Test Opel Corsa CDTi: Němec se srdcem Itala

Nová Corsa si nás získala již ve verzi s benzinovou čtrnáctistovkou. Jaká je se subtilním italským turbodieselem?
Seznam kapitol
  1. Úvod, Svěží exteriér, Tak trochu „ženský” interiér
  2. Motor, Brzdy, řízení, řazení a ovladatelnost, Naměřená dynamika
  3. Pohodová jízda nejen ve městě, Stojí hodně nebo málo?, Technické parametry
  4. Kompletní fotogalerie

Nový Opel Corsa jsme poprvé otestovali již na začátku roku krátce po jeho příchodu na český trh. Corsa s motorem 1,4 16V nás opět přesvědčila o kvalitách nejnovějších modelů Opelu a to až do té míry, že jsme ji ocenili titulem Nejlepší nové auto roku 2006. Je stejně kvalitní i s atraktivním malým turbodieselem?

Tip: Velký test Opelu Corsa 1,4.

Svěží design

To auto nemá chybu, říkám si stále dokola. Přitom ještě před půlrokem mi přišla v porovnání s italským rivalem Fiat Grande Punto příliš usedlá, nezajímavá. Rok se s rokem sešel, Grande Punto odeznělo, ale Corsa je zde posílená úspěchem v anketě Auto roku.

Zrekapitulujeme-li design automobilu, tvoří duši vozu charakteristický úsměv přídě. U vývoji Corsy snad stál tým psychologů, kteří posuzovali každýdetail, aby si byli jisti, že dobře míří na svou cílovou skupinu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

A tak příď tvoří rozměrný gril přední masky, do boku protažené přední světlomety s čirou optikou a bohatě profilovaný přední nárazník s kulatými předními mlhovkami. Tento celek doplňuje subtilní kapota, osře zkosené čelní sklo a vnější zpětná zrcátka bez dnes tolik oblíbených postranních ukazatelů směru.

Při pohledu na profil vozu zaujme nezvykle masivní příď připomínající spíše mikrovan než hatchback nižší třídy. Umocňuje to prosklený trojúhelník v A sloupku, i rozmáchlé klenutí A sloupku, se kterým kontrastuje subtilní záď ukončení módní vlnovkou.

Přední dveře mají vcelku konfekční tvary, zato zadní dveře jsou bohatě profilovány a nesou dvojitou vlnovku. S nezvyklým zakončením bočního prosklení koresponduje subtilní záď srovnatelná například s Toyotou Yaris. Patrný je také schůdek, který se objevil právě u první generace Yarisu a vrátil jednoduché zádi energii.

Pohledu na záď evokuje vzpomínky na Nissan Almera, který Opel připomene svou buclatostí. Srdíčkový profil zadního skla zdůrazňuje duši a je prvkem, kterého si všimne každá řidička.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vážně pro ženy?

Už při otevírání dveří vás zaujme interiér svou strohostí a přitom hravostí. Přední sedadla s náznakem bočního vedení jsou vybavena potahovou látkou se vzorem, výplně dveří jsou kombinací látkového potahu a několika druhů plastů, rovněž palubní deska si dost hraje s detaily. Vrcholem přemýšlení je pro mě moment odklopení obou slunečních clon. Zatímco na pravé cloně není ani zrcátko, u řidiče je jedno decentní malé zrcátko. Že by šlo skutečně o vůz pro ženy? Asi ano a mrzí mě, to, zase jsem se narodil špatně.

Jednoduchá lavice na zadních sedadlech je pohodlná a vejdou se na ní bez křeče dva dvoumetroví chlapíci, jen si musejí zvyknout, že koleny naberou řidiče a spoluejzdce před nimi při každém prudším brzdění.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vraťme se ale k palubní desce. Přístrojový štít zosobňuje čirý minimalismus. Nic navíc, nic, co by se dalo vytknout. Dva jednoduché kruhové přístroje – tachometr a otáčkoměr, uprostřed analogový palivoměr a zbytek má na starosti obligátní digitální displej.

Sloupek řízení je nastavitelný výškově i podíélně, zarazí poněkud malý volant bez sportovního nádechu, který opět míří k ženám s dlouhými nehty, které jistě netouží po sportovní jízdě.

Středový panel tvoří výdechy klimatizace, zabudované autorádio, ovládání klimatizace a přihrádka přecházející ve středový tunel. To je soudobý minimalismus a výsledek boje o co nejnižší výrobní náklady. A lidé na to skutečně slyší.

Zavazadlový prostor má základní objem skromných 285 litrů, ovšem sklopením zadních sedadel získáme optimističtějších 1 050 litrů. V souladu s dnešními trendy je Corsa vybavena dvojitým dnem zavazadlového prostoru z čalouněné překližky. Pod druhým dnem se nachází plnohodnotné rezervní kolo na ocelovém ráfku.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Svěží exteriér, Tak trochu „ženský” interiér
  2. Motor, Brzdy, řízení, řazení a ovladatelnost, Naměřená dynamika
  3. Pohodová jízda nejen ve městě, Stojí hodně nebo málo?, Technické parametry
  4. Kompletní fotogalerie
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

včera | Miro Mihálik | 31 příspěvků
Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků
S Audi SQ8 TDI na trati Tour de France: Jízda, kterou prostě nepochopíte

Audi SQ8 TDI (první svezení)

V rámci rozšiřování nabídky sportovních audi s písmenem S v názvu jsme se dočkali i modelu SQ8 TDI. Je to sice pět metrů dlouhé SUV, zatáčky ale zvládá jako kompaktní hatchback!

9.  7.  2019 | Svět motorů | 87 příspěvků