Test Opel Astra TwinTop CDTI: kupé i kabriolet

Chcete auto do milionu a vyžadujete zároveň kupé i jízdu s větrem ve vlasech? Mnoho možností věru nemáte...
Seznam kapitol
  1. Úvod, Nabídka verzí, Konstrukce
  2. Zvenčí, Uvnitř, Pracoviště řidiče
  3. Střechu dolů!, On the road
  4. Jízdní vlastnosti, Závěr
  5. Stručné technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Kompletní fotogalerie

Jednou z nich je Opel Astra v provedení TwinTop. Opel se připojil ke skupině jedněch z mála velkosériových producentů, kteří se odvážili pustit do výroby auta s pevnou skládací střechou, která v natažené poloze poskytuje komfort uzavřeného vozu a ve slunečných dnech jízdu s nebem nad hlavou. Díky tomu ze současné nabídky verzí řady Astra vypadlo klasické kupé.

Naším testem prošel vůz Opel Astra TwinTop se vznětovým motorem. Model Astra je mezi našimi motoristy dobře znám, vždyť se jedná o typ populární třeba ve firemních flotilách, takže se zde budeme snažit popsat především naše týdenní zkušenosti ze soužití s vozem ve výjimečné verzi TwinTop. Jinak se vyrábí také jako pětidvéřový hatchback, třídveřový hatchback GTC (z něj TwinTop po technické stránce vychází), kombi a sedan.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nabídka verzí

Astra TwinTop se u nás prodává s výbavou Enjoy nebo Cosmo a s pěticí čtyřválcových, vesměs přeplňovaných motorů řady Ecotec. Základní výbava všech verzí zahrnuje klimatizaci, elektrické ovládání bočních bezrámových okének (ta zadní se spouští spolu se středovými sloupky) a zpětných zrcátek, centrální zamykání s ovládáním na dálku, čtyři airbagy, rádio s přehrávačem CD, MP3 a ovládáním na volantu, kůží potažený tříramenný volant či palubní počítač. Cosmo je dražší o 35 000 Kč a přidává jen větší litá kola, automatickou klimatizaci (byť s analogovým ovládáním), černý lesklý obklad středového panelu, síťové kapsy po stranách zavazadlového prostoru a možnost ovládat střechu dálkovým ovládáním.

Za příplatek lze vozy dovybavit bi-xenonovými světlomety, stabilizačním systémem (pro silnější verze standardním), navigačními soustavami, hands-free Bluetooth či několika nakonfigurovanými sadami. Benzínové motory se dodávají ve verzích 1,6 Twinport/85 kW, 1,8i/103 kW (alternativně s automatickou, čtyřstupňovou převodovkou), 1,6i Turbo/132 kW a 2,0i Turbo/147 kW. Vznětové jednotky jsou v Astře TwinTop zastoupeny pouze čtyřválcem 1,9 CDTI/110kW, jímž byl vybaven i „náš“ vůz. Osazen byl vyšší výbavou Cosmo s přiobjednanými automaicky rozžínanými světly po nastartování a couvacím asistentem, čímž se cena zvýšila na 850 600 Kč. Základní cena Astry TwinTop je 688 900 Kč, nejsilnější 2,0 Turbo je vyhrazen vyššímu stupni výbavy a stojí 879 900 Kč a vznětovou verzi lze pořídit od 804 900 Kč. Motory 1,6 Twinport a 1,8i jsou standardně vybaveny pětistupňovými převodovkami s manuálním řazením, ostatní pak rychlostními skříněmi šestistupňovými. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Konstrukce

TwinTop vychází z typu GTC, ale je o 50 mm delší a v pohotovostním stavu více než o dva metráky těžší. Absence pevné střechy, jež bývá součástí skeletu, musela být vzhledem k zachování především torzní tuhosti auta nahrazena výztužemi na podvozku, o čemž svědčí také široké prahy nebo robustní rám čelního okna. Mechanické skupiny vozu byly z hatchbacku převzaty jen s drobnými úpravami. Významnou modifikací je standardní instalace sportovního podvozku IDS (s možností přiobjednat aktivní elektronické tlumení). Nejzajímavějším prvkem je však samozřejmě skládací, technicky mimořadně komplikovaná, ale do důsledků promyšlená střecha se skleněným, vyhřívaným zadním oknem. Je elektricky ovládaná prostřednictvím elektrohydraulické soustavy osmi čidel, osmi hydraulických válců a pěti elektromotorů. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Nabídka verzí, Konstrukce
  2. Zvenčí, Uvnitř, Pracoviště řidiče
  3. Střechu dolů!, On the road
  4. Jízdní vlastnosti, Závěr
  5. Stručné technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Kompletní fotogalerie
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků