Test: Opel Astra GTC 1.6 Turbo – těšte se na OPC

Třídveřový Opel Astra vypadá bez přehánění skvěle. Designéři si na něm dali záležet a na výsledku je to vidět. Škoda, že nejezdí tak báječně, jak vypadá.
Seznam kapitol
  1. Design za sto bodů, Starý známý
  2. Vzadu i pro dlouhány, Už aby tu byl
  3. Velmi schopný, Cena od, Technické údaje
  4. Fotogalerie

Opel před časem doplnil nabídku pro model Astra klasickým sedanem, tedy karoserií, která se na českém trhu příliš „nenosí“. Minulý rok ale přišla atraktivní třídveřová verze označená jako GTC, která by určitou skupinu zákazníků oslovit mohla, a to především kvůli tomu, jak vůz vypadá, což také automobilka během prvního setkání na Mallorce patřičně zdůrazňovala.

Opel Astra GTC: první jízdní dojmy

Opel Astra GTC: první jízdní dojmy

Design za sto bodů

Jakkoliv je GTC členem rodiny Astra, na karoserii byste hledali díly shodné s klasickým pětidveřovým hatchbackem marně. Podle toho, co prezentovala automobilka na Mallorce, jsou společné jen některé detaily. Designéři dostali volnou ruku, vše je uděláno nově s jediným cílem – vytvořit atraktivně vypadající třídveřový hatchback koketující s kategorií kupé. Kromě toho má GTC oproti základnímu hatchbacku větší rozvor náprav i rozchod kol.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Opel Astra trochu připomíná Mégane Coupé, ale to nic nemění na tom, že po stránce designu jde o velmi povedený automobil.

Povedlo se? Myslím, že se s většinou shodnu na kladné odpovědi. Především červený a žlutý lak karoserie stojí za to. Navíc si pod heslem kola dělají auto můžete pořídit až dvacetipalcové „disky“ (ale to nedělejte) a design ještě více podtrhnout. Mně osobně se GTC nejvíce líbí zezadu, kdy naplno vynikají svalnaté tvary a široký postoj. Po stránce designu má konkurence v Opelu Astra pořádnou konkurenci.

Obvykle se na tomto místě uvádí také rozměry, ale já je protentokrát přeskočím a rovnou vás odkážu na tabulku technických údajů na konci článku. Co stojí za zmínku, je fakt, že Astra GTC vypadá velmi kompaktně. Ve skutečnosti ale jde o poměrně velký automobil, což se hodí především z pohledu prostoru pro cestující.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Zezadu vynikne úzká kabina a hodně do boků vytažená kola. Tohle se vážně povedlo.

Starý známý

Interiér už tak dramatické odlišnosti oproti exteriéru nenabízí. Je to nevýhoda? Určitě ne. Prvky známé z Insignie nejsou vůbec špatné, navíc GTC přidává oproti své starší a větší sestře subjektivně lepší zpracování. Pochvalu si zaslouží pohodlná sedadla s výrazným bočním vedením. Ta zaprvé už na první usednutí prozrazují cosi o schopnostech podvozku a zadruhé výborně podrží tělo na dlouhých trasách, což se také hodí.

Test: Opel Astra ST 2.0 CDTI – naftový premiant?

Test: Opel Astra ST 2.0 CDTI – naftový premiant?

Protože jde o třídveřový automobil, nelze čekat úplně ideální nastupování ve stísněných prostorách. Dvojice velkých dveří je dost těžká a z auta se například při parkování v řadě hůře vystupuje. Nicméně taková je realita aut podobné koncepce. Je to stejné, jako kdybyste chtěli kritizovat dvoumístný roadster kvůli tomu, že nepobere čtyři cestující. Z pohledu praktického užívání zajímavé Astry je to spolu s menším vstupním otvorem do zavazadelníku (opět daň za design) jediná nevýhoda.

Astra GTC se totiž nezdá. S nabídkou vnitřního prostoru nemá sebemenší problém, a to se bavíme jak o první, tak především o druhé řadě sedadel. Zdá se vám to divné? Upřímně řečeno, nejste v tom sami. Moc dobře si vzpomínám, jak nám byl tento fakt prezentován koncem listopadu na Mallorce. Všichni novináři do jednoho si klepali na čelo a považovali to za další z mnoha marketingově nafouknutých polopravd. Jenže... 

Opel

Němec Adam Opel založil svou společnost už v roce 1862. Od roku 1899 v ní začal vyrábet automobily a v roce 1914 se stal největším německým výrobcem.

V letech 1929–1931 se vlastníkem Opelu stal General Motors. Od roku 2017 je Opel dceřinou společností koncernu Groupe PSA.

Opel Astra • Opel Corsa • Opel Crossland X • Opel Grandland X • Opel Mokka • Opel Zafira • Opel Combo • Insignia Country Tourer • Insignia GSi

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Design za sto bodů, Starý známý
  2. Vzadu i pro dlouhány, Už aby tu byl
  3. Velmi schopný, Cena od, Technické údaje
  4. Fotogalerie
TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

dnes | Richard Herbich | 59 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 80 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 34 příspěvků