Sportovní vozy sice u žádné automobilky nepatří k tomu, co by ji prodejně „živilo“, nicméně mít v nabídce nadupané auto, značce jednoznačně dodává potřebný lesk a renomé. To také byl důvod, proč po několikaleté odmlce německá značka Opel do své modelové nabídky sportovní vůz znovu zařadila. S legendární Calibrou se sice nemůže měřit, nicméně je alternativou pro ty, kteří chtějí vůz se sportovními sklony a přitom zachovat jízdě maximální komfort a pohodlí.
Konzervativní designDesign karosérie kupé je výrazný, ale proti některé konkurenci (třeba Fiat Coupé)

mnohem konzervativnější. Už na pohled vychází toto dvoudveřové kupé hodně z osobního modelu Astra, přesto ještě stále nabízí dostatek originality a nezaměnitelnosti s jiným automobilem.
Pod kupátkem Opelu je podepsáno studio Bertone a v továrně této firmy se také vyrábí. Jeho střih je moderně ostře řezaný, s aerodynamikou však nemá sebemenší potíže. Výstřelky jako u vzpomínaného Fiatu Coupé tu sice nenajdete, design se však tak rychle neokouká. Sportovní dojem částečně navozuje malý spojler na víku zavazadelníku a bezrámové dveře. Proti Fiatu nabízí sportovní Opel také lepší výchozí pozici pro různé další tuningové úpravy.
Vnitřek s výhradami Dovnitř kupé s bleskem ve znaku se vstupuje doširoka otevíratelnými dveřmi. Tělo se usadí ve sportovních sedačkách, nicméně jejich tvarování

není až takové, aby nějak zasahovalo do komfortu cestování. Čeho si po usednutí do vozu všimneme nejdřív, je tříramenný kůží potažený volant. Celkově však vnitřek kupé zklame zpracováním – přece jen hodně připomíná osobní verzi Astry a nepomáhá ani to, že středový panel je vyveden v titanové barvě. Testovaná verze byla sice celá v kůži (příplatek za 49 tisíc Kč), nicméně její bílá barva není pro každodenní používání příliš praktická.

To se dostáváme k nabídce výbavy. Astra Coupé se na českém trhu nabízí ve třech úrovních výbavy podle volby pohonného agregátu. Základní osmnáctistovka se nabízí v úrovni Club, s motorem 2,2 v úrovni Bertone Edition a s přeplňovaným dvoulitrem v úrovni Bertone Edition Turbo. Součástí základní verze je ABS, airbagy řidiče a spolujezdce, dálkově ovládané centrální zamykání, elektrické ovládání předních oken, imobilizér, klimatizace, přední mlhovky, otáčkoměr, posilovač řízení, protiprokluzový systém TC, pylový mikrofiltr, výškově a podélně nastavitelný volant, výškově nastavitelná přední sedadla, autorádio a hliníková patnáctipalcová kola. V případě testovaného

modelu (motor 2,2) pak lze navíc ještě počítat ve standardu s bočními airbagy, stabilizačním systémem ESP, palubním počítačem, tónovanými skly, CD přehrávačem a šestnáctipalcovými hliníkovými koly. Zmíněný kožený interiér je za příplatek 49 900 korun.
Co se týče cen jednotlivých modelů kupé - základní typ Coupé 1,8 16V Club lze získat za 629 900 korun, výkonnější Coupé 2,2 6V Bertone Edition za 744 900 Kč a nejsilnější turbo verzi za 869 900 korun.
Silný motor Pro test jsme měli zapůjčen střed nabídky, tedy šestnáctiventilový benzínový čtyřválec o objemu 2,2 litru. Maximální výkon má hodnotu 108 kW, tedy 147 koní, což je asi dostatečným vodítkem k předpokládaným jízdním možnostem kupé. Ručička rychloměru se dokáže vyšplhat až k hranici 220 km/h,

z místa na stovku zrychluje za 8,5 sekundy. Při tom všem není celková spotřeba pohonných látek nijak vražedná a v průměru lze počítat s necelými devíti litry na 100 km jízdy.
Opel Coupé sice s žádným možným motorem příslovečný asfalt netrhá, ale při rozjezdu jste přece jen mocněji vtlačeni do sedaček. Jízda Opelem Astra Coupé je proti konkurenci klidnější, start plynulejší, řízení snadné, převody dobře odstupňované a brzdy nastaveny do optimální polohy. Dobrá aerodynamika karosérie umožňuje, že i při vyšších rychlostech vás uvnitř nic neruší, motor pracuje klidně a tiše. Výsledek? Opel Astra Coupé je dobrým kompromisem mezi ryze sportovními a na druhé straně komfortními a pohodlnými cestovními modely současnosti.