Test Opel Astra ECO4: Čtyři a půl litru na 100 kilometrů

Obvyklému redakčnímu testu jsme tentokrát díky pochopení společnosti Opel C&S podrobili Opel Astra 1,7 Dti ECO4. S tímto vozem jsme najeli celkem přes dvanáct set kilometrů
Test Opel Astra ECO4: Čtyři a půl litru na 100 kilometrů
Motor 1,7 Dti ECO4 (výkon 75 koňských sil neboli 55 kW) vychází v mnoha evropských testech velmi kladně co se týče spotřeby pohonných hmot. Výrobce udává spotřebu 6 litrů na 100 km v městském provozu 3,5 litru mimo město a 4,4 litru v kombinovaném provozu. Těchto hodnot jsme snadno dosahovali a naše průměrná spotřeba se pohybovala okolo 4,5 litru nafty, aniž bychom se nějak výrazně krotili.

Klepněte pro větší obrázekDaní za tuto spotřebu je ovšem výkon motoru, který je v nižších otáčkách (1000 – 2000) líný a pomalý. Poznat je to zejména na průjezdu prudších zatáček, do kterých se musí najet pomalu a k následnému zrychlení v polovině zatáčky je nutné zařadit místo obvyklé dvojky rychlostní stupeń číslo jedna :-(. Motor je i při rozjezdech velmi pomalý a začíná pořádně zabírat až od hranice 2000 otáček/min. Zrychlení z nuly na sto vypovídá za všechno, výrobcem udávané 16,2 sekundy se nám nepodařilo překonat.
Klepněte pro větší obrázek
Palubní deska se příliš od ostatních modelů neliší, je velmi přehledná a nadosah ruky máte všechny důležité ovládací prvky, které budete za jízdy potřebovat. Jedinou výtku bych snad měl, nezdá se mi příliš šťastné řešení zapínání světla v interiéru vozu, to je po řidičově pravé ruce a zapne se tak že potáhnete otočný zapínač světel směrem k sobě. Takto se zapíná toto světlo i v mém starším voze a kolegové, kteří si jej vypůjčili na cestu do Frankfurtu na to, jak toto světlo zapnout za tři dny Klepněte pro větší obrázeknepřišli. Co jsem ovšem v novém modelu vozu ocenil, bylo ovládání autorádia přímo na volantu vozu. Přehledně a snadno se autorádio dá ovládat, aniž by ste se přestali věnovat vozovce a hledat na panelu ovládací tlačítka. Vůz je vybaven standardním kazetovým přehrávačem Philips s osmi reproduktory zabudovanými ve dveřích, čtyři jsou umístněny ve předních dveřích a čtyři jsou zabudovány v zadních, pro zvýšení jízdního komfortu spolujezdců. Neodpustím si poznámku na okraj. V době MP3 přehrávačů zabudovaných do propisky, CD přehrávačů v kuchyňských spotřebičích, by již mohli výrobci upustit od magnetofonových přehrávačů a začít do aut montovat CD přehrávače a jako nadstandard přidávat spíše možnosti subwoferů, MiniDisk přehrávačů nebo již zmiňovaných MP3 playerů.

Automobil má, na svou třídu velmi prostorný interiér a ani cestující na zadních sedadlech nemusí trpět stísněným pocitem. Ke zvýšení jejich pohodlí je uprostřed zadního opěradla vyklápěcí dvoupolohová opěrka rukou, v první poloze slouží ke zvýšení pohodlí na zadních sedadlech a ve druhé poloze lze prosunout delší převážený předmět kufrem automobilu do interiéru. Z vozu je pohodlný výhled na všechny strany a při couvání se můžete spolehnout pouze na zpětná zrcátka, která vzdálenosti zkreslují minimálně.

Jízdní vlastnosti vozu jsou poměrně dobré, pomineme-li již zmiňovanou akceleraci do 2000 otáček, nad Klepněte pro větší obrázektuto hranici se vůz chová živě a rychle reaguje. Automobil sedí v zatáčkách a ani při průjezdu prudší zatáčky nevykazuje známky nedotáčivosti, pevně sedí na silnici pouze při vezení těžšího nákladu, není dobré zatáčkou proletět :-). Posilovač řízení je už standardem a udělá svou práce velmi dobře, zejména při parkování. Možná bych také ocenil výškově stavitelný volant, který se nedá bohužel k této verzi vozu ani přiobjednat. Svými jízdními vlastnostmi se nevymyká nikterak průměru své cenové kategorie. Jízda s ní byla příjemnou záležitostí.

Řidič i spolujezdec jsou chráněni airbagy zabudovanými ve volantu a v palubní desce. Na plnou nádrž vozu se nám podařilo ujet více než 900 km v kombinovaném provozu. Proto si myslím, že je automobil vhodný pro menší rodinu na jízdy po městě i mimo město s výbornou spotřebou, ovšem za cenu menšího výkonu v nižších otáčkách.

Cena základního modelu vozu OPEL Astra 1.7 Dti v pětidvéřovém provedení je 494.900,- Kč, cena námi testovaného vozu je 525.800,- Kč (centrální zamykání na dálkové ovládání, audio výbava + ovládání na volantu a metalická barva vozu ). Vůz s tímto motorem se dá zakoupit pouze v pětidvéřové verzi Base, která je značně omezena co se týká výbavy a hlavně možnosti doobjednání. Například vám nenainstalují alarm či přídavné airbagy.

Celkově na mě udělala Astra 1.7 Dti Eco dobrý dojem, jízda s ní byla plynulá, pohodlná a bez větších potíží. Až na pár drobných detailů jsem s ní byl velmi spokojen.

TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 27 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků