Test: Opel Astra GTC 1.6 Turbo – těšte se na OPC

Třídveřový Opel Astra vypadá bez přehánění skvěle. Designéři si na něm dali záležet a na výsledku je to vidět. Škoda, že nejezdí tak báječně, jak vypadá.
Seznam kapitol
  1. Design za sto bodů, Starý známý
  2. Vzadu i pro dlouhány, Už aby tu byl
  3. Velmi schopný, Cena od, Technické údaje
  4. Fotogalerie

Opel před časem doplnil nabídku pro model Astra klasickým sedanem, tedy karoserií, která se na českém trhu příliš „nenosí“. Minulý rok ale přišla atraktivní třídveřová verze označená jako GTC, která by určitou skupinu zákazníků oslovit mohla, a to především kvůli tomu, jak vůz vypadá, což také automobilka během prvního setkání na Mallorce patřičně zdůrazňovala.

Opel Astra GTC: první jízdní dojmy

Opel Astra GTC: první jízdní dojmy

Design za sto bodů

Jakkoliv je GTC členem rodiny Astra, na karoserii byste hledali díly shodné s klasickým pětidveřovým hatchbackem marně. Podle toho, co prezentovala automobilka na Mallorce, jsou společné jen některé detaily. Designéři dostali volnou ruku, vše je uděláno nově s jediným cílem – vytvořit atraktivně vypadající třídveřový hatchback koketující s kategorií kupé. Kromě toho má GTC oproti základnímu hatchbacku větší rozvor náprav i rozchod kol.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Opel Astra trochu připomíná Mégane Coupé, ale to nic nemění na tom, že po stránce designu jde o velmi povedený automobil.

Povedlo se? Myslím, že se s většinou shodnu na kladné odpovědi. Především červený a žlutý lak karoserie stojí za to. Navíc si pod heslem kola dělají auto můžete pořídit až dvacetipalcové „disky“ (ale to nedělejte) a design ještě více podtrhnout. Mně osobně se GTC nejvíce líbí zezadu, kdy naplno vynikají svalnaté tvary a široký postoj. Po stránce designu má konkurence v Opelu Astra pořádnou konkurenci.

Obvykle se na tomto místě uvádí také rozměry, ale já je protentokrát přeskočím a rovnou vás odkážu na tabulku technických údajů na konci článku. Co stojí za zmínku, je fakt, že Astra GTC vypadá velmi kompaktně. Ve skutečnosti ale jde o poměrně velký automobil, což se hodí především z pohledu prostoru pro cestující.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Zezadu vynikne úzká kabina a hodně do boků vytažená kola. Tohle se vážně povedlo.

Starý známý

Interiér už tak dramatické odlišnosti oproti exteriéru nenabízí. Je to nevýhoda? Určitě ne. Prvky známé z Insignie nejsou vůbec špatné, navíc GTC přidává oproti své starší a větší sestře subjektivně lepší zpracování. Pochvalu si zaslouží pohodlná sedadla s výrazným bočním vedením. Ta zaprvé už na první usednutí prozrazují cosi o schopnostech podvozku a zadruhé výborně podrží tělo na dlouhých trasách, což se také hodí.

Test: Opel Astra ST 2.0 CDTI – naftový premiant?

Test: Opel Astra ST 2.0 CDTI – naftový premiant?

Protože jde o třídveřový automobil, nelze čekat úplně ideální nastupování ve stísněných prostorách. Dvojice velkých dveří je dost těžká a z auta se například při parkování v řadě hůře vystupuje. Nicméně taková je realita aut podobné koncepce. Je to stejné, jako kdybyste chtěli kritizovat dvoumístný roadster kvůli tomu, že nepobere čtyři cestující. Z pohledu praktického užívání zajímavé Astry je to spolu s menším vstupním otvorem do zavazadelníku (opět daň za design) jediná nevýhoda.

Astra GTC se totiž nezdá. S nabídkou vnitřního prostoru nemá sebemenší problém, a to se bavíme jak o první, tak především o druhé řadě sedadel. Zdá se vám to divné? Upřímně řečeno, nejste v tom sami. Moc dobře si vzpomínám, jak nám byl tento fakt prezentován koncem listopadu na Mallorce. Všichni novináři do jednoho si klepali na čelo a považovali to za další z mnoha marketingově nafouknutých polopravd. Jenže... 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Design za sto bodů, Starý známý
  2. Vzadu i pro dlouhány, Už aby tu byl
  3. Velmi schopný, Cena od, Technické údaje
  4. Fotogalerie
S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

včera | Jan Mička | 10 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků