Test Opel Astra ST 1.6 CDTI BiTurbo: Dobrá, ale příliš kompaktní

Nedlouho po hatchbacku přichází nová Astra také s karoserií kombi. Jak funguje tahle novinka v kombinaci s plnou výbavou a nejdražším motorem?
Seznam kapitol
  1. Úvod, Výbava
  2. Pořád je menší, Pracoviště řidiče
  3. Povedený diesel, Dynamický podvozek
  4. Verdikt, Technické údaje
  5. Opel Astra ST 1.6 CDTI BiTurbo: Fotogalerie

Opel zvolil při představování nové Astry podobnou strategii jako Renault u Talismanu. Na loňském autosalonu ve Fraknfurtu ukázal rovnou základní hatchback i praktičtější karoserii kombi, ale zákazníci si na prodlouženou variantu museli chvíli počkat, stejně jako naše redakce na novinářský testovací automobil. 

IAA 2015 živě: Nový Opel Astra se Golfu rozhodně nebojí

IAA 2015 živě: Nový Opel Astra se Golfu rozhodně nebojí

Ten k nám nakonec dorazil poměrně brzy po uvedení na český trh a to rovnou v té nejlepší výbavě, jakou si můžete u nové Astry ST představit. Testovací exemplář tak dostal téměř všechno. Od diodových světlometů, přes masážní sedadla AGR, až po systém Opel OnStar, který zatím na českém trhu k dispozici není (testovací automobil přijel z Německa) nebo vrcholný dvakrát přeplňovaný naftový čtyřválec o objemu 1,6 litru.

Pro úplnost dodejme, že se čeští zákazníci dočkají systému OnStar ve druhé polovině tohoto roku. Možnost připojit se v autě na WiFi, kterou také testovací automobil nabízel, ale dorazí ještě později. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Opel Astra nové generace už můžete pořídit také s karoserií kombi. Má se Škoda Octavia a další soupeři čeho bát?

Tuto verzi tak najdete téměř na poslední příčce ceníku, protože její cena startuje částkou 554 900 Kč. Nutno ale doplnit, že výbava není vůbec špatná. Konkrétně se bavíme o úrovni Dynamic postavené na sedmnáctipalcových litých kolech, vybavené přednárazovým systémem, automatickými světlomety, klimatizací nebo systémem čtení značek. V seznamu základní výbavy chybí snad jen pouze automatická klimatizace, za kterou se připlácí patnáct tisíc korun. 

Test Opel Astra 1.6 CDTI: Značný posun

Test Opel Astra 1.6 CDTI: Značný posun

Jenže testovaný exemplář nabídl ještě více. Balíček zahrnující multimediální systém a diodová světla LED Matrix stojí 40 000 Kč, přední sedadla AGR vyjdou na patnáct tisíc, bezklíčkové odemykání a startování stojí dvanáct tisíc, za parkovací kameru zaplatíte sedm tisíc a tak podobně. Přidejme pár zbytečností typu sedadla řidiče s masáží (45 000 Kč) a jsme na částce zhruba 700 000 Kč. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Do testu nám dorazila Astra ST ve výbavě Dynamic. Ta obsahuje všechno možné včetně sedmnáctipalcových disků, za diodová světla si ale musíte připlatit. Pod kapotou testovaného exempláře byl vrcholný diesel 

Opel, ať chce, nebo ne, se rozhodně na našem trhu nevyhne srovnání se Škodou Octavia Combi a hned takto na úvod vytahuje zajímavý trumf. Za 529 000 Kč totiž u Škody pořídíte provedení 1.6 TDI s výkonem pouze 81 kW (110 k). Oktávka s dieselem o výkonu 110 kW (150 k) začíná na 598 900 Kč. Ale všichni dobře víme, čím bude Škoda tuto skutečnost kompenzovat. 

Co se další konkurence týká, Hyundai a Kia takto silný diesel nemají, nový Renault Mégane přijde s karoserií kombi později a třeba takový Focus s dvoulitrem opět o výkonu 110 kW (150 k) začíná na částce 568 990 Kč. 

Teď už víme, s čím přesně máme tu čest, takže se můžeme posunout dále. Těžko u kombíku pokračovat něčím jiným než vnitřním prostorem.

Radosti
Solidní zpracování
Povedený diesel
Nízká spotřeba
Slušná dynamika
Zajímavá cena
Starosti
Méně místa pro nohy na zadních sedadlech
Oproti konkurenci menší zavazadelník
Někdy příliš tuhý podvozek
7  /10
Pokračování testu
Fotogalerie90 fotografií
_DSC0274.jpg _DSC0281.jpg _DSC0283.jpg
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Výbava
  2. Pořád je menší, Pracoviště řidiče
  3. Povedený diesel, Dynamický podvozek
  4. Verdikt, Technické údaje
  5. Opel Astra ST 1.6 CDTI BiTurbo: Fotogalerie
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků