TEST Opel Corsa 1.2 Turbo (96 kW) GS Line: O důvod víc, proč kašlat na původ

Na novém Opelu Corsa se hodně makalo. Výsledek je jedním slovem super, ale v určitých případech se dá snadno zaměnit.

Radosti
Sladěný motoru a převodovky
Ergonomie interiéru
Pohodlná přední sedadla
Starosti
Úzké zadní dveře
Stísněný prostor vzadu
8  /10
 

Malý městský hatchback s bleskem ve znaku čekala v nové šesté generaci největší změna za jeho téměř čtyřicetiletou historii. Začlenění Opelu do koncernu PSA už jede na plné obrátky a corsa nyní sdílí techniku s francouzskými modely segmentu B. Jejím nejbližším příbuzným je tak nynější Peugeot 208, který jsme otestovali již dříve. Než ale usedneme za volant Opelu Corsa, podíváme se, jak k francouzsko-německému spojení vlastně došlo.

Nový Opel Insignia GSi je oficiálně tady. Má nový dvoulitr s výkonem Octavie RS

Nový Opel Insignia GSi je oficiálně tady. Má nový dvoulitr s výkonem Octavie RS

Opel byl od roku 1929 součástí amerického koncernu General Motors. Mnoho let poté, v roce 2012, však Opel informoval o vytvoření aliance se skupinou PSA, která jej o pět let později od původního vlastníka zcela odkoupila. V tu dobu už se na nové corse pracovalo a k vidění byly první testovací muly.

Nové vlastnictví nic měnit nemělo. Corsa mohla být dokončena na platformě větší astry a hurá na trh. Jenže tak jednoduché to nebylo. Skupina PSA si uvědomila, že za každý prodaný kus zbrusu nové corsy by musela platit licenční poplatek koncernu General Motors za použití jeho komponentů. Stačí přece, že PSA americkému gigantovi platí třeba za astru či insignii.

TEST Renault Clio 1.0 TCe 100: Nový vrchol třídy? I Fabia může tiše závidět!

TEST Renault Clio 1.0 TCe 100: Nový vrchol třídy? I Fabia může tiše závidět!

Zatímco třeba s astrou se nedalo nic moc dělat, protože ta je teprve nyní v polovině životního cyklu, s corsou se něco udělat dalo. Jednoduše se ještě rozdělaná překopala a nastrojila na platformu PSA, konkrétně na základnu CMP, na které stojí již zmíněný Peugeot 208 nebo crossover DS 3 Crossback. Výhody tohoto kroku jsou jednoznačné. Zisky z corsy budou větší a platforma PSA umožňuje čistě elektrickou zástavbu, takže má malý „oplík“ vystaráno na dlouho dopředu.

Ale sluší jí to!

Nová corsa má svůj styl a německé tvary. Přesně tak to sliboval šéf PSA Carlos Tavares, když v roce 2014 rozhodl o tom, že Opel přinese do jeho společenství německost. Opel se zase rád chlubí, že je corsa 100% německá a má podle toho také nastavený podvozek. Stejně jako předchozí generace ale vzniká v Zaragoze.

Opel chystá elektrickou dodávku Vivaro. Uvede ji příští rok, nabídne dojezd až 300 km

Opel chystá elektrickou dodávku Vivaro. Uvede ji příští rok, nabídne dojezd až 300 km

Testovaný kousek byl ve výbavě GS Line, tedy s optickým paketem, který mu dodává více dravosti. Český Opel dokonce vtipkuje, že jde o druhou karosářskou variantu, tohle ale berte s velkou rezervou. Dvoubarevná a nízká střecha, široká tlama v předním nárazníku, zamračené LED světlomety, vzadu decentní spoiler, tohle vypadá opravdu hezky. Novinka má svou nezaměnitelnou tvář a podobnost s Peugeotem 208 jí na první pohled přisoudíte snad jen podle boční siluety.

Opel Corsa: srovnání rozměrů s předchozí generací
Model Corsa F (2019 -) Corsa E (2014 - 2019)
Délka [mm] 4060 4021
Šířka [mm] 1765 1736
Výška [mm] 1433 1479
Rozvor [mm] 2538 2510

Jsou ovšem místa, kde sourozenectví neskryje. Zadní dveře jsou opět spíše „dvířka“ a usednout vás nechají až po menší akrobacii. Ani po usednutí to ale není žádná sláva. Prostor na hlavu je stísněný a dva dospělí by tu zvládli spíše kratší trasu. Děti ale budou v pohodě. S prostorem na kolena je to trochu lepší, tedy pokud cestující vpředu nejsou čahouni a neposunou si sedadla moc dozadu.

Opel Insignia má po faceliftu. Zaujme novými LED světlomety a lepší výbavou

Opel Insignia má po faceliftu. Zaujme novými LED světlomety a lepší výbavou

Vpředu je situace jiná. Opel sice udává, že jsou sedadla GS Line sportovní, ale jsou i překvapivě velkoryse dimenzovaná. Zatímco do 208 vyloženě zahučíte a boční vedení vás obepne jako závodní skořepina, v corse se sedí jako v křesílku, do kterého se položíte po náročném dni. Kdo z těch dvou má lepší boční vedení, je jasné, sedadla v corse mi ale přijdou přátelštější i k starším lidem, lépe se z nich vystupuje a člověk k nim není tak přikovaný.

Ztráta identity?

Je snadné si všimnout, že čím víc do interiéru corsy připlácíte, tím víc vypadá jako Francouz. Standardní model bez příplatků má klasické analogové budíky, vysokou řadicí páku a běžný panel ovládání klimatizace. To je v pohodě. Naše corsa analogové budíky měla, což byla její výhoda. Digitální klastr, který jsme si mohli prohlédnout u jiného kousku, se nám moc nelíbil. Sice má dobré rozlišení, umí promítnout navigaci a disponuje přehlednou grafikou, ale displej je malý a lemuje jej spousta laciných plastů.

Opel Astra po modernizaci má české ceny. Nabízí pouze tříválce, i jako diesely

Opel Astra po modernizaci má české ceny. Nabízí pouze tříválce, i jako diesely

Dále jde o koncernový infotainment, který naštěstí nemá po stranách nastěhované ovladače klimatizace jako v Peugeotu 208. Ceníme i jeho implementaci do přístrojovky namísto do prostoru čnící desky, jakou mají jiné malé modely koncernu. Podobnosti pokračují i s totožným voličem automatické převodovky, ke které se váže elektronická parkovací brzda. Multifunkční volant si Opel ponechává svůj, a protože corsa nemá i-Cockpit, koukáte na budíky skrze věnec a nikoliv nad ním.

Elektrické Peugeoty e-208 a e-2008 už pořídíte v Česku. Drží se pod milionem

Elektrické Peugeoty e-208 a e-2008 už pořídíte v Česku. Drží se pod milionem

Když to shrnu, líbí se mi zachování klasických tlačítek pro důležité funkce včetně vypínání systému start/stop, klasický kulatý volant, pohodlná sedadla a celkové zpracování. Nelíbí se mi stísněný prostor na zadních sedadlech se špatným přístupem přes úzké dveře. Tady to bude pro vyšší osoby skutečně spíše za trest.

Pokud se ptáte na zavazadlový prostor, ten mezigeneračně vyrostl z 285 na 309 litrů. Má pravidelné tvary a pod dvojitou podlahou ukrývá rezervu. Velikostně zapadá do průměru třídy a pro nároky většiny zákazníků bude naprosto dostačující.

Opel

Němec Adam Opel založil svou společnost už v roce 1862. Od roku 1899 v ní začal vyrábet automobily a v roce 1914 se stal největším německým výrobcem.

V letech 1929–1931 se vlastníkem Opelu stal General Motors. Od roku 2017 je Opel dceřinou společností koncernu Groupe PSA.

Opel Astra • Opel Corsa • Opel Crossland X • Opel Grandland X • Opel Mokka • Opel Zafira • Opel Combo • Insignia Country Tourer • Insignia GSi

TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

včera | Vladimír Kadera | 58 příspěvků
TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Black Edition: Ta nejčernější myslí jen zeleně

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Současná generace Toyoty RAV4 se vzdala naftového motoru. Oblíbené SUV koupíte buď s ryze benzinovým, nebo hybridním pohonem, přičemž elektrifikovaná verze nedávno dorazil na český trh v atraktivním provedení Black Edition. Vyzkoušeli jsme tu nejlepší možnou konfiguraci.

26.  11.  2020 | Jan Mička | 81 příspěvků
TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků