Test Opel Astra ECO4: Čtyři a půl litru na 100 kilometrů

Obvyklému redakčnímu testu jsme tentokrát díky pochopení společnosti Opel C&S podrobili Opel Astra 1,7 Dti ECO4. S tímto vozem jsme najeli celkem přes dvanáct set kilometrů
Test Opel Astra ECO4: Čtyři a půl litru na 100 kilometrů
Motor 1,7 Dti ECO4 (výkon 75 koňských sil neboli 55 kW) vychází v mnoha evropských testech velmi kladně co se týče spotřeby pohonných hmot. Výrobce udává spotřebu 6 litrů na 100 km v městském provozu 3,5 litru mimo město a 4,4 litru v kombinovaném provozu. Těchto hodnot jsme snadno dosahovali a naše průměrná spotřeba se pohybovala okolo 4,5 litru nafty, aniž bychom se nějak výrazně krotili.

Klepněte pro větší obrázekDaní za tuto spotřebu je ovšem výkon motoru, který je v nižších otáčkách (1000 – 2000) líný a pomalý. Poznat je to zejména na průjezdu prudších zatáček, do kterých se musí najet pomalu a k následnému zrychlení v polovině zatáčky je nutné zařadit místo obvyklé dvojky rychlostní stupeń číslo jedna :-(. Motor je i při rozjezdech velmi pomalý a začíná pořádně zabírat až od hranice 2000 otáček/min. Zrychlení z nuly na sto vypovídá za všechno, výrobcem udávané 16,2 sekundy se nám nepodařilo překonat.
Klepněte pro větší obrázek
Palubní deska se příliš od ostatních modelů neliší, je velmi přehledná a nadosah ruky máte všechny důležité ovládací prvky, které budete za jízdy potřebovat. Jedinou výtku bych snad měl, nezdá se mi příliš šťastné řešení zapínání světla v interiéru vozu, to je po řidičově pravé ruce a zapne se tak že potáhnete otočný zapínač světel směrem k sobě. Takto se zapíná toto světlo i v mém starším voze a kolegové, kteří si jej vypůjčili na cestu do Frankfurtu na to, jak toto světlo zapnout za tři dny Klepněte pro větší obrázeknepřišli. Co jsem ovšem v novém modelu vozu ocenil, bylo ovládání autorádia přímo na volantu vozu. Přehledně a snadno se autorádio dá ovládat, aniž by ste se přestali věnovat vozovce a hledat na panelu ovládací tlačítka. Vůz je vybaven standardním kazetovým přehrávačem Philips s osmi reproduktory zabudovanými ve dveřích, čtyři jsou umístněny ve předních dveřích a čtyři jsou zabudovány v zadních, pro zvýšení jízdního komfortu spolujezdců. Neodpustím si poznámku na okraj. V době MP3 přehrávačů zabudovaných do propisky, CD přehrávačů v kuchyňských spotřebičích, by již mohli výrobci upustit od magnetofonových přehrávačů a začít do aut montovat CD přehrávače a jako nadstandard přidávat spíše možnosti subwoferů, MiniDisk přehrávačů nebo již zmiňovaných MP3 playerů.

Automobil má, na svou třídu velmi prostorný interiér a ani cestující na zadních sedadlech nemusí trpět stísněným pocitem. Ke zvýšení jejich pohodlí je uprostřed zadního opěradla vyklápěcí dvoupolohová opěrka rukou, v první poloze slouží ke zvýšení pohodlí na zadních sedadlech a ve druhé poloze lze prosunout delší převážený předmět kufrem automobilu do interiéru. Z vozu je pohodlný výhled na všechny strany a při couvání se můžete spolehnout pouze na zpětná zrcátka, která vzdálenosti zkreslují minimálně.

Jízdní vlastnosti vozu jsou poměrně dobré, pomineme-li již zmiňovanou akceleraci do 2000 otáček, nad Klepněte pro větší obrázektuto hranici se vůz chová živě a rychle reaguje. Automobil sedí v zatáčkách a ani při průjezdu prudší zatáčky nevykazuje známky nedotáčivosti, pevně sedí na silnici pouze při vezení těžšího nákladu, není dobré zatáčkou proletět :-). Posilovač řízení je už standardem a udělá svou práce velmi dobře, zejména při parkování. Možná bych také ocenil výškově stavitelný volant, který se nedá bohužel k této verzi vozu ani přiobjednat. Svými jízdními vlastnostmi se nevymyká nikterak průměru své cenové kategorie. Jízda s ní byla příjemnou záležitostí.

Řidič i spolujezdec jsou chráněni airbagy zabudovanými ve volantu a v palubní desce. Na plnou nádrž vozu se nám podařilo ujet více než 900 km v kombinovaném provozu. Proto si myslím, že je automobil vhodný pro menší rodinu na jízdy po městě i mimo město s výbornou spotřebou, ovšem za cenu menšího výkonu v nižších otáčkách.

Cena základního modelu vozu OPEL Astra 1.7 Dti v pětidvéřovém provedení je 494.900,- Kč, cena námi testovaného vozu je 525.800,- Kč (centrální zamykání na dálkové ovládání, audio výbava + ovládání na volantu a metalická barva vozu ). Vůz s tímto motorem se dá zakoupit pouze v pětidvéřové verzi Base, která je značně omezena co se týká výbavy a hlavně možnosti doobjednání. Například vám nenainstalují alarm či přídavné airbagy.

Celkově na mě udělala Astra 1.7 Dti Eco dobrý dojem, jízda s ní byla plynulá, pohodlná a bez větších potíží. Až na pár drobných detailů jsem s ní byl velmi spokojen.

TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

včera | Miro Mihálik | 31 příspěvků
Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků
S Audi SQ8 TDI na trati Tour de France: Jízda, kterou prostě nepochopíte

Audi SQ8 TDI (první svezení)

V rámci rozšiřování nabídky sportovních audi s písmenem S v názvu jsme se dočkali i modelu SQ8 TDI. Je to sice pět metrů dlouhé SUV, zatáčky ale zvládá jako kompaktní hatchback!

9.  7.  2019 | Svět motorů | 87 příspěvků