Test Opel Astra TwinTop CDTI: kupé i kabriolet

Chcete auto do milionu a vyžadujete zároveň kupé i jízdu s větrem ve vlasech? Mnoho možností věru nemáte...
Seznam kapitol
  1. Úvod, Nabídka verzí, Konstrukce
  2. Zvenčí, Uvnitř, Pracoviště řidiče
  3. Střechu dolů!, On the road
  4. Jízdní vlastnosti, Závěr
  5. Stručné technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Kompletní fotogalerie

Jednou z nich je Opel Astra v provedení TwinTop. Opel se připojil ke skupině jedněch z mála velkosériových producentů, kteří se odvážili pustit do výroby auta s pevnou skládací střechou, která v natažené poloze poskytuje komfort uzavřeného vozu a ve slunečných dnech jízdu s nebem nad hlavou. Díky tomu ze současné nabídky verzí řady Astra vypadlo klasické kupé.

Naším testem prošel vůz Opel Astra TwinTop se vznětovým motorem. Model Astra je mezi našimi motoristy dobře znám, vždyť se jedná o typ populární třeba ve firemních flotilách, takže se zde budeme snažit popsat především naše týdenní zkušenosti ze soužití s vozem ve výjimečné verzi TwinTop. Jinak se vyrábí také jako pětidvéřový hatchback, třídveřový hatchback GTC (z něj TwinTop po technické stránce vychází), kombi a sedan.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nabídka verzí

Astra TwinTop se u nás prodává s výbavou Enjoy nebo Cosmo a s pěticí čtyřválcových, vesměs přeplňovaných motorů řady Ecotec. Základní výbava všech verzí zahrnuje klimatizaci, elektrické ovládání bočních bezrámových okének (ta zadní se spouští spolu se středovými sloupky) a zpětných zrcátek, centrální zamykání s ovládáním na dálku, čtyři airbagy, rádio s přehrávačem CD, MP3 a ovládáním na volantu, kůží potažený tříramenný volant či palubní počítač. Cosmo je dražší o 35 000 Kč a přidává jen větší litá kola, automatickou klimatizaci (byť s analogovým ovládáním), černý lesklý obklad středového panelu, síťové kapsy po stranách zavazadlového prostoru a možnost ovládat střechu dálkovým ovládáním.

Za příplatek lze vozy dovybavit bi-xenonovými světlomety, stabilizačním systémem (pro silnější verze standardním), navigačními soustavami, hands-free Bluetooth či několika nakonfigurovanými sadami. Benzínové motory se dodávají ve verzích 1,6 Twinport/85 kW, 1,8i/103 kW (alternativně s automatickou, čtyřstupňovou převodovkou), 1,6i Turbo/132 kW a 2,0i Turbo/147 kW. Vznětové jednotky jsou v Astře TwinTop zastoupeny pouze čtyřválcem 1,9 CDTI/110kW, jímž byl vybaven i „náš“ vůz. Osazen byl vyšší výbavou Cosmo s přiobjednanými automaicky rozžínanými světly po nastartování a couvacím asistentem, čímž se cena zvýšila na 850 600 Kč. Základní cena Astry TwinTop je 688 900 Kč, nejsilnější 2,0 Turbo je vyhrazen vyššímu stupni výbavy a stojí 879 900 Kč a vznětovou verzi lze pořídit od 804 900 Kč. Motory 1,6 Twinport a 1,8i jsou standardně vybaveny pětistupňovými převodovkami s manuálním řazením, ostatní pak rychlostními skříněmi šestistupňovými. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Konstrukce

TwinTop vychází z typu GTC, ale je o 50 mm delší a v pohotovostním stavu více než o dva metráky těžší. Absence pevné střechy, jež bývá součástí skeletu, musela být vzhledem k zachování především torzní tuhosti auta nahrazena výztužemi na podvozku, o čemž svědčí také široké prahy nebo robustní rám čelního okna. Mechanické skupiny vozu byly z hatchbacku převzaty jen s drobnými úpravami. Významnou modifikací je standardní instalace sportovního podvozku IDS (s možností přiobjednat aktivní elektronické tlumení). Nejzajímavějším prvkem je však samozřejmě skládací, technicky mimořadně komplikovaná, ale do důsledků promyšlená střecha se skleněným, vyhřívaným zadním oknem. Je elektricky ovládaná prostřednictvím elektrohydraulické soustavy osmi čidel, osmi hydraulických válců a pěti elektromotorů. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Nabídka verzí, Konstrukce
  2. Zvenčí, Uvnitř, Pracoviště řidiče
  3. Střechu dolů!, On the road
  4. Jízdní vlastnosti, Závěr
  5. Stručné technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Kompletní fotogalerie

bazar

Opel Astra 1,7
Rok výroby: 2009
Stav: 204 428 km
Cena: 94 000 Kč
Opel Astra 1,4
Rok výroby: 2003
Stav: 129 003 km
Cena: 36 000 Kč
Opel Vectra 1,9
Rok výroby: 2007
Stav: 235 788 km
Cena: 75 000 Kč
Opel Meriva 1,7
Rok výroby: 2008
Stav: 160 829 km
Cena: 100 000 Kč
Opel Zafira Tourer 2
Rok výroby: 2013
Stav: 127 584 km
Cena: 360 000 Kč
Opel Astra 1,6
Rok výroby: 2015
Stav: 35 211 km
Cena: 310 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků