TEST Opel Combo-e Van: Volty v dodávce fungují, ale ne pro každého

Užitkově, užitečně a bez emisí – dobrý nápad, nebo myšlenka, která zatím po technické a finanční stránce neuzrála?
Radosti
Snadná a srozumitelná obsluha
Široké množství přizpůsobení
DC nabíjení bez příplatku
Starosti
I s velkou slevou dost drahé
Topení a zátěž omezují dojezd
7  /10

Kompaktní dodávka na elektřinu? Proč ne, vlastně to dává v nemálo ohledech docela dobrý smysl. Při pojezdech po městě její pohon jistě trpí méně, než opakovaně startovaný spalovací motor. Dále si můžete na určitých místech bezplatně zastavit na vyhrazených zónách. Neřešíte olej, rekuperací šetříte brzdy, na palubě vládne ticho a neotravujete své okolí hlukem a smradem z výfuku. Zní to lákavě? Pojďme se na to podívat v praxi.

Elektrické Combo-e je sourozencem Citroënu ë-Berlingo, Peugeotu e-Partner, Toyoty ProAce City EV a od loňského roku také Fiatu E-Dobló. Rozdíly mezi nimi najdete v palubní desce a její obsluze, ale technika (francouzská) a prostor zůstávají stejné.

Náklad dozadu, ale i do kabiny

A je to právě srozumitelná obsluha, na které si Opel doposud značně zakládá. Rozdíly jsou patrné hlavně u „civilních“ modelů, u užitkového auta (byť elektrického) není v žádné odznakové verzi moc hejblat a tudíž je vše jasné jako facka. V testovaném kousku máme manuální klimatizaci, která je standardní výbavou – za dvouzónovou automatiku se připlácí 16.000 Kč. Na točení kolečky teploty a intenzity ventilace nic složitého není, stejně tak na volbě směru foukání přes tlačítka. V základu dostáváte jednoduché rádio s bluetooth, za 12.000 Kč si můžete pořídit 8“ dotykovou obrazovku bez navigace (ale s Apple CarPlay a Android Auto), fajnšmekři mohou sáhnout i po integrované navigaci za 25.000 Kč.

Sedadlo řidiče je v základu nastavitelné podélně a přizpůsobit si můžete i opěradlo, za výškové nastavení si připlácíte 4000 Kč nebo je v rámci paketů. Spolujezdec má bez příplatků smůlu – jeho sedačka je bez možnosti nastavení. Ale za 15.000 Kč můžete dostat také dvousedadlo FlexCargo, takže se do přední řady vejdete tři. A nejen to – součástí této sedačky je otvor v přepážce o velikosti 61 na 29 centimetrů pro přepravu dlouhých předmětů, sklopné a zvedací krajní sedadlo pro spolujezdce a také sklápěcí opěradlo prostředního místa (kam se ale statný závozník vejde jen s obtížemi), z nějž si můžete udělat odkládací stolek.

Kupovat FlexCargo samostatně nemá moc smysl, je totiž i součástí paketu Profi za 27.500 Kč, s nímž získáváte umělohmotnou podlahu nákladového prostoru, 12V zásuvku, LED osvětlení, úchyty a šikovnou 230V zásuvku na středovém tunelu.

Do nákladového prostoru se standardně dostanete zadními plechovými dveřmi, za příplatek můžete mít prosklené (7000 Kč) nebo výklopné prosklené (12.000 Kč). Šoupačky o šířce 675 mm a výšce 1072 mm na straně spolujezdce máte bez příplatku, na druhé straně mohou být za 10.000 Kč, připlatit si lze také za boční prosklení a otevíratelná okna. Zadní otvor má na šířku 1241 mm a výšku 1196 mm. Nakládací hrana leží ve výšce 58 centimetrů. Nákladový prostor měří na délku u podlahy 1781 mm, ale kvůli tvaru přepážky, která do něj zasahuje, je využitelných jen 1527 mm.

Když si objednáte otvor v přepážce, převážené předměty mohou mít až 3090 mm. Nakládá a vykládá se sem snadno, podlahu si můžete dopřát v plastu (4000 Kč), dřevu (12.000 Kč) nebo polypropylenu (8000 Kč). K poslední jmenované si můžete pořídit i ochranu boků, tato kombinace stojí 10.000 Kč. Užitečná hmotnost nákladu je u elektrického Comba 725 kilogramů, automaticky je totiž prodáváno v provedení Plus se zvýšenou nosností. V případě klasického pohonu s dieselem 1.5 BlueHDi uveze Plus lehce přes 900 kilogramů.

Opel

Němec Adam Opel založil svou společnost už v roce 1862. Od roku 1899 v ní začal vyrábet automobily a v roce 1914 se stal největším německým výrobcem.

V letech 1929–1931 se vlastníkem Opelu stal General Motors. Od roku 2017 byl Opel dceřinou společností koncernu Groupe PSA, od roku 2021 patří do skupiny Stellantis.

Opel Astra • Opel Corsa • Opel Crossland X • Opel Grandland X • Opel Mokka • Opel Zafira • Opel Combo • Insignia Country Tourer • Insignia GSi

Diskuze (22) Další článek: Klasický Land Rover Defender s mamutím motorem LT4 uveze více lidí, než se zdá. Uvnitř se někdo vyřádil

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,