Test Opel Astra GTC 1,4i: na rozloučenou

Váháte, zda počkat na novou Astru, či využít výhodné nabídky stávající? Možná vám pomůže náš test dosluhující Astry v provedení GTC.
Seznam kapitol
  1. Pokrok nezastavíš, Slabší výbava, Dostatek pohonných jednotek
  2. Zkoušený vůz, Na první pohled, Uvnitř
  3. Se sluncem nad hlavou, Za volantem, Na silnici
  4. A vystupujeme, Naměřené hodnoty
  5. Kompletní fotogalerie

Pokrok nezastavíš

Opel představil svoji Astru řady H v roce 2004, ale vždy zdůrazňoval její návaznost nejen na předchozí generace, ale také na Kadetty. Proto také značení řad pokračovalo a první Astra z roku 1991 nesla doplňkové označení F. Do nástupu současné řady H bylo vyrobeno více než osm milionů Aster, ovšem spolu s Kadetty jich bylo bezmála 18 milionů.

Jistou analogii mezi Kadettem A a Astrou H můžeme sledovat také v místě výroby. Kadetty se totiž začaly vyrábět v roce 1962 (vůbec první generace Kadettů vznikala v letech 1937 až 1940, po válce jejich výroba pokračovala v SSSR pod značkou Moskvič) v tehdy novém německém závodě v Bochumi a Astry jsou zde produkovány dodnes. Méně známá je skutečnost, že již Kadett D, první Kadett s pohonem předních kol, byl od roku 1979 pod jménem Astra prodáván ve Velké Británii (samozřejmě pod značkou Vauxhall). Pro Astru H byly nákladem přes miliardu euro modernizovány závody nejen v Bochumi, ale také v britském Ellesmere Port a belgických Antverpách.

Ačkoli se v zákulisí pilně připravuje premiéra zcela nové Astry (my jsme vám ji představili třeba na tomto místě), do showroomů vstoupí až za několik dlouhých měsíců, do té doby zůstává stávající Astra H v prodejích s nezměněně širokou škálou karosérií, motorů a výbav, ovšem za výrazně snížené ceny. Slevy mohou dosahovat až 120 000 Kč a Astru díky tomu můžete pořídit již za 299 900 Kč, a to včetně velkorysé šestileté záruky (omezené nájezdem 120 000 km).

Slabší výbava

Opel Astra byl od počátku roku 2005 dodáván jako nejžádanější pětidvéřový hatchback. Již na pařížském autosalonu v roce 2004 se však představily třídveřová, sportovně střižená Astra GTC a užitečné kombi Astra Caravan s rozvorem prodlouženým na 2 703 mm, jímž byl později obdařen i sedan s klasickou tříprostorovou karosérií. Nabídku záhy doplnil kabriolet s pevnou skládací střechou, který jsme vám představili v detailním testu publikovaném na tomto místě.

Ve všech těchto karosářských verzích se Astra H stále prodává. Zájemce může dále volit z výbavových stupňů Essentia, Enjoy (má klimatizaci a u nás patří k nejprodávanějším), Cosmo, Sport a OPC. Základní provedení zahrnuje kromě jiného alespoň čtveřici airbagů, posilovač řízení a otáčkoměr, Enjoy kromě zmíněné klimatizace s manuální regulací přidává třeba centrální zamykání s dálkovým ovládáním, rádio s přehrávačem CD nebo elektrické ovládání předních oken a zrcátek. Komfortně laděné Cosmo je bohatší o chromované lišty kolem oken, palubní počítač, lepší rádio s ovládáním na volantu, tempomat nebo šestnáctipalcová litá kola.

Sport se vyznačuje sníženým podvozkem či sportovními sedadly s regulací tuhosti bederní opěry, zatímco ultimativní OPC je dodáváno výhradně s ESP (jinak vždy za příplatek) a přeplňovaným zážehovým dvoulitrem o výkonu 240 koní (177 kW). Varianty Sport a OPC lze objednat jen v kombinaci s třídveřovou karosérií.

Ve všech případech si lze připlatit za řadu cenově zajímavých paketů i samostatných výbavových prvků včetně koženého čalounění, sedadel Recaro, rádia s navigací a Bluetooth, interaktivního podvozku IDS Plus, adaptivních bi-xenonových světlometů AFL nebo bezklíčkového ovládání. Vzhledem k plošným, skladovým a kombinovaným slevám doporučujeme pro konkrétní a aktuální sazby kontaktovat některého z prodejců. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Dostatek pohonných jednotek

V oblasti výběru motorů nelze mít výhrad, snad každý zde najde to, co hledá. Během pěti let výroby zde však nezůstal kámen na kameni a do dnešních dnů beze změn přečkaly pouze testovaná základní čtrnáctistovka a vznětové jednotky 1,7 CDTI/74 kW a 1,9 CDTI/110 kW (konstrukce Fiat).

Milovníci benzínu mohou v závislosti na zvolené karosérii vybírat z jednotek 1,4i Twinport/66 kW, 1,6i Twinport/85 kW, 1,6i Turbo/132 kW, 1,8i/103 kW a 2,0i Turbo ve výkonových verzích 147 a 177 kW.

K dispozici jsou i vznětové motory 1,3 CDTI/66 kW, 1,7 CDTI s výkony 74, 81 a 92 kW a 1,9 CDTI o výkonu 88, nebo 110 kW. Kromě nejslabší sedmnáctistovky CDTI jsou všechny „diesely“ standardně dodávány s šestistupňovými převodovkami s manuálním řazením, pro třináctistovku za příplatek 10 000 Kč i s automatickou převodovkou Easytronic. U zážehových motorů převládají pětistupňové rychlostní skříně, pouze turbomotorům jsou vyhrazeny „šestikvalty“.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Pokrok nezastavíš, Slabší výbava, Dostatek pohonných jednotek
  2. Zkoušený vůz, Na první pohled, Uvnitř
  3. Se sluncem nad hlavou, Za volantem, Na silnici
  4. A vystupujeme, Naměřené hodnoty
  5. Kompletní fotogalerie

bazar

Opel Antara 2,2
Rok výroby: 2012
Stav: 76 462 km
Cena: 332 000 Kč
Opel Insignia 2
Rok výroby: 2011
Stav: 97 659 km
Cena: 236 000 Kč
Opel Astra 1,4
Rok výroby: 2015
Stav: 19 384 km
Cena: 260 000 Kč
Opel Astra 1,6
Rok výroby: 2015
Stav: 11 800 km
Cena: 289 000 Kč
Opel Antara 2,2
Rok výroby: 2015
Stav: 26 951 km
Cena: 430 000 Kč
Opel Corsa 1,2
Rok výroby: 2008
Stav: 168 901 km
Cena: 86 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků