvoří i 70% trasy... mmchdm, maximálka je v TP 157 km/h, a já ji chudáka Fabii rozdýchal z kopečka na 200 (kdo znáte plzeňskou dálnici za Prahou na Loděnici), a podle otáčkoměru jsem měl "do červenejch" ještě rezervu. Někdy se za sebe sebekriticky stydím.

mikes
30. května • 15:59

Neni se zac stydet, jde o chybu tachometru :o)

vlke
29. května • 14:39

tak to mal znamy asi riadnu smolu.. doma mame COMBO 1,7 diesel (starsi motor, slabsi vykon) a spotreba okolo 5,5 uplne v pohode... Inak to auto je fakt obrovske, kopa miesta vpredu, vzadu, hore :) Zmesti sa do toho skutocne vela..

Jarda
29. května • 9:22

Přidám osobní zkušenost se spotřebou...jezdím denně Olomouc-Brno a zpět po dálnici, Seat Altea 1,9 TDI 77 kW, 4 osoby. Udržuji tempomatovou rychlost někde mezi 110 až 120 km/h.Od mého domu (včetně studeného startu a průjezdu Olomoucí) k budově zaměstnavatele (průjezd Brnem) mám na celé trase průměrnou spotřebu vždy (podle směru větru) od 4,2 do 4,8 l/100 km.

takyJarda
29. května • 11:35

Pozor, nesmis verit pocitaci. Moje Fabie 1.4 74kW mi na dlouhodoby spotrebe tvrdi 7,4/100 , listky od pumpy (a faktura z CCS) jednoznacne tvrdi 9.1/100...
Takze s duverou v BC opatrne...

sargis
29. května • 1:23

O tej spotrebe by mohol rozpravat moj kamarat, na firmu kupil Opel Combo s tymto motorom, ale este v tej menej vykonnej verzii, tusim 51 kW. Motor je zabehnuty a na Combe nosi do predajne latky (nic tazkeho na vahu) a za ten svet sa nemoze dostat priemerom pod 7 l, a to je jedno, akym stylom jazdi. V servise mu nemohli chybu najst ani na piatykrat, a to uz pomenili par veci. Proste vstrekuje viac paliva ako musi... Mozno. Inak auto dobre, je to skoro jaskyna, az na ten motor. A teraz zacne niekto tvrdit, ze Fiat vyraba zle motory, vsak ;-)

pierre
28. května • 22:23

Tak nevim, ale ty ceny jsou nejak spatne. Jestli mohu cerpat z www.opel.cz, tak zakladni verze (Essentia 5 dv.) je s timhle motorem za 333.900,-. Vybava je ale mnohem chudsi, nez pisete. Verze Enjoy, kterou jste testovali, by mela stat v zakladu 353.900,-, ale zase nesedi pocet airbagu - bud ma 2 (seriove) nebo v tom paketu jak uvadite, ale to uz je jich 6, ne 4."V kontrastu s verzí Twinport navíc v tomto kontextu potěší i měkčí sedačky" - tim myslite, ze diky naftovemu motoru ma mekci sedacky, nez stejna verze s benzinem? :-DJinak fajn auto a fajn test ;-)

KoWk..
29. května • 0:30

Ja napriklad vlastnim 15 rokov staru Vectru A a ak mam pravdu povedat lepsie a spolahlivejsie auto som este nemal..ma nabehane 265 tisic, mierne koroduje, ale z hladiska motoru, konfortu a podobne by som nemenil. Ziskala si ma vsetkym, cim si ma mohla ziskat. Samozrejme o takeho starceka sa kus treba starat, pozerat na rozvody, menit olej, tlmice a tak dalej...ale rozhodne sa to oplati.
A este k tomu motoru. Nato aky je to starcek benzinak s objemom 2 litre tak pocas jazdy na malom plyne urobim spotrebu 7 litrov.
Opel ma presvedcil a nemam dovod do buducna menit znacku.

Tommy
3. června • 13:26

Mám Vectru A z roku 93, najeto 300tis a furt slouzi. Je to drzak, mam ji v podobnem stavu - mirna koroze, predni naprava uz neni co byvala, ale motor je bomba. Spotreba 9,5 mesto, 7 okresky a dalnice. Pohodli, komfort, vnitrni prostor, vse na elektriku. Tenkrat vyrabeli opravdu stroje :)

Test
29. května • 9:24

Ten motor (2.0/85kW) byl na svou dobu povedený, já s ním ve Vectře A jezdil dálky i pod 6l, rekord jsem měl 5.3. Za nízkou spotřebou byla nízká hmotnost (testovaná Corsa váží skoro stejně...), extrémně dlouhá převodovka (1950ot/min při 100km/h na "5") a méně přísné emisní limity.

