Test: Opel Corsa 1.3 CDTI ecoFlex - v hlavní roli spotřeba

Malou Corsu v úsporné eko-verzi jsme v naší redakci už jednou měli. Letos před Vánocemi se nám ovšem dostala do rukou tak trochu náhodou znovu. No nevadí, opakování je přece matka moudrosti...
Seznam kapitol
  1. Úvod, Ten má to a ten zas tohle
  2. Malý diesel = malá spotřeba, Tak přeci jen se něco našlo, Přehnaně jistá
  3. Vyplatí se diesel?, Technické údaje
  4. Fotogalerie

Už dopředu mi bylo naprosto jasné, že první v diskuzi pod tímto článkem položená otázka by se nesla v duchu „proč testujete znovu stejné auto“. Otázka to je samozřejmě na místě a také já sám jsem se pozastavoval nad nabídkou vyzkoušet Corsu ecoFlex, když jsem s ní jezdil už více než před rokem. Test bílé Corsy nenajdete pouze na našem serveru, ale také ve všech jiných magazínech. Údajně se ale někde vyskytla chyba, neb v případě toho bílého exempláře neměl motor výkon 70 kW, ale šlo o slabší variantu.

Věřit takovému vysvětlení samozřejmě můžeme, ale také nemusíme. Ono je trochu podezřelé, že by došlo v tolika testech ke stejné chybě, nicméně na druhou stranu to vyloučeno není. Svou roli mohly hrát špatné informace a jejich stejný zdroj, nebo úplně prosté „nahlížení ke konkurenci“, kdy v prvním případě se někdo spletl a ostatní už na něj pouze navázali.

První test, ve kterém najdete kompletní hodnocení designu, interiéru, jeho zpracování a tak dále.

Test Opel Corsa CDTI ecoFLEX: vyplatí se?

Test Opel Corsa CDTI ecoFLEX: vyplatí se?

 

Ale to nechme stranou (ostatně i já jsem testoval bílý ecoFlex v domnění, že mám pod kapotou 95 koní). S úspornou Corsou jsem zkrátka nedávno strávil další klasický testovací týden a v tomto případě měl motor opravdu (podle technického průkazu) maximální výkon 70 kW.

Ten má to a ten zas tohle

Vzhledem k tomu, že nejde o žádnou zásadní novinku, vezmu to stručněji. EcoFlex z dílny Opelu je pouze dalším příspěvkem do kategorie rádoby ekologických automobilů, kterých v nedávné minulosti vzniklo až nezdravě hodně. Je to prosté, finanční krize, úspora nákladů, nízké emise podporované některými státy, móda hybridních automobilů… Tohle všechno vedlo automobilky, které neměly ve své nabídce klasický hybrid k vytvoření nějaké té náhražky. Jeden má zelenou eko-řadu, jiný má zase třeba modrou eko-řadu. Opel vsadil na ecoFlex.

Úpravy a odlišnosti od běžných modelů jsou v podstatě pokaždé stejné. Konkrétní model má nižší hmotnost, upravenou aerodynamiku, pneumatiky s nízkým valivým odporem a v případě, že konkrétní výrobce alespoň trochu sáhne do techniky, se dočkáme sníženého podvozku a předělané převodovky, respektive stálého převodu. V některých případech je velmi zábavné porovnávat oficiální sliby s tím, co skutečně za své peníze dostanete. Snížená hmotnost se zakládá především na absenci rezervy, upravená aerodynamika zase na odstranění několika lišt a nasazení poklic na ocelová kola.

Abych se vrátil k tématu naší Corsy, ta dostala jak upravenou převodovku, tak nižší podvozek, nemá rezervu a pár novinek bychom našli také v oblasti aerodynamiky. Jenže moment, zamysleme se. Corsa je přeci městský vůz, tudíž se dá předpokládat, že se ve většině případů bude pohybovat v natolik malých rychlostech, kde se jiná aerodynamika a především nižší podvozek nemají šanci výrazně projevit.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ekologická Corsa se liší na pohled od běžných verzí je minimálně. Malý štítek na víku zavazadelníku je jediným rozpoznávacím znamením. 

Z podobného důvodu mi taktéž připadá trochu zbytečná „natažená převodovka“. Ve výsledku pak nakonec zjistíme, že ten opravdu největší vliv na konečnou spotřebu budou mít pneumatiky s nízkým valivým odporem. Jenže ty byly v našem případě nahrazeny klasickými „zimáky“.

Na závěr poněkud delšího úvodu ještě doplňme, že nic z toho nedostanete zadarmo. Pro výkonnější jedna-trojku CDTI byl nastaven příplatek za EcoFlex ve výši přijatelných 7500 Kč (mimochodem před rokem se připlácely dva tisíce. Ale je přece ta krize…). Základní otázka samozřejmě zní, za jak dlouho se tyto finance vrátí. Dá se logicky předpokládat, že se tak stane vcelku brzy. Zajímavější je ovšem porovnání s podobně výkonnou benzinovou jedna-čtyřkou, za kterou si Opel účtuje podstatně méně.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Ten má to a ten zas tohle
  2. Malý diesel = malá spotřeba, Tak přeci jen se něco našlo, Přehnaně jistá
  3. Vyplatí se diesel?, Technické údaje
  4. Fotogalerie
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 27 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků