Test Opel Astra GTC 1,4i: na rozloučenou

51 komentářů

SPiT
6. srpna • 23:37

Mam Astru G s tym istym motorom. Spotreba je u normalneho cloveka vsade tak o 1L nizsia. Dialnicu 130km/h mam stale za 6,5-6,7L. Na okreske sa pri plynulej (nie pomalej) jazde da bez nejakeho umenia dostat pod 6L. Mozno bol este surovy motor.
S klimou suhlasim, je to fakt motorova brzda, v meste to vyslovene obtazuje.
A celkovo, je to 1.4...netreba od toho cakat zazraky. Da sa s tym jazdit.
Urcite lepsie ako 1.2 HTP. Skor by som porovnaval s VW 1.4 16V (55kW). Mal som vo firemnej Fabii combi a to bol porovnatelny motor. V nieco lepsi, v niecom horsi...jedine co sa musi sudruhom vo VW nechat, klimu tam nebolo citit skoro vobec.
Co sa samotneho 1.4 motora tyka, skor som nakloneny k VW. Vo zvysku vyhrava Astra G s radovo nizsou cenou ako o triedu nizsia fabka. A nova fabka je fakt hnusna. To sa proste neda, skaredsi je uz len Nisan Micra.

jimmy
10. srpna • 13:41

Moja astra H 1.4i na svoje muchy a nie je to ziaden pretekar, ale inak ako auto mozem plne odporucit. Robustne, kvalitne, spolahlive a hlavne vzdy poslucha co sa od nej ziada.

Judas Priest
10. srpna • 16:11

Motor 1.4 na dálnici při dodržování limitů nežere moc pod deset. To je prostě ověřený fakt. Tečka. Co říká palubák je skoro šumák. To už fakt radši to HTP. Ježiš to zas bude keců...

SPiT
12. srpna • 23:22

Palubak nemam, spotreba je merana kazdym tankovanim. Zatial mam na 1.4 Twinport najazdene cca 15 000 km a ziadne extremy sa nekonali. Od zaciatku spotreba len klesa.
Btw. raz som isiel polovicu obvyklej trasy 160 km/h (cca 180km po dialnici, zvysok bola okreska) a celkovy priemer vysiel len 0,6 l viac ako obvykle.Ten motor nie je idealny, prve 2 prevody dlhsie, posledne 2 kratsie...ale porovnavat to s HTP je trapne.Kazdopadne dalsie auto bude turbobenzin...mal som tu cest najazdit 1500 km a odvtedy dobre nespim B-].

Erik
12. září • 15:32

Kde bych sehnal zahrádku na toto auto? která bude určitě pasovat?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Tomáš
17. září • 13:59

Já mám na Astře tyto nosiče https://www.neumax.cz/atera-rtd-astra-s-integro... ... na střeše, tak se na ně podívejte. Vleze se mi na ně bedna i nosič na kolo.

Erik
18. září • 16:36

A na astru vám to teda sedí všechno v pohodě ano? jak dlouho trvalo, než vám to přišlo domů?

Tomáš
22. září • 19:06

Ano na astru to sedí výborně. Je to přesně na astru, jen si pohlídejte z jakého roku auto je.

RRAAFF
10. srpna • 20:15

Proč by mělo být. HTP bych asi nevolil, ale nepokládám ho za špatný motor (na město a okolí). Jinak Astra se mi líbí, osobně bych volil jako optimum cena/výkon 1,8 103kw. Brzy snad bude Astra classic 3, tak snad tam tu 1,8 dají.
Ostatně jeden člen autorevue "gomes" má GTC 1,4 a jezdil s tím Slovensko - Portugalsko a nestěžoval siRRAAFF

julo9
4. srpna • 17:37

polovica z vas sa vozi v hnusnej fabii s este otrasnejsim motorom. a co na tom ze to nazvali GTC, skodovka nazvala htp sport a nikto to tu nerozmazava a pozrite sa na cenu a vybavu dorovnanie na tuto uroven vas skodovka a podobne vykonny motor vas vyde skodovka o 50k viac aj so zlavou a potom skuste porovnavat ine parametre ako vnutorny priestor, podvozok ...

Antracit
4. srpna • 18:27

Alespon si v te tve hnusne skodovce mame kam odlozit piti a nemusime zapasit s debilnimi blinkry, ovladanim palubaku, ktere rozptyluje pozornost atd. Myslim, ze Koncern stoji i za 75.000 Kc priplatku. :-P

Pavel
4. srpna • 22:00

Debilní blinkry je to co bych kritizoval mimo jiné i u Škodovky resp. toho kreténa co vymyslel trojblik bych pověsil za koule do průvanu. Jen doufám, že se tato zhovadilost moc nerozšíří (někteří to začínají nabízet za příplatek), páč když chce člověk předjet cyklistu, tak musí dle zákona použít blinkry, jenže když to blikne 3x, tak si ten na vedlejší může myslet, že odbočuju a vjede mi přímo pod auto, což se mi se služební Fabkou už stalo. Od té doby raději porušuju zákon a blikry ve Fabce používám jen na odbočení.

Antracit
4. srpna • 22:22

Co je tohle za BLBOST!?! Ty nevíš, že trojblik u Koncernu, se aktivuje jen když tím blinkrem jen ťukneš, když ho podržíš o chvilku dýl, cca 1s, tak se trojblik nezapne a blinkr blikne jen normálně jednou. Já to používám pořád. Trojblik i jedno bliknutí.

Judas Priest
10. srpna • 16:09

Co je tohle za BLBOST? S kriplblinkem se NEDÁ bliknout jednou. A kolikrát by to bylo potřeba. Nejmenší počet blinknutí je dva (když podržím páčku 2 sekundy). Nemám to rád a nezvyknu si na to. Oproti tomu jsou blinkry u Opla super. Ne že bych jinak žral Oply, sou to stejný zoufale nudný skořápky jako Fauvé.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Antracit
10. srpna • 16:13

No to je dost, že to někdo vyzkoušel. ;-) Je to tak. 2x je minimální počet bliků. Nevím, mě to jako nevýhoda nepřijde. Jeden blik bych snad ani nikdy nepoužil, protože si ho stejně někdo sotva všimne. Ale uznavam, ze nejlepsi by bylo, kdyz by to umelo jedno blik, dvoj blik, trojblik. .)

Pavel
5. srpna • 17:31

Aha, díky, zase jsem o něco chytřejší :-D Otestuju to při nejbližší příležitosti. Asi bych měl začít něco dělat se svou nechutí číst návody B-]

Koubes
4. srpna • 19:36

To je zas blábol... Blinkry jsou naopak super. Teď mi v novým autě chybí. Člověk musí vracet páčky jak debil ručně zpátky, aby mu to neblikalo půl hodiny...

Martin Foltin
4. srpna • 19:32

Jasne. Auto v ktorom sa neda odlozit flasa je nanic. Ked koncern pride s tym ze bude za priplatok igelitak na moc, tak to bude parada. To sa nebude musiet zastavovat vobec.

Antracit
4. srpna • 12:04

Mě by docela zajímalo, kam si v tomto autě můžu odložit třeba jen 0,5l láhev s pitím, abych na ní za jízdy pohodlně dosáhl. Toho inženýra co vymyslel tenhle interiér bych kopnul do ..... 3-[

veto
5. srpna • 17:04

doteraz som mal vela aut, ale nakoniec mi v ziadnom nepasoval drziak na pohare. Vzdy som nakoniec 0,5l flasu mal na rucnej brzde a 2l flasu za spolujazdcovym sedadlom na zemi.

urbec
4. října • 2:38

JE mi na nic z toho jak v aute hledate drzaky na piti normlane jakoukoli petlahev ve sluzebni astre G strcim mezi sedadlo a B slopek....:-)v cem je problem?a kdyz jsem byl objednavat soukrome auto opel astra H gtc byl jsem rad ze tam neni polno prihradek fajn auto na jezdeni a ne na svaceni piti atd kdyz chchi petku stejne ji v kazdem aute davam mezi to sedadlo a B sloupek....a jinak si uzivam jizdy nebo telefonovani pres HF a to na stinitku...a kdo rika ze za prihradky si zaplati 75000kc tak to je borec ja radej auto bez prihradek a 75000kc doma:-)

mates
4. srpna • 12:10

:-) ja sem se timhle vzdycky bavil, jak jedna z prvnich veci co hodne lidi hleda je odkladaci plocha specialne udelana pro 1,5 litrovou lahev :-)))) osobne davam lahev na lezaka na sedadlo spolujezdce nebo dozadu kde na to dosahnu, ale je mozny ze v tom nekdo vidi neprekonatelny problem.... pripomina mi to reklamu na superba a jejich supr turbo odkladac na destnik v zadnich dverich, ja mel za to ze v desti se jde s destnikem az ke dverim ridice a takto i nastupuje, teprve pak se destnik sklopi, ale majitele superba asi radsi zmoknou kdyz uz maj tu schraaanku :-) nic ve zlym, v jinym aute urcite specialni drzak na 1,5 litrovou flasku najdes, jen nesmis casem zmikrovat treba na 0,7 lahve, to bude zase dalsi trabl... :-)

Pepa
5. srpna • 14:50

Ten, kdo autem dojizdi kousek do prace, asi odkladaci plochy na piti neresi. Kdo s nim chce jezdit i na dovolenou nebo ho ma jako sluzebak a ztravi v nem spoustu hodin denne, tak to resit bude...

Antracit
4. srpna • 12:19

Ja v tom vidim rozhodne neprekonatelny problem. Na sedacce spolujezdce to neni vubec bezpecne. Staci vic zabrzdit a je dole. 0,5 l lahev, natoz 1,5 litrovou lahev nedaz ani to tech uzasnych kapes na dverich. A kam si dam kelimek s kafem, nebo kelimek s pitim? Taky na sedacku? Nebo ze bych vozil sebou spolujezdce jako drzak? Pochop, ze takovyhle detaily delaji auto. Proto nikdy Astra H napriklad na Golfa nemela. Nedotazene detaily.

petr
4. srpna • 12:41

To já bych toho kdo by mi vlezl do auta s kelímkem kafe okamžitě vykopal ven :-D Stačí trošku víc zabrzdit a palubka je zaprasená jedna radost a to ještě člověk musí doufat, že mu ten sajrajt nenatekl do rádio nebo klimatizace.

Antracit
4. srpna • 13:05

Neboj, myslel jsem samozrejme kelimek s krytkou. Normalni bych si nevzal ani do drzaku, to je jasne. Tento treba: http://www.caffecorsini.cz/img/kelimek/kelimek-h500.jpg
Ale treba já mám v blbém Hurvajzovi 5 míst kam si můžu odložit pití. A v autě nižší střední je jeden a k tomu jeste pod loketkou!!!

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Martin Foltin
4. srpna • 17:38

Aj podla vyhlasky sa ma clovek venovat riadeniu a nie otvaraniu, pitu a zatvaraniu flase. Ked sa chcem napit, tak zastavim. V sucasnom aute nemam jedine miesto na odkladanie flase a vobec mi to nechyba. Rozhodne odkladacie priestory u mna nehraju ulohu pri vybere auta. Verim, ze to vela ludom vadit moze. Najvyssi cas aby sa zacali do aut montovat Camelbaky.

Antracit
4. srpna • 18:28

Tak to je super, když se chci napít tak zastavím. :-D Nebudeš stavět i když se chceš třeba podrbat?;-)

Martin Foltin
4. srpna • 19:28

Tak ja neviem. Nepotrebujem pit kazdych 5 minut. Staci raz za ja neviem 2-3 hodiny. A to nemam problem zastavit. Aj tak si treba obcas oddychnut. Rozhodne mi to pride bezpecnejsie ako otvarat flasu pocas soferovania.

Michal
5. srpna • 0:23

kolko spravis rocne km? 10-12t? Ani tolko?
Keby si v aute stravil 30t a viac rocne, budes v nom pit, jest, telefonovat (hands free samozrejme)....

.Big Smoke.
10. srpna • 17:25

Půllitrovou láhev do dveří samozřejmě dáš.

Antracit
10. srpna • 17:40

Do hatchbacku rv. 2004, tuto půllitrovou láhev nedáš: http://www.gastroprofesor.cz/images/img/30218.jpg

.Big Smoke.
10. srpna • 20:00

Mám kombi 06 před faceliftem a krásně sem vejde normální půllitrovka s kolou nebo matonkou - předpokládám, že dveře u HB a kombi jsou stejné, tak leda snad že ten čaj by měl širší lahev...

Martin Foltin
7. srpna • 11:20

Boli roky ked cez 50 000 (jazdene Astrou a Vectrou). Teraz okolo 25 000. V aute telefonujem, ale rozhodne si za jazdy neotvaram flasu a nasledne ju nezatvaram. Mne len pride divne ze taka vec ako odkladacie miesto na flasu je rozhodujucim prvkom ci auto vynesiem do nebies alebo znesiem zo sveta. Beriem, kazdy ma ine priority. Ja som si pri vybere auta tieto veci vobec nevsimal.

Antracit
7. srpna • 12:15

Ja teda nechapu to otevirani flasky - já ji oteviram a zaviram jednou rukou, druhou drzim na volantu. Mozna je to spojeno s tim, ze si kupuju vzdy 0.5l lahev se sirokym uzaverem a tam to jde zcela bez problemu. Jednou rukou otevru vicko, v te same ruce ho drzim, napiju se a zase to zavru a dam do drzaku. Dodrzovat pitny rezim, kor kdyz jedes s klimou je pro bezpecnost jizdy stejne dulezite jako telefonovat pokud mozno co nejmin a kdyz uz tak s HF.

Martin Foltin
7. srpna • 22:55

No ved moze byt. Ja toto tak sikovne ako ty neviem, preto si radsej zastavim, alebo mam hodenu flasu z bajku ktora sa da v pohode otvorit. Mna len udivilo ze zatratit podla mna celkom podarene vozitko koli takej veci ako drziak na flasu je divne. Ale beriem to. Pre niekoho je to dolezite pre niekoho nie. Schvalne mi to dnes nedalo a popozeral som sa po svojom aute. A naozaj sa tam flasa odlozit da, ba dokonca sa jedna vlezie aj do klimatizovanej opierky.Inak studia Yeti mala v operadlach Camelbak a to mi prislo ako celkom dobry napad. Kludne by sa take daco mohlo zacat montovat.

Radek Ondrášík
4. srpna • 21:42

Takze se vzdy venujete na 100% rizeni? Nemluvite s nikym? Nedrbete se? Neladite radio? Neovladate klimu?

Pavel
4. srpna • 22:02

Já ne, když už drbu, tak spolujezdkyni a to je pohodlnější když stojím :-D

Karel
4. srpna • 13:35

A já furt přemýšlím, kde se na dálnici berou ti chytráci, kteří pojídají a popíjejí za jízdy a první pořádný poryv větru jim auto krásně rozkývá (což jednou rukou vyrovnají asi po minutě).

Michal
5. srpna • 0:20

:-O vyrovnavaju auto minutu? Asi vela fajcis nie?

Radek Ondrášík
4. srpna • 14:36

Nevim cim jezdite, ale ani v dodavce mi poryv vetru auto nikdy nerozkyval tak, aby to kolenem nesrovnal, kdyz jim obema rukama.

Antracit
4. srpna • 13:42

A co teprve ti, co sahají za jízdy dozadu a hledají flašku, nebo jí sbírají spadlou ze sedačky u spolujezdce na zemi... ;-):-P

lamal
3. srpna • 19:53

myslim, ze to je slusne auto, ale ten motor je des !!! Otrasna 1,4 ka, hanba :-O

Komo
4. srpna • 6:22

To vies. To je najlepsia vec na svete vytiahnut na test GTCcko s 1.4kou motorom.
Na GTC nic slabsie ako 1.8i.

lamal
4. srpna • 9:43

to nieje celkom pravda, dost prezradi aj zakladny model ako je na tom automobilka... poznam dost aut kde zakladny model nieje totalny outsider z pohladu motorizacie jak toto... dokonca niekde je zakladny motor very good

sgs
3. srpna • 21:21

astra H bola prepadak. Lovec Golfa zaostal vo vsetkom a G sa nikdy ani nepriblizil..

lamal
4. srpna • 1:29

zalezi na aky golf :-D tekemu GLF 4 je konkurencia aj glf 3 :-P aspon co sa podvozku tyka :-O

mr. propadák
4. srpna • 0:23

hh, propadák :-D

Koubes
3. srpna • 23:29

to si zas někdo něco vycucal z prstu...

.Big Smoke.
3. srpna • 22:27

Ale běž - jakýpak propadák?

pierre
3. srpna • 22:37

:-D Sice absolutně nejprodávanější auto Evropy v r. 06, ale propadák ;-)

Doporučujeme

Články odjinud