Test Opel Astra TwinTop CDTI: kupé i kabriolet

Chcete auto do milionu a vyžadujete zároveň kupé i jízdu s větrem ve vlasech? Mnoho možností věru nemáte...
Seznam kapitol
  1. Úvod, Nabídka verzí, Konstrukce
  2. Zvenčí, Uvnitř, Pracoviště řidiče
  3. Střechu dolů!, On the road
  4. Jízdní vlastnosti, Závěr
  5. Stručné technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Kompletní fotogalerie

Jednou z nich je Opel Astra v provedení TwinTop. Opel se připojil ke skupině jedněch z mála velkosériových producentů, kteří se odvážili pustit do výroby auta s pevnou skládací střechou, která v natažené poloze poskytuje komfort uzavřeného vozu a ve slunečných dnech jízdu s nebem nad hlavou. Díky tomu ze současné nabídky verzí řady Astra vypadlo klasické kupé.

Naším testem prošel vůz Opel Astra TwinTop se vznětovým motorem. Model Astra je mezi našimi motoristy dobře znám, vždyť se jedná o typ populární třeba ve firemních flotilách, takže se zde budeme snažit popsat především naše týdenní zkušenosti ze soužití s vozem ve výjimečné verzi TwinTop. Jinak se vyrábí také jako pětidvéřový hatchback, třídveřový hatchback GTC (z něj TwinTop po technické stránce vychází), kombi a sedan.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nabídka verzí

Astra TwinTop se u nás prodává s výbavou Enjoy nebo Cosmo a s pěticí čtyřválcových, vesměs přeplňovaných motorů řady Ecotec. Základní výbava všech verzí zahrnuje klimatizaci, elektrické ovládání bočních bezrámových okének (ta zadní se spouští spolu se středovými sloupky) a zpětných zrcátek, centrální zamykání s ovládáním na dálku, čtyři airbagy, rádio s přehrávačem CD, MP3 a ovládáním na volantu, kůží potažený tříramenný volant či palubní počítač. Cosmo je dražší o 35 000 Kč a přidává jen větší litá kola, automatickou klimatizaci (byť s analogovým ovládáním), černý lesklý obklad středového panelu, síťové kapsy po stranách zavazadlového prostoru a možnost ovládat střechu dálkovým ovládáním.

Za příplatek lze vozy dovybavit bi-xenonovými světlomety, stabilizačním systémem (pro silnější verze standardním), navigačními soustavami, hands-free Bluetooth či několika nakonfigurovanými sadami. Benzínové motory se dodávají ve verzích 1,6 Twinport/85 kW, 1,8i/103 kW (alternativně s automatickou, čtyřstupňovou převodovkou), 1,6i Turbo/132 kW a 2,0i Turbo/147 kW. Vznětové jednotky jsou v Astře TwinTop zastoupeny pouze čtyřválcem 1,9 CDTI/110kW, jímž byl vybaven i „náš“ vůz. Osazen byl vyšší výbavou Cosmo s přiobjednanými automaicky rozžínanými světly po nastartování a couvacím asistentem, čímž se cena zvýšila na 850 600 Kč. Základní cena Astry TwinTop je 688 900 Kč, nejsilnější 2,0 Turbo je vyhrazen vyššímu stupni výbavy a stojí 879 900 Kč a vznětovou verzi lze pořídit od 804 900 Kč. Motory 1,6 Twinport a 1,8i jsou standardně vybaveny pětistupňovými převodovkami s manuálním řazením, ostatní pak rychlostními skříněmi šestistupňovými. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Konstrukce

TwinTop vychází z typu GTC, ale je o 50 mm delší a v pohotovostním stavu více než o dva metráky těžší. Absence pevné střechy, jež bývá součástí skeletu, musela být vzhledem k zachování především torzní tuhosti auta nahrazena výztužemi na podvozku, o čemž svědčí také široké prahy nebo robustní rám čelního okna. Mechanické skupiny vozu byly z hatchbacku převzaty jen s drobnými úpravami. Významnou modifikací je standardní instalace sportovního podvozku IDS (s možností přiobjednat aktivní elektronické tlumení). Nejzajímavějším prvkem je však samozřejmě skládací, technicky mimořadně komplikovaná, ale do důsledků promyšlená střecha se skleněným, vyhřívaným zadním oknem. Je elektricky ovládaná prostřednictvím elektrohydraulické soustavy osmi čidel, osmi hydraulických válců a pěti elektromotorů. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Nabídka verzí, Konstrukce
  2. Zvenčí, Uvnitř, Pracoviště řidiče
  3. Střechu dolů!, On the road
  4. Jízdní vlastnosti, Závěr
  5. Stručné technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Kompletní fotogalerie

bazar

Opel Insignia 2
Rok výroby: 2011
Stav: 157 957 km
Cena: 207 000 Kč
Opel Meriva 1,6
Rok výroby: 2004
Stav: 135 819 km
Cena: 54 000 Kč
Opel Meriva 1,7
Rok výroby: 2004
Stav: 173 693 km
Cena: 51 000 Kč
Opel Corsa 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 112 569 km
Cena: 61 000 Kč
Opel Zafira Tourer 1,4
Rok výroby: 2016
Stav: 11 300 km
Cena: 536 000 Kč
Opel Zafira 2,2
Rok výroby: 2003
Stav: 210 658 km
Cena: 66 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků