Test: Opel Astra ST 2.0 CDTI – naftový premiant?

Opel Astra s karoserií kombi je vůz, který dobře vypadá, nabídne dost prostoru uvnitř a s vrcholným dvoulitrem také velmi dobře jezdí. Smůla, že se hlavní konkurent jmenuje Ford Focus.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Jak se vám líbí?
  2. Sázka na litry, Hlučnější expres
  3. Tři auta v jednom, Za půl „mega“, Technické údaje
  4. Fotogalerie

Aktuální generace Opelu Astra je povedeným automobilem, který jasně dokazuje, že značka s kořeny u General Motors už má svá krizová léta za sebou a že směřuje tím správným směrem. Kromě základního hatchbacku a testovaného kombi se už velmi brzy dočkáme také atraktivního třídveřového provedení GTC, které sice technicky z Astry vychází, nicméně na karoserii byste hledali shodné díly marně. O něm ale až později, nebo pokud nechcete čekat, můžete se vrátit k našim prvním jízdním dojmům.

Opel Astra GTC: první jízdní dojmy

Opel Astra GTC: první jízdní dojmy

Dnes se podíváme na Astru Sports Tourer, tedy na kombi. Konkrétně jde o vrcholnou naftovou motorizaci s druhou nejvyšší výbavou Sport, manuální převodovkou a nejsilnějším naftovým dvoulitrem o výkonu 165 koní, respektive 121 kW, což už v dnešní downsizingové době začíná být pomalu netradiční motor. Třeba takový o třídu výše postavený Hyundai i40 si musí vystačit pouze s naftovou jedna-sedmičkou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Opel Astra není designově nijak složitý automobil. Nekomplikované tvary mu ale sluší.

Jak se vám líbí?

Opel Astra ST už nějaký ten pátek na trhu působí, takže není potřeba zásadně rozebírat jeho základní vlastnosti a vzhled. Designově se tento vůz určitě povedl. Všichni, kteří vyznávají jednodušší linie a kterým není sympatický složitý design typu toho „fluidního“ od Hyundaie, musí být nadšeni. V tomto případě do sebe všechno zapadá, vše k sobě ladí. Že Astra nese rysy větší Insignie, to asi nikoho dnes už nepřekvapí.

Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Nejlepší je Octavia

Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Nejlepší je Octavia

Testovaný exemplář přijel do redakce s výbavou Sport, která mimo jiné obsahuje také poměrně velké sedmnáctipalcové disky. Kola dělají auto, to je známá věc, otázkou pouze je, jak se s přítomností nízkých pneumatik vyrovná podvozek. Naše auto mělo příplatkové a dokonce ještě o palec větší disky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Příplatková osmnáctipalcová litá kola autu náramně sluší. Efektní anténa ve tvaru ploutve je také za příplatek.

Opel Astra ST je dlouhý 4698 mm a jeho rozvor činí 2685 mm. Když tyto hodnoty srovnáme například s pro Opel extrémně nepříjemným soupeřem v podobě Fordu Focus, zjistíme, že je Astra větší jak celkově, tak po stránce rozvoru. Nicméně třeba takový Mégane Grandtour s rozvorem 2703 mm oba soupeře poráží, což se logicky promítne v interiéru. 

Test: Ford Focus Kombi 2,0 TDCi - miláček davů v USA i v Evropě

Test: Ford Focus Kombi 2,0 TDCi - miláček davů v USA i v Evropě

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Jak se vám líbí?
  2. Sázka na litry, Hlučnější expres
  3. Tři auta v jednom, Za půl „mega“, Technické údaje
  4. Fotogalerie
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

včera | Petr Schnagl | 30 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků