Test: Opel Astra ST 2.0 CDTI – naftový premiant?

Opel Astra s karoserií kombi je vůz, který dobře vypadá, nabídne dost prostoru uvnitř a s vrcholným dvoulitrem také velmi dobře jezdí. Smůla, že se hlavní konkurent jmenuje Ford Focus.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Jak se vám líbí?
  2. Sázka na litry, Hlučnější expres
  3. Tři auta v jednom, Za půl „mega“, Technické údaje
  4. Fotogalerie

Aktuální generace Opelu Astra je povedeným automobilem, který jasně dokazuje, že značka s kořeny u General Motors už má svá krizová léta za sebou a že směřuje tím správným směrem. Kromě základního hatchbacku a testovaného kombi se už velmi brzy dočkáme také atraktivního třídveřového provedení GTC, které sice technicky z Astry vychází, nicméně na karoserii byste hledali shodné díly marně. O něm ale až později, nebo pokud nechcete čekat, můžete se vrátit k našim prvním jízdním dojmům.

Opel Astra GTC: první jízdní dojmy

Opel Astra GTC: první jízdní dojmy

Dnes se podíváme na Astru Sports Tourer, tedy na kombi. Konkrétně jde o vrcholnou naftovou motorizaci s druhou nejvyšší výbavou Sport, manuální převodovkou a nejsilnějším naftovým dvoulitrem o výkonu 165 koní, respektive 121 kW, což už v dnešní downsizingové době začíná být pomalu netradiční motor. Třeba takový o třídu výše postavený Hyundai i40 si musí vystačit pouze s naftovou jedna-sedmičkou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Opel Astra není designově nijak složitý automobil. Nekomplikované tvary mu ale sluší.

Jak se vám líbí?

Opel Astra ST už nějaký ten pátek na trhu působí, takže není potřeba zásadně rozebírat jeho základní vlastnosti a vzhled. Designově se tento vůz určitě povedl. Všichni, kteří vyznávají jednodušší linie a kterým není sympatický složitý design typu toho „fluidního“ od Hyundaie, musí být nadšeni. V tomto případě do sebe všechno zapadá, vše k sobě ladí. Že Astra nese rysy větší Insignie, to asi nikoho dnes už nepřekvapí.

Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Nejlepší je Octavia

Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Nejlepší je Octavia

Testovaný exemplář přijel do redakce s výbavou Sport, která mimo jiné obsahuje také poměrně velké sedmnáctipalcové disky. Kola dělají auto, to je známá věc, otázkou pouze je, jak se s přítomností nízkých pneumatik vyrovná podvozek. Naše auto mělo příplatkové a dokonce ještě o palec větší disky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Příplatková osmnáctipalcová litá kola autu náramně sluší. Efektní anténa ve tvaru ploutve je také za příplatek.

Opel Astra ST je dlouhý 4698 mm a jeho rozvor činí 2685 mm. Když tyto hodnoty srovnáme například s pro Opel extrémně nepříjemným soupeřem v podobě Fordu Focus, zjistíme, že je Astra větší jak celkově, tak po stránce rozvoru. Nicméně třeba takový Mégane Grandtour s rozvorem 2703 mm oba soupeře poráží, což se logicky promítne v interiéru. 

Test: Ford Focus Kombi 2,0 TDCi - miláček davů v USA i v Evropě

Test: Ford Focus Kombi 2,0 TDCi - miláček davů v USA i v Evropě

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Jak se vám líbí?
  2. Sázka na litry, Hlučnější expres
  3. Tři auta v jednom, Za půl „mega“, Technické údaje
  4. Fotogalerie

bazar

Opel Astra 1,7
Rok výroby: 2009
Stav: 204 428 km
Cena: 94 000 Kč
Opel Astra 1,4
Rok výroby: 2003
Stav: 129 003 km
Cena: 36 000 Kč
Opel Vectra 1,9
Rok výroby: 2007
Stav: 235 788 km
Cena: 75 000 Kč
Opel Meriva 1,7
Rok výroby: 2008
Stav: 160 829 km
Cena: 100 000 Kč
Opel Zafira Tourer 2
Rok výroby: 2013
Stav: 127 584 km
Cena: 360 000 Kč
Opel Astra 1,6
Rok výroby: 2015
Stav: 35 211 km
Cena: 310 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků