Test Opel Astra ST 1.6 CDTI BiTurbo: Dobrá, ale příliš kompaktní

36 komentářů

Jaroslav Doležal
19. února • 9:19

Tak to auto musi byt zcela evidentne naprosto vyborne,protoze z pana redaktora je uplne evidentne citit,ze Opely vubec nemusi! A kdyz uz i on uznal uznal kvality astry,prestoze mu to zcela evidentne vubec neslo pres pysky a zminil je jen tak mimochodem, tak to nebude vubec spatne auto. Zaprve astra patri k nejprostornejsim autum ve sve tride. Podivejte se na testy na youtube,i takovy Hrubic se svymi 190 cm si v pohode sedl sam za sebe. Takze naprosty protiklad toho,co tvrdi tento pan redaktor! Zadruhe vsichni moc chvalili jeji infotainment. Je velmi rychly,intuitivni. Zatreti muze mit skvelou vybavu. Zactvrte jeji kufr ma zakladnich 540 litru ve verzi sports tourer, coz neni zrovna nejvetsi objem,na druhou stranu je perfektne vyuzitelny, a prave nejde jen po litrech na ukor prostoru na zadnich sedadlech. Zapate zaplat panbuh za to,ze nema obrovsky tablet,kam musi clovek neustale koukat,kdyz chce neco nastavit ale nechala si klasicka tlacitka. A dokonce,pane redaktore,predstavte si,ze i v primem srovnani mezi focusem, golfem a astrou, ktere delal Matt Watson, zvitezila....astra.

jo
6. června • 22:15

S astrou jsem nejezdil,ale umim si tem pidimoturek představit..prostě výkon jen na papiře. Treba takovej talisman se 120kw 1.6 je extremě linej..to se fakt se superbem s 2.0tdi nemuže měřit ani nahodou. A je to velka skoda protoze jinak je peknej. Bohužel neznam blazna co by koupil auto bez motoru za tolik peněz a je jedno jestli to bude renault nebo opel.

Luke
6. června • 19:49

Mě se libí a velmi se budu těšit za 5 let na ojetinu s dobrou výbavou.

riči
2. června • 18:57

ak je v novej astre malo miesta na nohy tak ja odpadnem, vybral som si ju prave kvoli miestu na nohy na zadnych sedadlach. Mam golf 6 a ked to porovnam tak v astre mam sam za sebou miesta viacej. Mam 181cm...

Jezo
15. června • 23:44

Tiez sa mi to nezda. Mam 200cm a hladam nejake vozitko a v Astre mi prislo najviac miesta na nohy, ako v jednej z velmi mala si za mna aj niekto mohol sadnut.

uzjrzu
2. června • 12:33

humusné auto nikdy nekupovat
jedině poctivá komunistická škodovka ale bez vw, který ji zneužil ke své propagaci

alien.cz
1. června • 16:27

3 roky s predchozim modelem Astra J, ted uz rok s Insignii a nedam na Opel dopustit.Co se tyce srovnani nove Oktavky a nove Astry, tak nevedi o cem mluvi.Nova Oktavka je zatim nejhorsi model v historii novodobych Oktavii, sorry vsem majitelum, soucasna novinka Astra je v presne opacne pozici a jen s trapnym pocitem, ze bych sel o tridu niz, jsem ji neobjednal na dalsi sezonu misto Insignie.Bravo Opel, taky to ale kua trvalo! Ted jeste nova Insignie!

R
1. června • 15:26

Nevím jak Astra, ale aktuálně mám služební Octavku 1.6dti 81kw v eleganci a řeknu vám jednu věc: Že motor má kurna turbo díru a kultivovanost a hluk horší než staré 1,9d, tak dávat do auta za tuto cenu petikvalt může jen technický analfabet...jojo, náklady jsou náklady
:-O

Ijon
2. června • 7:53

S Golfem 1.6TDI mám stejné zkušenosti. Navíc se hrozně dlouho zahřívá, tak 10-15km, teprve pak klesá spotřeba, motor se trochu uklidní a auto začne topit. Rachot je ale ukrutný, k tomu podivné rezonance a dunění v určitých otáčkách. Pětikvalt hrozný, už dlouho se mi nestalo, abych za celou cestu nezařadil pětku...
Jel jsem i Octavií 1.6TDI s DSG, a to bylo o třídu lepší, tam mi vadil jen turbolag pod 1600 otáček. Vzhledem k tomu, že DSG drží otáčky tak kolem 1400, vždycky probuzení chvíli trvalo. Ale proti proti pětikvaltu to byla stejně krása.

Driver
1. června • 11:39

Jinak Astra se hodně povedla, ale osobně bych uvítal jen miniaturní facelift předchozí generace, ta měla pro nohy vzadu víc místa, měla vytříbený design a stačilo do ní dát ty nové technologie jako je tento infotaiment, LED světla, ale Opel si evidentně nechce kanibalizovat prodeje také "uvnitř malé" Insignie... Holt nikdo před tím ty mega Vectry nekupoval, tak se zmenšuje. Akorát že důvod byl design, a né velikost. :-D

štefan
5. října • 16:11

S úsmevom tu čítam o malom priestore na zadných sedadlách a pýtam sa seba. Sedeli ste v tom aute vôbec? Osobne vlastníme v rodine Astru J ST a často sedím vzadu a vyskúšal som si aj v K-čku ST nastavenie predného sedadla a následne sadol do zadu kde bolo kopu miesta na kolená aj chodidlá oproti našej.:-D

Takurcite
31. května • 22:03

Docela by me zajimala zminovana 1.6T varianta (v kombi), je to tusim novinka pro tento rok. Diesely jsou "fajn" ale moc lidi mimo fleety je kupovat nebude.

Martas
31. května • 21:34

Mužete mi prosím ukazát jak toto auto ve vaší vybavě stoji cca 600000kč?

Dingo
31. května • 20:20

Měl jsem možnost otestovat novou Astru ST s biturbem, moje subjektivní poznatky:
- příjemný a kvalitní interiér
- dobrý podvozek, žehlí nerovnosti nic nebouchalo
- velký rozsah nastavení volantu
- motor bez výrazného turboefektu
- dynamika motoru dosti mdlá
- brzdy spíše slabé, auto bylo nové možná proto
- výko kufru se otevře max do 185 cm
- systém rozpoznávání značek pozná omezení na max 40 km/h, ale už si nepřečte na dodatkové tabulce, že je to jen nad 3,5t a pak vám to bliká, že překračujete rychlost :-)
Auto celkem fajn, ale mě by s tím nebavilo jezdit.

Peter
31. května • 22:34

tak to si asi dobre blby ze si to nevies vypnut aby ti to neblikalo :-D

Marek71
7. června • 8:50

Blbý si asi ty. Neviem, k čomu mi je v aute systém rozpoznávania značiek, keď ho potom musím vypínať kvoli tomu, že tie značky špatne rozoznáva. Ach jo...

Dingo
1. června • 8:10

Měl jsem to asi 30 min.

Paco28
31. května • 18:41

To bych rád věděl, čím Octavia svou vyšší cenu oproti Astře kompenzuje.... Že by tím, že slouží jako nejčastější zdroj náhradních dílů na černém trhu? Že má ještě tužší podvozek, než Astra? Že má více výbavy v příplatcích, než naprostá většina konkurence? že má nejméně svědomité servismany na celém trhu? Že za "chromovou" lištu kolem oken vyžaduje příplatek? Nu, pak ano, pak má autor testu pravdu. Jen jsem to dosud nepokládal za kompenzaci vysoké ceny....

Tom
31. května • 19:35

Tak se servisem bych nesouhlasil, to je vsude stejne a narazis na diletanty stejne jako na odborniky. A ze ma vice vybavy v priplatcich? A co je na tom spatneho? Zalezi na kazdem, jak si chce nakonfigurovat auto a cemu dava prednost. Nedavno si tady nekdo stezoval, ze si musi kupovat i co nechce a nemuze si auto nakonfigurovat jak chce... Takze to, ze ty to vidis jako nevyhodu jiny vidi jako vyhodu...

Takurcite
31. května • 22:05

To neni tak zcela pravda.
To by platilo v pripade, kdyby byla octavia levnejsi a pak by se dalo na cenu konkurence dostat ruznymi priplatky. Ale jak vsichni vime, tak to neni, octavia stoji "bez vybavy" stejne nebo vice nez konkurence a ano... pak si ji jeste muzete krasne konfigurovat (facepalm).

Ijon
1. června • 8:10

No, ona je Oktávka podstatně dražší, ne srovnatelná. Verzi s motorem 1.6TDI raději rovnou vynechám, protože ten 5-kvalt je opravdu hrozný a zvláště verze s 66kW je až tragikomická. Také je vidět, že kocern neposlal nějakou 1.6TDI do srovnávacího testu snad už 2 roky.
Vezmu tedy Octavii Combi 2.0TDI Style 110kW (chci automatickou klimatizaci), cenovka je 648.900, Astra Biturbo Innovation je za 564.900. Rozdíl 80.000. V jiných verzích to bude podobné.
Ano, možná se to vrátí později při prodeji, ale popravdě kromě velikosti kufru tam mnoho důvodů pro vyšší cenovku nevidím. Místo na zadních sedadlech je opticky velkorysé, ale krátký sedák je tak neuvěřitelně umístěn (příliš nízko, příliš rovně), že se o nějakém pohodlí opravdu nedá mluvit.

josephko
31. května • 19:31

Napríklad zostatkovou cenou. Porovnateľne stará Octavia v podobnej výbave a technickom stave je a vždy bude drahšia ako Astra... A dovolím si tvrdiť, že minimálne o toľko, o koľko je nová Octávka drahšia ako Astra.

Petr
1. června • 13:40

Operovat zustatkovou cenou je naprosty nesmysl. Auto si nekupuji proto, abych premyslel, za kolik ho prodam,a le rpoto aby mi vyhovovalo, dokud s nim jezdim. Navic co na zustatkove cene "ziskas" u Octavky, to a mozna jeste vic preplatis pri nakupu. Navic budes jezdit v m*dce jenom kvuli tomu, ze ma vyssi zustatkovou cenu.

Pedro
1. června • 10:03

Ale ty kupis Astru za 500 tisic a Octavku za 600 tisic v rovnakej vybave. Ma v takomto pripade vyzman pozerat na % zostatkovej ceny?

Driver
1. června • 11:26

:-D Někteří lidi jsou nepoučitelní. Pamatuji si, jak se prodávaly, tuším v roce 98 nové Astry F nebo už pak G za 500 a nové Octavie za 700. Kombíky v pořádné výbavě, ale zdaleka ne nejvyšší.Například v Octavii Combi TDI za 600 nebylo ani rádio ve standartu. (Příplatek) Potom po pěti letech to bylo povzdvižení, když v bazaru stála Astra 300 a Octa 460, někteří to neuměli pochopit, jako nechápou dodnes, proč stojí astra F 6tis a Octa třeba 80.
Ono je to tak, že když někdo něco delší dobu nechápe, tak to nepochopí už nikdy :-D

Quebe
2. června • 16:23

Njn, tak když jsou zdejší lidé z té střelené slepice tak paf a za ty prachy to kupujou...Na druhou stranu je takový stav požehnáním pro ty, co si chtějí koupit právě toho pětiletého opela nebo žabožrouta, protože je vyjde prakticky na pakatel.

BlackRider
1. června • 14:38

Jako chapat lidskou blbost je dost tezky...

neodborník
31. května • 18:28

Je lepší jídlo s šesti knedlíky, když jich sním pět a některé restaurace dávají za stejnou cenu třeba deset ?! K čemu mi je prostor v autě, který nepotřebuju a nějaké novinářské pod-nad-průměrování. Není lepší si do auta individuálně sednout a rozhodnout se sám dle vlastního uvážení a rozhodnutí. Takovéto "testy" s návodem na vlastní názor jsou k ničemu, nebo pro ovce. Víc je někdy taky míň a stojí za houby.

Tom
31. května • 19:38

A proto mame diky bohu moznost vyberu. Ty prostor nevyuzijes, tak ti to nevadi, jiny ho potrebuje, tak je to pro nej navod, na co se pri vyberu soustredit a co vyzkouset. Test bude vzdy subjektivni a zajemce muze max na neco upozornit.

Teomakos
22. června • 20:46

Pak je ale nesmysl prezentovat výsledek testu jako jedno číslo. Každý má jiné potřeby a rozhodování je komplexní na základě mnoha faktorů (pokud to někdo řeší).

Josef
31. května • 21:07

Ano, ať si každý koupí co chce. Je na trhu s auty naštěstí z čeho vybírat.

wind
2. června • 20:14

tak preco v kazdom teste auto s normalnym kufrom= pre vacsinu dostatocnym ale mensim ako octavia, straca body. Pre mnohych je to prednost, ze nevlacim iba vzduch a ked chcem z kufra nieco vybrat, tak sa nezaspinim o naraznik.

Josef
5. června • 14:04

Všechny testy je potřebné brát s rezervou. Nejlepší je nejdříve ujasnit si, co člověk od auta chce (co si přeje), a co od auta skutečně potřebuje. Co se týká zavazadlkového prostoru, tak doporučuji připravit si s rozmyslem v klidu zavazadla, která člověk opravu potřebuje převážet a potom u prodejce je naskládat do uvažovaného auta. Pokud někdo chce rezervu pro "strýčka Příhodu", tak je vhodné před volbou "obřího" kombíku raději připlatit si za hagusy pro snadné a pevné připevnění nosiče "rakve" na střechu a (nebo) tažné zařízení, které má výhodu v tom, že ho lze použít pro široké spektrum příležitostí (převoz pytlů s cementem je asi lepší ve vozíku, než v "obrovském" prostoru Superbu či Octavie) a také případné použití obytného přívěsu je rozhodně "prostorovou" jistotou, kterou ani největší combi také nenahradí. Pohodlné a bezpečné uložení kol na nosič na "kouli" je zbytečné též připomínat. Platí obecně platné pravidlo - všechno s rozumem. A také to, ať si každý vybere co se mu líbí a co mu vyhovuje. Když někdo chce Superba Combi a převáží přitom max jen tašku s notebookem, je to jeho věc.
A na závěr připomenu často až trapné neustálé zdůrazňování obřího ("nejlepšího") zavazadlového prostoru Octavie ve všech možných testech, kdy dokonce uvádí nepravdu, že je větší neč u konkurenta Civicu Tourera. A to dokonce s vyloučením výhody Magic Seats. Jenže často až agresivní marketing některých firem dělá své. Kdyby to ale neučínkovalo, tak to nedělají. Je proto na každém z nás, jestli chce být reklamou a "testy" manipulovanou ovcí, nebo používá svůj vlastní mozek a oči a řídí se vlastním úsudkem s cílem vyhovět svým skutečným požadavkům/potřebám.

Zdenek
31. května • 17:54

...kazdy test se musi brat s rezervou a vubec nejlepsi je, si auto vzdy sam projet a recenzeta brat s nadhledem, nikdy nevite, jaka automobilka ho ma na vyplatni pasce :)

Tom
31. května • 19:36

Az na ty konspiracni teorie o vyplatnich paskach souhlasim, nejlepse je si auto projet sam. Test me muze max navest na veci, na ktere bych pri testovaci jizde neprisel a zjistit, zda jsou pro me dulezite nebo s tim dokazu zit...

Josef
31. května • 21:05

Souhlas Tome, opakovaně jsem se v jiných diskusích vyjádřil o důležitosti auto si pořádně vyzkoušet a teprve potom hodnotit (a případně se rozhodnout ho koupit). Boty a oblečení si také každý vyzkouší před tím, než ho zaplatí, a přitom se jedná jen o "pár" korun ve srovnání s cenou auta. Minulý týden jsem poprvé viděl Astru vystavenou v obchodním centru a byl jsem překvapen, jak vypadá. Ve skutečnosti je hezčí, než na obrázcích. A ten interiér se také moc povedl. Šlo samozřejmě o plně vybavenou Astru a cena asi bude vyšší... Není to ale moje kategorie aut, tak se o Astru víc nezajímám a nemám důvod si ji proto ani zkoušet. Myslím si, že je ale Astra konkurenceschopná a komu "padne" do ruky a na "tělo" a bude mít z ní dobré "pocity", tak její koupí neprohloupí...

Doporučujeme

Články odjinud