Paul
28. května • 17:21

Opel láká spolehlivostí a nízkými náklady?
No já nikdy opla neměl, ale, když jsem posledně dělal dobrý byznys mechanikům za čím dál častější návštěvou s bývalým VW GIV, tak jsem na můj nápad pořídit si splehlivé auto (snad opla?) , ač nechtěně, často slyšel ....opel byl je a zůstane auto pro německou "chudinu" a dle toho se také objevuje i v servisech. Nooo i když, někdo vytáhne letošní trumf zánovní merivy v TUV testu, ale myslím, že o splehlivosti díky tomuto výsledku se moc mluvit nedá.
Nakonec jsem utekl od němců a je klid:-)

RRAAFF
28. května • 18:22

No ono tyto povídačky vznikaly hlavně od příznivců jiných značek- čili kecy typu Fordem tam, vlakem zpátky, z každého auta bude jednou Opel apod. bych nebral na vědomí. Já mám 10let starou Vectru B 1,8, nalítáno zatím 150tkm, kupováno jako 5leté se 73tkm částečně přes známého. Bylo to dobře udržovaný auto člověkem, který o něj dbal a taky jsem s ním velmi spokojen a Opla bych si koupil klidně znovu. Ono je to spíš o tom, jak se o to člověk stará a k tomu taky trošku štěstí na daný kus než o značce. A na motor-talk.de je někde v historii topic jací lidé mají Opla (byl tam jeden komisař u policie-Signum, pak inženýr, samozřejmě i jiné profese (seřizovač CNC strojů), nějaký pracovník v laboratoři... Na Opla tam přešli i z VW, i z prestižních značek jako BMW, protože třeba potřebují i levnější auto se slušnou kvalitou, což jim Opel může nabídnout.
Každá značka má své fanatické příznivce (například fanatik VW nebude tvrdit, jak je Opel super auto a naopak).
Já například při výběru auta bych upřednostnil právě značky Opel a Ford, protože se mi jejich modely líbí a za svou cenu nabídnou slušnou protihodnotu a ať si každý říká co chce. S prestižnějších značek se mi líbí Mercedes.

joey
28. května • 21:49

NO že by byl Opel nějak levnější, to jsem si nějak nevšiml. Základní ceny sice nejsou špatné, ale je to auto bez výbavy. Když si ho trochu vybavím, tak cena roste jak houby po děšti. Jinak Opla bych si klidně koupil, ale zatím mě vždycky odradila cena. Pokud to mělo slušnou cenu, bylo to opravdu holátko.

RRAAFF
29. května • 8:03

Ono se nesmíš řídit jen ceníkem, jdou získat docela slušný slevy.

Tiger
29. května • 12:34

Tohle nesnasim... V TESCO taky nesmlouvam o cenu housky, proc autosalony ze sebe delaji nejake hogo fogo? Na zaklade ceho mi daji slevu? Podle ksichtu? Barvy pleti? Velikosti pupku? Krasne manzelky? At jim to vsem vyhori...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Test
30. května • 8:05

Vy mi připadáte jak Carda v Rebelech: "Já jsem pro pevný ceny!".
Češi (a nejenom oni) jsou na slevy vysazení a proto jsou naprosto běžný marketingový nástroj i v tom Tescu, kde ovšem díky "poněkud" rozdílnému způsobu prodeje uplatňují jiný způsob ovlivňování nakupujících (letáky ve schránkách, zvýraznění zboží na prodejně ap.), než prodejci v showroomech či autobazarech, ale i realitkách, kuchyňských studiích atd., kde je možná individuální práce se zákazníkem. Automobilky proto nasazují přemrštěné doporučené ceny, aby mohli prodejci s kupujícími lépe manipulovat - s tím nic nenaděláte, to je realita. A pokud přijde "kořen" s kapsami naditými penězi a jiskrou v oku, který je ochoten koupit auto za částku v ceníku, jeho problém....

Paul
28. května • 19:54

Já to beru pánové, co člověk a značka auta, to jiný názor, proč ne? Jen jsem tlumočil zkušenosti obyč mechošů, kteří dělají úplně všechny značky bez rozdílu, toť vše. A že by mohli vyprávět!
Jsem rád, že jsem se rozhodl pro funglovku, nepodlehl dalšímu lákadlu zánovního vozu za dobrej peníz, tak doufám, že budu mít štěstí, řádně se budu o auti starat a pár let na to nešáhnu (akutně). Jak se říká, proti gustu žádný dišputát.:-D:-D:-D:-D

Marcelino
29. května • 14:23

Ono, podla jedneho auta sa neda moc orientovat = clovek moze mat stastie na dobry kus, ako aj smolu na nepodarok. Bohuzial za cca 10 rokov sa u nas vo firme vystriedalo cca 15 kusov vozidiel Opel Vectra a Astra dvoch generacii a po skusenostieach s nimi by som Opel nechcel "ani zadarmo" :-/ (teda zobral by som ho B-] , ale hned by som nan nalepil velku cedulku "na predaj !!! ")
Mali 100% poruchovost - teda vsetky !!! sa postupne pokazili a k vacsine z nich bolo nutne volat odtahovku, alebo urychlene navstivit servis - sice iba v 3 pripadoch bol problem motor, ale u vsetkych sa posrala elektronika :-/

RRAAFF
29. května • 18:03

Můžu se zeptat co to bylo za Vectry a jaké motorizace?

piper
28. května • 17:46

No tak to jsi jenom mluvil s lidma kteri nezkousnou ze Opel je plnohodnotnym konkurentem VW mam doma Astru G 1,8 16V a Golfa IV 1,6 nechci porovnavat motory ačkoli většiho pažravce jsem jsem v 1,6 nevidel 11L je v podstatě normal, ale Golfik me zrovna svou spolehlivosti neprsvedcil zadne tezke zavady ale, furt něco sviti pise porad to chce diagnostiku, Astra zatim v klidu a kdyz srovnam cenu Golfa a Astry tak me to irituje .....proč???O VW jsem si udělal svůj obrazek který ještě podpořil Autosalon na primě v rubrice Autobazar VW Touran celkem mazec :-/ A nemam důvod jit od Opela pryč protože jsem zaplatil cenu odpovidajici Astře a ne radoby modle VW jako u Golfu.

EL
29. května • 10:15

S tím Golfem máte něco hodně špatně. Mám IV s 1.6 (77 kW) a ještě nikdy nešla spotřeba přes 10 litrů, dlouhodobý průměr je 7,9 (80 procent dálnice, zbylých 20 rovným dílem město a okresky). Nejmenší spotřeba byla cestou na slovensko 6,4 (dva lidi, bagáž, klimatronik naplno - bylo vedro), největší něco přes 9, když jsem spěchal po dálnici.Osobně proti Oplu nic nemám, nekoupil bych si ho ale kvůli referencím od bratra pracujícího v jedném nejmenovaném autobazaru ;-)

piper
29. května • 12:31

No tak ja mam 74Kw a auto je spatne od novoty

EL
29. května • 13:00

Ten motor je osmiventil nebo šestnáctiventil?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
RRAAFF
29. května • 14:36

74Kw je 16ventil

RRAAFF
29. května • 14:37

Ne, kecám, 8mi;-)

piper
29. května • 15:50

Jo kecas 16 je 16V:-/ 16 8V ma 55KW 75K 3-[

RRAAFF
29. května • 16:13

Já to myslel u Golfa, tam je 1,6 74Kw 8ventil.
U Oplu ano, tam je 1,6 16V X16XEL (Z16XE) 74kw a 1,6 55kw (později 63kw někdy od roku 2003)8mi ventil, to si říkal dobře.

piper
29. května • 17:03

Ano myslim Golfa je to motor 16 16V o vykonu 74KW 101PS a pak ma jeste 16 8V 55KW 75PS ten se ale do Golfa IV nedaval narozdil od Octavie I a felicie, Opel ma taky 16 16V 74Kw 101PS a 16 8V 55KW 75PS oba tyto motory se objevovaly v Astře G akorat že 8ventil se neprodaval v ČR takže jakej koliv 8ventil je dovoz B-]

ike
28. května • 15:55

takže je potřeba vytočit na 4000 otáček a pak podřadit???je tam asi chybka:)

Robert Vašíček
28. května • 16:16

Už to jdu opravit, v horkém textíku se vyskytla horká chyba:-)Robert Vašíček

RRAAFF
28. května • 15:39

V kategorii "pohodová jízda" máte ke konci napsáno ve větě twinsport, správně to má být twinport.;-)
Do těžké Corsy bude myslím si lepší volba 1,3CDTI 66kw, ovšem zase dražší.

Doporučujeme

Články odjinud