Kapitoly článku:
A vystupujeme
Za volantem zajímavého třídveřového hatchbacku Opel Astra GTC s motorem 1,4i a rozšířenou výbavou Enjoy jsme vzhledem k časovému omezení absolvovali necelých 500 km. V tomto provedení lze vůz doporučit těm, kteří jezdí nejčastěji maximálně ve dvou, pohybují se spíše v kratších vzdálenostech po městě (kde není výkonový hendikep tolik znát) a dají spíše na styl a originalitu než na dynamické parametry.
Kromě vrozených neduhů třídveřové karosérie lze Astru GTC označit za poměrně praktickou. Nákup stávající Astry lze jen doporučit, vzhledem k blížícímu se představení nové generace se její ceny prudce propadají, přesto však jde stále o relativně moderní a vyspělý automobil.
Vůz k testu zapůjčilo brněnské dealerství Renocar, a. s. (www.renocar.com)
Stručné technické údaje | |
Počet válců/ventilů na válec | 4/4 |
Zdvihový objem motoru, typ | 1 364 cm3, zážehový, Twinport |
Nejvyšší výkon | 66 kW (90 k) při 5 600 ot./min. |
Nejvyšší krouticí moment | 125 N.m při 4 000 ot./min. |
Zrychlení z 0 na 100 km/h | 12,6 s |
Nejvyšší rychlost | 175 km/h |
Převodovka – způsob řazení, počet stupňů | Man., 5 st. |
Pohotovostní hmotnost | 1 220 kg |
Objem zavazadlového prostoru min/max | 340/1 070 l |
Průměrná spotřeba (město/mimo město/kombinace) | 8,6/5,6/6,5 l/100 km |
Rozvor náprav | 2 614 mm |
Délka/šířka/výška | 4 290/2 033/1 435 mm |
Naměřené hodnoty
Otáčky motoru na jednotlivé rychlostní stupně při silničních limitech |
Stupeň/rychlost | 50 km/h | 90 km/h | 130 km/h |
1 | - | - | - |
2 | 3 500 ot./min. | - | - |
3 | 2 300 ot./min. | 4 250 ot./min. | 6 600 ot./min. |
4 | 1 800 ot./min. | 3 450 ot./min. | 5 100 ot./min. |
5 | 1 500 ot./min. | 2 700 ot./min. | 3 950 ot./min. |
Zrychlení z 0 na 100 km/h |
Číslo měření | Čas v s. |
1 | 14,59 |
2 | 14,13 |
3 | 13,89 |
Průměr | 14,203 |
Pružnost | |
60 – 100 km/h | |
3. st. | 10,98 s |
4. st. | 16,42 s |
| |
80 – 120 km/h | |
4. st. | 15,14 s |
5. st. | 26,03 s |